Nog bokkers met een oudere hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 12:06

hier is het veel kleiner (ik kan nu geen foto makken), maar mijn hondje heeft een roze huid e een zwart vlekje viel dan op toen ze net geschoren was.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:16

Gelukkig zijn de beide operaties goed verlopen. Hoe gaat het nu met ze?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:39

Oei, die bulten zijn niet fijn. Gelukkig hebben ze er geen last van.
Zoe_97 ik hoop dat het een onschuldig bultje is een geen huidkanker.

Renzo heeft vandaag een beetje een offday. Gisteravond wilde hij al geen koekje voor het slapengaan en vanmorgen was hij moeilijk uit z'n nest te krijgen. Buiten genoot hij wel weer van alle luchtjes en heeft hij lekker lopen scharrelen, maar hij baalt duidelijk van het feit dat hij niet bij zijn oog kan.
Inmiddels heeft hij zijn trek in koekjes wel weer aardig terug en kan hij ook alweer schooieren. :')
Hij heeft alleen de hele dag nog niet gedronken en gegeten.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:04

Vandaag foto proberen te maken van mijn oudje :). Helaas wilde ze niet echt meewerken haha, nou dit is de beste. Alleen jammer van de ogen :-).
Nou ze wordt in februari dus 16 jaar.

Afbeelding

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 18:42

Fijn dat alles toch goed is verlopen bij de DA Jolien & Mowgli! :j

@Laptopmuis: wat een leuk diertje, en 16 :wow: ik hoop echt van harte dat wij nog minstens zo lang van ons hondje mogen genieten! Heeft ze al last van kwaaltjes, of heb ik daarover gelezen?

Wij zijn vanmiddag naar een opendeurdag van het asiel geweest met Bran. De vrijwilligers waren blij om hem terug te zien en we hebben veel complimenten gekregen over zijn toestand, dus dat is wel erg fijn! Bran heeft er ook echt van genoten. We hebben hem ivm het slechte weer en de lange uitstap maar een halve pijnstiller gegeven en dan is hij de hele dag een bommetje op pootjes :+

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 00:12

Rikkie heeft toch wel wat moeite na zo'n operatie wat ook begrijpelijk is... Maar ondanks alles wil hij doorzetten. Af en toe heeft hij een helder moment waarbij hij even blij is en met z'n voorpootjes op je benen springt. Maar dat houd hij 5 minuutjes vol. En dan wil hij ook gauw weer slapen. Zoals het nu lijkt helen de wonden aan beide kanten prima. 7 december moeten we weer heen voor controle, dus ben benieuwd wat de dierenartsen daar er van vinden

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 09:17

Beterschap voor de geopereerde hondjes :(:)

Timo heeft overal bulten (en ook 1 hele grote in zijn lies). DA zei ons dat aanprikken niet zinvol was, omdat de kans dat je misprikt en dus gezonde cellen meepakt te groot is. Opereren en een monster nemen is de beste optie. Maar omdat Timo er geen hinder van lijkt te hebben, hebben wij het gelaten. Mocht het foute boel zijn willen we toch niet behandelen. Het middel is bij honden vaak erger als de kwaal.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:03

Flora heeft ook overal vetbulten gelukkig zijn ze onschuldig.

ayas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:54

Tekkel van 15 jaar, zo'n gladde zwarte met bruine plekjes op d'r snoet. Ze heet Knakki. Ze heeft staar en is wat doof maar verder is ze nog steeds dezelfde pittige tante.
Nog een tekkel, langharig, van 11 jaar, Muppet. Dat is echt een schatje.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:11

Fijn dat de operatie goed zijn gegaan bij beide honden, hopelijk knappen ze snel op.

Ons oudje heeft teeltbal kanker, maar na overleg met DA besloten tot niet opereren.
Hj is nu al erg slecht te been en 14+ is niet echt een operatie leeftijd vind hij, en daar ben ik het ook mee eens.
Een grote hond kan je ook niet even optillen mocht hij een paar dagen niet in de benen komen.
We gaan gewoon heel hard genieten dat hij er nog is, elke dag is er een.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:57

Mijn oudje is denk ik wel op zijn eindje.
Hij is doof en bijna blind.
Plast binnen soms zomaar op de grond, en tilt daarbij ook zijn poot niet meer op. (buiten tilt hij wel zijn poot op)
Staat soms in een hoek en kan dan niet verder natuurlijk,maar hij blijft dan in die hoek proberen verder te lopen.
Hij voelt wel trillingen,dus als de voordeur dicht slaat voelt ie dat, en dan begint ie te blaffen. (lang)
Hij schrikt vaak als ik hem optil.
Staat bij het hek de verkeerde kant op te blaffen. (postbode staat voor het hek,en hij blaft richting voordeur)
Laat zich onder lopen door mijn andere honden.
Kan de bank niet meer op of afspringen.
Traplopen lukt niet meer.
Loopt de hele dag rondjes in de woonkamer en stoot daarbij overal tegenaan.
Loopt zwalkend en scheef en stijf.

Oke,hij eet nog goed en af en toe speelt ie ook nog.

Ik vraag me af tot hoever ik dit moet laten doorgaan.
Hij heeft geen pijn, maar ik wil ook niet wachten tot ie wel pijn heeft.
Is dit nog leuk voor hem?
Is het leven zoals het nu is voor hem al niet een kwelling?

Hij is 14,en hij gaat snel achteruit.
Is pijn de enige reden dat iemand zijn hond laat inslapen?
Of is de kwaliteit van leven ook een reden?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:08

Moeilijk Tinkerloos. De kwaliteit van leven speelt in mijn ogen ook een rol. angstig worden, overal tegenaan lopen lijken mij niet prettig voor de hond. Sterkte met alles.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:10

Oeh lastig hoor, als ik het zo lees vraag ik me af of hij nog wel een waardig bestaan heeft. Maar dat kan ik natuurlijk makkelijk zeggen vanaf de zijlijn.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 23:23

Nu ligt ie lief te slapen. Ik ga zo naar bed, en dan laat ik hem nog eerst even plassen buiten.
Dan moet ik hem dus oppakken en dan schrikt ie eerst heel hard.
Dan opeens snapt ie dat ik hem heb opgetild,en is ie rustig.
Maar als ik hem dan buiten neerzet valt ie bijna om. Gaat na wat passen wel beter, maar hij ziet echt niet meer waar hij heen gaat.
Ik laat hem in de tuin uit,alles is goed afgezet dus hij kan niet echt kwijtraken,maar hij staat ook buiten wel eens in een hoek,en als het donker is zie je hem niet.
(hij is zwart en ongeveer 15 cm hoog)
Roepen hoef ik niet te doen, want hij hoort me niet.
Dus ik blijf(voor zover dat lukt) bij hem tot ie klaar is en dan til ik hem weer naar binnen.

Hij slaapt op bed, aan het voeteneind op de dekens.
Soms gaat ie wel eens aan de wandel op bed, en valt dan van het bed, want hij ziet de rand niet.
In de kamer of in de slaapkamer op een kussen lukt niet, dan trippelt hij de hele nacht rondjes.

Ik vond het echt niet erg om zijn plasjes op te ruimen, en om hem op te tillen voor de trappen en op de bank,en voor hem op te letten dat ik niet over hem heenval als ie wezenloos door de kamer dwarrelt.

Ik wil hem nog niet kwijt,maar ik wil ook niet dat ie straks ergens pijn krijgt.
Hij heeft ook bijna geen tanden meer dus zijn tong hangt uit zijn bek.
Hij kan geen brokjes meer eten dus ik geef hem blikvoer.
Is niet het beste natuurlijk maar dat eet ie tenminste!

Ik denk dat ik morgen de dierenarts eens bel, voor tips of informatie over wat ik nu met hem aan moet.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:20

Mag ik eerlijk zijn?
Ik denk dat het namelijk gewoon klaar is.
De jacj russel van mijn oom deed dit op het
laatst ook en vond het echt geen waardig bestaan voor het beestje.
Is niet leuk om te horen en het is zeker niet
leuk om afscheid te nemen maar wel eerlijker naar je hond toe.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:26

Tinkerloos: dat is moeilijk zoiets...
Kom hier zomaar even binnenvallen , toen dit topic begon hadden we een 17+ jack russel.
Maar deze hebben wij dus vorige week madag laten inslapen. Vandaar dat ik tot nu alleen heb mee gelezen.

Ze was zo goed als doof, blind, at sinds vd zomer moeilijk ( natte geweekte brokjes met water, natvoer en beetje kattennatvoer)en sinds 1,5 mnd had ze voort snachts ongelukjes en erg koud.
Ze sliep erg veel, vast, schrok idd als je haar aanraakte/ als onze mechel ergens lag, wilde zij daar liggen en wel nu!!!(dus 5 x binnen 10 min stoelen dans tussen die 2)/ raakte voort soort van paniek als mechel uit was etc. Ze was mager aan het worden en steeds waziger in haar doen.

We hebben dit dus aangekeken maar wilde haar zo niet meer de winter in laten gaan...
Dit was het 1e beest waar we zelf de keuze hebben gemaakt (ipv accuut verlies) en ik voelde me van te voren best schuldig. Maar het is goed, als we fotos kijken was ze niet meer de trotse tante en was in hasr geval het kaarsje op...

Dus ja, zouets is moeilijk, verdrietig en wanneer doe je het goed?
Als jij er vrede mee hebt...
Succes...

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:29

Hier een bang momentje.
Mijn oudje had van de week voor de tweede keer GVR.
Gelukkig knapt hij nu weer op, maar ben toch wel even weer bewust dat het echt honden van de dag zijn.

Tinkerloos ik vind het moeilijk om zo te zeggen wat wijsheid is.
Toen ik dierenarts assistente was zijn mijn DA altijd, je kan wel te laat zijn met inslapen, maar nooit te vroeg,
En ik denk dat daar toch echt een grote kern van waarheid in zit

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 02:11

cam schreef:
Hier een bang momentje.
Mijn oudje had van de week voor de tweede keer GVR.
Gelukkig knapt hij nu weer op, maar ben toch wel even weer bewust dat het echt honden van de dag zijn.

Tinkerloos ik vind het moeilijk om zo te zeggen wat wijsheid is.
Toen ik dierenarts assistente was zijn mijn DA altijd, je kan wel te laat zijn met inslapen, maar nooit te vroeg,
En ik denk dat daar toch echt een grote kern van waarheid in zit

er zit waarheid in. Mijn overleden hond was heel erg ver weg wat hij had. liet die dag gewoon plas gaan. 's avonds kwam hij nog naar mij toe en daarna kreeg soort aanval. Hij was 2 weken ziek en was blijkbaar zichzelf aan vergiftigen van zijn nieren. Het was te heftig om hem te zien lijden. We hebben laten gaan en hij was soort van aan vechten toen hij werd ingeslapen. Hij werd bijna 11 jaar. het was ook nog op koningsdag. Ik mis hem nog steeds.. Als ik er terug denkt krijg ik weer tranen. het is wel bijna 2 jaar gelden.

Het is ook lastige beslissing die moet nemen.
Hier loop er ook nog 1 rond die wat gebreken heeft.

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 06:37

Tinkerloos dat is en blijft een lastige keuze :j
Zelf zou ik mijn oudje laten gaan, maar dat is dan wel met de wetenschap dat het een hele zelfstandige dame is en voor haar (in mijn ogen dan hè) er geen kwaliteit meer in zit.
Dieren hebben sowieso niet het bewustzijn van tijd, ze leven veel meer op instinct en hebben niet het besef dat er bijv 1 dag gerekt wordt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:20

Goed nieuws over Renzo. We zijn net met hem voor controle bij de DA geweest en de wond is mooi genezen en de hechtingen zijn eruitgehaald, de kap mag dus in de schuur. Hij zal alleen voorlopig zijn mooie coupe houden maar dat groeit wel weer aan. Belangrijkste is dat hij weer een gezonde, blije boef is.

Afbeelding

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:21

*\o/* voor renzo! Fijn dat alles goed was.

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:53

Wat fijn Jolien, dat kapsel trekt vanzelf bij :))

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:43

Tinkerloos schreef:
Mijn oudje is denk ik wel op zijn eindje.
Hij is doof en bijna blind.
Plast binnen soms zomaar op de grond, en tilt daarbij ook zijn poot niet meer op. (buiten tilt hij wel zijn poot op)
Staat soms in een hoek en kan dan niet verder natuurlijk,maar hij blijft dan in die hoek proberen verder te lopen.
Hij voelt wel trillingen,dus als de voordeur dicht slaat voelt ie dat, en dan begint ie te blaffen. (lang)
Hij schrikt vaak als ik hem optil.
Staat bij het hek de verkeerde kant op te blaffen. (postbode staat voor het hek,en hij blaft richting voordeur)
Laat zich onder lopen door mijn andere honden.
Kan de bank niet meer op of afspringen.
Traplopen lukt niet meer.
Loopt de hele dag rondjes in de woonkamer en stoot daarbij overal tegenaan.
Loopt zwalkend en scheef en stijf.

Oke,hij eet nog goed en af en toe speelt ie ook nog.

Ik vraag me af tot hoever ik dit moet laten doorgaan.
Hij heeft geen pijn, maar ik wil ook niet wachten tot ie wel pijn heeft.
Is dit nog leuk voor hem?
Is het leven zoals het nu is voor hem al niet een kwelling?

Hij is 14,en hij gaat snel achteruit.
Is pijn de enige reden dat iemand zijn hond laat inslapen?
Of is de kwaliteit van leven ook een reden?

moeilijk hé, herkenbaar voor mij. onze hond is helaas ook blind en *bijna* doof. het blaffen naar de verkeerde deur etc. ken ik. gelukkig is hij voor de rest goed te pas.

weet je als hij pijn heeft is het makkelijk dan is het klaar. maar telt dementie als pijn? blindheid?. wij hebben thuis *afgesproken* als de slechte momenten meer worden dan de goede momenten is het klaar. zoals gezegd, te vroeg kun je niet zijn te laat wel.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:40

Ik heb vanmiddag mijn dierenarts gebeld, en ze zei dat ze wel bloedonderzoek wilde doen om te kijken of zijn nieren en lever nog goed waren en ze wilde wel pijnstillers geven.
Jaaaa dat snap ik ook dat ze dat wel willen. :$

Maar zijn kwaaltjes horen erbij zei ze, en zolang hij nog eet en uit wil is het prima.
Hij is wel dement. (dat wist ik al)

Oja,ze zei ook dat als hij ondragelijke pijn had dat ze dan sterke pijn medicatie kunnen geven.

Dus ik schiet er niet veel mee op zo.
Ik wil geen medicatie geven, en hij heeft geen pijn.
Stijf is hij wel ja, maar daar ga ik geen pijnstillers voor geven.
Een hij eet idd nog goed.

Ik belde eigenlijk om een bevestiging dat dit wel mooi geweest is zo,niet om een mallemolen van onderzoeken.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 22:20

Een goede dierenarts slaapt nooit een dier in alleen op basis van het verhaal van het baasje. Tenzij je daar regelmatig komt snap ik wel dat ze je allerlei opties bieden.