Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jinte schreef:LadyMadonna schreef:Met de kanttekening dat er een hele grote groep dolfijnen in zit, die allemaal plassen en poepen, en er geen (of nauwelijks) natuurlijke doorstroom is...
Het water wordt 24/7 gefilterd en is dus wel continue in beweging..
HorseyDude schreef:Hoe komt het dat het water steeds maar weer vies is? Toen ik nog naar het Dolfi ging had ik dat allang opgemerkt! (En dan maar wier scheppen, hè?) (http://www.dolfinarium-evenementen.nl/s ... -09-14.JPG, wauw wat een zicht!)
Water is gewoon GOOR!
Jinte schreef:LadyMadonna schreef:Met de kanttekening dat er een hele grote groep dolfijnen in zit, die allemaal plassen en poepen, en er geen (of nauwelijks) natuurlijke doorstroom is...
Pearlx schreef:AnnaXBoy schreef:Die jonge orka is Makani. En die is geboren op 14 februari 2013. 2 jaar oud dus.
Je hebt gelijk, ik telde even alleen per jaartal. Maar dat is nog een leeftijd waarbij de moeder het jong gaat weigeren. Anders blijft het jong namelijk proberen melk te drinken. (Melk wordt als heel waardevol gezien onder dolfijnachtigen. Zelfs volwassen kinderen proberen weer te drinken als de moeder weer een dracht krijgt).
Ik vind het dan ook heel frappant dat twee "orka-experts" zowel eentje die met wilde orka's werkt als iemand die met ze in gevangenschap heeft gewerkt dat gedrag ineens niet meer kent en het kalf niet op leeftijd kunnen schatten. Ik werk met zeezoogdieren en iedereen op mijn werk kent het gedrag. Ik snap dat ze een punt willen maken, maar dan wel met feiten a.u.b. die zijn er genoeg.
Horsey
[quote="Jinte schreef:LadyMadonna schreef:Met de kanttekening dat er een hele grote groep dolfijnen in zit, die allemaal plassen en poepen, en er geen (of nauwelijks) natuurlijke doorstroom is...
Pearlx schreef:zwemmen ook vissen en andere lagere dieren in. Het wordt overigens wel gefilterd, als je van boven naar beneden kijkt of door het glas zie je de dieren gewoon zwemmen.
HorseyDude schreef:Pearlx schreef:zwemmen ook vissen en andere lagere dieren in. Het wordt overigens wel gefilterd, als je van boven naar beneden kijkt of door het glas zie je de dieren gewoon zwemmen.
Welke vissen? Die allemaal zijn opgegeten door de dolfijnen? Paar jaar geleden had ik nog gezien hoe één van de dieren een grote vis (forel dacht ik) in zijn geheel naar binnen werkte door het eerst naar een hek te jagen en daarna op te eten.
HorseyDude schreef:Pearlx schreef:zwemmen ook vissen en andere lagere dieren in. Het wordt overigens wel gefilterd, als je van boven naar beneden kijkt of door het glas zie je de dieren gewoon zwemmen.
Welke vissen? Die allemaal zijn opgegeten door de dolfijnen? Paar jaar geleden had ik nog gezien hoe één van de dieren een grote vis (forel dacht ik) in zijn geheel naar binnen werkte door het eerst naar een hek te jagen en daarna op te eten.
BaileyMix schreef:HorseyDude, nogmaals, LEES JE EERST EENS IN. Je blijft opmerkingen maken die kant noch wal slaan en die getuigen van zeer, zeer, pijnlijk weinig kennis. Er zijn duizenden redenen waarom dieren in een dolfinarium niet goed zijn maar 'geen helderblauw water' is daar niet een van.
Als je het niet begrijpt, ga dan ook niet lukraak dingen roepen want dat slaat nergens op en is zeer irritant.
Pearlx schreef:AnnaXBoy schreef:Die jonge orka is Makani. En die is geboren op 14 februari 2013. 2 jaar oud dus.
Je hebt gelijk, ik telde even alleen per jaartal. Maar dat is nog een leeftijd waarbij de moeder het jong gaat weigeren. Anders blijft het jong namelijk proberen melk te drinken. (Melk wordt als heel waardevol gezien onder dolfijnachtigen. Zelfs volwassen kinderen proberen weer te drinken als de moeder weer een dracht krijgt).
Ik vind het dan ook heel frappant dat twee "orka-experts" zowel eentje die met wilde orka's werkt als iemand die met ze in gevangenschap heeft gewerkt dat gedrag ineens niet meer kent en het kalf niet op leeftijd kunnen schatten. Ik werk met zeezoogdieren en iedereen op mijn werk kent het gedrag. Ik snap dat ze een punt willen maken, maar dan wel met feiten a.u.b. die zijn er genoeg.
Nicky91 schreef:Oke, mag ik vragen wat je hier tegen hebt? In principe vallen ze de orca's niet lastig ze laten ze hun gang gaan en dit gebeurd in Noorwegen al JAREN.. Mensen reizen er speciaal naar toe zodat zij met WILDE orca's kunnen zwemmen.. In principe zwem je niet met ze.. maar naast ze.. er gebeurd verder niks? (Ik zou t niet durven, te weinig lef) Maar ik wil wel een keer naar Noorwegen om ze in het wild te kunnen zien en fotograferen.
Cowboy55 schreef:Mwoh, ik denk dat je heel wat records zou breken en daar aardig wat aan over zult houden.Zag ik daar nou een prijs van $3,100 voorbij komen (of heb ik het te snel gelezen?)???
Dat is dan inclusief de kosten van het begraven van wat er nog van je over is als de orca niet wil spelen?