Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wizewo

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:53

Voor zover we weten is hij 11 nu. Maar hij heeft 3x in het asiel gezeten, het lijkt me niet gek als ze wat gesjoemeld hebben om hem meer kans te geven voor een fijn huisje. Ik vind het echt grappig om te zien hoe zwart jullie mechelaars hun masker is. Het zijne is ondertussen echt spierwit.... tot achter zijn ogen. Daarna zitten er nog grijze haren, maar het verschil is inmens :D

Wat houdt UV exact in als ik vragen mag?

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:07

Je bent pas echt stoer als je je zachte kant kunt laten zien :D

Afbeelding

Afbeelding

en nog eentje toen we hem net hadden (2008 gok ik, toen zou hij 4 geweest zijn)
Afbeelding
en de allereerste dag in 2007,
Afbeelding

die camera gaf toen rare data aan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:13

Heb je een foto van zijn grijze kop? En 11 jaar of ouder is al een mooie leeftijd.

Vader van Djang en pup is nu ook 11.5. Maar nog weinig grijs te bekennen.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:14

wizewo schreef:
Je bent pas echt stoer als je je zachte kant kunt laten zien :D

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

en nog eentje toen we hem net hadden (2008 gok ik, toen zou hij 4 geweest zijn)
[ Afbeelding ]
en de allereerste dag in 2007,
[ Afbeelding ]

die camera gaf toen rare data aan :D

Och wat een snoepie. Echt een grijs bekkie <3

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:27

Jongens, is ie op die foto ook al 11.5? das een mooie toekomst dan voor djang en pupsel dan!!! Die zit niet alleen nog mooi in zijn kleur, maar ook echt nog prachtig bespierd!

Maar goed, daar zit bij mensen ook veel verschil in. Ik ben van het weekend er af gereden (te paard dus) door een 76 jarige op de sprongen in het bos...das ook niet iedereen gegeven en als ik ervoor kan tekenen, direct. (was overigens ook geen mis paard, 6j, 1.75 en bewegingen die daadwerkelijk dubbel zo groot waren als die van mijn paard.)

En ja hij is een grote knuffelkont (en een killermachien als je kat of andere hond bent...nog steeds, dan trekt ie zijn kracht nog uit zijn kleine teen en desnoods ligt hij de rest van de dag te slapen) :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:39

wizewo schreef:
Jongens, is ie op die foto ook al 11.5? das een mooie toekomst dan voor djang en pupsel dan!!! Die zit niet alleen nog mooi in zijn kleur, maar ook echt nog prachtig bespierd!

Maar goed, daar zit bij mensen ook veel verschil in. Ik ben van het weekend er af gereden (te paard dus) door een 76 jarige op de sprongen in het bos...das ook niet iedereen gegeven en als ik ervoor kan tekenen, direct. (was overigens ook geen mis paard, 6j, 1.75 en bewegingen die daadwerkelijk dubbel zo groot waren als die van mijn paard.)

Nee jaartje terug. Maar is nog weinig veranderd.

Is toen hij bijna 10 was nog 4de geworden op de nachtoefening in Frisiana. Hopelijk sta ik daar ook ooit met [***]. Maar is echt een pittige wedstrijd.

https://youtu.be/8F5bUEBvZqs

En zeker zit er verschil in. Op vorige club liep een mechel van bijna 3. En had al behoorlijke grijze snoet.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:48

Ik weet een ding, ik ga daar niet voor staan met een lapje stof over mijn arm :D heerlijk fanatiek ding en zo gefocussed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 23:28

wizewo schreef:
Ik weet een ding, ik ga daar niet voor staan met een lapje stof over mijn arm :D heerlijk fanatiek ding en zo gefocussed!

Haha zijn verschillende honden in dat filmpje.

Maar zit een beschermingsbuis in de mouw. Bij knvp pakken loop je wel kans op blauwe plekken.

Maar het is mijn hobby ook niet. Sommige komen toch met een kracht op je af.

Bigbrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:31

Ik meld me even en schop ook meteen het topic omhoog:)

Hier nu bijna 2 jaar ook een Mechelse herder teef in bezit. Momenteel weer met veel plezier maar kan niet zeggen dat dat altijd zo geweest is.. -O-
Het arme dier was door haar eigenaar 'achtergelaten' in het pension waar ik zomers werk. Nou zo sneu als ik vond heb ik mijn ouders kunnen overtuigen en is ze sinds oktober 2013 van ons. Wat er daarvoor in haar leventje is gebeurd is voor ons een groot vraagteken. Gezegd werd afgekeurde politiehond maar dit lijkt niet helemaal te kloppen. Wat wel duidelijk is, is dat ze nooit sociaal is opgevoed en veel van hand naar hand is gegaan. Toen ze bij ons kwam had ze een afkeer voor vreemde mensen en andere honden. Om het maar zo te zeggen. Alles in een cirkel van 25 meter om ons heen werd aangevallen (honden), jong en oud, groot en klein, of ze nu wel wat deden of niet.
Nouja, ik met dat mormel op gehoorzaamheid want ik wilde die hond wel om er fanatiek wat mee te doen. Man wat een drama.. Over bloed zweet en tranen gesproken. Ben regelmatig thuis gekomen van de club dat ik op het veld heb staan janken en de blaren op mijn handen stonden. Gelukkig goede trainers, goede begeleiding en veel doorzettingsvermogen.
Nu zijn we dan daar dat ik samen met hondje van vriendin lekker kan gaan wandelen waarbij ze samen los kunnen. Ze leert steeds meer hondengedrag bij en valt vrijwel niet meer uit. Ook mensen worden steeds leuker en ze wordt steeds vriendelijker naar iedereen. Kan me echt geen leven meer voorstellen zonder en wat hebben we beiden(!) veel geleerd.

Dan nu train ik bij ons op de club ook een mechelaar pup teef van een van de trainers, hij is haar zelf aan het trainen op ipo. Ook weer erg leuk om te doen en een échte mechelaar al. Nu is ze volgens mij 5/6 maand oud.

Note, deze mechelaar is dan ook onze eerste eigen hond. Achteraf vraag ik me af wat ik van te voren dacht... Niet verstandig! Maar alles is gelukkig goed gekomen en ik heb er totaal geen spijt meer van!!:D *\o/*

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:36

als mensen mij vragen of en mechelaar een leuke hond is en ze zeggen dat ze nog nooit honden gehad hebben, raad ik ze een mechelaar altijd af :') en helemaal een hond die blijkbaar aardig verkloot is. zonde! wel tof dat het goed gekomen is.

hier ook een herplaatser. bang voor mensen, totdat mijn trainer met behendigheid mijn hond begon te voeren. op de club en op wedstrijden schooit ze of het een lieve lust is, maarrrrrrrr hierdoor vind ze mensen wel heeeeel leuk! dus ik ben het voeren toe gaan staan en mevrouw is nu aan allemansvriendinntje aan het worden. hoewel dat niet perse van mij hoeft ben ik blij dat ze niet meer in haar snapgewoontes valt als iemand haar aan wilt halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:45

Fijn dat het goed gekomen is :D

Ik zou ook niemand een Mechelaar als eerste hond aanraden. Al zijn het perfecte gezinshonden. Djang is zo sociaal. Knuffelt met iedereen. Lief tegen kleine kinderen enzo. Alleen het opvoeden is veel moeilijker dan een labrador. Vergeleken bij Djang was mijn lab een makkie :+

Buren verderop hebben voor 3de keer een mechel aangeschaft. Eerste konden ze alles mee (showmechel) 2de had kronkel in de kop en nu hebben ze een werkmechel pup van 20 week. Word maar 2 x per dag klein rondje mee gelopen. Dus beestje verveelt zich dood en is bijna niet te hanteren. Zo sneu :(

Met Djang fiets ik nu gemiddeld 3 x per week. Zitten nu rond de 15 km. En hij krijgt toch gespierde billen <3

En nog 1.5 week en dan komt de pup al :):)

Bigbrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:21

Zelf zit ik nu dus ook van 'Hoe stom was het eigenlijk om met een mechelaar te beginnen???' echt zo van... Was ik wel goed snik?
Maarja ding zat al ruim een jaar in het pension, er was op het moment dat wij besloten haar te nemen nog iemand die haar wilde.. Namelijk Meneer Cactus, van die tv show weet je wel :')
Ben ik me toch wat blij dat ik mijn ouders heb kunnen overhalen. En daarbij, op zo'n moment denk je er niet echt over na. Ik dacht alleen, gerum ding ze verdient zoveel beter.

Zelf raad ik ook iedereen af om het als eerste hond te nemen en ondertussen wel zelf zo stronteigenwijs zijn :j

Wij zijn op de club nu ook bezig met alle trainers haar koekjes laten geven enzo, ook met apporteer blok e.d. spelen met andere mensen, dan vindt ze iedereen leuk en dat gaat echt met de week beter! Nooit verwacht het ooit te kunnen zeggen maar het lijkt erop dat ze nog sociaal wordt *\%/*

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:56

dat wordt ze wel hoor, mechjes zijn slim genoeg. zorg voor heeeeeel veeeeeel leuke ervaringen, komt goed! mijn mech is nu 6, en zelfs zij word met de week opener (nog steeds)

Bigbrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:05

Oh dan hebben we nog even! Deze wordt in November 5 dus nog een jaar te gaan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:06

bigbrown schreef:
Zelf zit ik nu dus ook van 'Hoe stom was het eigenlijk om met een mechelaar te beginnen???' echt zo van... Was ik wel goed snik?
Maarja ding zat al ruim een jaar in het pension, er was op het moment dat wij besloten haar te nemen nog iemand die haar wilde.. Namelijk Meneer Cactus, van die tv show weet je wel :')
Ben ik me toch wat blij dat ik mijn ouders heb kunnen overhalen. En daarbij, op zo'n moment denk je er niet echt over na. Ik dacht alleen, gerum ding ze verdient zoveel beter.

Zelf raad ik ook iedereen af om het als eerste hond te nemen en ondertussen wel zelf zo stronteigenwijs zijn :j

Wij zijn op de club nu ook bezig met alle trainers haar koekjes laten geven enzo, ook met apporteer blok e.d. spelen met andere mensen, dan vindt ze iedereen leuk en dat gaat echt met de week beter! Nooit verwacht het ooit te kunnen zeggen maar het lijkt erop dat ze nog sociaal wordt *\%/*

Ach het is toch goedgekomen. Dat is het belangrijkste :j

Ik weet inmiddels welk pupsel bij mij komt wonen. Stel jullie voor aan [***]
Afbeelding

Vond die met paarse bandje qua aftekingen leuker. Maar deze is net wat vrijer dan pup met paarse bandje.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:09

wat n soesje!

Bigbrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:20

Oeh wat een leukerd!
Wat typisch, de pup die ik nu train heeft ook zo'n wit vlekje op haar borstje :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:59

Tnx :D ik hou van meer wit op de voorkant. Maar met rode bandje toonde net juist wat meer lef dan paarse bandje. Temperament is wel hetzelfde enzo.

Waren vandaag ook nog andere pupkopers. Die man zit al jaren in de knvp. En die had ook wel interesse in Djang. Noway dat die weggaat. Maar kreeg als compliment dat als we zo doorgaan. Dat we nogal ver kunnen komen in de sport. Altijd leuk zulke complimenten :D

Djang heeft een kruisAfbeelding

Bigbrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:08

Oeh das inderdaad heel veel wit! Ik hou er niet zo van, Mechel zonder wit en juist veel zwart is meer mijn type :p
Mijnes is dan ook wat aan de donkere kant:
http://i59.tinypic.com/2mgjmdi.jpg

Pupsel daarentegen. Hier was ze nog wel echt jong, nu is ze een 2 maand ouder geloof ik
http://i57.tinypic.com/2u56wle.jpg

Foto's zijn te groot, vandaar linkje -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:40

Ik vind juist een witte borstvlek het mooist.
En qua kleuren gewoon rosgevlamd.

Maar vind karakter belangrijker en wil met haar de sport in. Dus braaf naar de fokker geluisterd.

Met Djang hebben we vorig jaar gekeken als het een geschikte huishond zou zijn. En is het sporten beetje uit de hand gelopen. Want hij doet het nu toch wel erg leuk :D

Maar mooie mechels heb je hoor :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 13:10

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 13:17

Heerlijk zo dat fanatieke in zo'n puppylijfje

Bigbrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 09:52

Kan hem niet zien :(
Zusje uit het nest van pupsel had een grote witte borstvlek maar ook een soort witte bles op haar koppie, heel apart gezicht bij een mechel maar wel extreem schattig. Is dan ook de enige uit het nest welke niet bij de ipo sport loopt. xD

Karakter is uiteindelijk toch wel hetgeen waar je voor moet gaan.. Bedoel, je leeft uiteindelijk toch met de hond en als je hem dan prachtig vind maar het karakter ligt je niet, heb je wel een groot probleem xD
Ben nu al benieuwd hoe je pupsel er over een jaartje uit ziet:D

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 09:56

Te weinig bijgelezen, erg druk gehad.

Gefeliciteerd met je pupsel, een drukke bedoeling dus :D

Weer leuke foto's voorbij gekomen, met prachtige dieren, iedereen nog druk met de sport bezig.

Wij daarin tegen doen nog niks aan sport, ze loopt nu erg slecht met de voorbeentjes. Ze heeft de bovenste kussentjes open gehaald, vraag me niet hoe. :Y)

Inmiddels is ze een jaar oud, tijd gaat hard!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:32

bigbrown schreef:
Kan hem niet zien :(
Zusje uit het nest van pupsel had een grote witte borstvlek maar ook een soort witte bles op haar koppie, heel apart gezicht bij een mechel maar wel extreem schattig. Is dan ook de enige uit het nest welke niet bij de ipo sport loopt. xD

Karakter is uiteindelijk toch wel hetgeen waar je voor moet gaan.. Bedoel, je leeft uiteindelijk toch met de hond en als je hem dan prachtig vind maar het karakter ligt je niet, heb je wel een groot probleem xD
Ben nu al benieuwd hoe je pupsel er over een jaartje uit ziet:D

Oh dat is idd wel apart dan die bles :j Uit Djang zijn nest zitten ze allemaal in de sport. Knvp, detectiewerk, zoekhond en ipo.

En je hebt zeker geen fb? Maar is filmpje waarbij ze waaier aan hebben met slierten eraan. En die van mij gaat er helemaal op los. Staartje mooi omhoog.

En ik ben ook zeer benieuwd hoe ze er over een jaar uitziet. Djang is nu 1.5 maar veranderd nog steeds. Die krijgt toch een partij spieren, sinds we aan het fietsen zijn.

Karakter is vrijwel hetzelfde als andere pup die ik ook leuk vind. Alleen met rode bandje is veel stoerder. Durft meer.