Volgtopic: kaukasische owcharka Akula

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 21:53

* speaking from Akula's belly*

:')

Moest er wel even hard om lachen :D

Afbeelding

een teaser haha, zal dit weekend even goede foto's maken en een update geven.

Anoniem

Re: Volgtopic: kaukasische owcharka Akula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:54

wauw, hij is prachtig.

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:59

Na vanaf het begin mee gelezen te hebben, toch maar even reageren

Wat een prachtig dier zeg!
En top hoe jullie met hem bezig zijn ^^

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 22:20

Hij droogt lekker op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 22:54

Wow Kiona wat is die alweer groot :wow:

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:33

Aaaah wat een knapperd is het toch *\%/*

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:48

Wow, die is al lekker groot geworden zeg! Mooi ook, die foto's van in de ring. Gaaf hoor :).

Hoe vindt de buurt het eigenlijk, trekt hij al op met de andere honden uit de omgeving, of zijn die onder de indruk van hem? Ik ben zo nieuwsgierig, ik vind hem echt zo mooi op die foto <3

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 08:08

Citaat:
zal dit weekend even goede foto's maken en een update geven.

Waar blijft de update ? ;)

Hoe oud is hij nu ?

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 13:22

:wave:

Afbeelding

Ben zo verliefd op deze foto, 2 weken geleden gemaakt, geeft precies weer hoe hij is <3

Hij is nu 9 maanden oud, en echt huge.. ik zal weer eens een foto maken dat ik er naast sta.
Hij blijft maar groeien :')

Als hij los is rent hij op andere honden af, maar aangezien het dan net een op hol geslagen paard is zijn andere honden wel eens onder de indruk, hij remt altijd wel optijd.. maar er komt dan wel wat aan zeg maar :+

Hij doet het erg goed, aan de riem wordt hij nu wel echt beschermend.. als andere honden dan beginnen te blaffen of grommen, of iemand loopt op een aparte manier langs gaat hij wel echt voor mij staan en wordt ie boos. Dit is echter wel in goede banen te leiden. Los is er nog steeds geen enkel probleem met andere honden of mensen, ook bij ons thuis niet.

Van het weekend naar de stad geweest, aandacht van andere mensen vind ie dan machtig.

Soms is ie wat onzeker in de tuin, slaat hij wat (te) snel aan met z'n guppekop. Maar de buren hebben er gelukkig geen last van.

Ook moeten we nog voorzichtig zijn met lopen, soms lopen we al teveel met hem, en dan krijgt ie wel last, dus dan weer even minder, gezien de groeicurve ook niet zo raar natuurlijk. Maar wel een aandachtspuntje voor ons.

Tot nu toe is het nog een ontzettende knuffelbeer, ligt s avonds graag binnen te slapen. En als wij thuis zijn wil ie ook het liefste binnen. Hij past trouwens amper achter in onze sedan, moet dan het hoofd al bukken (is ook wat moet je straks een andere auto kopen voor je hond := )

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:30

Poeh....die is al massief aan het worden....ben idd benieuwd naar een foto in zijn geheel...
Kan mij wel voorstellen als hij in galop aankomt dat honden onder de indruk zijn :+ .

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:03

oooh dat koppie ! <3 <3

benieuwd om hem te zien naast een referentiepunt. :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:28

Hij wordt echt al groot ja, nog wel een puppyblik.
Dat op andere honden afstormen zou ik wel zoveel mogelijk afleren, kan agressie uitlokken of omslaan in jagen.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:31

Knappert! <3

Leuke update!
Pas op inderdaad met te veel lopen. Zeker voor zo'n enorm zware hond kan dat o.a. heupproblemen veroorzaken. Zijn ze gevoelig voor HD?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:32

Elke grote hond is gevoelig voor hd.
Maar het ras op zich is een gezond ras.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:35

Ook verplichte HD test hier bij dit ras voor je mag fokken? Zit me af te vragen of dat eigenlijk bij alle (grote) hondenrassen zo is :+

Ben overigens heel benieuwd hoe Akula zich als puber gaat gedragen :))

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:39

In nederland wel dacht ik, maar de hond van ts komt uit het buitenland.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:41

Klopt, daarom voegde ik ook 'hier' toe aan de zin :D

Maar goed, altijd goed om rekening mee te houden TS. Zeker als hij al zichtbaar last heeft van lang / te veel wandelen.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:41

Citaat:
Ben zo verliefd op deze foto, 2 weken geleden gemaakt, geeft precies weer hoe hij is

Lekker ding. <3
Citaat:
Hij is nu 9 maanden oud, en echt huge.. ik zal weer eens een foto maken dat ik er naast sta.
Hij blijft maar groeien

Hoe hoog is hij nu? en hoe breed?

Toevallig had mijn vriend een meetlat mee naar binnen genomen :
onze teef heeft een rug van zeker 40 cm .

Citaat:
Hij doet het erg goed, aan de riem wordt hij nu wel echt beschermend

Dan begint hij vroeg .
Citaat:
Soms is ie wat onzeker in de tuin, slaat hij wat (te) snel aan met z'n guppekop. Maar de buren hebben er gelukkig geen last van.

Ze laten zich graag horen dat is wel eigen aan het ras is mijn ervaring.
Citaat:
Hij past trouwens amper achter in onze sedan, moet dan het hoofd al bukken (is ook wat moet je straks een andere auto kopen voor je hond := )

Hihi ,ik ken het probleem.
Mijn hond moest geopereerd worden in een kliniek die 2 uur rijden voor ons is.
We hebben toen afgesproken om ze te brengen ,daar te blijven en na de operatie het hondenkind nog versuft mee terug te nemen.
Ze moest gestrekt in de achterbak van de discovery liggen ,en dat ging amper. _O-

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:35

Knappe Akula, wat een heerlijk koppie!
Leuke update, en nog steeds erg leuk om zo een beetje zijn ontwikkeling van pup naar volwassen hond zo een beetje mee te krijgen.

Het formaatje huge& knuffelkont maar ook alert zijn is heel herkenbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:47

Zo wat mega hoofd is er dan in beeld, maar zeker een leuke foto :j .
Interessant om de ontwikkeling te lezen dat er nu kleine dingen veranderen, dat beschermend aan de lijn is niet alleen specifiek voor dit ras toch? andere rassen zijn hier ook wel bekend mee dacht ik.
Hoe leiden jullie da eigenlijk in goede banen, hoe doe je dat? zijn er oefeningen voor?

Ik ben er echt een leek in hoor dus sorry als het domme vragen zijn :+

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 12:53

Osmo: we proberen altijd eerst zijn aandacht op een positieve manier terug te winnen, lukt dat niet (het is echt wel een strong headed dier :+ ) geven we een waarschuwing met de stem. "Escaleert" hij dan toch geef ik rukken omhoog aan de riem en 'tap" hem even achterlangs met mijn been. Dat opbouwen in fases vind ik persoonlijk erg goed werken. Nu al steeds vaker dat hij met een clicker die ik met mn stem maak hij al weer uit de focus komt, als hij er dan uitkomt beloon ik: "hoge stem" goedzo Koelie :') of geef hem wat lekkers.

Het is trouwens niet altijd kwade energie, maar hij mag gewoon niet zo extreem focussen, dat vind ik geen fijne modus, als hij dan eerst die focus heeft en wordt daarna vrolijk gaat hij als een soort hert aan de riem springen, en ja, dat willen we echt niet.

Kaatje: ik zal hem weer eens opmeten, geen idee eigenlijk. Wij verbaasden ons toen ook over hoe breed de teven waren, van andere rassen zijn teven snel wat eleganter of luxer, bij de kaukazen waren de teven ook al beren _O-

Zijn ouders zijn allemaal wel HD/ED gekeurd, Akula wordt dat ook als hij de leeftijd heeft. Het zijn inderdaad wel gezonde honden, heb nog geen kaukaas gezien met slechte heupen zoals je daar met sommige andere rassen echt meer op moet letten.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:27

Thesserd schreef:
Pas op inderdaad met te veel lopen. Zeker voor zo'n enorm zware hond kan dat o.a. heupproblemen veroorzaken. Zijn ze gevoelig voor HD?

Rechtuit lopen is juist goed voor een HD-gevoelige hond.
Juist het draaien, remmen etc. is slecht.

En wat betreft het op andere honden afrennen.. mijne deed dat ook als jonge hond. Ik heb hem vervloekt, ik heb getraind tot ik erbij neer viel en plots hield hij ermee op toen hij een jaar oud was.
Geen idee waarom of hoe, maar ik heb er geen last meer van :+

Ik vind deze honden nog best wat eng, en ik weet dat ze super zelfstandig zijn. Het gaat allemaal prima tot hen iets tegen staat en dan mag je wel uitkijken.
Vaak pas rond 1,5/2 jaar oud dat je daar iets van gaat zien. En dat vind ik toch wel eng. Meestal stralen ze al heel wat uit naar andere honden, die uit respect een bochtje om lopen, ook mijn flink stoere reu. En bezoek is ook niet zomaar welkom en mag wel uitkijken met plots bewegen.
De honden die ik ken zijn daar alles behalve makkelijk in. Ik weet zelfs eentje die in de auto wordt gestopt als er bezoek verwacht wordt. En die mensen hebben ook heel veel tijd in hun hond gestopt, nog steeds.
Ik ben benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen.
Prachtig is hij sowieso!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:48

Thesserd zet toch alleen pas om teveel lopen? En toch niks over de manier van lopen?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:53

Amandavd schreef:
Thesserd zet toch alleen pas om teveel lopen? En toch niks over de manier van lopen?

Goed gelezen.
Ik vul dat dan ook aan. Zie je?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:13

Lisitano schreef:
Amandavd schreef:

Goed gelezen.
Ik vul dat dan ook aan. Zie je?

Ja dat zie ik, maar het kwam op mij over alsof je haar corrigeerde, omdat ze zelf nergens iets zegt over wat voor beweging de hond wel en niet moet maken.

Teveel beweging voor een hond in de groei is namelijk niet goed, of je nu rechtuit loopt of draai bewegingen maakt.