Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

dus echt, oppakken doe je toch.
Toen ik Hubble kreeg was die stikvals. K heb hem direct gewoon rond laten sjezen door het huis, handschoenen klaar gelegd voor als ik hem op wilde sluiten. Maar hier is het de regel dat de fretten los blijven tot ze in slaap vallen. Dus dan is het even zoeken, maar dan kun je ze zo oppakken en maar hun hok brengen. Zelfs Hubble, die toen vies beet en ik net 1 dag had, heb ik zo op kunnen pakken en op kunnen bergen 
vooral hoe dat donkertje (Odin?) in t begin overal vanaf stort, haha!
Pluttersput schreef:Edit: heerlijk filmpje trouwensvooral hoe dat donkertje (Odin?) in t begin overal vanaf stort, haha!
. Het zijn echte klimmers, ze zijn vandaag al wel wat voorzichtiger geworden
Wat is dat schattig.
Dit lijkt al een stuk beter te werken. Ben al lang blij dat ze al heel erg zindelijk zijn!! Ben zo trots
Citaat:Als je geluk hebt, kun je een fret kort zien kwispelen. Dit is een uiting van "Dit is superspannend" en zie je vaak als een fret uit een buis komt / erin is en dan een andere fret hoort of tegenkomt.
Bron: http://www.defretalshuisdier.nl/gedrag/bewegingen-van-de-fret
volgens mij ook een teken van enorme opwinding

, maar goed ventileren, de poepbak regelmatig uitscheppen en de dekens met enige regelmaat wassen schijnt te helpen.

elizexbeau schreef:Haha nou okee helder! Weet er niet perongeluk toevallig iemand een frettenfokker (of hoe zeg je dat?) in de buurt van Ermelo?
Marjo89 schreef:elizexbeau schreef:Haha nou okee helder! Weet er niet perongeluk toevallig iemand een frettenfokker (of hoe zeg je dat?) in de buurt van Ermelo?
Opvang zit vol met leuke fretjes.
En je ruikt ze iets. Goed schoonhouden is toverwoord. En wat ook goed helpt is goed voer. Poepen ze minder van omdat ze geen onnodige zooi hoeven uit te poepen. En hun huidvet blijft ook beperkter vind ik.
Maar wel tip. Als je nog nooit fretten hebt gezien ofz. Ga dagje naar opvang. Daar staan ze open voor alle vragen.