kleine Gipsy krijgt kittens.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Re: kleine Gipsy krijgt kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:31

Beter dat als Wat e rnu gebeurt he Lifaya dat er nog altijd (overbodige) katten in slaap gedaan worden.
Ik heb zelf in een asiel gewerkt en echt in massa werden er in slaap gedaan,Gelukkig is het al een eind verbeterd en enten en steriliseren er al meer mensen.

Maar als ik mag kiezen heb ik liever dat katten alleen door rijke mensen gekocht kunnen worden dan zoals nu er nog altijd wegens overschot in slaap gedaan worden.
Ik ken de cijfers in nederland niet maar hier in Belgie is er best nog een groot zwerfkatten probleem.

maar eerlijk is eerlijk ,ik vind kittens en zeker zoals bij de ts haar kat wel schattig.
de mama is een duplicaat van mijn eigen poes,ooit als kitten gevonden langs een weg 2 weken oud.

Ts ik zou wel voorkomen dat ze te veel met de kittens gaat sjouwen,ik heb er ook zo één in huis gehad,die had bedacht om met kittens en al achter mij aan te sjouwen door huis.Ik heb ze toen wel verplicht opgesloten in een grote bench omdat de kittens soms gewoon koud werden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:58

Zodra ze een kitten op mijn schoot legt, leg ik het terug. Ze pakt wel telkens een andere.
Ik snap er niets van.
Opsluiten in de bench probeerde ik vanmiddag, ze werd gek.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:57

Heb je geen kamer waar ze kunnen liggen? Dan heeft ze meer ruimte. Kattenbak erbij, eten en drinken, eventueel vest van jou en deur dicht.
Te veel slepen geeft idd stress.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:05

Haar stress begint zodra ik een meter teveel van haar weg ben. Ik kan ze lastig overal mee naartoe nemen.
Als ik haar apart moet zetten, wat lastig gaat hier, gaat ze er niet relaxter op worden.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:06

Echt stug ze weer terugleggen.
Ze zoekt het veiligst plekje voor haar idee voor de kittens een dat is bij jou.
Het kan echt wel even duren voordat ze doorheeft dat ze het zelf ook kan.
Ze natuurlijk nog erg jong en onzeker.
Ik had ze in het begin alleen in de logeerkamer met de deur dicht.
Maar ik weet niet of je dat hebt .

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:18

Vooral je gevoel volgen TS,jij kent haar het beste!
Heeft ze trouwens last gehad van naweeën of iets?

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:45

wat n mooie poesjes tica .. zien er goed uit en mam ahhh mamapoes doet t voor haar lft ook erg goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:17

Ze is tevreden met de plek die ze nu heeft. "mijn" vaste plekje op de bank met een iets kleinere doos die er niet af kan vallen.
Gisteren heeft ze idd wat naweeën gehad die ze op schoot kwam uitzingen.
Ze doet het zo ontzettend goed. Wel wat lomp soms, maar die kleintjes schreeuwen dan flink dat mama ze plet.
Lizzy mag er van een afstandje naar kijken, maar er niet bij. Wil Lizz zelf niet eens, vindt het niet interessant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:31

We hebben op dag 2
Nr 1, lapje: 101 gram
Nr 2, zwart/wit, wit gezicht: 102 gram
Nr 3, zwart/wit, zwart gezicht: 117 gram (ja die noem ik nu al bolle)
Nr 4: donker lapje: 86 gram (ze heeft wat moeite met het vinden van de tepels. Bijvoeding is net opgehaald bij de DA,als ze morgen afgevallen is of sloom oogt start ik dat. Ze is vooralsnog ontzettend actief , alleen niet goed in t vinden van de melkbar melkbar)
Nr 5, zwart/cypers: 101 gram

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:46

Dat zijn nette gewichten hoor.

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:46

Oh wat leuk! Super dat Gipsy het zo goed doet! Kunnen sommige tienermoeders van teen mom nog wat van leren ;)
Het is dat ik al een poes heb thuis, anders had ik graag een kitten genomen. Met zo'n moeder kunnen daar alleen maar lieve katten uit komen <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:50

Ja ik heb er al 4 en dat is eigenlijk al te veel. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:27

Om die kleinste maak ik me ook niet direct zorgen hoor, ze is enorm actief en maar net iets minder bol dan de rest. Maar toch wil ik direct kunnen ingrijpen als het moet, dus van dat poeder opgehaald.
Gipsy is echt een ontzettend lief, aanhankelijk en makkelijk katje en nu laat ze zien ook echt een topmoedertje te zijn. <3
Ze krijgt RC kittenbrokjes en daarnaast natvoer.
Met het wegen keek ze alleen bij de eerste even wat mijn plan met haar kind was en daarna had ze zoiets van okeeee, jij hebt de kids, dan ga ik ff een rondje lopen en eten en drinken

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:03

Wat schattig! <3 Gefeliciteerd!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:39

Nette gewichtjes zeg!
En idd,wat een foede moeder. En dat voor een tienermoeder! Groot voorbeeld voor vele zeg!

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:29

Anoniem schreef:
We hebben op dag 2
Nr 1, lapje: 101 gram
Nr 2, zwart/wit, wit gezicht: 102 gram
Nr 3, zwart/wit, zwart gezicht: 117 gram (ja die noem ik nu al bolle)
Nr 4: donker lapje: 86 gram (ze heeft wat moeite met het vinden van de tepels. Bijvoeding is net opgehaald bij de DA,als ze morgen afgevallen is of sloom oogt start ik dat. Ze is vooralsnog ontzettend actief , alleen niet goed in t vinden van de melkbar melkbar)
Nr 5, zwart/cypers: 101 gram

Mooie gewichten zeg!
Je zou de donkere lap van 86 gram wat druivensuiker of nutridrops kunnen geven en dan aanleggen dan zijn ze net wat krachtiger.
Ook kan je er voor kiezen om de zwaarste van het stel die haar bij de tepels wegdrukken wat bij te voeren zodat ze dan wat minder bij moeder drinken.
De bijvoeding kan je ook aan de moeder geven ze heeft best wel flink wat energie nodig om 5 mondjes te kunnen voeden.
Maar de melkgift moet nog flink op gang komen dus even afwachten met bijvoeden nog hoor.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:09

Probeer de kleinste bij de achterste tepels te leggen,vaak komt daar het makkelijkst en meeste melk uit. Inderdaad nog even niet bijvoeden tenzij ze echt afvalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 17:46

Met bijvoeding begin ik idd pas als er echt duidelijk aanleiding voor is. Maar volgens mij begint ze nu wat meer trek te krijgen, want ze zoekt beter en vecht iets harder met haar grote broer. Ze ligt as I speak heerlijk aan een van de achterste tepels.
Ach, ik ben ook maar wat overbezorgd O:)

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:16

Wat een dotjes en wat een goede moeder! En ook super van jou dat je haar zo goed begeleidt en helpt :D Ik zeg geniet maar even van de kleintjes want voor je het weet zijn ze groot :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:54

Mn kleine meisje heeft het behoorlijk zwaar. Ze is enorm moe, naar de bak gaan doet aan haar geluidjes te horen een beetje zeer en haar eetlust is momenteel eventjes minder.
Ze kwam net op schoot liggen, even Gipsy tijd met een oog op dr kittens. Toen de kleintjes begonnen te piepen murmelde ze zacht terug en stond letterlijk zuchtend op toen dat gepiep luider werd.
Het zal er allemaal bij horen, maar oei wat vind ik het lastig om haar zo te zien. En ik kan niets, behalve lief zijn, vanalles aan goed en lekker eten aanbieden en opletten.
Ze komt niet koortsig over, alles heeft een gewone temperatuur, dr tepels zien er gewoon roze uit, ogen staan helder.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 09:02

Moeder zijn is heel zwaar... zeker de eerste drie weken.
Daarna wordt t makkelijker.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 09:11

Lekker veel powerfood geven. Goed merk kittenmelk, Hills AD, vers vlees zoals carnibest/barf en wat druivensuiker in het water. Mijn poezen krijgen dit standaard de eerste twee weken onbeperkt.
Het is zwaar, zeker op die leeftijd met toch een flink groot nest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 09:42

Ik heb Petag KMR, net een beetje aangemaakt voor over een blikje Almo Nature. Ze krijgt een blikje zodra ze ook maar kijkt richting eten. En er staan RC kittenbrokjes.
Ze stond net in ieder geval met smaak te eten.
Druivensuiker zal ik straks even meenemen.
De kleintjes zijn allemaal aangekomen!
Het kleinste meisje is van 86 naar 95 gram.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 09:53

Mooie groei!

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:16

Mooi gegroeid in ieder geval! Pb terug.