Husky, wie heeft er een ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:28

ja dat is zeker zo, tot nu toe heb ik het zelf nog niet mee gemaakt gelukkig, wij hebben vroeger politie honden gehad & later jacht honden. Dus ik hoop het niet mee te maken, zal het wel goed in de gaten houden.

En ja ik ben er ook blij mee haha het is wel de beste combo binnen kalm buiten actief

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:06

Lisitano schreef:
OOOh ik dacht al :+

Je hoeft je niet aan sommetjes te houden hoor, je merkt het snel zat als ze meer of minder willen lopen. HD en ED is aangeboren dus vrees daar niet teveel voor met beweging geven.

Met die konijnen zou ik op den duur wel echt uit gaan kijken.
Mijn moeder heeft een geheel afgesloten ren en hoewel mijn hond opgegroeid is met hen en als we erbij zijn niet eens naar de konijnen kijkt, is hij in een moment dat niemand oplette, óp de ren gesprongen, erdoorheen gekomen en heeft een konijn vermoord.
Binnen 2 minuten.

Het sommetje is een richtlijn. Ik vond het wel handig om een beetje te weten wat ze mogen op basis van hoeveel maanden oud ze zijn. Van puppy's zijn de groeiplaten e.d. gewoon nog niet gesloten en moet je voorzichtig zijn dat je niet te ver en te zwaar belast.

Het valt of staat heus niet met 5 minuten langer of korter wandelen. Zo strikt hielden wij er ons ook niet aan. Maar het mag duidelijk zijn dat je met een pup van bijvoorbeeld 10 weken geen uur moet wandelen :+

Er stond laatst echt een heel mooi röntgen filmpje op facebook over de groeiplaten en gewrichten van en de groei van puppy's. Dan kan je ook zien hoe veel ze nog moeten groeien voordat die platen sluiten.

Ik probeerde hem al even te zoeken maar helaas zonder succes. Als ik hem nog ergens tegen komt zal ik hem eens plaatsen!

Wat jacht instinct betreft, onze oudste is ook een echte killer. Daar durf ik geen konijn bij te zetten

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 09:08

Dat jachtinstinkt is echt verschrikkelijk :+
Onze heeft het de laatste tijd echt gemunt op kleine spitsmuisjes en dan ze net niet door maken :\

Wij hebben die richtlijnen ook gevolgt, al werd mexx bij ons na 8 maanden echt niet meer te houden en toen zijn we hem langzaam opbouwende langs de fiets mee gaan nemen..

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:15

A_nouk schreef:
Dat jachtinstinkt is echt verschrikkelijk :+
Onze heeft het de laatste tijd echt gemunt op kleine spitsmuisjes en dan ze net niet door maken :\

Wij hebben die richtlijnen ook gevolgt, al werd mexx bij ons na 8 maanden echt niet meer te houden en toen zijn we hem langzaam opbouwende langs de fiets mee gaan nemen..

Ik heb het gevolgd tot een maand of 6.

Onze oudste pakte als pup haar eigen rust wel en gaf dat ook duidelijk. Maar de jongste bleef gewoon echt door gaan. die moet je dan toch wel een beetje beschermen tegen haar zelf.

Jacht instinct... Jada pakte vorige week een kat uit de bosjes.. Dat vond ik toch wel erg eigenlijk.. Gelukkig niks aan de hand behalve de schrik. Maar wij hebben zelf ook 2 katten. Dit gaat gelukkig tot nu toe goed.

Verder eet jada muizen gewoon op. Die vangt ze en weg zijn ze. Het zelfde doet ze met mollen en duiven -O- -O-

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 09:18

Katten is hier ook echt uit de bozen, hij laat ze tot een halve meter bij hem komen zonder ook maar een signaal te geven en dan slaat ie plots toe :\ ellendeling. De kat van mijn ouders wordt achter slot en grendel gedaan als wij langs komen :')

Mexx is ook zo'n oneindige doorloper. Die pakt zijn rust niet. Vandaag ook we zijn langzaam het fietsen weer op aan het bouwen met verstand maar we proberen ook een beetje zijn eigen grenzen op te zoeken. Vanavond had hij wat spierpijn, zo sneu en dan baal je echt als een stekker maja vanmorgen was het gelukkig weer over !

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:18

dat is dan lastig als ze hun grenzen niet aangeven. Dan ga je er zo makkelijk over heen :(

Die van ons gaan ook mee naar stal en lopen daar los buiten de lessen om. De oudste ging als ze moe was gewoon lekker op een plekje liggen waar ik in de buurt was. De jongste heeft nog nooit op stal geslapen. die blijft wakker en doorgaan

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:19

Karma heeft tot nu toe nog geen intresse getoond in janna en teemo gelukkig. Ik ben echter de hele dag thuis met uzv een boodschapje etc

Karma is echt echt lui, we doen nog helemaal niet veel als ze eenmaal buiten is wordt ze echt actief, binnen wilt ze alleen maar op schoot slapen :+

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 14:50

Afbeelding

Nieuwe yoga houding :')

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 15:11

gisteren ben ik met me vader te wandelen door het bos geweest en nog even gestept.
Afbeelding
Ons pupje Shasta
Afbeelding
tussen papa en mama in
Afbeelding

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:01

Hoi allemaal.
Wat een prachtige honden en leuke verhalen komen hier voorbij. Mag ik met jullie mee kletsen? Ik heb 2 husky-mix zusjes van 4 jaar. 2 heerlijke gezellige eigenwijze dametjes. Ik herken veel van jullie verhalen!

Hierbij een foto: Zoey ( zwart) en Cleo ( grijs)

Afbeelding

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:31

Welkom Avalon! Wat een leuke mixjes! waar zijn ze mee gekruist?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:40

Ohhh wat is het al slecht weer bij jullie :oo

Leuke foto's met de step :D

En welkom avalon

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 00:01

Pepper heeft zichzelf een trucje aangeleerd :')

Hij was net enorm enthousiast en wou wat van me, bied hem brokjes aan maar dat wou die niet dan maar wat koekjes gepakt.. en ja hoor hij trekt alles uit de kast om het koekje te krijgen, dus begin hem wat commando's te geven waaronder ook op zijn zij liggen. En ineens rolt ie om :D uiteraard enorm beloond, nog eens proberen dan maar, weer op zijn zij laten liggen en commando Rol erbij gegeven. Hij keek me raar aan en na een paar seconden ging die weer *\o/*

Morgen weer proberen, maar denk dat ie er wel inzit nu.

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 08:36

xTiffani schreef:
Pepper heeft zichzelf een trucje aangeleerd :')

Hij was net enorm enthousiast en wou wat van me, bied hem brokjes aan maar dat wou die niet dan maar wat koekjes gepakt.. en ja hoor hij trekt alles uit de kast om het koekje te krijgen, dus begin hem wat commando's te geven waaronder ook op zijn zij liggen. En ineens rolt ie om :D uiteraard enorm beloond, nog eens proberen dan maar, weer op zijn zij laten liggen en commando Rol erbij gegeven. Hij keek me raar aan en na een paar seconden ging die weer *\o/*

Morgen weer proberen, maar denk dat ie er wel inzit nu.

dat is super gaaf *\o/*

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:09

leuk zeg plaats je een video :D?

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:23

kirri schreef:
leuk zeg plaats je een video :D?

Even kijken of dat lukt, zal het vanavond proberen :D

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 14:46

ben benieuwd :D Karma kent nu zit en af.

Ze eet alleen alles dus moet echt goed opletten :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 14:47

Wauw zeg, wat een mooierds komen er weer voorbij :D

Ik heb van de week een enorme poster binnen gehad met de foto die op mijn profiel staat, dat was m'n eerste shoot met een husky en ik ben nog steeds zo'n enorme fan van die platen! <3 Het blijven echt prachtige (en super lieve) honden, ben weer helemaal opnieuw verkocht :D

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 15:33

Ze leren zo ontzettend snel he ! :)
Mexx kent het commando rol ook, al doet hij het wel op de manier en op het moment dat hij het zelf denkt te kunne gebruiken :')

Eind November komt Priscilla Groart Mexx weer op de foto zetten :D

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 15:36

Courses schreef:

Ik heb van de week een enorme poster binnen gehad met de foto die op mijn profiel staat, dat was m'n eerste shoot met een husky en ik ben nog steeds zo'n enorme fan van die platen! <3 Het blijven echt prachtige (en super lieve) honden, ben weer helemaal opnieuw verkocht :D

die is ook wel prachtig!

en wat leuk dat ze komt anouk! wel showen dan :D

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 15:41

Afbeelding

Karma haar eerste heuse playdate haha in het begin vind ze alles en iedereen doodeng daarna gaat het goed :j

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:01

Courses schreef:

Je mag Pepper altijd gebruiken hoor, reis regelmatig door het land :j

Ik vind het leuk als Pepper zelf moet nadenken over wat ie moet doen, zo heb ik hem geleerd om mijn sokken uit te trekken zonder aan te wijzen of te praten. Ik deed mijn sok half op mijn voet en hield hem omhoog, koekjes in mijn hand en wachten. Belonen toen hij er interesse in had - dan aanraken of knabbelen - en dan tot ie eraan trekt.

Leuk om te zien hoe die zit te denken wat ik van hem wil :')

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:03

kirri schreef:
[ [url=m/c8QQe9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Karma haar eerste heuse playdate haha in het begin vind ze alles en iedereen doodeng daarna gaat het goed :j

Wat leuuk :D

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:27

Wat is ze al groot!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:02

Ze groeit als kool haha

Afbeelding
Afbeelding

dit was even terug

Afbeelding