Hannanas schreef:Negeren vind ik absoluut een no go bij angst.
Klein pupje zoek leiding sn vertrouwen bij de baas en heeft van mama geleerd in het nest daarvoor te communiceren met piepen en hij krijgt vervolgens een dichte deur? Nee, dat komt jullie band en het pupje z'n vertrouwen niet ten goede.
Rustig met wolf, veel geduld en pas als hij er aan toe is verder gaan. Niet ieder piepje is erg natuurlijk, dan kan wolf gerust gesteld worden. Maar continue piepen en het daardoor niet leuk vinden dan is het gewoon nog een brug te ver.
Het vanuit huis oppakken naar het gras vind ik in het kader van zindelijkheid zeker de eerste week een goed idee. Je kunt kijken of hij terug wilt lopen naar huis en anders blijf je toch een beetje bij het gras snuffelen?
Dit is eigenlijk ook hoe ik er over dacht.
Terug lopen vanuit het gras doet hij wel en piept dan af en toe. Als ik het rondje wat langer maakt moet hij ook lopen van mij.
Maar bijvoorbeeld; ik wil straks iets ophalen op de manege. De auto is geen probleem, dus ik wil hem even meenemen.
Mijn idee is dan hem optillend mee naar stal te nemen zodat hij even rustig rond kan kijken. Als ik hem optil, is hij namelijk redelijk/helemaal op zijn gemak.
Als hij dan rustig is, wil ik hem pas op de grond zetten en hem even daar laten snuffelen. Als ik merk dat dat niet kan, gaan we gewoon lekker naar huis.
Om hem meteen op een vreemd terrein op de grond te zetten lijkt me zo in het diepe gooien, zeker omdat ik weet dat hij wat onzeker is.
Of zit ik er nu helemaal naast?