Egelliefhebbers verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 09:08

Wat jammer dat je haar weg moet doen, veel succes met het vinden van een nieuw baasje. Je kunt ook op FB kijken daar zijn verschillende Nederlandse groepen, vaak zitten daar wel mensen die een egeltje zoeken.

DanielleTL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:48

Afbeelding
En hij staat! Felami haar nieuwe zelfgebouwde terrarium :o
Gelukkig is ze er net zo blij mee als ik!

Fenrir

Re: Egelliefhebbers verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 19:56

Mooi zeg! Maar kan ze dat trappetje op/af? Het is wel echt heel erg steil :=

DanielleTL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:00

Het trappetje lijkt op de foto een stuk steiler dan het in werkelijkheid is, en gelukkig gaat ze makkelijk naar boven en beneden :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 20:01

Ik dacht al, dat is wel knap anders het zijn niet de meest handige beestjes :D Ben benieuwd of ze het blijft gebruiken. Die van mij waren er eerst best enthousiast over maar op een gegeven moment werden ze lui, wiel en eten stond beneden dus gingen ze daar ook maar slapen :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:00

Fiffill schreef:
Ik dacht al, dat is wel knap anders het zijn niet de meest handige beestjes :D Ben benieuwd of ze het blijft gebruiken. Die van mij waren er eerst best enthousiast over maar op een gegeven moment werden ze lui, wiel en eten stond beneden dus gingen ze daar ook maar slapen :')

Oftewel, verdeel de interessante dingen over beide niveaus.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 09:36

ikke schreef:
Fiffill schreef:

Ligt aan je hok maar bij mij paste dat helaas niet ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:59

Fiffill schreef:
ikke schreef:

Ligt aan je hok maar bij mij paste dat helaas niet ;)

Ai, da's jammer. Dan heb je inderdaad niet zoveel keuze.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:27

Even updatje van frits. Hij is echt super tam geworden! Hij is helemaal op zn gemak en vind het super leuk om nieuwe groentjes te proeven. We hebben een laddertje bij de uitgang van zn kooi dus hij kan zelf beslissen wanneer hij uit de kooi komt. 2x per avond komt hij lekker door de woonkamer rennen. Hij weet ook dat als hij voor de bank komt zitten dat hij dan op de bank mag op zn dekentje lekker een dutje doen bij ons. Ik ben echt heel blij dat hij nu helemaal op zijn gemak is :D Op het begin was het bolletje maken stekels op en knorren en springen. Hij is langzaam steeds makkelijker geworden, alleen als je hem aanraakte op zijn stekels vond hij echt not don. Ook dat is nu geen enkel probleem en meneer is super vrolijk!

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:51

wat jammer dat je Ollie weg moet doen, ik hoop dat ze een goed plekje krijgt.

Mooi nieuw verblijf voor felami! Ziet er goed uit!

Leuk dat Frits tam begint te worden. Wat een verschil met eerst.

Sheldon is nog als altijd hetzelfde. Staat om 6 uur s'avonds voor zijn deurtje te wachten tot hij er uit mag. In het begin dacht ik dat hij lekker rond wilde lopen, maar dat had hij na 3 keer wel gezien en gaat voor de bank zitten tot hij opgetild word. Manlief noemt hem een diva Hij wi :').

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 15:54

Tutti_Frutti heb je inmiddels al een nieuw huisje voor Olli kunnen vinden?

Alles nog goed met de egeltjes hier? Bij mij gaan ze lekker hun gangetje. Kan niet wachten tot het warmer wordt en ze af en toe de tuin in kunnen!
mentjuh, wat leuk dat Frits zo tam is geworden! :)

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:01

Hier alles prima ja met de dames :) Ik heb helaas nog geen tijd gehad om een leuke foto te maken, mijn camera heeft problemen :/

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:16

Olli is gister opgehaald :) via facebook een leuke meid gevonden die zich er goed in verdiept had dus heb haar met een gerust hart mee gegeven!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 18:45

Wat fijn dat je een plekje hebt gevonden voor Olli!

Nikki dat is mooi om te horen. Geen camera op je telefoon?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 23:01

Nikki fijn om te horen dat Elena het goed doet met Minion. Ben al een tijdje heel veel telefoonnummers kwijt dus kon je niet meer appen.

Damon is nog steeds zijn grumpy self. Hij eet goed en we zien hem als zijn lamp uit gaat altijd rond scharrelen en lekker zijn buik vullen dus dat is wel leuk. Maar zodra we dan in de buurt komen rent ie of naar zijn trui om zich in te verstoppen of we hebben ineens weer een cactusbolletje in het hok liggen. Ach ja sociaal gaat hij niet meer worden ben ik bang.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:44

Heel apart, kreeg net dit berichtje op facebook (heb haar telefoonnummer er even uitgehaald):
Hoi Nikki,

Ik heb even een vraagje. Ik ben heel hard opzoek naar een egel voor een filmproject van de Nederlandse Filmacademie en zag via Facebook dat jij een lief egeltje hebt. We zijn bezig met een kortfilm en hierbij hebben we een tamme egel nodig die een kleine rol speelt in de film. Ik vroeg me af of jij bereid bent je egel hiervoor beschikbaar te stellen voor twee dagen (eind april 2015). De film gaat over drie broers die leven op het platteland in België en heeft een grote Belgische sterrencast en de Nederlandse acteur Frank Lammers. Ik begrijp dat het misschien gek is want je kent mij helemaal niet, maar we kunnen er het natuurlijk uitgebreid over hebben en eventueel kennis maken. Mocht je het leuk lijken om jouw egeltje terug te zien in een film maak je ons echt super blij. Ik kan je even het scenario sturen en foto’s als je wilt. Ik hoor het heel graag! Je kan me ook altijd even bellen of een berichtje sturen als je dat liever hebt op 06-xx.

Liefs Sofia

Heb haar toch maar even uitgelegd dat het misschien niet zo'n heel verstandig plan is van haar...

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 20:34

Tja, wat doet ze als ze hem kwijt raakt? Beetje domme mensen vind ik.. :')

Wat zijn nou eigenlijk voordelen van een egel? Ik wil er ook een en wil met voordelen komen, aangezien ik een klein huisdiertje wil.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 23:37

Die persoon heeft mij ook benaderd :j Heb wat meer info van haar gekregen, maar eigenlijk zou het een wilde egel moeten voorstellen (dus wat dat betreft zijn witbuikjes niet zo geschikt misschien)

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 23:41

Ja precies wat ik dacht! Dus vooral niet realistisch en ik vind het niet zo'n prettig idee dat een van mijn meisjes 2 dagen naar iemand gaat die er niks van weet

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 23:53

Ik heb er natuurlijk een die wel voor een wilde door kan gaan, maar echt niet dat ik die zomaar mee ga geven :+

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 00:39

Hahahah nee vooral niet doen! Zul je zien dat het een oplichter is ofzo, brr moet er niet aan denken!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 00:45

Je kunt toch als voorwaarde stellen dat je zelf meekomt als persoonlijke verzorger van je egel?
Uiteraard tegen een aangename onkostenvergoeding en een riant onderkomen voor jullie beiden ;)

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 00:51

Zou kunnen, maar het komt niet over als een echt professionele organisatie, dus ik denk niet dat ze dat kunnen bieden :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 00:59

Het zijn studenten dus heel veel budget hebben ze niet. Overigens stond er dat je evt wel mee kan, maar kreeg de indruk dat ze dat liever niet hebben (scheelt hen natuurlijk in de kosten). Heb ook gezegd dat mijn dieren niet zonder mij zouden gaan :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 01:00

Niet geschoten is altijd mis :Y)

En zomaar meegeven doet toch niemand met een levend wezentje :?