Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphneeeej

Re: [CENTRAAL] Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:59

@ miesemuisje, het zijn geen verbulten maar een super vette vachtplek bij de vetklier boven de "staart" van de cavia. Mijn eigen 2 gecastreerde mannen hebben het helemaal nietaar deze 2 niet gecastreerde beertjes hebben het heel erg.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:15

Ah dan had ik het verkeerd gelezen/begrepen!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:27

Thanks! Ik vind ze ook zo mooi!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 22:49

@Daphneeeej : misschien ok de anaalklieren eens bekijken en schoonmaken. Vies klusje, maar ze kunnen er echt last van hebben.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:52

Miesemuisje schreef:
Heb hier ook een mannetje zitten met vetbulten, wil er binnenkort toch ff mee naar de dierenarts, kan je wel laten weten wat zij over mijne zegt en wat ik er aan kan doen!

Waar heeft je cavia vetbulten zitten?

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 00:42

Och wat een mooi beestje Tooske!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:09

Laura_x_ schreef:
Miesemuisje schreef:
Heb hier ook een mannetje zitten met vetbulten, wil er binnenkort toch ff mee naar de dierenarts, kan je wel laten weten wat zij over mijne zegt en wat ik er aan kan doen!

Waar heeft je cavia vetbulten zitten?

1 op de rug en 1 op zn kont/heup

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:20

Daphneeeej schreef:
@ miesemuisje, het zijn geen verbulten maar een super vette vachtplek bij de vetklier boven de "staart" van de cavia. Mijn eigen 2 gecastreerde mannen hebben het helemaal nietaar deze 2 niet gecastreerde beertjes hebben het heel erg.

Dit hebben mijn mannen ook, de ene al wat feller dan de andere.. Ik weet niet goed wat ik er aan moet doen? Bij één van de mannen is de plek precies wat groter aan het worden ook..

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:25

Daphneeeej schreef:

Dit hebben mijn mannen ook, de ene al wat feller dan de andere.. Ik weet niet goed wat ik er aan moet doen? Bij één van de mannen is de plek precies wat groter aan het worden ook..

Net ergens gelezen dat je dit gewoon kan wassen en het dus niet erg is :) Klopt dit?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:29

Stefaaah schreef:
Daphneeeej schreef:

Net ergens gelezen dat je dit gewoon kan wassen en het dus niet erg is :) Klopt dit?

Ze adviseren over algemeen idd gewoon de vacht daar kort knippen en die plek wassen met milde shampo. Dit ook onderhouden.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:42

DubbelDun schreef:
Net een kleine 'overwinning' op het herenfront :)
Mini en Coco zaten samen in de kussenkist zonder te klappertanden :D

Goed bezig *\o/*

De dames hier worden steeds brutaler zo leuk !

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:55

Daphneeeej schreef:
Stefaaah schreef:

Ze adviseren over algemeen idd gewoon de vacht daar kort knippen en die plek wassen met milde shampo. Dit ook onderhouden.

Dan ben ik goed bezig ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 13:01

Ik heb net Coco maar binnen gehaald, het is zulk smerig weer en hij zit maar zo alleen.
Dus nu is het een 'gezellig' geklappertand in het hok. Dobby vind hem echt dood eng en gaat aan de kant. Mini blijft zitten en trekt zich er niet zoveel van aan.
Coco maakt nog het meeste misbaar :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 13:11

Zo, dat was van korte duur. Coco viel heel gemeen uit naar Mini. Dus hij zit nu weer apart op de bovenste plank. Ik vrees dat die niet herintegreerbaar blijkt te zijn, want een lievere beer als Mini is er niet.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:58

Jammer DD! Maar niks aan te doen. Coco was in eerste instantie van Viphorse toch? Was hij daar ook al niet te koppelen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 16:57

Klopt, hij was eerder van Viphorse en daar is hij eigenlijk altijd al een onruststoker geweest, ook toen hij nog voor een vrouwtje werd aangezien :) Toen er 2 (echte) vrouwtjes bij kwamen werd dat alleen maar erger. Wat natuurlijk logisch is :D

Ik denk dat castratie en plaatsen bij wat dames de beste oplossing is voor hem.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 17:30

Coco is een 'hangjongere' :D
Afbeelding

Niet veilig dus om hem als echte 'hem' boven de dames te zetten :D

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:27

Coco was idd van mij .

Hij was toen al aan het rommelen / beetje domineren met de andere man in het hok. Dat was ook de rede dat ik mij toen de tijd hier aan gemeld heb omdat ik ze had gekregen en er niets van wist.

Het ging toen op en af tussen de mannen. Af en toe toch wel ruzie tot dat ze bij vrouwtjes gezet werden en ik niet wist dat het 2 mannen waren.
Coco is toen gaan vechten met de andere beer en dat heeft de andere beer moeten bekopen met zijn leven want die is er niet meer.

Coco is altijd vrij dominant dus geweest en ik lees dit ook terug bij DD. Dit verklaart ook waarom hij zo brutaal is maar wel echt heel leuk !

Ik heb nu rust in mijn groep en ze worden steeds vrijer en tammer nu. Ze maken hele leuke gezellige geluiden en de dames zijn met zijn 3en de beste vriendinnen. Ik wil die rust niet verstoren en zeker omdat wij al een nare en verdrietige ervaring hebben meegemaakt met de andere cavia die overleden is.

DD ga jij nu Coco castreren en er een andere groep bijzetten ?

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:05

Hahaha, heerlijke foto!

Ik begrijp je keuze heel goed Viphorse, en denk dat hij bij DD perfect op z'n plek zit! Ben benieuwd hoe het zal gaan als hij als castraat bij de dames mag. Denk dat hij het in elk geval wel ziet zitten :D

Wij zijn nog altijd bezig met toilettraining :') Ieder uur poepjes en plas scheppen, maar ze lijken het niet te (willen) snappen :+ Wel een leuk pluspuntje: ze lagen vanmiddag voor het eerst uit zichzelf met hun hoofdjes richting elkaar. Wie weet dat ze toch nog van die gezellige knuffelcavia's worden!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 20:22

@viphorse: ik moet eens rond bellen, want mijn laatste castraat kostte 60 euro en dat was het goedkoopst hier in de buurt. Terwijl ik van anderen lees dat het ook voor 25/30 euro kan. Anders breng ik hem naar iemand die mannetjes verzameld en dan ergens in het noorden laat castreren (de castratentrein). Of ik dan mijn groep in 2'en deel of een ander huisje voor hem zoek weet ik nog niet.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:41

Haha, die foto leuk.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:30

En een mannetje van het eventuele nestje erbij ?

Of word ook dat een te groot risico omdat hij toch best dominant is ?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 12:57

Dat zou nog een oplossing kunnen zijn, al toont ze voorlopig nog helemaal niets :) Maar bij een caaf die nu al zo dominant toont gaat dat ook meestal niet goed.
Verder hoop ik de jongen in 1e instantie te verkopen, pas als dat niet lukt gaan ze in de groep er bij.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:30

Gisteren heb ik bedXcel besteld wil ik toch eens proberen iemand ervaring?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:56

Ik heb ervaring, vond het in het begin top spul daarna word het snel nattig en ze vinden het niet super lekker liggen.