Wie heeft een Maine Coon?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laura1987

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:00

Amy77 wij voeren taste of the wild.
Onze coon is ook behoorlijk gevoelig, had vrij vaak diarree toen wij RC voerde..

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:09

Ook al zo'n mooie kat! Ik wilde ook wel een rode, maar vriendlief wilde geen rode in huis ("een roodharige in huis is genoeg" waren zijn woorden, hij heet zelf ook rood haar)..

Onze knapperd komt vanavond naar huis :):)

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:05

Shetter schreef:
Ik meld me hier dan ook

Ik ga na goedkeuring van de dierenarts ook mijn kitten kater ophalen
Maine Coon x Noorse Boskat

Hij heet op zijn paspoort Prince maar dat vind ik niet leuk.

Ik denk aan Olaf of Aslan

Wat een knapperd!
Ik vind het een Charlie lijken! :D

Wij voeren trouwens gewoon kittenvoer, zachte en harde brokken.
Waarom voeren jullie 'speciale' soorten?

Aslanovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:24

Het is Olaf geworden. We zitten hier in spanning te wachten op het verlossend telefoontje. Om half 4 zou de fokker naar de dierenarts gaan en daarna bellen, dan mogen we hem gaan halen.

Net nog grote inkopen gaan doen (grote kattenbak, speelgoed, voer, enzv)

Ik voer Katz van Europremium. Daar ben ik heel tevreden van, ik twijfelde nog aan RC maine coon kitten, Toen tussen Hill's en Katz, maar omdat mijn andere kat al op Katz staat en het daar super op doet heb ik het ook daarop gehouden. Dan krijgt hij goed kwalitatief voer waarbij ze niet teveel ontlasting hebben of stinken. Royal Canin vind ik vrij prijzig en ik vind persoonlijk dat de kattenbak er harder van stinkt (heb thuis nog een britse korthaar kattin. (Frieda ) :D

Het kan zijn dat ik later overga op Carni Love, maar dan moet hij eerst volwassen zijn omdat ze geen kittenvoer hebben. Maar Carni Love zit wel véél hoger in vlees aandeel waardoor ze nog meer verteren en nog minder ontlasting hebben.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:27

nog 6 nachtjes en dan is het eindelijk zo ver

Afbeelding

Afbeelding

Aslanovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:49

yes yes yes!! om 7 uur mogen wij Olaf gaan halen!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:54

Proficiat!

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:10

Gefeliciteerd!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:13

Spannend!

Dank jullie wel voor de voertips..allemaal namen die ik nog niet ken en even ga uitzoeken.
Idd Laura87, die gevoeligheid en diarree steeds..vandaar dat ik naar iets zocht van de probiotica er gelijk goed in zit en met zo weinig mogelijk e nrs en andere toevoegingen..

Ik zal eens mn ww zoeken van photobucket, dan zal ik ons meisje ook even plaatsen :)

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 14:19

Ons wurmpje is er! Ze voelt zich al bijna vanaf het eerste moment op haar gemak hier, wel zo fijn. Onze andere kat wist nog niet zo goed wat ze ervan moest vinden, maar is na een nachtje blazen en grommen ook helemaal om. Ze zoeken elkaar al de hele ochtend op om vervolgens gezellig achter elkaar aan te racen, nu al dikke maatjes!

Afbeelding

Aslanovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 15:40

Even een EDIT

Hij noemt toch Aslan

<3 <3 <3 <3

Helemaal tot over mijn oren verliefd op hem

<3 <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zijn mooie lynxen oortjes

Afbeelding
En langzaamaan geraakte de batterij leeg (heb ik nog een leuk filmpje van "ik val niet in slaap echt niet wiebel wiebel)

Afbeelding

en in dromenland
Afbeelding
Afbeelding

en dan na een hele nacht flink op kussen liggen, gaan we samen bokt verkennen!

Afbeelding

Aslanovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 09:55

zucht.. Ik weet dat ik Aslan niet van zijn mama mocht weghalen op 7 weken, maar ik ben dolblij met hem, alleen wordt ik op elk forum waar ik zit geketterd en beetje bestempeld als dierenmishandelaar, terwijl hij een princen leven krijgt. :'(

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 10:18

Ik geloof best dat hij een leven als een prinsje krijgt :) en een dierenbeul nee hoor ;)

maar een kat kan daardoor wel gedragsproblemen gaan vertonen, althans de kans is groter,
omdat het nog niet voldoende sociaal opgevoed/gecorrigeerd is door de moeder.
Dat is een afweging die je zelf moet maken :)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 12:19

Shetter schreef:
zucht.. Ik weet dat ik Aslan niet van zijn mama mocht weghalen op 7 weken, maar ik ben dolblij met hem, alleen wordt ik op elk forum waar ik zit geketterd en beetje bestempeld als dierenmishandelaar, terwijl hij een princen leven krijgt. :'(

Een dierenbeul vind ik je niet, maar slim vind ik het ook niet.
Mij zegt dit ook heel veel over de fokker, een goede fokker zou hem nooit voor 13 weken meegeven.
Ik ben dan ook bang dat ze ook niet nauwkeurig is geweest met alle testen enz, ik hoop dan ook echt voor je dat hij gezond is!
En zoals mijn voorganger zegt over de gedragsproblemen, ik hoop dat je mazzel hebt en hij deze niet ontwikkeld.

Mag ik vragen waarom je ervoor hebt gekozen hem zo jong mee te nemen?
Als een fokker dit bij mij voor zou stellen zou ik direct genoeg weten en verder zoeken.

Aslanovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 16:00

Omdat ik er niet over nagedacht heb en omdat hij te koop stond, als ik hem niet meenam dan was hij met een andere mee, en ik vond hem zo prachtig. Verder is hij geen volbloed en komt dan ook niet van een "echte fokker" meer een hobby fokker, maar ook omdat ik geen zier geef om papier en totaal geen fokbedoelingen heb met hem (hij wordt gecastreerd zodra dat gaat) gaf ik er ook niet zoveel om, stel dat hij in het asiel zat, dan zou ik hem bij dat Asiel gehaald hebben

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 18:58

Euhhh Shetter onder kattenfokkers bestaan er ook broodfokkers en dit klinkt er ook wel zo één.Het is natuurlijk niet slim om hem te kopen omdat een ander het dan wel gedaan zou hebben.En je kan best niks om papieren geven maar dan zullen zijn ouders op niks ook getest zijn.
Dus een hele slimme actie vind ik het allemaal niet.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 11:17

Wat een ontzettende lieve en mooie smoeltjes en wat een mooie rode kleur heeft Aslan! Ben benieuwd of hij meer creme wordt? (heb niet zoveel verstand van die kleurtjes)

Ikzelf vind het ook een zeer triest iets dat mensen hun kittens met 7 weken al aanbieden. Helemaal in deze tijden, overal wordt dat gemeld en het waarom dat niet slim is..maar veel mensen zijn het dan al echt zat en kost het ze teveel, want ze eten als dijkers als ze zo in de groei zijn..
maar dat hij een super mandje heeft bij jou, staat daar compleet los van ;) Dus een dierenbeul, nee, maar slim is anders (de hebberigheid van de mens gaat helaas toch vaak boven het welzijn van een diertje).

Veel geluk met hem, hihi, die slaapfoto..net een boedha, wiebel wiebel...

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 14:20

beatje schreef:
Euhhh Shetter onder kattenfokkers bestaan er ook broodfokkers en dit klinkt er ook wel zo één.Het is natuurlijk niet slim om hem te kopen omdat een ander het dan wel gedaan zou hebben.En je kan best niks om papieren geven maar dan zullen zijn ouders op niks ook getest zijn.

Dat is met huis-tuin-en-keukenkatten toch ook niet? Zou je die dan ook niet moeten kopen?
Dat is een risico wat je neemt als je geen stamboom/'echte' maincoon koopt, en daar zal de prijs ook naar zijn

Super schattig dat rood!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 14:40

Dispar_Vulgo schreef:
beatje schreef:

Dat is met huis-tuin-en-keukenkatten toch ook niet? Zou je die dan ook niet moeten kopen?
Dat is een risico wat je neemt als je geen stamboom/'echte' maincoon koopt, en daar zal de prijs ook naar zijn

Super schattig dat rood!

Een Maine coon is wel even iets anders dan een htk kat.
Een Maine coon wordt gefokt om zijn grote, wat denk je dat dit met botten en gewrichten doet?
Een Duitse herder koop je toch ook liever met papieren?

Ik neem liever het zekere voor het onzekere mwt raskatten en koop dus met papieren, ook al geef ik hier verder ook niet om en show en fok ik ook niet.

Bovendien vind ik t een slap excuus om mee te werken aan broodfok door te zeggen " anders kocht een ander hem wel". Als niemand meer koopt bij dit soort fokkers, stoppen ze Vanzelf met fokken!
Op die manier blijven rassen ook veel sterker en zuiverder!

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 15:03

Helaas weet ik uit ervaring dat ook sommige mc met papieren ook gewoon bij broodfokkers weg kunnen komen ook al ziet het er op het eerste oog niet zo uit dat het om een broodfokker gaat. Dus ook met papieren zegt het niet altijd alles. Gelukkig is deze mevrouw gestopt doordat ik een een mevrouw uit Rotterdam hier flink mee bezig zijn geweest, maar niet alle fokkers die met papieren fokken hebben goede bedoelingen of komen gezonde katten uit voort.

Ik heb bij de mundikat volgens mij nog nooit papieren heb overhandigd dat ik mijn katten heb laten testen. Dus wat zegt het dat ik ze wel of niet heb laten testen op de papieren?? Hoe betrouwbaar zijn dat de kattenverenigingen?? Wie controleert daarop?? Nu is het al een enige tijd geleden dat ik gefokt Heb, misschien is het inmiddels veranderd?

En fouten maken we allemaal en van fouten kun je leren, een dierenbeul ben je zeker niet. Van deze les leer je alleen maar dat je de volgende keer ietsje langer moet wachten, hoe moeilijk echte te soms is ;)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:07

Eindelijk is het dan zo ver *\o/*

Morgen gaan we Pepper halen

Eerst gaan de het kitten voor een vriendin van mij ophalen (is dezelfde route alleen een stuk verder) en op de terug weg die van ons
Nieuwe reismand gehaald (lekker overdreven roze), juiste brokjes in huis, nieuw lekker mandje voor haar... Pepper kan komen *\o/*

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:36

Spannend! Veel plezier..ben erg benieuwd :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:44

Heeeel veel plezier met je fluf. <3

Ook met de rooie hierboven trouwens, ik ga me niet uitlaten over de leeftijd van het beestje want ben ook geen voorstander van te vroeg bij de moeder weg te halen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:19

z0...1100 km verder is Pepper eindelijk thuis *\o/*

ze heeft heerlijk in mijn armen geslapen onderweg en was zooo lief

foto's volgen, helaas nu te donker en ik zie toch niks ivm een slaapgebrekje :o

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:40

1100km????? Mien got heremetiet..volgens mij liggen jullie morgen bij elkaar in de mand te suffen hahahaha..
Slaap lekker ennuh, we wachten met smart!