Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joyce83 schreef:pffff ik moet toch echt eens gaan uitzoeken hoe ik mijn hond stil kan krijgen. Ben er ook nog niet helemaal uit waarom ze steeds blijft blaffen. Vooral met behendigheid blijft ze steeds tegen mij blaffen, oke in parcours kan het onzekerheid zijn of onduidelijkheid vanuit mijn kant maar als we aan de kant staan is het toch logisch om gewoon te staan??
Heb vandaag geprobeerd om haar aan het werk te zetten (zit, staan, down blijven doen) ik heb mijn hand telkens op haar snuit gelegd zodra ze begon te blaffen, heb een pittige NEE geprobeerd (natuurlijk niet alles vandaag of door elkaar) maar ik krijg het niet gestopt. Ow ja negeren werkt ook niet echt, ze heeft een erg lange adem.
love_western schreef:EmptyWords schreef:Niet iedere hond is hetzelfde. .. de ene hond kun je prima op die manier leren, de ander niet. Ik ben van mening dat een hondenschool dat ziet en er op in kan spelen. Ik train ook niet of nauwelijks met voer. Een braaf, goed zo en even spelen zijn ook beloningen. Met gg volgen gebruik ik op t moment wel een voertje, ze volgt perfect, maar blijft mij niet aankijken dus dat ben ik nu met een voertje aan het trainen
Ja, maar dat kunnen ze dus niet bij Blaz. Tenminste dat gevoel heb ik. Want ik moet hem echt met alles wat hij goed doet belonen. En dus met voer. Of ik mag hem belonen met een speeltje. Maar daar heeft hij weinig omkijken naar als ik met hem aan trainen ben. Tenzij we gaan apporteren. Maar als ik vraag als het ook anders kan. Dan kan dat niet. Dus ben best een poos onzeker geweest daardoor. Omdat ik graag het beste wil voor mijn hond. Maar ook merkte dat deze trainingsmethode niet voor ons werkte. En dit is ook echt de eerste hond die ik helemaal alleen train.
Maar mijn moeder heeft 6 jaar geleden puppy cursus gevolgd met een berner. En die herkent de trainingsmethode ook niet weer.
En leer momenteel meer dingen van mijn moeder en haar vriend (houden beide al min. 25 jaar honden). Dan van puppycursus.
joyce83 schreef:Nadeel is dat ze het thuis bijna niet doet, alleen als ik met haar de wei in loop om te gaan trainen maar daar heb ik haar concentratie wel weer snelecht af en toe
Dat het van onzekerheid zou zijn gaf de trainer eens aan, maar denk dat het ondertussen geen onzekerheid meer is.
Wil eens navragen waar ik nu treiball doe, die hebben ook iets van controle en drive cursus en impulscontrole. Misschien dat het iets voor ons is.