Hondenshows

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 01:34

LhinnOlijf schreef:
Hebben jullie dan keurmeesters die zich redelijk in de Akita wereld ingeburgerd zijn? Vaak helpt het als een keurmeester van buitenaf dan keurt. Die hebben toch een ander inzicht in wat ze voor ogen hebben.

De keurmeester die vaak Akita's keuren kunnen voor dezelfde BOB kiezen, omdat die hond in de het wereldje berucht en beroemd is. Vraag anders eens aan een keurmeester waarom ze voor hem als BOB gekozen hebben. Soms geeft dat een verhelderend beeld... Hoef je het niet mee eens te zijn, maar dan weet je wellicht een reden.

Er zijn vaak ingeburgerde keurmeesters inderdaad, de een erger dan de andere. Als er een keurmeester uit bijv Scandinavië komt is de uitslag eindelijk eens spannend :P

Maar of de keurmeester nou ingeburgerd is of niet, het goed blijven beoordelen van de hond blijft toch het belangrijkst? De persoon die er mee loopt niet toch? Ookal heb je die als keurmeester al zo vaak op nummer 1 zien staan met een hond?

Ik heb zelf nog nooit aan een keurmeester zijn/haar beweegredenen gevraagd, een aantal anderen wel en dan is het altijd zoiets van, ja uw hond is ook zeker mooi maar ik vond zijn kop toch net iets beter, of gangwerk blabla... Er is elke keer wel wat. Ben overigens nog wel van plan een keer hoe en wat te vragen als ik het niet eens ben met de uitslag :p wat ik overigens ook slecht vind is het super hard lopen met de hond waardoor eventuele minpunten aan het gangwerk niet meer te zien zijn. Waarom vraagt de keurmeester niet om wat minder tempo zodat het beter te beoordelen is?

Dan heb ik het nog niet eens over het verven van de honden... :| zucht, het is dan inderdaad mooi als je akita een mooi gecontrasteerde vachtkleur heeft doordat de randen van de bruine kleur in zwart overlopen voordat de vacht in wit verder gaat. Heeft je hond dat niet, of minder? Och dan verven we dat toch wat bij met een of ander zwart spul en een kwastje? Zie je ook gewoon overal voor je neus gebeuren.

Pff sorry, even wat frustraties er uit :+

@Neej lol idd, dat sowieso denk ik. Jammer dat dat zo gaat... Maar zelfs zonder raskennis zijn bepaalde minpunten prima te zien.

Neej

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 01:37

Wordt er echt gewoon geverfd ja? Wauw :+

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 01:41

Ik heb laatst een keuring gehad waarbij de keurmeester tijdens het betasten maar bleef mompelen hoe mooi ze Ol z'n lijf wel niet vond maar Ol vond het TE leuk in de ring en dat uit ie dan in knikker-ogen (echt van die enorme ronde glinsterogen :') ) en een heel blije staart :P Het is jammer maar zulke dingen benadelen je ook gewoon. Als een andere handler zijn hond dan wél keurig kan voorbrengen, tja, dan zullen sommige keurmeester toch voor de beter gehandlede hond gaan..

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 01:42

Ja echt, schaamteloos door het merendeel van de fokkers.. :+ het lijkt wel van dat zwarte spul wat ze ook wel op paardenhoeven smeren voor een glanseffect xD

Over dat handelen, dat klopt ook zeker. Een beter gehandelde hond showt zich zelf ook beter, dus dat speelt helaas mee xD

Het lijkt me wel lachen dat er ook voor hondenshows gewoon voor elke ring een aantal handlers klaar staan die de honden voorbrengen. Dan kan er nooit naar de eigenaar of de bekende persoon die er mee loopt gekeken worden! XD maarja, niet haalbaar met een ras waarvoor 80 honden ingeschreven worden xD

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 01:55

Tja dan kom je in een wereld waar alle honden door professionals gehandeld worden en daar zit je dan toch ook niet op te wachten denk ik, want dan wint "de bekendste handler" _O- Tis ook altijd wat :P

Dat is trouwens net als dat een hond die er plezier in heeft (okee, met mate, niet zo achterlijk blij als die van mij) ook eerder wint dan een hond die er niks aan vindt. Die laatste showt zich gewoon niet goed dan..

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:26

Afbeelding

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:42

Thesserd schreef:
Ja echt, schaamteloos door het merendeel van de fokkers.. :+ het lijkt wel van dat zwarte spul wat ze ook wel op paardenhoeven smeren voor een glanseffect xD

Over dat handelen, dat klopt ook zeker. Een beter gehandelde hond showt zich zelf ook beter, dus dat speelt helaas mee xD

Het lijkt me wel lachen dat er ook voor hondenshows gewoon voor elke ring een aantal handlers klaar staan die de honden voorbrengen. Dan kan er nooit naar de eigenaar of de bekende persoon die er mee loopt gekeken worden! XD maarja, niet haalbaar met een ras waarvoor 80 honden ingeschreven worden xD

Ooh, wat erg eigenlijk ... :7

Dat handelen wat jij beschrijft, 1 a 2 handlers voor 16 honden, gebeurd daadwerkelijk bij de belgen :') En waarom? Omdat de hond dan attenter staat, meer de borst (die ze amper hebben) naar voren steken en vaak beter lopen. Ik ben zo'n eigenwijs geval dat vind dat ik mijn eigen hond best kan voorbrengen.
Laatst was het ook zo dat mevrouw in de staak schoot zodra ze met een ander moest lopen := Dus wat ik soms regel voor een show is iemand die buiten de ring met een speeltje staat. Zodat ze attenter toont, maar mevrouw vindt dat onzin als ze in de ring staat :+

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:51

Mag ook helemaal niet dubbel handling (of hoe je het ook schrijft)
Net als dat verven, gewoon aangeven bij organisatie of ringmeester. Ik heb een keer een engelse keurmeester over alle honden een witte zakdoek zien halen, kleur wat afgaf en je kon de ring verlaten.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:57

Klopt helemaal, maar als je goed kijkt zie je veel mensen er wel gebruik van maken. Een goede ringmeester hoort daar ook op te letten.

Het meest legale voorbeeld is dat een ander/ vreemde de hond voorbrengt en baasje buiten de ring staat. Toon dan maar aan dat de rechtsgeldige eigenaar niet capabel genoeg is om de hond voor te brengen ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:03

Kohtje, bij de Duitse herders gebeurt dat altijd en geen ringmeester of organisatie die er wat van zegt ;)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:08

Wat in een interessant topic dit, lees het al een tijdje mee.
Zag dat er ook iemand was die showde met een tervuerense? Of heb ik dat verkeerd gelezen? Ben wel heeel benieuwd naar een foto daarvan haha :D

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:25

Inney schreef:
Wat in een interessant topic dit, lees het al een tijdje mee.
Zag dat er ook iemand was die showde met een tervuerense? Of heb ik dat verkeerd gelezen? Ben wel heeel benieuwd naar een foto daarvan haha :D

Ja dat ben ik :+ Waarvan wil je precies een foto van zien? De hond zelf oid?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:27

Ja haha, eigenlijk wel! En hoe dat er uit ziet/en aan toe gaat bij zo'n keuring :D

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:51

Kom een keertje langs en ik leg het je oud :P

Dit is mijn teef, momenteel 14 maand oud, volop aan het door kleuren en vacht aanmaak. Ik had 6 weken voor deze foto/ show haar ondervacht eruit gehaald. Dus ze is nog niet op en top in show conditie hier.
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 6602_o.jpg

Ik kan nog genoeg puntjes opnoemen om te verbeteren, maar voor toen was dit super :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:27

Donja schreef:

Haha die kende ik al maar blijft geniaal xD *\o/*

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:04

Neej schreef:
Wordt er echt gewoon geverfd ja? Wauw :+

Thesserd heeft het mij wel eens laten zien op foto's :').
De ene foto had de hond duidelijk een zwarte rand op een show en een andere foto op een andere show weer een hele andere kleur...
Ja, triest dat dat zo moet.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:09

waarom denk je dat mijn honden zo mooi pikzwart zijn en glimmen }> :+
hahaha grapje!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:11

Jouw honden en mijn Tay kan je niet aaien zonder zwarte handen te krijgen, Es :')

Ik snap dat ook niet hoor, maar het gebeurt.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:15

essiesilly schreef:
waarom denk je dat mijn honden zo mooi pikzwart zijn en glimmen }> :+
hahaha grapje!

Hahaha, waar heb jij de doekje met baby lotion verstopt tijdens de show :P

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:29

Nouja, ik weet dat er bij witte honden ook wel met kalkspray in de weer gegaan wordt, dusja, waarom geen verf _O-

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:34

Neej schreef:
Nouja, ik weet dat er bij witte honden ook wel met kalkspray in de weer gegaan wordt, dusja, waarom geen verf _O-

Of talkpoeder of witte magnesium voor rond/ onder de voetjes :=
Of foam waarmee de vacht meer volume toont, of de vacht licht touperen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:49

ja opzich vind ik volume in de vacht creëren niet zo n ramp, immers maak ik de staart van mijn paard ook voller voor een wedstrijd/keuring

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:05

Volume :') Ik dun Ol z'n vacht juist vreselijk uit vóór een show :+ Die heeft geen gebrek aan volume, zeg maar _O-

Maar weet je, dat snap ik nog inderdaad, een beetje volume toevoegen. Ik vind alleen: Je gaat niet wezenlijk dingen veranderen aan je hond, zoals idd met verf in de weer op de vacht, of wat ik ook wel eens gehoord heb, bij een niet-volledig gepigmenteerde neus een beetje met mascara bijkleuren ofzo :n

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:26

tsja er lopen ook genoeg honden rond met vilt in de oren omdat ze anders de oren niet mooi gevouwen hebben... of een keer flink op de harses geven omdat ze anders de staart wat hoger hebben -O- gezeur joh

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:40

Alles voor de smaak van de keurmeester, gecombineerd met de aanbevolen ras standaard :=