Beginnen met kippen houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

farpz

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 00:04

Gefeliciteerd!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:01

Bij mij zijn ze in de maak! *\o/*

Gisteren heel duidelijk een embryootje gezien in het wyandotte stalkipjeseitje. Het andere wyandotte eitje was helaas leeg. Dat heb ik weggegooid.

De orpingtoneitjes zijn gespikkeld dus dat maakt het schouwen heel moeilijk, maar volgens mij heb ik bij twee of drie ook bloedvaatjes zien lopen *\o/*

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 17:07

Spannend! :-)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:13

Pina22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:59

Leuke kuikentjes! =D Hopen dat het hennetjes zijn inderdaad... Mooie kleuren ook!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:20

Ik heb weer snot/verkoudheid bij mijn kippen. Elk jaar komt het wel weer terug . Iemand een idee hoe ik het kan voorkomen?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:21

vitamines bijvoeren om de weerstand wat op te krikken? Ik zou het anders ook niet weten.... zitten ze goed uit de tocht ed?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:26

Ja ze zitten fris en schoon. Krijgen goed voer en leggen ook goed. Lopen overdag op het erf en zien er goed uit.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:05

Dat is dan toch ook apart.... misschien weten ze op het kippenforum nog tips en tricks?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:33

Daar gaan ik niet meer heen,van die azijnpissers :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:02

ja je moet er inderdaad soms een beetje tussendoor lezen :D

die bitchen soms nog erger als hier :+

Pina22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:12

:oo erger?! :P nu word ik toch wel nieuwsgierig...

xdanieijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:24

Leuk topic dit!
Ik heb zelf rond de 20 kriel cochins.. ze lopen met ze alle lekker los over het terrein( en soms in de buurman ze weiland :') )
en heb trouwens ook nog 13 jonge kuikens lopen in de stal :)
had voorheen de kuikens gewoon bij de moeder lopen maar uit ervaring doen we dit niet meer.
kuikens worden gewoon letterlijk in stukken gescheurd door kraaien enz. :(

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:31

Pina22 schreef:

Omdat daar ook dierenwelzijn voorop staat. Als iets is, verwijzen ze je naar een dierenarts om mestonderzoek te doen (kost iets van 4,50... dus echt niet duur). Daaruit kan de dierenarts opmaken wat er aan de hand is.
Als de dieren snot hebben, kan je best een middeltje halen bij de dierenarts hiervoor.

Maarja als je niet naar de dierenarts wilt krijg je natuurlijk de wind van voren.
Als je zelf ziek bent ga je ook niet wat zitten te kwakkelen met verschillende middeltjes. Dan ga je ook naar een dokter om advies te vragen hoe en wat zodat hij je een medicijn voorschrijft.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:00

Dat is een punt van discussie inderdaad. Wel/niet naar de DA.

Maar er zijn er ook twee die op wat grotere schaal fokken en die zijn het gewoon echt niet met elkaar eens over bepaalde werkwijzen... dat gaat er soms behoorlijk hard aan toe moet ik zeggen.

Maar over het algemeen is het een forum met zulke waardevolle ervaring dat ik daar maar doorheen kijk en toch veel ervan kan leren.

Een voorbeeld :')
Citaat:
Pietje schreef:Je kan het echt niet hebben hè, wanneer iemand iets meer weet van broeden dan jij.
Al heb je er 20.000 uitgebroed, dan nog sta je in mijn schaduw te kijken naar 200 miljoen kuikens.
Jaloezie is een slechte eigenschap Jantje.

De reaktie:
Citaat:
Jantje schreef: Je moet dringend een dokter raadplegen, je bent ziek in je hoofd.

Dussssss

Pina22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:47

Hahahaha, ik snap het :') lijkt me wel leuk om daar te gaan kijken :D *maakt account aan*

Edit: Ik heb nog steeds niets gehoord over of we een centraal kippentopic aan mogen maken... Zal ik maar eens een nieuw mailtje sturen? Of ben ik te ongeduldig? :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:41

Onze kuiken wordt nu steeds meer volwassen en zit bij de andere dames... Maar ze snapt niet dat ze het trapje moet gebruiken om naar het nachthok te komen.
Hoe leer je dat? Heb haar al elke dag op trapje gezet en door de opening duwt en daarna moet ik de muts zelfs op stok zetten :+
Ze komt wel zelfstandig het trapje af.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 16:17

Ik ben er weer :) terug van vakantie, de kipjes hebben het overleeft en scharrelen weer uber vrolijk rond.
Hoe gaan jullie de winter in met de kippen? Waar moet ik aan denken in de winter?

Duurt nog even natuurlijk maargoed.
Ik vind dit topic heerlijk gezellig. Zo kan het dus ook
<3

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:19

Water is het belangrijkste wat dat betreft; als het goed vriest moet ik echt regelmatig het water verversen. Verder doe ik niets bijzonder, ja voer wat meer 'snacks'.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 16:25

oh ok, bevriezen de kammen en poten niet?

Kunnen ze wel gewoon rondscharrelen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:30

Hier geen last van :) heb ze altijd buiten :) maar sneeuw vinden ze niets!
Sommigen smeren er wel Vaseline op de kwetsbare delen als het nodig is. Wel zorgen voor onbeperkt voer.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:32

Amaris schreef:
Dat is een punt van discussie inderdaad. Wel/niet naar de DA.

Maar er zijn er ook twee die op wat grotere schaal fokken en die zijn het gewoon echt niet met elkaar eens over bepaalde werkwijzen... dat gaat er soms behoorlijk hard aan toe moet ik zeggen.

Maar over het algemeen is het een forum met zulke waardevolle ervaring dat ik daar maar doorheen kijk en toch veel ervan kan leren.

Een voorbeeld :')
Citaat:
Pietje schreef:Je kan het echt niet hebben hè, wanneer iemand iets meer weet van broeden dan jij.
Al heb je er 20.000 uitgebroed, dan nog sta je in mijn schaduw te kijken naar 200 miljoen kuikens.
Jaloezie is een slechte eigenschap Jantje.

De reaktie:
Citaat:
Jantje schreef: Je moet dringend een dokter raadplegen, je bent ziek in je hoofd.

Dussssss

Als het aan dat stelletje daar had gelegen hadden wij nu drie kippen minder gehad. Wij hadden 3 kuikens die plotseling wat problemen vertoonde. Standaard antwoord wat je daar krijgt als je vraagt wat je er aan moet doen; nek omdraaien. En soms; bijl er op.

Dat hebben we niet gedaan. We hebben ze met de hand groot gebracht en 1 van die kuikens is nu de leider van de hele clan geworden; onze grote stoere haan "Piep". De andere is de opperhen naar wie iedereen uigt; "Pluis". De derde is de schrik van ons kattenbestand, want die jaagt alle katten na als een guerillastrijder; "Poes". Oftewel, kerngezond allemal.

Verder is het vooral elkaar wind afvangen, niets van een ander aannemen en zo hard mogelijk roepen dat je gelijkt hebt, want anders horen ze het niet. Trieste bedoening. :n

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:49

Ik vind de sfeer in dit topic idd ook een heel stuk leuker en gastvrijer dan daar :D

Ik was vandaag bij een vriendin met een super grote overdekte ren; echt prachtig gemaakt, nu wil ik dat ook voor onze kippies 8-)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:02

Klijntje schreef:
Ik vind de sfeer in dit topic idd ook een heel stuk leuker en gastvrijer dan daar :D

Ik was vandaag bij een vriendin met een super grote overdekte ren; echt prachtig gemaakt, nu wil ik dat ook voor onze kippies 8-)

Op naar de Gamma! :Y)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:17

Laptopmuis schreef:
Pina22 schreef:

Omdat daar ook dierenwelzijn voorop staat. Als iets is, verwijzen ze je naar een dierenarts om mestonderzoek te doen (kost iets van 4,50... dus echt niet duur). Daaruit kan de dierenarts opmaken wat er aan de hand is.
Als de dieren snot hebben, kan je best een middeltje halen bij de dierenarts hiervoor.

Maarja als je niet naar de dierenarts wilt krijg je natuurlijk de wind van voren.
Als je zelf ziek bent ga je ook niet wat zitten te kwakkelen met verschillende middeltjes. Dan ga je ook naar een dokter om advies te vragen hoe en wat zodat hij je een medicijn voorschrijft.

Ik ga vanavond gewoon naar de dierenarts hoor om iets te halen . Baal er van dat het steeds terug komt.