Jeetje, wat vervelend dat je moeder het niet wil! Als ik jou was zou ik even de dierenarts bellen, en vragen of het echt nodig is om langs te komen. Misschien vindt hij het voldoende om te horen hoe het eruitziet, en kan je dan alleen medicijnen ophalen... (betaal je in ieder geval geen consultkosten, dus dat scheelt...) Als ie het wel nodig vindt dat je langskomt, geef je de telefoon maar gewoon even aan je moeder van; nou mam, hoor je het?
@Melanie20: Mooie bak! Lijkt me wel lastig om een deksel te maken daarvoor, of heb je toevallig een handige vriend ? Super dat je al tamme diertjes wil hebben, ik heb nu ook sinds gisteren twee volwassen meisjes zitten en ze zijn echt heel leuk! Ze zijn al tam en ook heel erg lief, maar ze kennen mij natuurlijk nog niet dus ze laten zich nog niet door me oppakken, wel komen ze bij me kijken als ik voer in het bakje doe, mijn hand in de bak heb, wat wc papiertjes in de bak leg etc.
Ik zou inderdaad zoals Jolien al zei morgen ochtend even opbellen, misschien kan je even alleen wat ophalen of vertellen ze je wat je er zelf goed aan kan doen.
De meisjes zijn volgens mij goed bijgekomen van de verhuizing, gisteravond waren ze heel druk en de heletijd overal en nergens te graven, naar mijn idee zat er totaal geen logica in Waar Zoefje begon met graven gooide Amy het weer dicht, nu zijn er wel wat gangen te zien en ze hebben een lekker nestje gemaakt Ik had een doosje in de bak gelegd, die is nu op de boden verdwenen, ze hebben er een gat in gemaakt en bij dat gat zit een gangetje, daar ligt hooi in en liggen ze te slapen ik kan ze net niet zien maar af en toe zie ik een staartje of neusje bij het glas
Als het goed is komen er morgen nog wat spulletjes Ik heb een klimding besteld die ik op kan hangen en nog een tunneltje die ze kunnen gebruiken als onderdeel van hun gangenstelsel.
Pardon Hoe moest ik nou weten dat mijn moeder het onzin vind om met mijn Gerbils naar de DA te gaan? En als ik ze niet had genomen waren ze naar de dierenwinkel gegaan.
Heb je goed met je ouders overlegd voordat je de diertjes nam? Dan had je moeten bespreken wie het betaald als ze naar de dierenarts moeten, wie het eten/speeltjes betaald, wie voor ze zorgt als jij er niet bent etc.
BraveSpots
Geplaatst: 03-05-12 22:02
Dat vraag je voordat je eraan begint? Lijkt me logisch. Of heb je ze zonder nadenken in huis genomen? Of zelf gaan naar de DA, kan ook.
Maleficent
Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-12 22:17
Ik heb mijn ouders overgehaald om morgen naar de DA te gaan.
Ja dat was echt vies, was een abces dat op de ochtend dat ik naar de DA zou gaan opengebarsten zijn hele hoofd zat onder de meuk maar nu zie je er niks meer van Beetje offtopic, maar hij is echt dom. Regelmatig moet mijn moeder als hij naast het fornuis ligt te knorren zijn staart uit de gasvlam trekken, of hem behoeden voor verbrande poten maar hij ligt er zo graag, lekker warm haha
Hahahahaha achja de niet zo snuggere katten moeten er ook zijn toch
Wat een rust in het bakkie zeg! Gisteren renden ze nog als debielen overal doorheen/overheen/tussendoor, nu liggen ze al zeker 2uurtjes lekker te slapen Af en toe zie ik een neusje verschijnen om vervolgens weer lekker samen in het nestje te gaan liggen, ze zullen wel moe zijn van de reis. Zo even water verversen en het voerbakje bijvullen en ga ik ook maar lekker slapen.
Die van mij zijn ook weer uit hun coma ontwaakt... Had het geloof ik al es gezegd, maar ik denk dat ik slechter slaap als ze niet rond aan het scharrelen zijn. Teveel stilte
hahaha daar kan ik sowieso bij dieren niet tegen, als ik de hond niet hoor snurken kijk ik ook elke 10 minuten of hij nog wel ademt ik heb het bakje eten weer vol gedaan en water ververst, probeerde heeeeel zachtjes te doen maar voelde me toch wel betrapt toen ik ze in het nestje hoorde rommelen maar toen ik klaar was waren ze ook weer stil en zag ik ze door het glas in hun nestje liggen.
Boempats: gelukkig heb je je ouders toch overgehaald! Misschien kun je proberen afspraken met ze te maken, mocht dit nog eens voorkomen? Bijvoorbeeld dat jullie allebei de helft betalen o.i.d.
Ik ben al een heel eind op weg met mijn nieuwe deksel voor de bak, ben benieuwd wat mijn dames ervan vinden!
Ben je zelf een deksel aan het maken? Knap zeg! Dat zou ik niet kunnen Wel een foto laten zien he als het af is
Hier hebben de meisjes een hangspeelding gekregen die ze dus niet onder kunnen graven en een brug/tunnel die ze kunnen gebruiken voor hun gangenstelsel. Tot nu toe doen ze er niks mee maar ik hoor ze wel ergens heel hard knagen
Ja ik ben zelf een deksel aan het maken En moet zeggen, tot nu toe ziet het er goed uit mja het is nog niet af natuurlijk Denk dat de grootste uitdaging het gaas spannen wordt! Uiteraard maak ik een foto als het af is
Mijn deksel is ook zelfgemaakt (door vriend, ik zou er niets van kunnen ). Bij een volgende grotere kooi wil ik er verschillende compartimenten in zodat ik niet altijd dat hele deksel er af hoef te halen. Lijkt me handig.
Mijn deksel krijgt ook verschillende compartimenten, waarvan je er 1 kunt opendoen, inderdaad zodat ik niet elke keer die hele deksel eraf hoef te halen. Helaas heb ik net mijn "deur" gesloopt toen ik er gaas op wou spannen, kan wel janken want ik ben er al de hele week druk mee.. Nu kan ik morgen weer naar de bouwmarkt om daar opnieuw mee te beginnen.. bah. Hier kan ik nou echt chagrijnig van worden
Maleficent
Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-12 21:54
ben nu druk op zoek naar een aquarium heb er al een paar voor 30 euro gezien. Dan koop ik de glasplaten zelf wel! veel goedkoper dan een handgemaakt gerbilarium+30,- verzendkosten
Bedoel je glasplaten voor een plateau? Die kan je ook wel loskopen bij de webshop van gerbil.nl dan kan je die er zelf in lijmen. Glas platen kan je zelf wel kopen, maar houd er rekening mee dat je die zelf op maat moet slijpen en zorgen dat er dan geen scherpe randen meer aan zitten.
Zoefje heeft net voor het eerst 2 zonnebloem pitjes aangepakt uit mijn hand Wilde er Amy ook eentje aanbieden maar die wees hem nog steeds af, toen kwam Zoefje weer aan zoeven en jatte hem gelijk Doet dr naam eer aan