Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

stephanie404

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 18:59

Maakt toch niet uit anneert dat je het nu pas ziet. Je kan toch gezellig meekletsen. :D

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:21

welkom anneeert!

ik heb Lilith nu op schoot en die zit opeens ook wat te niezen hihi. Dus toch. Dit zijn wel echte niesjes, niet van die "er kriebelt iets in m'n neus"-niesjes. Maar ze gaat zo snel vooruit he, ben echt trots op haar dat ze nu gewoon zo stil op schoot zit <3

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:56

Hebben jullie ratjes ook zo'n lekker luchtje? Ik weet niet, een rattenbabyluchtje ofzo?

Goddamn, ik ben echt verschrikkelijk aan het worden... Maar ik vind de Garpjes echt heerlijk ruiken :')

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:18

ik vind mijn ratjes ook lekker ruiken ja, ook al zijn het geen babies meer :P hun huisje ruikt alleen niet zo lekker. Maar de ratten zelf inderdaad wel

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 00:33

meh ik kan nu m'n vorige post al niet meer wijzigen.. maar ik wilde jullie nog even de foto's van vandaag laten zien:

Afbeelding
Afbeelding

m'n vriend gaat altijd in m'n bed liggen als hij hier is dus ik dacht, dan zet ik Lilith wel op hem. En leuk dat ze het vond. Lekker onder die sjaal proberen te kruipen enzo. M'n vriend vond het wel een beetje spannend maar niet echt eng ofzo. Nu z'n moeder nog, die vind ratten wel eng dus ik zal ze als ze helemaal tam zijn wel een keer mee op bezoek nemen :+

Zien jullie trouwens meteen hoe de staart er nu uit ziet, is toch best een stukkie af maar ze is er al aardig aan gewend. Soms zit ze nog even te wiebelen als ze ergens op een randje zit en ze valt wat sneller om als ze op haar achterpoten staat maar ze kan verder alles weer :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 00:44

Wat een lieve foto's!!!

Stef_Alinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 01:25

Hoi allemaal!
ik heb bijna alles gelezen haha.

Ik heb hier een stuk of 40 gerbils.
Ik heb namelijk een gerbil fokkerij/ opvang/ vakantie opvang.
(www.gerbildream.nl)

Maar ik heb dus in de gerbil opvang 2 ratten binnen gekregen met hun kooi.
Choco een choco japanner van 5 maanden, en Snuffel een champagne japanner van 2 jaar.
Ze zijn echt groooot :p.

Ze zoeken eigenlijk een nieuw huisje.
Maar ik probeer mn ouders nog te overtuigen dat ze mogen blijven.
Aangezien normaal alles wat in de opvang binnen komt ook weer weg moet.
En nu ik nog thuis woont moet ik hun regels volgen.
Hoop dat ik snel een eigen huisje heb.
En dus nu ik thuis ben moet ik ook zoeken naar een huisje voor de 2 mannen.
Maar stel het liever uit haha.

Maar goed in de tussentijd zoek ik ook een nieuw jong mannetje zodat choco een speelmaatje heeft aangezien snuffel alleen maar klaagt als choco wil spelen haha.

Hier ook even de ratjes op de foto :D

Afbeelding
Afbeelding

En nog een foto van choco waar ik mijn gezicht heel mooi heb weg gewerkt lol.
Maar zag er niet uit :p
Afbeelding

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:29

welkom Stef_Alinde! :)

hoe doen de mensen hier in het forum het met eten geven eigenlijk, hebben jullie ratten een onbeperkte voorraad voedsel of krijgen ze op vaste tijdstippen voer? Ik had tot nu toe gewoon een groot bakje er de hele dag in staan want ik ben niet elke dag op dezelfde tijden weg en ik zou ook niet 2 uur eerder opstaan om het bakje erin te zetten en te wachten tot het leeg is voordat ik weg kan (ik moet vaak al om half 7 of half 8 weg), maar maakt dat nog uit? Ik vul het bakje overigens pas opnieuw als het leeg is

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:36

Bij mij krijgen ze onbeperkt. Maar ze krijgen niet eerder nieuwe voordat ze het bakje leeg hebben gegeten. En ze krijgen om de dag een bakje met vers gesneden groente/fruit :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:38

Onze ratjes krijgen meestal als wij naar bed gaan hun eten, maar tussendoor krijgen ze vaak wat fruit of wat anders lekkers.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:41

ja hier krijgen ze ook wel tussendoortjes maar inderdaad ook gewoon een vol bakje in de kooi en pas nieuw als het bakje helemaal leeg is. Ik vroeg me alleen af of ze dan niet snel(ler) teveel zullen eten, omdat ze eigenlijk onbeperkt kunnen eten en als het op is wordt het bijgevuld terwijl ze anders elke avond en ochtend bijv wat krijgen en dus dat op kunnen eten en meer niet (behalve tussendoortjes dan maar ik neem aan dat iedereen die wel geeft)

oh en mijn ratten gaan trouwens gooien met hun spullen als het leeg is. Dus ik laat liever niet een leeg bakje in de kooi staan want Lilith vindt het iets te leuk om het dan van het plateau te gooien en te kijken of het stuk is gevallen, doet ze ook met kartonnen doosjes als ze losloopt

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:49

Wat een schatjes stef_alinde! Ik hoop voor je dat je ze misschien alsnog wel mag houden.. ze zijn erg leuk!

Over voeren, hier krijgen ze een klein bakje vol, en inderdaad pas weer nieuwe wanneer hij helemaal leeg is. Vul het meestal eens per dag aan, soms om de dag. Verder krijgen ze elke dag wel een paar tussendoortjes als in een stukje fruit, ham of wat anders lekkers. Verder krijgen ze met regelmaat een stokje onbehandelde gierst. Is eigenlijk voor vogels maar vinden ze ergg lekker! ook een maiskolf zijn ze dol op, dan wel de echte voor dieren doe ik.

Pff.. ik met mijn domme hoofd. Ze hebben zo'n boomstronkje met allemaal gaten erin, had ik boven op een plateau gelegd. Echter is dat ding wel zwaar en heeft Maya hem eraf geduwt, terwijl Boedha beneden zat... gelukkig is boedha met de schrik vrijgekomen, maar ze was wel eventjes heel erg van slag af! arm dier..

edit: Zag net de foto's van Lilith, wat is die staart wel mooi geworden zeg! je ziet het wel maar het ziet er niet naar uit ofzo. :)
Nu maar veilig op de onderste verdieping gelecht...

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:57

oeps, lekker dan, wilde Maya van 'r maatje af ofzo? := fijn dat er niks ernstigs gebeurd is, maar die neiging heeft Lilith dus ook. Er ligt in haar mening altijd iets ónder datgene wat daar staat dus dan kun je het beter op de grond gooien om zeker te weten of er niks lag :+

De staart ziet er vandaag nog beter uit, vond het gister een beetje alsof eraan geknabbeld was maar nu zijn de korstjes er wat af en zie je echt alleen aan het puntje nog wat donker, de zijkanten zijn heel mooi geheeld al dus dat komt vast goed! Ze functioneert er ook nog prima mee en dat vind ik het belangrijkste, vind toch dat er wel een aardig stukje af is.

Ik denk dat ik met voeren dan maar gewoon doe wat ik tot nu toe ook doe. Hoe groot is trouwens jullie bakje ongeveer? Ik heb een bakje van 10cm doorsnee en 4cm hoog, een rond bakje. Is ook de enige die echt voor ratten is in m'n verzameling, de rest heeft "hamster" erop staan of een plaatje van een hamster of hondenpootjes (hoewel ik niet denk dat hij voor een hond is want hij is kleiner dan die ik nu gebruik :') )

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:03

Leuke foto's komen hier voorbij <3

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:42

Ik voer labobrokken, ik doe het bakje helemaal vol en vul hem pas bij als hij leeg is... Zo om de dag denk ik? Verder krijgen ze groente en fruit maar sinds de walnoten eten ze niks anders meer... :')

However, ze staan nu op een walnoten-dieet. Ik vind ze in een week tijd echt enorm gegroeid!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:45

ik voer selective :) ik had eerst reggie, maar daarvan eten ze het meeste niet op, de een eet alleen de bruine brokjes en de ander alleen de groene platte dingetjes. Maar heb nog wel iets van 3 kilo reggie liggen, had een zak gekregen toen ze hier kwamen en nog een zak bij de kooi. Koop m'n zooi gewoon in één keer bij Casper, doos EcoBed, zak CottonComfort, zakje Corbo, zak Selective. Hoe het er nu naar uitziet gaat dat wel ongeveer tegelijk op en ik vind het wel zo praktisch als alles in 1 keer geleverd kan worden

m'n grijze mutsie is nu een voorraad eten aan het aanleggen in haar huis :') hele tijd naar beneden lopen en weer naar boven, net met het skelet van m'n appel, nu allemaal brokjes. En niks opeten, gewoon heen en weer blijven lopen. Hoeven ze vannacht niet uit bed zeker als ze honger hebben :+

Ik had Lilith trouwens net op schoot maar die zat steeds te bibberen, echt met haar oogjes dicht zo'n grote bibber, denk dat ze het koud heeft? Heb alle ramen dicht en de verwarming wat hoger en ben toen even met haar naast de verwarming gaan zitten, het leek wat minder maar ze bibbert nog wel af en toe

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:49

Ik hoorde over Reggie hele slechte verhalen...

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:52

't schijnt wel prima te zijn hoor alleen omdat alles in een andere 'vorm' zit kan het zijn dat ze bepaalde voedingsstoffen niet binnen krijgen als ze iets echt niet eten. Met selective en labobrokken zit alles natuurlijk gewoon in 1 vorm brokje dus dan weet je zeker dat ze alles binnen krijgen

Ik mag morgen trouwens weer op controle met Lil :) en dan gaat Iduna ook meteen even mee om te kijken hoe zij eruit ziet en hoe ze van binnen werkt enzo, hoewel ze me niet ziek oogt hoor, maar gewoon voor de zekerheid :)

edit: Iduna is zo'n lekker faalhoofdje :') ze wilde een propje wcpapier pakken, maar haar eigen staart zat ertussen, beet ze erop. Doet zeer natuurlijk, sukkel.. Lilith doet ook wel haar klauwtjes door de tralies steken en dan om de tralie heen grijpen, en dan met haar domme hoofd in haar eigen vingertjes zitten bijten omdat ze dat ziet als iets wat van de andere kant van de tralies komt. :')

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:49

Zo, ik kom ook weer eens kijken. :) Lilith's staart ziet er inderdaad mooi uit!

Mijn ratten krijgen 's avonds anderhalve hand voer en dan nog wat tussendoortjes overdag. Maar aangezien de vorige eigenaresse van dikke dieren hield, zijn ze nog steeds een beetje op dieet. ;) Ze hebben in ieder geval niet onbeperkt voer, maar zijn dan ook niet meer in de groei!

Lieveli, mijn ratten stoeien ook nog aardig wat hoor. Vaak staan ze op hun achterpoten zo tegen elkaar, net boksers. ;) Eigenlijk zouden ze niet meer zoveel moeten stoeien/vechten op hun leeftijd, maar ze doen het wel en het gaat nooit zo hard dat ik denk 'dat kan echt niet'.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:03

hoe kun je nou weer van dikke dieren houden :+ ik vind stevig wel okay, als het bij het ras hoort, maar ik zou m'n beesten echt niet overvoeren omdat ze er dan leuker uitzien ofzo :')

Lilith heeft trouwens een bult op haar voorhoofd midden tussen haar ogen lijkt het, ik kan alleen niet goed zien of het nou haren zijn die overeind staan of dat het echt een bult is en vasthouden/voelen is ook nog niet zo'n succes bij haar (in elk geval niet op haar hoofd). Misschien ben ik wel overbezorgd hoor, ze lijkt er geen last van te hebben maar ik maak me nu gewoon wat meer zorgen om haar gezien de staart en het feit dat ze nog wel eens lomp wil doen en ergens vanaf wil vallen :=

Stef_Alinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:17

Hier voer ik de ratten en gerbils altijd in de avond ze krijgen dan 2 volle handjes met voer en dan krijgen ze pas weer nieuw als het op is.
De ratjes hier gaan anders ook dingen doen die niet mogen haha.
Ik voer selective rat ander voer willen ze ook niet haha.
De gerbils zitten hier op gerri gerbil en gerbil nature.

Het bakje die ik heb is zo'n hoek bakje, hij is best groot maar weet de maten zo uit mijn hoofd niet.

Hier beginnen de ratten vaak te stoeien als ik wil slapen hahaha.
Hoor ik gepiep want ja die ouwe wil niet meer zoals Choco spelen haha.

@ peacehorses: is het geen tumor bult dan wat ze op de hoofd heeft?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:28

Ik hou niet van dikke dieren maar ik vind het wel heel fijn dat mijn Garpjes straks groot worden, is net even meer dier om vast te houden...

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 09:34

Ze waren zelf ook wat steviger en ze vertelde dat ze niet van van die dunne dieren hield. De ene rat vond ze dan ook nog niet dik genoeg. ;) Er lagen 3 broodkorsten in de kooi en ze kregen echt vanalles. ;)

Kan je niet proberen haar over haar kopje te aaien? Mijn wat bangere rat, Rikkie, ging daar na een poosje echt voor liggen.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:45

lieveli, dat klinkt inderdaad zo gek nog niet, vind het ook wel fijn, kheb ook liever ratten dan dwerghamsters want ik ben altijd bang dat ik die platdruk :=
die van mij krijgen eigenlijk ook teveel broodkorstjes hoor, maar hoe kan ik het nou weerstaan als ik hier een broodje zit te eten en er zitten twee ratjes naar me te staren (ze vinden het echt super lekker)

aaien lukt niet over haar kopje en nek, dan spant ze zich helemaal aan en perst ze lucht uit (ze probeert te piepen maar er komt geen geluid mee :+). Maar vandaag ziet het er al beter uit, denk dat ze het gister gewoon koud had, ze had al haar haren overeind staan

zo zat ze er gister bij:
Afbeelding
en ze zat dus ook te bibberen. Maar vandaag niet meer, denk dat m'n moeder gister het raam open heeft gezet toen ik er niet was ofzo. "anders gaat het zo stinken". Maarja met het raam heel ver open zitten de ratten lekker op de tocht :=

en toen ging ze maar onder mijn whatsit (ben niet zo bekend met al die modetermen) zitten want daar was het lekker warm:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:52

Ziet er zo leuk uit, een ratje! :)

Ik had er ook bijna twee gekregen toen ik 10 jaar werd. Helaas kon mijn tante geen jonge ratjes vinden, anders was ik er nu nogsteeds aan, geloof ik :D