IMANDRA schreef:Oh! Wij hadden ook een lijstje met eten wat ze in het nest al gekregen hadden dus wat ze konden hebben zonder zorgen. Denk aan wortel, aantal vissoorten, geitenmelk, karnemelk dat soort dingen. En een doekje wat al in het nest had gelegen, dus waar de geur goed opzat.
Voor mij hoeft het pakket ook niet heel uitgebreid te zijn. Kleine zak voer zodat je wat tijd hebt om nieuw voer te halen of te switchen is fijn. Die zak met kauwdingen was super. En verder een speeltje/knuffeltje en wat informatie. Enrichment dingen zijn idd ook top. Een tag zou ik ook wel leuk vinden, met de (nieuwe) naam erop! Die je aan een nieuw halsbandje kan hangen bijvoorbeeld. Maar volgens mij is alles wat je 'extra' krijgt alleen maar heel leuk en mooi meegenomen.
@Cursebreaker: als de nieuwe eigenaren geen pro plan wilden voeren dan hoefde je die ook niet mee te nemen! Ze vroeg van tevoren of je die wilde. Wij waren toch al van plan om een van de 'big three' te voeren, dus pro plan was voor ons prima. Maisie zit er nog steeds op. Binnenkort switchen we naar de adult brok van Pro Plan. Was er ook verbaasd over dat het zo'n grote zak is, maar voor ons alleen maar chill.
Eens over de supplementen overigens, dat is idd ook een beetje gek voor een puppypakket.
Ja alleen maar fijn dan als ze er zo'n rekening mee houden met voorkeuren qua voer en in jullie geval dan idd alleen maar chill.
Verder geen tips wat labrador fokkers betreft, maar snap heel goed dat je broodfok wil vermijden inderdaad. Ik zou dan vooral eens even in de medische achtergrond duiken en kijken naar de kwaaltjes en welke testen medisch gezien echt belangrijk zijn bij ze om te doen, zodat je in ieder geval daar al naar kunt kijken bij fokkers.
En verder zou je dan eens het fok reglement van rasverenigingen kunnen nalopen en kijken of dat aanspreekt, dan evt aangesloten fokkers (al kan erbuiten ook wanneer je weet waar je qua testen e.d. naar moet kijken) gaan na struinen en kijken of het fokbeleid aanspreekt; niet alleen dan wat ze doen que testen, maar ook of de combi ouders en karakters aanspreken waar ze graag mee 'werken', en Hoe ze dan te werk gaan met nesten, hoe vaak, wat ze wel of juist niet ondernemen, hoe ze over voer denken etc en dan evt met een paar eens contact opnemen en kijken ook hoe die klik van fokker tot jullie is en vice versa en dan eens langsgaan bv. Dan kom je denk ik al snel wat tegen wat aanspreekt.
Voor herplaatsers zou je dan ook eens bij rasverenigingen kunnen kijken. Aangesloten fokkers en de vereniging zelf plaatsen hier vaak herplaatsbare honden die om wat voor reden dan ook terugkomen e.d. naar de fokkers, maar er zijn ook vast wel Facebook groepen te vinden wat herplaatsers betreft weer bv. Al zou ik persoonlijk het dan idd wat jij zegt, via een fokker willen doen, dan heb je meestal toch wat meer eerlijke achtergrond informatie over de hond in kwestie.
Je zou bokker Eelmo ook eens een pb kunnen doen. Zij heeft een labrador en weet misschien wat meer binnen dat wereldje