Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flux

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 05:54

Ik zie allemaal puppies voorbij komen <3 Wat een snoetjes. Vergeet niet te genieten want ze groeien zo rap %) Vesper is nog klein maar gewoon een mini versie van een collie :+ Niks geen puppyuiterlijk meer haha.

That being said zit ik nu met een ziek meisje :\ gisternacht begonnen met diarree. Overdag wel diarree en iets vaker naar buiten maar verder geen dingen aan haar te merken. At goed, actief, praatjes, meegeweest op wandeling en spelen. De diarree leek wat vaster te worden dus dacht dat we weer op de goede weg waren. En vannacht vanaf 12u af en aan naar buiten voor voornamelijk veel lucht persen en kleine beetjes diarree. -O- Ook 2 keer gebraakt en 1x alleen kokhalzen. Ze is duidelijk niet lekker. :n

Ze slaapt nu eindelijk en hoewel ik niet gelijk denk aan iets super ernstigs ga ik zo maar wel de dierenarts bellen.

Buikje voelt soepel, tandvlees mooi roze. Geen aanleiding voor uitdroging. Diarree is zonder slijm of bloed maar stinkt wel.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 14:42

Sterkte Flux.

Cruse Parel heeft toch weer haar kap op omdat ze eraan zat te krabben vd jeuk dus oppas heeft besloten hem niet af te doen.
Prima natuurlijk want indd wat we al zeiden een weekje is wel heel vlot.
Het lijkt wel gewoon goed met haar te gaan.

Vanavond weer richting huis dus hoop dat we het in 1x door rijden en dat ik haar morgen avond kan ophalen.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 15:54

Thanks cinniz. Bij de DA met haar geweest want haar diarree werd waterdun en ze had verminderd interesse in eten met braakneigingen. Met het idee om giardia uit te sluiten daarheen gegaan met wat monsters maar vergeten dat je van 3 dagen moet verzamelen :+ jammer :$

Ben thuisgekomen rond 11u en sindien heeft ze nog niet weer drang gehad. Weet niet of dat een goed of slecht teken is haha. Eten doet ze wel graag. Ik hou haar express wat rustig vandaag en ze vind me maar saai -O-

En ah, fijn dat je Parel bijna weer in je armen kan sluiten. Slim van de kap, die jeuk moet vervelend voor haar zijn.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 17:32

Beterschap!!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 07:49

Bijna thuis Cinniz, dan is ze weer bij je. :(:)

Beterschap Flux! Arme Vesper. Hopelijk knapt ze snel op.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 10:24

Dank!! Ze heeft gister 10,5uur niet gepoept of diarree gehad en toen was het tijd om naar bed te gaan. Omdat ik van een goede vriendin hoorde dat dit hetzelfde was bij haar pup 4 jaar terug en het bij haar snachts toch weer ellende was had ik haar maar een diarreeremmer gegeven. 15 min later legt ze een perfecte drol :+

Best product ever *\%/*

Nee grapje. Die remmer was wss nergens voor nodig. Ze heeft de hele nacht heerlijk geslapen en heeft vanochtend weer knappe drollen zonder stank gedraaid. *D

Dus ik ben in alles weer overbezorgd geweest maar blij dat ze zich weer happy de peppy voelt <3

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 10:27

Wat fijn!!!

Ik zou voor de zekerheid toch die poep monsters verzamelen voor de DA en op giardia laten testen. Met giardia kan de ontlasting namelijk ook heel wisselend zijn. Maar hopelijk is het nu gewoon klaar. :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 12:56

Fijn dat het voorbij lijkt Flux!
En sterkte met Parel :knuffel: gelukkig ben je snel weer bij dr.

Ik vroeg me overigens af, hebben jullie tips om worst buiten de koelkast te bewaren maar toch handig mee te nemen op training of wandeling? We hebben nu een worst van Yamipets (zo’n maaltijd ding) voor high value beloningen in de training, maar een zip-lock zakje is het ‘m toch niet helemaal.

Liefste voor langere tijd buiten de koelkast maar snap dat dat misschien niet haalbaar is haha. In de winkel lag deze worst overigens wel buiten de koelkast!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 13:07

Leo schreef:
Wat fijn!!!

Ik zou voor de zekerheid toch die poep monsters verzamelen voor de DA en op giardia laten testen. Met giardia kan de ontlasting namelijk ook heel wisselend zijn. Maar hopelijk is het nu gewoon klaar. :)

Ja ik heb een verzamelbakje ontlasting in de bijkeuken klaar. Kan het maandag inleveren!

Imandra, misschien een siliconen beloningstasje? Ik gebruik die houdbare jarco worst als high value treat en mix die gewoon in m'n beloningstasje. Maar ik ben wel een beetje vies soms.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 13:12

Wij snijden altijd een rodi worst in stukjes en doen dat in een plastic bakje in de koelkast. Als we dan gaan wandelen/trainen pak ik er een handje uit, dat doe ik "gewoon" in mijn beloningstasje.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 13:51

Ik droog zulk soort dingen, toevallig afgelopen donderdag nog vijf worsten gedroogd.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 14:28

Flux
Fijn dat het weer wat beter lijkt te gaan nu. Ik zou met die remmers wel opletten, want het is echt een onderdrukkend middel. Mocht de diarree terug komen zou ik wel zeker gaan kijken naar de oorzaak erachter. Je zou ipv diarree remmers ook kunnen denken aan het geven van wortel soep bv wanneer je wat wilt doen om te ondersteunen. Die kun je zelf maken of ook kant en klaar kopen voor honden. Pure instinct heeft het toevallig in het assortiment bv, maar ook terra canis heeft het uit blik. Dit ondersteunt de darmen op een natuurlijke manier - word ook bij mensen vaak ingezet zo.

cinniz
Zo rot die jeuk he! Dan idd maar even de kap wat langer op germ. Hopelijk is die jeuk fase snel voorbij voor d’r en hopelijk hebben jullie in 1x door kunnen rijden? Nog even en dan kun je d’r weer knuffelen - en de rest haha.

Imandra
Ik neem het mee in zip-lock zakjes die ik dan weer in m’n beloningstas prop haha. Handen worden idd wel sneller vies, zeker wanneer je wat sneller achter elkaar moet belonen - zoals ik bv donderdag bij de osteopaat had - maar ik heb meestal altijd iets van handgel ofzo mee, zo’n klein flesje, waarmee ik m’n handen tussendoor even schoonmaak. Of ik veeg ’t gewoon snel even af aan m’n broek want dat gaat toch de was in bij thuiskomst hahaha. Ik heb er ook eigenlijk geen andere oplossing voor, lol.

--

Jammer genoeg werd onze wandeling vandaag een beetje abrupt verstoord op het eind door een hond die heel plots/onverwachts uit viel naar Arya - zag echt niemand aankomen dit. Arya (& de rest van ons groepje) was aangelijnd en de andere hond in kwestie liep los op een fietspad dus we hebben ons zover mogelijk rechts gehouden tijdens passeren en net nadat we langs waren kwam de hond uit het niks aangevlogen, die is dus omgedraaid en toen bewust en gericht naar ons toe gekomen - en ook gericht probeerde te happen. Arya heeft erop gereageerd in eerste instantie, wat ik d'r niet kwalijk kan nemen want ze wilde die hond weg hebben en toen dimde de hond gelukkig ook genoeg in zodat de eigenaar 'm mee kon nemen - die overigens ook geen woord gerept heeft naar ons toe en zsm met d'r scoot mobiel weg is gereden. Ze had natte strepen op d'r snoet waar de tanden waarschijnlijk net er langs zijn gegaan, gelukkig geen echte bijt schade. En Arya was gelukkig weer vrij snel relaxed erna - ik heb er wat langer voor nodig gehad, lol - en heeft ook nog met een vreemde hond gesnuffeld/gegroet erna uit eigen initiatief en kusjes gekregen van Oscar dus wel positief kunnen afsluiten.

Daar buiten om wel verder een hele fijne wandeling met onze Golden vriendjes gehad. Ondanks dat het qua temp wel mee leek te vallen volgens de statistieken, brandde de zon behoorlijk op de open plekken, dus we hebben de wandeling wel ingekort want de Goldens hadden er wat meer last van op sommige momenten, dus dan passen we aan natuurlijk :j Arya had d'r mentale emmertje ook wel behoorlijk vol bij thuiskomst, want die is als een blok in slaap gevallen en is helemaal van de wereld.

De rest van de dag mag ze ook gewoon lekker slapen, relaxen en alleen vanavond nog even snel een rondje.
In de tussentijd zijn wij druk bezig met inpakken, want morgen vertrekken we richting Zeewolde *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 16:22

Oh bah, dat is niet fijn cursebreaker! Gelukkig verder wel een fijne wandeling en mooie foto's zoals altijd. :)

Onze hond is afgelopen vrijdag bij de dierenarts door een andere hond in zijn voorhoofd gebeten. Gelukkig was het niet door, maar de huid was wel opgezet ervan. Ik wilde naar buiten lopen vanuit de wachtkamer toen er net iemand binnen kwam, die liet meteen zijn hond bij Teun om te snuffelen en ineens greep hij hem. Ben er sowieso niet van gediend als mensen dat zomaar doen aan de lijn. :n Ga er nu wel alerter op zijn.

De dierenarts en assistente reageerde wel heel snel en fijn, hij is ook meteen gecontroleerd. Zijn teennagel, die net weer vast was gegroeid lag weer open. Gelukkig lijkt hij er mentaal niet al te veel onder te hebben geleden.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 18:26

Jeetje… Ik kijk bij ontmoetingen altijd naar de lichaamstaal, veel honden zijn gespannen bij de da dus daar zou ik ook geen contact willen. En op straat zie je meestal wel of een hond stijf van de spanning staat of niet

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 18:50

Om die reden ben ik blij dat onze DA enkel op afspraak werkt en fijn ruimte heeft, bij de DA zijn zoveel dieren strak van de spanning. Kun je ze vaak ook niet kwalijk nemen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 20:21

Oh siliconen kan ik nog naar zoeken!

KimD schreef:
Ik droog zulk soort dingen, toevallig afgelopen donderdag nog vijf worsten gedroogd.

Klinkt interessant! Hoe doe je dat?

@cursebreaker: ja wij atm ook, maar vind de zakjes wat groot en onze super heeft ze niet kleiner. Die sluiting gaat ook snel stuk vind ik.

En jeetje wat schrikken! Gelukkig is ze oké!

@sem aah bah zulke mensen. Wel een geluk dat het bij de DA is gebeurd

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 21:05

Flux, hoe gaat het nu? Nog steeds normale hoopjes?

Jeetje, Sem. Geluk bij een ongeluk dat ze het meteen konden nakijken, maar dat moet schrikken geweest zijn...

Cursebreaker, op het incident na lijkt het een zalige wandeling te zijn geweest. Snap niet dat iemand zonder iets te zeggen het dan gewoon aftrapt. Doe je toch niet...

Chipito is alweer 14 weken. De tijd vliegt, zijn tandjes groeien :+ Hij is enerzijds enorm flink (hij mocht eigenlijk al over naar de volgende groep op de hondenschool, maar heb gekozen nog even in de puppyklas te blijven). Toestellen doet hij al bijna elke keer zelfstandig, volgt vrij goed, oproepen is geen probleem. Ik wil het gewoon allemaal niet te snel laten gaan...
Maar zijn tandjes... Oh boy, daar hebben we wel de handen mee vol. Hij heeft héél veel behoefte aan kauwen. Ik vond hem er wat klein voor, maar heb toch een bot van runderhuid gekocht. Leverde wel weer grappige beelden op en voor een halfuurtje een rustige hond :+

Afbeelding

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 21:35

@Tieneke wat goed dat je het rustig aan doet! Veel mensen willen juist te snel gaan. Chipito is slim genoeg, die komt er wel. :j
En heel herkenbaar die doorkomende tandjes. :Y) Vidar sabbelde destijds ineens zijn benchkleed kapot. Hier nog wat tips voor doorkomende tandjes wat bij ons goed hielp: kong vullen en in de vriezer, bevroren wortel, rubberen kauwspeeltjes met verschillende oppervlaktes (met puntjes of nopjes of glad afwisselen). En voor jonge honden zijn er ook fijne natuurlijke kauwsnacks zoals konijnenoor of lamsoor.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 22:10

Thanks voor de tips!

Vorige week gevriesdroogde varkensoren geprobeerd omdat die zachter waren voor de puppytandjes, maar die waren opgeknabbeld op een kwartier. Hij knabbelt wel echt, maar voor mijn handen en voeten en kleren is iets harder waar hij meer moeite voor moet doen toch beter :+ Maar ik ga zeker een aantal van die opties die je geeft nog proberen!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 22:55

IMANDRA schreef:
Oh siliconen kan ik nog naar zoeken!

KimD schreef:

Klinkt interessant! Hoe doe je dat?

@cursebreaker: ja wij atm ook, maar vind de zakjes wat groot en onze super heeft ze niet kleiner. Die sluiting gaat ook snel stuk vind ik.

En jeetje wat schrikken! Gelukkig is ze oké!

@sem aah bah zulke mensen. Wel een geluk dat het bij de DA is gebeurd

Met een voedseldroger, gewoon online te krijgen. Je kunt er ook spul voor mensen in drogen.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 07:24

@cursebreaker, thanks! En klopt, lang getwijfeld of ik de remmer zou geven want ben er niet voor. Handig te weten dat terra canis dat soort producten heeft. Ik had zelf al pompoenpuree gegeven. Die remmer was totaal overbodig geweest gezien ze een kwartier daarna een solide drol legde maargoed ik kon het niet weten natuurlijk.

Jammer dat Arya weer moest dealen met zo'n hond(enbaas). Klinkt wel alsof ze het knap heeft gedaan!

@Sem, jeez wat een ellende. Bij de dierenarts nog wel. Sommige mensen hebben echt een plaat voor hun muil. Gelukkig ben je direct geholpen.

@Tineke. Dank voor het vragen! Mijn vriend ging net met haar uit en hij appte me "DROLZILLA" :') Dus ja, nog prachtig solide!

Is Chipito al 14 weken?! :wow: Wat vliegt de tijd. In mijn hoofd heb je hem net een week >;) :)) Fijn dat hij de tijd krijgt! En dat knagen hea :+ Vesper heeft ook een stuk runderhuid maar ze wisselt veel met geitenoor en een olijftak.

Voedseldroger heb ik ook naar staan staren want lijkt me ideaal. Ik stel me echter zo voor dat er aardig wat geur vanaf komt, klopt dat? :))

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 07:47

Jeetje wat vervelend als je hond zo gebeten wordt bij de dierenarts! Wel fijn dat de DA dan gelijk kan checken. Bij ons is er ook best veel ruimte in de wachtkamer maar sommige mensen laten hun hond gewoon alle kanten op lopen, heel vervelend.

Hoe doen jullie dat met een worst als beloning? Ik heb dat met Obi wel eens gedaan (hij vond het superlekker), maar die worst ging na een aantal dagen schimmelen in de koelkast. Hoe lang doen julliie daarmee als je het als beloning geeft?

Oh Chipito is zo'n droppie! Ja die tandjes zijn een pittige fase... Obi had daar ook heel veel last van en heeft soms nog steeds veel behoefte om te kauwen. Ik laat hem altijd een speeltje ophalen om op te kauwen, ook wanneer er mensen binnenkomen ofzo hij moet dan echt even iets in zijn bek hebben.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 08:00

Tieneke schreef:
Flux, hoe gaat het nu? Nog steeds normale hoopjes?

Jeetje, Sem. Geluk bij een ongeluk dat ze het meteen konden nakijken, maar dat moet schrikken geweest zijn...

Cursebreaker, op het incident na lijkt het een zalige wandeling te zijn geweest. Snap niet dat iemand zonder iets te zeggen het dan gewoon aftrapt. Doe je toch niet...

Chipito is alweer 14 weken. De tijd vliegt, zijn tandjes groeien :+ Hij is enerzijds enorm flink (hij mocht eigenlijk al over naar de volgende groep op de hondenschool, maar heb gekozen nog even in de puppyklas te blijven). Toestellen doet hij al bijna elke keer zelfstandig, volgt vrij goed, oproepen is geen probleem. Ik wil het gewoon allemaal niet te snel laten gaan...
Maar zijn tandjes... Oh boy, daar hebben we wel de handen mee vol. Hij heeft héél veel behoefte aan kauwen. Ik vond hem er wat klein voor, maar heb toch een bot van runderhuid gekocht. Leverde wel weer grappige beelden op en voor een halfuurtje een rustige hond :+

[ [url=m/oX373l.webp]Afbeelding[/url] ]

Qua kauwsnacks mogen ze echt al best veel hebben hoor. Ook met puppytandjes.
Kijk maar eens naar bullepezen, runderkophuid(met en zonder vacht) lamskophuid met en zonder vacht, lam is wel zachter)
Als je wil dat ik eens verder mee kijk dan stuur gerust een berichtje.
Die botten die je nu gegeven hebt zijn niet zo favoriet in de hondenwereld meer.

https://youtu.be/Oc265q0ZRss

Nu geven wij ze ook gerust wel eens. De gevulde van barkoo zijn hier favoriet. Maar er zijn betere en gezondere opties te krijgen

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 08:07

Wij hebben sinds.. 2 weken een geitenpoot vanaf de knie naar de hoefjes. Hij is er helemaal dol op!

Hier merk ik wel iets vaker dunnere en stinkende ontlasting, ik denk door het wisselen? Dobbel is nu ook 14 weken.

Het begint echt ergens op te lijken en het hele 'puppy' is er al wel vanaf. :)) Ik denk dat hij erg groot wordt. Zal hem vrijdag weer eens meenemen om te wegen bij de dierenarts. Hier thuis op de weegschaal was hij 12,5 kg!

Begin wel intens moe te worden van het feit dat hij gewoon nog steeds probeert op/tegen de bank te springen. Wat we al 5 weken lang proberen af te leren. En dingen als 'zit, af, blijf en op je plaats' snapt hij binnen 5 minuten.

Ik vind het echt intens zwaar, elke keer hetzelfde riedeltje als hij wakker is.
Wanneer gaan ze luisteren? :Y)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 08:15

Captain schreef:
Wij hebben sinds.. 2 weken een geitenpoot vanaf de knie naar de hoefjes. Hij is er helemaal dol op!

Hier merk ik wel iets vaker dunnere en stinkende ontlasting, ik denk door het wisselen? Dobbel is nu ook 14 weken.

Het begint echt ergens op te lijken en het hele 'puppy' is er al wel vanaf. :)) Ik denk dat hij erg groot wordt. Zal hem vrijdag weer eens meenemen om te wegen bij de dierenarts. Hier thuis op de weegschaal was hij 12,5 kg!

Begin wel intens moe te worden van het feit dat hij gewoon nog steeds probeert op/tegen de bank te springen. Wat we al 5 weken lang proberen af te leren. En dingen als 'zit, af, blijf en op je plaats' snapt hij binnen 5 minuten.

Ik vind het echt intens zwaar, elke keer hetzelfde riedeltje als hij wakker is.
Wanneer gaan ze luisteren? :Y)

Ik denk dat je dan gewoonweg met een aanpak bezig bent die niet werkt (voor hem). Hebben jullie het al eens besproken tijdens de puppycursus? Daar kunnen ze jullie (hopelijk) andere handvaten geven om dit 'probleem' aan te pakken. Want als hij de rest zo makkelijk oppakt is dit duidelijk niet de juiste manier van communiceren want hij begrijpt niet wat er gevraagd wordt.

s1993 schreef:
Hoe doen jullie dat met een worst als beloning? Ik heb dat met Obi wel eens gedaan (hij vond het superlekker), maar die worst ging na een aantal dagen schimmelen in de koelkast. Hoe lang doen julliie daarmee als je het als beloning geeft?

Zoals een paar posts hierboven beschreven, ik droog dat soort dingen, dan blijft het houdbaar en bruikbaar zonder al teveel troep.

--

Voor de mensen die tegen tandenwisselproblemen aanlopen en niet continu iets te kauwen hebben liggen. Vries eens een oude thee/handdoek of iets anders in die richting (neutraal gewassen!!) doordrenkt in Kamille thee. Als ze daarop kauwen brengt dat rust bij het tandvlees omdat Kamille verzachtend werkt.

Uiteraard wel onder toezicht mochten ze gaan scheuren oid. Hier nog geen een hond gehad die ging scheuren, over het algemeen hebben ze zo door dat als ze erop sabbelen/ knabbelen dit de pijn en/of ongemak verzacht.