Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-20 21:54

Je hebt stoffen benches met een buizen frame. Geloof dat witjes die ook heeft

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:06

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:29

kiwiwitje schreef:
Je hebt stoffen benches met een buizen frame. Geloof dat witjes die ook heeft

Als het degene is die ik denk dat je bedoelt, zou ik die niet aanraden. Dundy ligt ook graag op de bench en onze bench is nu doorgezakt :Y) Hij ging er één keer op liggen (mocht al niet van ons) en dat ging mis.

Wij hebben twee van deze (alleen dan een paar maatjes groter), verder wel een prima ding.

https://www.bol.com/nl/p/topmast-reisbe ... gLIK_D_BwE

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-20 22:30

Die van ons liggen er niet op dat scheelt _O-

Maar bij rubberachtig gaas heb je niet echt een andere optie.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:42

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:44

Wij hebben een reisbench van Maelson en dat is echt een hele stevige. Hebben er ook een van Topmast en die iets minder stevig dan de Maelson. Maar ik ben over beiden heel tevreden.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:58

punjab schreef:
Haha ziet er toch anders uit dan ik in gedachten had . :+

*\o/* *\o/* *\o/*
:P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:25

ZoZenn schreef:
Echt 0 tijd om een bijleespost te maken, sorry jongens! Ik lees wel mee en leef met jullie mee, maar voor nu even in stilte :').

Even een vraagje:

Heeft er iemand ervaring met de ruffwear grip trex schoentjes?

Wie heeft er een goede tip voor een stevige reisbench?
(Ong 60h x 90b, zijkanten van rubberachtiggaas en een stevige bovenkant omdat hij er graag op ligt)

Twee van onze honden dragen die Ruffwear, ik kan er werkelijk niks negatiefs over zeggen! _O_

Wat betreft de reisbench, wij hebben deze: https://www.benchkoning.nl/Softbench-Bruin-Premium-XL en collie proof, de prinses ligt ook altijd bovenop. Ik denk dat het een collie ding is. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-20 23:31

Zoiets bedoelde ik indd KimD

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:36

KimD schreef:
ZoZenn schreef:
Echt 0 tijd om een bijleespost te maken, sorry jongens! Ik lees wel mee en leef met jullie mee, maar voor nu even in stilte :').

Even een vraagje:

Heeft er iemand ervaring met de ruffwear grip trex schoentjes?

Wie heeft er een goede tip voor een stevige reisbench?
(Ong 60h x 90b, zijkanten van rubberachtiggaas en een stevige bovenkant omdat hij er graag op ligt)

Twee van onze honden dragen die Ruffwear, ik kan er werkelijk niks negatiefs over zeggen! _O_

Wat betreft de reisbench, wij hebben deze: https://www.benchkoning.nl/Softbench-Bruin-Premium-XL en collie proof, de prinses ligt ook altijd bovenop. Ik denk dat het een collie ding is. :')

Klinkt goed, dan ga ik poten meten en bestellen :j.

Yes, dit bedoelde ik! Doen we deze :D . Rare snuiters, die kale collies. Ik krijg zo vaak de vraag 'of ik hem dat heb aangeleerd'. Nope, dit is gewoon z'n karakter :').

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:49

Toen was ze nog mini, maar ook toen deed ze het al zelf, via de stoel op de bench. :+

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:05

Hier slaapt Mera ook op de bench... ondertussen heefg Bodhi het over genomen en die zit er dan echt op van, 'ik weet niet wat ik hier doe maar ik doe dit stiekem' :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:08

Bovenop de bench haha. :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:26

Jullie gaan hard! Komt weer een mega bij lees post haha.

Anna
Kan ik me idd nog herinneren ja; jouw ervaringen met de fietsers en joggers hihi. Soms moet je idd leren door schade en schande. Niet leuk, maar goed. Wat snacks betreft; wij geven normaal 1x per dag zeker wel. Gister heeft ze toevallig 2 bullepezen gehad omdat ze de hele dag mee was naar m’n ouders waar we voorbereid hebben voor m’n zoons verjaardag die we daar in de kelderbar houden. Was voor haar wat meer stress - normaal is ze heel relaxed bij m’n ouders - omdat we constant allemaal bezig zijn en op en neer lopen e.d. dus heeft ze een extra snack gekregen hihi. Hier thuis krijgt ze soms ook 2x per dag, ligt er een beetje aan wat voor snacks het zijn. Sommige dingen zijn vrij rap op, dus dan krijgt ze later op de dag nog wat tussendoor.

Nicky
Wij zijn begonnen met de pup eerst gewoon te maken aan de bench en het leuk te maken, zodat ze het echt als haar plekje ging zien - zo kreeg ze in het begin ook minimaal 1 voerbeurt per dag in de bench, alsook eventuele snacks. Als ze diep sliep, in de bench leggen en dan beginnen met deurtje dichtmaken en als ze wakker wordt en rustig is openmaken. Overdag als we thuis waren zijn we begonnen met af en toe deurtje dicht te doen als ze er wakker in zat en de eerste 1,5 dag wilde ze dan wel even een minuut flink piepen bv omdat ze het toch spannend vond dat ze moet die deur dicht erin zat. Zodra ze rustig was ging het deurtje weer open, kreeg ze een goedzo - niet mega uitbundig belonen - en gingen we weer verder tot de orde van de dag. Telkens iets langer uitgebreid. We hebben dus ook snacks en minimaal 1 voerbeurt elke keer in de bench gegeven om voor haar de link te leggen dat het haar plekje is. En ’s nachts sliep ze boven op de slaapkamer in een bench naast ons bed waar ze gelukkig snel aan gewend was en denk daardoor ook weer snel een link heeft gelegd van ok, hier kan ik lekker rusten. Arya pakte ook vaak haar rust zelf niet omdat we nog een kitten hebben rondrennen en die 2 wilden natuurlijk wel graag bezig zijn met elkaar. Dus dan kreeg ze ook even bewuste bench rust van mij.

Na een week zoiets zijn we begonnen met opbouwen vanaf 10min. Echt alleen zijn als wij de deur uit gingen - die eerste week tot 1,5 week is ze bij ons dus niet alleen geweest. Camera aan zodat we konden zien hoe ze reageerde. Ze wilde soms in het begin nog even piepen, maar werd toen snel rustig en ging slapen. En al snel was het bij ons zo dat de bench een plek was om rust te krijgen en gaat ze zich snel liggen en slapen dus nu is het voor ons ook geen probleem om enkele uren weg te zijn bv. Ze settled zich snel en slaapt. Voor m’n eigen gevoel geef ik ’s avonds de laatste voerbeurt nog in de snuffel mat in de bench zodat ze even bezig is als we naar boven gaan en je zou overdag als je weg moet bv. Een bevroren kong kunnen geven. Maar wij hebben wel opgebouwd met 10/15min elke keer en niet ineens 2u alleen gelaten bv. Nu weet ik niet hoe erg het besef van tijd wel/niet is bij ze, maar goed hihi. Denk dat het vooral ook even kijken is naar hoe je hond gaat reageren erop en hoe snel ze het leuk en ok vinden om erin te zitten. Klinkt erg chaotisch weer zoals ik het vertel haha maar hopelijk heb je iets aan mijn ervaring ermee :)

Kaus
Jij gaat dus wegwaaien daar in Scheveningen hihi., succes. Hier is het ook lastig met veel bos overal, en ik moet net vandaag even een flink stuk lopen met d’r omdat ze alleen gaat zijn een aantal uren. Maar wil wel uit voorzorg zoveel mogelijk bos vermijden vanaf nu al. Manlief is net het eerste rondje gegaan hier in de wijk en zei dat ze een stuk alerter was al als normaal, dus ze voelt ook wat aan haha. Prachtige foto’s trouwens, wauw!

NorwayFjord
Wat rot van die Giardia, dat dat nog niet weg is. Ik hoor het wel van meerderen trouwens, dat het zo vreselijk lang aan blijft houden/telkens terug blijft komen en heel hardnekkig te bestrijden is. Ik hoop dat jullie er snel eens helemaal vanaf kunnen zijn. En jouw Mulan is volgens mij idd echt een uit duizenden wat dat betreft. Wat een leukerd toch!

Ik denk er verder ook wel het mijne over wat betreft opvang hondjes uit het buitenland, vooral ook wat ziektes betreft die meegenomen worden, maar dat komt meer omdat ik ook vaak mensen zie die de keus niet heel weloverwogen maken en verliefd worden op zo’n schattig uitziend hondje en vaak als ze eenmaal hier zijn dan blijkt dat ze flinke gedragsproblemen hebben of alsnog ontwikkelen vanwege de omschakeling naar het leven hier - ik ken ook maar heel weinig echte succes verhalen wat dat betreft, jammer genoeg. Als de keus weloverwogen gemaakt wordt en er ervaring is met zo’n honden icm een echt goede stichting vind ik dat ook wel weer een ander verhaal, maar ik snap de mensen die er echt op tegen zijn ook wel heel goed en om bovengenoemde redenen ben ik het ook wel eens met iedereen. In jullie geval, E_J, denk ik dat er idd wel goed over is nagedacht en ik hoop dat het hondje gaat zijn wat jullie hopen/verwachten en ‘m een goed leven kunnen gaan bieden hier. Een herplaatser durven wij zelf ook niet aan. Vind wat Suze zegt ‘een puppy al genoeg uitdaging’ hihi.

xDenies
Ziet er top uit, dat ding voor aan de lijn. Hopen dat de mensen hier een boodschap aan gaan hebben.

Salsa
Wat een leuke naam! En het wachten duurt lang die laatste weken, ondanks de voorpret hihi. Heeft je dochter zich goed bekeken om de bench te gebruiken op die manier. Time out geven is heel handig zo! lol.

Kiwi
Spannend, nu duimen draaien! Wanneer krijg je bevestiging of ze wel/niet drachtig is? Bizar idd dat al een jaar bijna voorbij is. Voor mijn gevoel was het idd ook nog niet zolang geleden dat ik aan’t mee lezen was in het vorige topic en de pups er waren hihi.

CupCakes
Ja, dat kan ineens heel snel gaan met die tandjes he! Gelukkig groeien de nieuwe tanden ook heel erg snel. Wat is Jip ook hard gegroeid zeg, jeetje. Gaat zo snel he. Het rode tuigje staat ook echt tof!

suze
Jij ook al iemand die door schade en schande heeft geleerd hihi. Erg rot, maar ook wel fijn om te horen dat ik er niet alleen in ben hoor. Voelde me zo rot erover, maar we hebben er wel weer van geleerd zullen we maar zeggen. En wat fijn dat Ylvi evenwichtiger begint te worden. Kan me voorstellen dat dat genieten is als je dan voelt dat die band onderling zich echt vormt.

cinniz
Rot met die tuigjes. Hoor je toch vaak dat mensen problemen hebben om echt een goed passend tuigje te vinden. Helaas zijn de meesten gewoon vrij standaard qua pasvorm dus als je idd een hond hebt met een wat andere bouw, loop je al snel tegen problemen aan, zelfs met tuigjes als die van DC die op 2 plekken te verstellen zijn. Eentje op maat laten maken een optie? In jouw geval moet je idd ook nog goed rekening houden met materiaal ja, want met hun huid zullen ze een stuk gevoeliger zijn. Groeit ze nog heel hard nu? Hoe oud was ze ook alweer? Op maat laten maken heeft in de groei idd nog weinig nut, dan blijf je bezig.

KimD
Ik zag het filmpje voorbij komen van het hooperen - als je het zo schrijft haha. Ziet er echt te gek uit en ze legt het parcours af alsof ze het elke week doet.

punjab
Wat jammer dat de les uitgesteld is! Hopelijk gaat hij de 23e wel door. Hier is dan juist geen les ivm dat het carnavals maandag is en vakantie van de kids hihi - welkom in het zuiden. De les is bij jullie buiten dan? Omdat hij telkens uitgesteld wordt?

Grappig om te zien hoe iedereen anders reageert qua geur op de snacks hahaha. Ik ga soms half over m’n nek als ik de curver bak openmaak van de bullepees/nekken bv. Die geur vliegt je dan echt tegemoet. En als ze gedroogde vis heeft, ruik je dat ook. Die geur stoort mij niet zo, maar m’n man heeft een aversie voor vis dus die wordt leip als ik dat geef als hij thuis is haha. Voor de rest hebben we grotendeels niet heel erg stinkende snacks gehad tot nu toe dus dat scheelt haha.

Ik wordt vanmorgen wakker met Facebook berichtjes, de een na de ander, over dat de manege gedeeltelijk afgebrand is vannacht waar onze hondenschool zit. En er zijn meerdere paarden overleden, die ze niet hebben kunnen redden. Vreselijk gewoon :( Ik verwacht dat onze les morgenavond dus ook niet doorgaat.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:27

Oohjeetje wat heftig!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 10:28

He bah heb dat voorbij zien komen inderdaad!

rond 9 maart hebben we een echo! :D

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:41

Hier wel van het weekend aan het genieten! Ik heb vandaag niet echt iets te doen en het gaat stormen vanmiddag dus ik denk dat ik Popo lekker uitgebreid ga uitborstelen en wat huishouden doen. Het tuig is inmiddels besteld! Het kan nog wel anderhalve maand duren voordat het komt omdat het handgemaakt is dus we zullen nog even geduld moeten hebben.
Mijn vriend gaat zonder blikken of blozen met een poedel over straat, hij was juist degene die per se een poedel wilde.
Bovenop een bench liggen zie ik Popo echt nooit doen denk ik, hij is helemaal geen klimmer. Ik moet al moeite doen om hem de bank op te krijgen.

@Salsa Wat een leuke naam! Jullie kunnen in ieder geval al lekker genieten van de voorpret. Maar die laatste weken voordat ze komen duren (in mijn ervaring) toch wel erg lang.

@Kiwi Spannend zo! Ik had wel een redelijk hilarisch beeld voor me bij de gedachte dat je 2 batsende honden nog op elkaar moet houden. :')

@KimD Ik vind het altijd super leuk om jullie aan het werk te zien! Ik kan me nog niet echt voorstellen hoe ik dat ooit met Popo moet gaan bereiken haha maar we gaan het allemaal wel zien. Dat op de bench liggen is ook wel briljant.
Ik ben wel jaloers dat jullie zo'n mooi indoor veld hebben om te oefenen!

@Anna Fijn dat het goed gaat met de halti! Hier geef ik bijna elke dag wel wat te kauwen, een beetje afhankelijk van hoe onze dag eruit ziet, want we hebben hier niet bepaald een ritme.

@CB Wat vreselijk zeg :(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 10:43

Dat is ook vrij hilarisch hoor Simone :P

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:27

Cursebeaker vreselijk zoiets en zo dichtbij ook.

Ja helaas soms de training is bij ons buiten. Nu zeg je dat zo van de carnaval. Denk dat de 23e ook niet doorgaat of dat ik zelf niet gaat. Gaan meestal met de kleine wel naar de stoet hier kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:53

Wat een verdrietig nieuws Cursebreaker;(

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:36

Ik hoor net dat er bevestigd is dat 10 paarden overleden zijn. Vreselijk. Heel verdrietig idd. Nachtmerrie van elke paardenhouder, brr. De lessen vd hondenschool gaan morgen niet door, begrijpelijkerwijs, en erna is het even afwachten nog.

punjab
Ja, dat is idd wel rot dan als je rekening moet houden met het weer en zeker in deze periode. En hier is idd met carnaval niks nu en is er ook vakantie voor de kids. Komt ons heel goed uit, want wij gaan carnavals zaterdag en zondag naar Disney en maandag in de middag komen we pas terug, dus ik had echt geen energie gehad om maandag avond nog naar les te gaan haha. En ik denk Arya ook niet, nadat die 3 dagen elders is geweest.

Wij hebben net nog even een rondje in het losloop gebied gedaan, voordat het echt gaat stormen. Arya heeft zich goed gedragen en luisterde heel netjes met het bij me blijven en meekomen als we verdeeliepen, dus mooi. Hoop dat ze moe genoeg is nu want vanmiddag is ze enkele uren alleen en ik durfde niet te lang meer te wachten met het rondje want de wind is aardig aan't gaan al. Arya had de grootste lol met rond vliegende blaadjes :') Aan de lijn mag ze er van mij niet achteraan normaal, maar met naar buiten gaan had ze het Zo moeilijk want ze vlogen echt overal voor ons langs haha. Op de hei mocht ze lekker d'r gang gaan. Op de hei zag je ook goed dat het al flink gewaaid had als je naar het zand keek. En regelmatig zag je het zand op heuvels ook vliegen, zag wel apart uit.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:49

Cursebeaker verschrikkelijk nieuws en ook voor de eigenaren.

Ja buitenlocatie is wel lastig. Dit jaar ook nog geen les gehad. Was al zo blij met geen winterstop. :+

Ook leuk met de carnaval naar Disney. :D Mijn man komt ook uit Limburg en mis de carnaval ook niet echt.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 13:42

Wat naar zeg cb.
Lijkt me echt verschrikkelijk om te weten dat je paard op zo’n nare manier is omgekomen.

Guapa is nu 25 weken en ga er nog wel vanuit dat ze wat groter wordt.
Niet veel maar sws ook nog wat uitzwaren.
Nu is ze echt nog een scharminkel.

Ik ben nu trouwens over de helft van mn zak voer acana puppy maar ze had met josera toch echt betere poep nu zijn het echt van die plak drollen en soms echt hele slappe en ze poept echt meer.
Met josera was ze echt enorm hongerig dus ik overweeg toch weer over te stappen maar waarop?
Ik heb op voerwijzer zitten kijken maar ik kom er niet echt uit.
Iemand een tip?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 13:45

Die brand is vreselijk ja, ongelofelijk! :n Ook verschrikkelijk voor de mensen die hun paarden verloren zijn, ik hoop uit de grond van mijn hart dat de paarden niet lang hebben hoeven lijden in de stallen. ;(

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 13:47

Simoonzel schreef:
@KimD Ik vind het altijd super leuk om jullie aan het werk te zien! Ik kan me nog niet echt voorstellen hoe ik dat ooit met Popo moet gaan bereiken haha maar we gaan het allemaal wel zien. Dat op de bench liggen is ook wel briljant.
Ik ben wel jaloers dat jullie zo'n mooi indoor veld hebben om te oefenen!

Het magische woord is training, haha! :')

Ik wil ook nooit meer anders, ik schrijf zelfs geen wedstrijden op zand meer in omdat het altijd zo'n troep geeft. :+