In principe in overleg. Afwachtend van de karaktertjes, hun voorkeur en wat ze een pup kunnen bieden/gaan bieden.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Galaika schreef:Ik heb even snel een vraagje. Ik wil morgen met Troy naar de losloopweide. Afgelopen zondag ben ik daar te voet naartoe geweest, iets meer dan 4 km in 45 minuten. Toen na het loslopen kon ik met de auto naar huis. Nu vroeg ik me af of jullie dit ook eenmalig terug naar huis zouden lopen. Dus 45 minuten, loslopen en dan weer 45 minuten. Troy is 6 maanden en heeft wel een goede conditie maar heb toch twijfels. Anders ga ik gewoon niet of zoek ik een andere oplossing.
Kaus schreef:Edit:
Voor de mensen die hier sporten met hun hond, wat betalen jullie?
Ik wil nu met beiden gaan frisbeen en zou dan een pakket van 10 lessen voor 90€ kopen. Dus 180€ voor twee honden. Nu waren in Friesland de prijzen altijd vrij laag met 4-6€ per les dus met twee honden lessen betalen is toch vrij duur. Ik zou dan op 72€ per maand zittenZit er dus aan te denken om het om en om te doen. Ene week de een en andere week de ander.
Wat is jullie ervaring?
Galaika schreef:Ik heb even snel een vraagje. Ik wil morgen met Troy naar de losloopweide. Afgelopen zondag ben ik daar te voet naartoe geweest, iets meer dan 4 km in 45 minuten. Toen na het loslopen kon ik met de auto naar huis. Nu vroeg ik me af of jullie dit ook eenmalig terug naar huis zouden lopen. Dus 45 minuten, loslopen en dan weer 45 minuten. Troy is 6 maanden en heeft wel een goede conditie maar heb toch twijfels. Anders ga ik gewoon niet of zoek ik een andere oplossing.
Simoonzel schreef:Ongeacht de hoeveelheid bloed moet je exact hetzelfde doen, dat is dus niet relevant. Nonresponders zijn extreem zeldzaam en ben ik nog nooit tegengekomen. Om dat het waard te vinden voor een pup moet je denk ik de overtuiging hebben dat vaccineren schadelijk is dus ik zal daar nooit naar omslaan. Checken of het is aangeslagen vind ik een stuk logischer en dan is een hond in ieder geval al 4 maanden oud. Een stuk minder vervelend dan hele jonge pupjes moeten prikken in de houdgreep.
Kaus schreef:Poeh, ik zou het persoonlijk wel ver vinden. Heen en weer. Dat is toch wel ruim 1,5 uur waarin je actief loopt. Met 4km in 45 minuten loop je namelijk ook wel aardig door. Dat vind ik anders dan 1,5 uur slenteren en snuffelen. Ik zou het persoonlijk te ver vinden. Zeker omdat Troy toch wel een redelijk grote hond is/wordt.
Edit:
Voor de mensen die hier sporten met hun hond, wat betalen jullie?
Ik wil nu met beiden gaan frisbeen en zou dan een pakket van 10 lessen voor 90€ kopen. Dus 180€ voor twee honden. Nu waren in Friesland de prijzen altijd vrij laag met 4-6€ per les dus met twee honden lessen betalen is toch vrij duur. Ik zou dan op 72€ per maand zittenZit er dus aan te denken om het om en om te doen. Ene week de een en andere week de ander.
Wat is jullie ervaring?