Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 17:34

Thnx! :D
In principe in overleg. Afwachtend van de karaktertjes, hun voorkeur en wat ze een pup kunnen bieden/gaan bieden.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:45

Leuke foto’s!

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:46

Ik heb even snel een vraagje. Ik wil morgen met Troy naar de losloopweide. Afgelopen zondag ben ik daar te voet naartoe geweest, iets meer dan 4 km in 45 minuten. Toen na het loslopen kon ik met de auto naar huis. Nu vroeg ik me af of jullie dit ook eenmalig terug naar huis zouden lopen. Dus 45 minuten, loslopen en dan weer 45 minuten. Troy is 6 maanden en heeft wel een goede conditie maar heb toch twijfels. Anders ga ik gewoon niet of zoek ik een andere oplossing.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:55

Galaika schreef:
Ik heb even snel een vraagje. Ik wil morgen met Troy naar de losloopweide. Afgelopen zondag ben ik daar te voet naartoe geweest, iets meer dan 4 km in 45 minuten. Toen na het loslopen kon ik met de auto naar huis. Nu vroeg ik me af of jullie dit ook eenmalig terug naar huis zouden lopen. Dus 45 minuten, loslopen en dan weer 45 minuten. Troy is 6 maanden en heeft wel een goede conditie maar heb toch twijfels. Anders ga ik gewoon niet of zoek ik een andere oplossing.

Kijk naar je hond. Moet je na 1 kilometer hem al mee slepen kan het niet. Maar wil die 4 km rennen kan je het makkelijk doen. Weet nirt hor groot troy is? Anders kun je hem misschien tillen mocht het niet meer gaan?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:20

Poeh, ik zou het persoonlijk wel ver vinden. Heen en weer. Dat is toch wel ruim 1,5 uur waarin je actief loopt. Met 4km in 45 minuten loop je namelijk ook wel aardig door. Dat vind ik anders dan 1,5 uur slenteren en snuffelen. Ik zou het persoonlijk te ver vinden. Zeker omdat Troy toch wel een redelijk grote hond is/wordt.

Edit:

Voor de mensen die hier sporten met hun hond, wat betalen jullie?
Ik wil nu met beiden gaan frisbeen en zou dan een pakket van 10 lessen voor 90€ kopen. Dus 180€ voor twee honden. Nu waren in Friesland de prijzen altijd vrij laag met 4-6€ per les dus met twee honden lessen betalen is toch vrij duur. Ik zou dan op 72€ per maand zitten := Zit er dus aan te denken om het om en om te doen. Ene week de een en andere week de ander.

Wat is jullie ervaring?
Laatst bijgewerkt door Kaus op 04-03-19 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:23

Min eerste gedachte is wel een beetje ver. Aangezien je ook niet meteen teruggaat na die 45 min. Dus denk dat je uiteindelijk wel bijna 2 uur onderweg bent en zo'n 10 km verder? Vind dat persoonlijk wel veel voor een wat grotere pup. Maar kijk vooral ook naar wat hij aangeeft, maar dat doe je vast :D

Kaus, ik sport zelf niet met mijn hond/pup maar bij de hondenschool waar we lessen weet ik dat de prijzen ook ongeveer rond de 100€ per 10 lessen ligt. Zowel voor pup/basis cursus als sporten. Speuren nog duurder.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:26

Kaus schreef:
Edit:

Ik wil nu met beiden gaan frisbeen en zou dan een pakket van 10 lessen voor 90€ kopen. Dus 180€ voor twee honden. Nu waren in Friesland de prijzen altijd vrij laag met 4-6€ per les dus met twee honden lessen betalen is toch vrij duur. Ik zou dan op 72€ per maand zitten := Zit er dus aan te denken om het om en om te doen. Ene week de een en andere week de ander.

Wat is jullie ervaring?

Ik kocht een 10 ritten kaart voor 80 euro uit mijn hoofd. Ik zat bij The Floaters, maar of ik daar nu naar terug ga zoals ik de laatste keer ben behandeld betwijfel ik ... Maar goed, ze missen mij niet hoor. Van die lessen zat Bodhi meer in de bench dan dat we met de frisbees bezig waren ;)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:31

Ik betaal 75,- per kwartaal. Dan heb ik 1x in de week 45min training. Valt er een training uit dan word dat verrekend met het kwartaal erna.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:31

Oh nee deze lessen zijn het wel echt waard. Wij beginnen altijd met lange afstand oefenen, elk 5x gooien, twee keer. Daarna onze eigen worpen oefenen terwijl honden even bijkomen. En dan per persoon werken aan dat wat je wil met je hond of een gezamelijk trainingsdoel. Twee trainers per groep en we trainen met +-6 in een groep en de training duurt 1,5 uur.

Diandra, wat voor training doe je?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:35

Galaika schreef:

Persoonlijk vind ik dat te ver, als het alleen 2 keer 45 min wandelen is dan valt het nog wel mee op rustig tempo, maar met spelen erbij is wel wat veel :) heb je geen doggy ride voor achter de fiets?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:35

Dat klinkt al veel beter!

Helaas ben ik vorige jaar heel erg ziek geweest/geworden. Iets wat al langer speelde maar niet de vinger erop gelegd kon worden. Ik had toen al een nieuwe kaart voor het nieuwe seizoen gekocht. In februari kwam dus aan het ligt wat er aan de hand was en was ik ook ingestort. Ik heb toen netjes bij hun aangekaart dat ik wegens prive redenen moest stoppen en of het geld van de (nog niet ontvangen) kaart terug kon krijgen.

Nou het kostte wat moeite. Maar heb uiteindelijk 50 euro terug gehad. En geen sterkte of goh wat is er aan de hand ... Nou dan weet je ook wel hoe welkom je bent. :Y)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:39

Simoonzel schreef:
Ongeacht de hoeveelheid bloed moet je exact hetzelfde doen, dat is dus niet relevant. Nonresponders zijn extreem zeldzaam en ben ik nog nooit tegengekomen. Om dat het waard te vinden voor een pup moet je denk ik de overtuiging hebben dat vaccineren schadelijk is dus ik zal daar nooit naar omslaan. Checken of het is aangeslagen vind ik een stuk logischer en dan is een hond in ieder geval al 4 maanden oud. Een stuk minder vervelend dan hele jonge pupjes moeten prikken in de houdgreep.

Wik hebben een nonresponder, zij was ook de eerste die de DA tegenkwam trouwens. :j

Dit is wel van gisteren. Maar toen was ik Carnavallen!

Wij hebben al onze honden laten titeren en met toekomstige pups gaat dat ook gebeuren.

Wij hebben Harvey niet geënt meegekregen, hij heedt uiteindelijk een hoop entingen 'gemist'. Na één jaar waren de waardes zo hoog dat hij voor 3 jaar is afgetekend.

Dana kregen we wél geënt mee, maar, zij had dezelfde waardes als Harvey. Haar entingen waren dus niet aangeslagen en zij was dus onbeschermd. Ook zij is na één jaar voor drie afgetekend.

De rest van de honden ook overigens, Guinness hoeft waarschijnlijk de rest van zijn leven geen entingen meer. Vind ik toch wat waard!

Uiteraard wel de Rabiës, alhoewel die ook getiterd kan worden.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:40

Kauw, behendigheid met Elin.

Ik vind 2x 45min plus spelen er tussen ook wat te lang. Niet de mogelijkheid weer een deel met de auto te doen?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:42

Ik betaal €90 per 12 lessen. Les nu 2x per week dus €180 per net geen kwartaal.

Ben net met de Sociale Huishond begonnen, die cursus duurt minimaal 26 weken. Ben ik daar mee klaar, ga ik waarschijnlijk alleen 1x per week jacht training blijven doen.

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:43

Jullie beamen mijn gevoel. Het is inderdaad te lang. Ik ga morgen kijken of ik weer met de auto kan en anders gaan we gewoon aangelijnd lopen.

Onze hondenschool kost 80 euro voor een jaar.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:50

Waarom zijn jullie lessen allemaal zo goedkoop... -O-

Ik zou ook enorm graag reddingswerk of speurtraining willen doen maar dat zit vaak op 25€ voor 30 minuten 8)7

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:55

Kaus schreef:
Poeh, ik zou het persoonlijk wel ver vinden. Heen en weer. Dat is toch wel ruim 1,5 uur waarin je actief loopt. Met 4km in 45 minuten loop je namelijk ook wel aardig door. Dat vind ik anders dan 1,5 uur slenteren en snuffelen. Ik zou het persoonlijk te ver vinden. Zeker omdat Troy toch wel een redelijk grote hond is/wordt.

Edit:

Wat is jullie ervaring?

Wij betalen voor agility bij club A:
Per maand: €55,- per hond
Privé les: €50,- per uur, max 5 honden
Privé les op groepsdagen: €17,50 per half uur, één hond.
Losse hal: €35,- of €40,-

Bij club B:
Per les, per hond: €9,-

En dan gaan we nog wel eens naar onze Duitse buren en daar betalen we €80,- per uur per hond.

Hoopers is €35,- per maand per hond.

Snuffelmatten:

Ik sneed deurmatten op maat, ook van de Hornbach. En dan met lappen fleece van zo'n 35 bij 5cm. Eerst alle gaten horizontaal, dan verticaal en dan overkruis. :D

Ik zag trouwens allemaal schattige puppy's, onder andere een Schotse collie, daar heb ik natuurlijk een voorkeur voor! <3

Dana moest als draak (stamboomnaam) natuurlijk op de foto met onze draken voor de carnaval. Ze was het er niet helemaal mee eens. :=

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door KimD op 04-03-19 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:56

Wees getroost ik betaal 300 euro voor de club :=

Nu opgezegt trouwens, ik wil graag search en rescue doen met balto en dat is iets van 350 euro dacht ik

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 21:00

Oh die draken zijn gaaaf KimD!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:02

kiwiwitje schreef:

Helaas niet heel functioneel met windkracht oneindig. :') We hebben vandaag de nodige reparaties moeten uitvoeren.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 21:07

KimD schreef:
kiwiwitje schreef:

Helaas niet heel functioneel met windkracht oneindig. :') We hebben vandaag de nodige reparaties moeten uitvoeren.

Ja daar was ik al bang voor, daar hebben er meer last van gehad vrees ik.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:04

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

De eerste dekking heeft plaatsgevonden! Nu 'afwachten' tot eind maart!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:35

Ik zou niet zo ver lopen met Troy, is hij echt te jong voor!

Ik betaal hier of 180,- voor een seizoenskaart of 80,- per kwartaal bij de andere hondenschool en dan doe ik om en om of beide in 1 les en dan om en om qua 'beurt'. Voor hoopers betaal ik meestal 10,- voor een privéles. Soms doe ik een combikaart en dan een combi met een cursus voor AJ en 1 voor Zig, kost meestal 100,- en dan heb ik voor elk 10 lessen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:49

Gehoorzaamheid flyball en agility betaal ik samen 75 euro per jaar.
Show betaal ik op de club 30 euro voor een jaar.
En bij mijn show trainer 20 euro per les van een uur.
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 04-03-19 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:49

Ik betaal nu 115 voor puppycursus, dat is 10 lessen en een theorieles + boek. Geen idee hoe het hier met andere cursussen zit. Maar zal zo'n 10 euro per les zijn.