Hier besloten om Rosa uit de groep te halen. Wij vermoeden dat ze oma nog een keer heeft aangevallen, gezien de hap uit het oor. Rosa staat ook als een pitbull beneden als de rest boven in het hok ligt. Oma durft nu niet meer naar beneden, zo zielig! Terwijl zij dus al die tijd de baas over Rosa is geweest.
Es_ther
Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-18 17:28
Ah Gos! Soms is dat wel beter ja.
Anoniem
Geplaatst: 24-10-18 17:30
Mooie plnt
Snachts gaat de deur dicht maar overdag vinden ze het heerlijk om te loeren
Noviceh, wat vervelend zeg! Maar goed dat je ze even uit elkaar hebt gehaald! Hoeveel konijnen had jij ook alweer?
Whahaha Rebecca wat een heerlijke zooi daar achter dat hek en die 2 nieuwsgierige koppies Hoe gaat het nu zo met Tarzan en Lilo?
Oooh amber zo lief!
Anoniem
Geplaatst: 24-10-18 19:24
Ach Amber
Met de deur open horen en zien ze meer , was eerst schrikken steeds . Tarzan zijn ogen zijn goed , oren bekeken en die leken ook goed (geen poep erin ) . Misschien toch hangoor eigen , tsja die zooi uh
Lilo groeit als kool ! , geloof dat die 2 niet met en zonder elkaar kunnen oftewel een lekker stel . Met de duer open zie ik ze geregeld tegen elkaar aan en heb de eerste binkies van Lilo gespot
_Tarzan
Geplaatst: 24-10-18 20:18
Dat kan dan goed zijn, mijn hangoren horen ook slechter dusja, alleen Flo niet, dat is best een oplettend typje, Ginny is zo'n heerlijk rustig ding Je ziet wel echt dat Flo meer naar Billy trekt en Ginny meer van Pepper is, Ginny voelt zich nog niet zo op d'r gemak bij Billy
Wat goed van Lilo! Heerlijk die kleine konijnen binkies En die relatie klinkt als Macho en Puk, soms krijgt hij nog eens een poot in z'n gezicht en het volgende moment zit ze hem weer te wassen, vrouwen he Gelukkig is macho zo'n goedzak die het niet veel uitmaakt hihi'
Die plant Wat sneu noviceh. Gek hoe dat dan opeens veranderd. Ohh Amber Fijn dat het goed gaat met Tarzan en Lilo. Er is straks niks meer over van die doos Wat lijken Spency en Puk dan op elkaar Macho en Guus zijn te goed voor deze wereld.
Anoniem
Geplaatst: 25-10-18 11:42
Nee denk het ook niet , ik sloop geregeld wat plastic eraf en dan kan hij weer verder met slopen
Hoorde net heel veel nagels heen en weer , alsof er paniek was of ruzie dus ik naar boven is het de schilder
Hai allemaal, ik hoop dat ik mee mag lezen /kijken en kletsen? Ik probeer me overal in te lezen, want wil het zo goed mogelijk doen. Ik heb altijd konijnen gehad, zowel binnen als buiten, de laatste zijn al jaren geleden gehemeld helaas. Mijn jongste zoontje is bijna twee en die is zo stapelgek op konijnen dat ik er al een tijdje aan zit te denken om weer konijntjes te gaan houden, uiteraard ook voor mezelf. Ik ben gek op de Franse hangoren en heb al op fokkers zitten googelen en er een paar gevonden. Ik zou dolgraag een witte willen met blauwe oogjes(jeugdsentiment ) ram of voedster en dan bij een konijnen opvang er eentje adopteren van het andere geslacht. Ik lees overal dat dat de beste kans van slagen heeft. Ik heb zelf vaak groepjes of combinaties gehad met hetzelfde geslacht en eigenlijk nooit problemen gehad. Wel een man en vrouw, waarvan ik de dame moest herplaatsen, want dat was echt een monster eerste klas. Wat is jullie ervaring? En bij het samenstellen van een nieuw duo, kan ik dan het beste twee konijnen nemen die ongeveer even oud zijn,? Alvast hartstikke bedankt voor het lezen.
Rebecca Spooky, wat knap van hem! Tyley, als je perse een Franse wilt dan kun je inderdaad het best eentje zoeken bij een goede!! Fokker en dan van het ander geslacht koppelen bij een opvang inderdaad. Zelfde geslacht zou ik absoluut afraden! En leeftijd maakt niet heel veel uit als het maar matcht!
Welkom Tyley! Idd even een fokker benaderen en dan via de opvang 1 van het andere geslacht uitzoeken (of je komt wat tegen op marktplaats ) , ik heb een 3 jarige Franse hangoor bij een dame van 12 weken
Franse hangoren zitten ook genoeg in opvangen, is alleen wel even zoeken en wachten waarschijnlijk. Met fokkers zou ik oppassen, je weet nooit wanneer je een goede voor je hebt. De FH is al zo'n doorgefokt ras met oa gebitsproblemen die niet zo oud worden... Zoals altijd raad ik opvang aan. Zeker omdat het mede voor een kind is. Kun je ze daarop uitzoeken, kindproof konijnen.
_Tarzan
Geplaatst: 26-10-18 10:24
Hmm, Pepper lijkt weer voller te worden! Ik voel haar botten niet meer dermate erg dat ik er bijna van ga huilen!
Ze krijgen nu kruiden, hele dag havervlokken, havens brokken en junior brokken tot hun beschikking.. wonder boven wonder eten ze daarnaast ook nog hooi!
Of dan toch uiteindelijk de chlorofyl geholpen heeft?!
Waarom zouden we beiden een bakje krijgen, samen uit een bakje eten is veel romantischer
Ginny
Check wat Pepper in d'r mond heeft en wat Flo in d'r mond geduwd heeft
Billy
Lori
Geplaatst: 26-10-18 11:09
Ik raad ook als eerste stap de opvang aan, daarna pas fokkers. Ieder konijn die in een opvang een thuis vind zorgt terug voor ruimte om een ander konijntje te kunnen helpen . Praat tegen mijn eigen "winkel" in was zelf fokker (teddy dwerg) maar echt geef die dieren in de opvang een kans.
Hier gaat het met de rest van de konijnen goed, dadelijk gaan voeren en water aanvullen. Dan kijken om plek te maken en bompa naar binnen verhuizen. Heel lang heeft niet waarschijnlijk niet meer dus er dan het beste van maken.
Whahahaha amber Zie ze daar zitten, 3 op een rij, krijgen we nog eten?!
Jaaa heel blij dat het weer de goede kant op lijkt te gaan! Alleen 1 dilemma, madam eet alleen de havervlokken van de Kaufland, die wat hier verkocht worden zijn gebroken vlokken maar madam blieft liever de hele ... zucht Ze blijft rondjes om mij heen rennen ondanks dat ik alles gegeven heb... Dat wordt straks maar even naar de kaufland puur en alleen voor havervlokken Je moet iets overhebben voor je beesten he!
Es_ther
Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-18 11:47
Omg Amber .
Haha herkenbaar Tarzan! Als ze toch eens wisten wat we voor ze overhadden
Ik heb uit het hok een oude zandbak van buiten gevist , even aan het schrobben in de douche en dan wat plastic eronder (zitten gaten voor de afwatering in ) en dan hebben ze een grotere bak om in te leven en kan Tarzan wat dieper graven . Aangezien Lilo ook groot word spoedig en ze soms gewoon niet samen willen zitten in dezelfde bak dan moet ik even in oplossingen denken .
Gewone bak straks ook schrobben en de vloer boenen