[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 16:08

Idd hier 2 dalmaten en meerdere vrienden en/fokkers van.

Heel erg aanhakelijk honden met een echte persoonlijkheid en blijven mentaal altijd pup/schoothond en zijn niet graag gescheiden van hun baasje, hebben veel energie en weing "will to please" deze wordt pas geactiveerd wanneer ze denken dat je echt menens boos bent. Ze doen liever alles samen met jouw als baas en "ongeveer" is in hun ogen goed genoeg. Bv apporteren: hier gaan ze enkele malen flink hun speeltje halen, laten het al een leter voor je neus vallen en daarna kijken ze je aan met een blik van "ik heb het net gaan hzlen waarom gooi je het nu terug weg" pas als je aanstalte maakt om het zelf te gaan halen, zoeken ze ijverig mee.
Ze zijn ook echt niet dom, eerder te intelligent. Ze kunnen heel goed duidelijk maken wat ze willen en zijn heel volhardend. Zoals Neonlight zegt mss is poging 27 of 53 wel de goede.
Oh ja ze ruiven het hele jaar door en die kleine witte haartjes geraken overal. Ze hebben geen ondervacht dus een jasje in de winter kan nodig zijn

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 16:10

Keet is binnen sowieso een vloerkleedje tegenwoordig. En ze ligt nu ook liever binnen dan in de tuin. Daar rent ze ook niet uit zichzelf. In het bos daarentegen heeft ze echt enorm veel uithoudingsvermogen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 16:27

Goh als het warmer is dan 10°C dan zullen die van mij wel wat spelen in de tuin, zeker nu met de pup. Maar zeker in de winter liggen ze te wachten tot ik thuis ben of tot ik aanstalte maak om te gaan wandelen. Dan gedragen ze zich alsof ze weken opgesloten geweest zijn :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 16:49

Kiko speelt wel veel buiten, maar wij zijn zelf ook veel buiten. Allebei rokend en het is verboden om in huis te roken, dus regelmatig gaan we de tuin in en gaat Kiko dus mee. Hoewel ze ook af en toe denkt "bekijk het maar".
Nu overigens altijd met jasje aan, omdat het al lange tijd geen dooi is geweest in onze tuin (nauwelijks zon in de tuin).
Dingen die Petitparis zegt kloppen ook helemaal. Ook het niet gescheiden willen worden, als ik een winkel binnen ga en manlief blijft buiten wachten, drama. Andersom ook, hij de winkel in en ik buiten met haar wachten.
Ook op de cursus kunnen ze haar niet gebruiken als voorbeeldhond, 2 meter van me af en ze doet alleen nog maar springen en alles wat maar niet mag om bij mij te komen. Als ze los is rent ze wel van me af naar de cursusleiders toe. :+

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 16:53

Haha ja, jullie gaan mee buiten, dan spelen de mijne ook, maar van eodrz ik binnen ga, zij ook.

Cursus heb ik niet gedaan buiten ringtraining. De reu blies bellen en keek me aan alsof ik hem zou vastbinden aan een boom en achterlaten. De teef zou het waarschijnlijk wel leuk vinden, die vibd alles en iedereen leuk. Concentratievermogen 0,0

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 16:54

Dat klinkt een beetje als mijn dochter :')

Edit bedoel Kiko en niet Cita :')

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 17:18

Vandaag puppy's wezen kijken <3

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog kiezen en dan kan ik hem volgende week ophalen.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:01

Leuk!
Ben benieuwd voor welke je gaat.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:24

Ik denk de onderste. Dat was zo'n lekker stoer brutaal ding.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:27

Zijn er hier ook eigenaren die hun pup vers voeren? En hoe hebben jullie de nest vlooien aangepakt?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:40

Aaah, wat een dropjes. <3

Hier geen vers voer, maar weet dat er wel een aantal vers voer geven.
Nestvlooien zijn wij niet tegen gekomen. Ze krijgt wel iedere maand (nu om de 3 maanden) een tablet tegen vlooien en teken, ik dacht Bravectum??? Kan ook zijn dat dat de ontworming is. Werkt erg goed, nog geen vlo of teek gezien terwijl ikzelf eel regelmatig teken heb van onze wandelingen.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:44

Nest vlooien? Ik heb nog nooit een pup gehad met nest vlooien...

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:45

Oh superschattig zeg! We geven ook bravecto ofzo. Verkrijgbaar bij de dierenarts. Is idd tegen vlooien en teken. Deze ook nog niet tegengekomen. En ook geen ervaring met vers voer hier.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:01

Oh wat een bolletjes wol die pups, heerlijk!

Vlooien gelukkig geen last van tot nu toe.

En ik voer vers, pup is opgegroeid op vers en hij doet het er super op. Ik voer Lotgering, beetje wisselend qua hoeveelheid. Gemiddeld ongeveer 750 gram per dag, zn broers eten meer, die eten een kilo. Ik geef er wel groentes bij, afwisselend welke maar hij is dol op wortels dus hij heeft altijd wel een wortel liggen om lekker op te knabbelen. En verder lekker botjes en eendenekken. Zn vachtje glanst, hij is mooi op gewicht en zn poep is mooi stevig en droog. Ideaal! Je moet alleen niet vergeten om het te ontdooien en je vriezer zit wel meteen vol.

Hier trouwens een heel moe puppy: schoonzusje was op bezoek met haar 2 koters van 1 en 3. Voor pup zn beetje eerste keer dat hij zulke kleine kids ziet en de 3jarige is een beetje een drama queen die honden snel eng vind. De jongste wou alleen maar pup aaien, hehe. Maar Milo deed het super, was zacht, redelijk rustig (voor een pup iig) en heeft alleen gesnuffelt en gelikt. En uiteindelijk heeft ook de 3jaarige een tijdje naast hem gezeten en vond ze hem lief <3 ondertussen ligt hij al 2 uur luid te snurken :z

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:11

nestvlooien?? klinkt mij broodfokachtig in de oren...

Hier geen vers, ik voer wel vleesbrokken.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:20

Nestvlooien bestaan niet. Is niets anders dan dat ze allemaal dus het hele nest vlooien hebben.

Verder super schattig de lab pups!! Echter pas op als het je eerste hond wordt met het nemen van het stoerste ventje. Kan ook de pup zijn met het stevigste karakter die zeer goed weet wat hij wil en dus wat meer energie vraagt om goed op te voeden ;)

Qua tuin.... ik woon 4 hoog op flat met boxer en lab x rottie en duitse herder kruising..... puppy vind balkon geweldig want kijk uit op groot parkeerterrein en kinderspeeltuin. De andere 2 hebven niets met buiten zijn als ik binnen ben.
Ik woon 500 meter van giga uitgestrekt bos vandaan dus rennen doen ze daar in overvloed! Een tuin is ook altijd maar hetzelfde en vaak niet groot genoeg om te rennen.
De eest (4) van de roedel woont wel in huis met tuin. Echter met 7 honden telt voor de tuin dezelfde regels als voor binnen alleen mogen ze daar wel hun behoefte doen bij hoge nood maar doen ze ook enkel bij erg hoge nood of als pup zijnde. Echter in de zomer wel fijn om ze buiten te laten bij alleen thuis zijn. Ik ben sowieso geen binnen zitter dus zijn toch veel in bos en aan het strand te vinden

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:26

Bravecto is beetje omstreden middel. Zoek maar op facebook en op google.... ik geef het ook 1x in het voorjaar en dan zien we de rest van het jaar geen vlooien en teken meer. Ik denk zelf gezien het voor alle 6 de honden zo werkt dat bravecto veel langer in het lijf blijft dan 3 maanden en veel langer werkt.

Een pup zal ik noiit bravecto geven ivm de verhalen er over. En wij geven het voor de teken want vlooien echt nog nooit gehad. Zodra we teken vinden krijgen ze een tablet ;)
Bravecto werkt niet tegen wormen en let op als een hond vlooien heeft dan moet je week later ook ontwormen want vlooien nemen altijd wormen mee!! Niet tegelijk doen nooit dit tegelijk doen!!

Niet enting en ontworming en bravecto nee overal waar kan zeker week tussen laten!! Meeste dode honden hebben diverse dingen (entingen ontworming en zelfs ontvlooien) tegelijk gekregen. Gif voor alles in 1x in 1 lijf stoppen... nooit aan beginnen

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:42

ja een week ertussen zei de dierenarts tussen ontworming en bravecto. En de tablet voor het juiste gewocht nemen. Er is overigens nergens aangetoond dat de honden daadwerkelijk door bravecto zijn ziekgeworden dacht ik.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:54

Nee dit is zeker geen broodfok. Alleen zag ik de pups er wel een beetje krabben. Zal komende week even langs de dierenarts gaan en kijken wat ik daarvoor in huis moet halen. M'n oudje krijgt wel van die pillen maar die zijn misschien niet pup geschikt.
@airborn jij voert dus vers maar ook nog wel eens wat erbij dus. Zal me komende week er eens in verdiepen. Zit al een tijdje in de senior voeding dus geen idee wat goed is voor pups op dit moment.

@dierenfan dit is zeker niet m'n eerste hond. Heb momenteel ook een bijzonder karaktertje naast me liggen. :D
Laatst bijgewerkt door Jennyj01 op 21-01-17 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:55

Hier een hond die 3 tekenziektes heeft opgelopen zelfs met bravecto. Ze moeten eerst bijten voor ze dood gaan dus heeft 0 zin. Nu nieuwe druppels van de dierenarts.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:17

Balder had ook vlooien.
Serestoband om en binnen paar dagen alles weg

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:22

madeliefw schreef:
ja een week ertussen zei de dierenarts tussen ontworming en bravecto. En de tablet voor het juiste gewocht nemen. Er is overigens nergens aangetoond dat de honden daadwerkelijk door bravecto zijn ziekgeworden dacht ik.

Klopt maar waar rook is daar is vuur ;) ik geef het zelf ook maar dus niet aan een pup en niet aan zieke hond en absoluut al niet in combinatie met andere middelen. Daarnaast ook enkel bij noodzaak dus niet standaard elke 3 maanden. Ondanks dat teken eerst moeten bijten hadden we 10 teken per week voor bravecto en misschien 1 per 2 weken er na...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:52

Mijn pup is afgespeend op vers bij de fokker en kende brok alleen als "snoepje". Dus heb ze ook op vers gehouden en na een maand zoals de volwassene op de combi kvv en brok gezet omdat dit voor mij praktischer is.
Ik voer verschillende merken (Naturis, Degomeat, Kivo, Dinapet, Tinlo, Kiezebrink) en geef ook gekookte groenten en soms wat pasta of rijst extra. Ze zijn nogal gevoelig aan te veel eiwit, maar anders moeilijk op gewicht te houden en "tevreden" te stellen qua hoeveelheid voer. De fokkers, die ik ken, raden namelijk aan de eerste 2-3 maanden à volonté te voeren, wat voor een pup van 3-4 maanden het 2 tot 3 -voudige kan zijn dan de richtlijn voor hun volwassen gewicht.

Hier ook nog nooit gehoord van nestvlooien. Ik heb mijn pup nu wel pas van eind september, maar deze is nog maar 1x ontwormd sinsdien en nog nooit behandeld voor vlooien. Mijn andere honden krijgen ook alleen in het voorjaar wanneer de teken volop actief worden een pipet. Nog nooit vlooien gehad en gezien de huidreacties van sommige honden doe ik het liever niet te vaak. Hetzelfde met ontwormen, ik ontworm 2x ipv de aangewezen 4x (alleen voor- en najaar). Nog nooit wormen gezien of symptomen die met wormen zouden gepaard kunnen gaan. Vriendin heeft haar honden buiten als pup nog nooit ontwormd en ook nog nooit problemen gehad met worminfectie.
Ze zeggen dat kvv het spijsverteringsstelsel "verzuurd" waardoor wormen minder kans hebben oid :o?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:55

Ontwormen doen wij de honden enkek bij twijfel of bij wormen. Eigenlijk noout dus....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:56

Hier ook een week tussen ontwormen en tekenmiddel.
Op Kiko dus nooit een teek gezien, op mezelf bijna dagelijks, terwijl Kiko dus overal doorheen rent en ik netjes op de paden blijf.

Kiko is trouwens mank. Sprong vanmorgen bij het wandelen voor de voeten van mijn man die erop ging staan.