absoluut en is allemaal netjes, zou dan wel even bellen van te voren of ze t hebben soms bestellen ze hem elders eerst voor ze het hebben, had ik met me 2000 liter was pre order
fleurtjeuh
Besteld :D:D Ik kan niet wachten Ik hou van nieuwe dingetjes voor mn aquarium Maar hij zal wel op vrijdag komen, dus ik zal moeten wachten tot na het weekend. En maandag moeten mn verstandskiezen eruit, dus heb ik daarvan wel afleiding als ik hem ga opzetten.
DiscoDipp
Geplaatst: 14-01-16 00:51
Altijd leuk nieuwe spulletjes
Ik heb toch zo'n verschrikkelijk fotogenieke vissen *not* De Garra's verprutsen werkelijke elke foto haha! Je kunt trouwens echt heel goed zien bij de Garra's wat een bodem met een vis doet, ze zijn nu van bijna zwart naar creme gegaan, apart om te zien! Ééntje is er nog redelijk donker maar die zit ook constant aan t hout haha!
De donkere:
Oender water schwein
De rest van de gang! Tetras zijn trouwens wel makkelijk op de foto te zetten
leuk zo ! hier krijg ik op thomas na elke vis er amper op allemaal lekker druk in de bak haha.
Leuk fleur ! Hopelijk bevalt die net zo goed als die ik heb ! Heb zo lol ook met mijn jonge corydoras In alle jaren nog geen enkele keer gelukt in een gezelschapsbak, en nu enkele jonge cory's
Casarell
Geplaatst: 14-01-16 15:28
Vandaag even heerlijk aan het druppelen geweest.. En eigenlijk zijn alle waardes super, behalve mijn ph-waarde.. die is wat hoger. Maar dat is eigenlijk ook weer logisch, want ik had mijn co2 terug gezet ivm medicatie. Dus nu de co2 weer opvoeren, en de ph-waarde zal zakken.. Toch wel fijn om te weten dat je waardes gewoon in orde zijn!
Net ook even mijn tijgerlotus ernstig kort gewiekt.. kom maar op met die nieuwe bladeren..
Echt ik snap sommige mensen niet hoor.. Eentje heeft nieuwe garnalen aan een bestaande groep toegevoegd. Staat er op Facebook dat er in één dag vier zijn overleden. Dus ik breng kruisbesmetting ter sprake, zegt ze dat het al langer aan de gang is. Dan voeg je toch al helemaal geen nieuwe garnalen toe?
Alpha89
mijn vriend en ik hebben een aquarium (hij heeft er vroeger bij zn ouders altijd aquaria gehad) dus hij weet er gelukkig veel van.. ik kan nog genoeg bijleren :p
We hebben een 84 liter bak en de waardes van het water zijn perfect. Uiteindelijk willen we een grotere bak als we de ruimte krijgen.
We hebben nu:
Dalmatiërmolly's Bijlzalmpjes marmer Algeneter Kardinaaltetra's Corydoras Venezuela orange en Julii
Nu wilde mn vriend eigenlijk heeeel graag de Apistogramma Ramirezi's hebben maar blijkbaar kunnen die niet goed met de molly's! En die molly's waren mijn keuze, de rest heeft hij uitgezocht. Dus nu baalt hij stiekem wel een beetje :-p .
Die molly's zijn best leuk maar vreten al het voer van de andere vissen op en ze zijn best druk.. zelfs de tabletten voor de Corydoras die 2 dagen zouden moeten houden, vreten ze in een half uur op. Help!
aan het twijfelen nu om die molly's bij vrienden in de bak te doen zodat wij toch maar de ramirezi's kunnen halen
fleurtjeuh
Zoals ik het lees heb je al best veel vissen in de bak zitten(ik weet natuurlijk niet hoeveel van elke soort), maar ik zou persoonlijk een beetje terughoudend zijn met nog meer vissen erin.
Het is de Eheim Aquapro 60 x 35 x 40 En we hebben allemaal maar hele kleine visjes dus er is ruimte genoeg. Zeker omdat de bijlzalmen (5 stuks, ze zijn ong 3cm nu) alleen maar stil aan de oppervlakte hangen, de algeneter (1x, een baby nog) op de ruiten enzo blijft en de corydoras (4x van ong 4cm) op de grond. Alleen die molly's (3 stuks) zijn druk! Wel goede schoonmakers, moet ik zeggen. Maar als die eruit gaan naar vrienden, dan zouden de ramirezi's wel kunnen die ong 5 cm worden
Alpha89
Geplaatst: 14-01-16 17:04
Mioux schreef:
toevallig liesje zo iemand las ik ook vanmorgen, alle garnalen sloegen wit uit.
Welkom alpha schuif aan, koffie? of liever thee?
Tabletten die 2 dagen moeten houden? dat lijkt me sterk ? welke bedoel je dan ?
thee !
Zal straks eens kijken hoe die tabletten heten. Ben nu niet thuis :p
verpulveren die in t water of zijn t die vaste ? heb zelf hier iets van 10 soorten staan maar geen blijft 2 dagen liggen. Zou ook in principe niet goed zijn ivm voerresten die te lang liggen ook slecht kunnen zijn voor je waardes.
Black molly vond ik ook altijd leuk alleen nadeel mij te druk
LoveUggs
Geplaatst: 14-01-16 17:13
Mioux schreef:
Die heb ik idd ook gelezen! Wat is 'kruisbesmetting' eigenlijk?
Mioux
Geplaatst: 14-01-16 17:15
LoveUggs schreef:
Mioux schreef:
Die heb ik idd ook gelezen! Wat is 'kruisbesmetting' eigenlijk?
Kan ik garnalen uit verschillende winkels bij elkaar plaatsen?
Dit kan je beter vermijden, er is dan een kans op kruisbesmetting. De ene stam kan een bacteriële infectie bij zich dragen die dan overgaat naar de andere stam en in de slechtste gevallen volledig uitroeit! Let ook op bij het gebruik van netjes in verschillende aquaria met verschillende stammen.
Aidenn
Geplaatst: 14-01-16 18:00
even de camera er bij gepakt en wat plaatjes geschoten waarschuwing: het zijn geen technische hoogstandjes
delta werd het slachtoffer van mijn foto kunsten:
die had er snel genoeg van dus die verstopte zich maar
toen maar even de andere bak lastig gevallen:
helaas heb ik nog een witte stip geval, gelukkig eet ze weer en zwemt weer rond , paar dagen geleden was dat niet het geval
ik behandel haar nu met esha exit esha 2000 en nog een ander middel waarvan de naam ontbreekt op de verpakking