Ik plaats hier even hetzelfde als wat we ook op facebook hebben gezet.
Ik sliep met mijn honden bij mijn ouders ( dit is dus even vanuit mijn moeders oogpunt geschreven)
Citaat:
Het was de nacht van 29 op 30 oktober. De border collies van mijn dochter sliepen in de tuin. Rond half 5 snachts ging Juno blaffen. Ik hoorde mijn dochter twee maal roepen dat hij stil moest zijn maar daar kwam geen reactie op. Juno bleef blaffen. Gezien ze normaal altijd stil zijn besloten om een kijkje te gaan nemen wat er aan de hand was. Juno zat voor de deur , wellicht moest hij plassen dus mee naar buiten genomen. Dit bleek niet nodig. Wij weten dat de andere border Epilepsie heeft dus die gaan zoeken. Het bleek inderdaad Vijay te zijn die er niet goed uitzag. Hij lag achter in de tuin in een epileptische aanval. Juno was toen ik er eenmaal was stil en op afstand gaan zitten. Ik heb mijn dochter geroepen om bij Vijay te komen kijken. Op de plek waar hij lag , kon hij niet blijven liggen dus besloten hem met zijn 2en naar de keuken te tillen. Hij lag er namelijk helemaal stijf bij , ogen weg en zo goed als geen ademhaling. Verder was hij al helemaal koud geworden dus zag het er niet echt heel goed uit.
Eenmaal binnen zagen we dat hij volledig onder zijn eigen urine zat , kwijl , kots en bloed.
Vijay was helemaal slap geworden , en nog steeds volledig koud. Door de heftigheid van de aanval besloten om de dierenarts te bellen. Op het moment dat mijn dochter de telefoon in handen had , kwam er een kleine reactie bij Vijay uit. We hebben besloten niet te bellen omdat het leek dat hij een beetje bij kwam. Het heeft nog een hele tijd geduurd , maar hij is uiteindelijk bij gekomen.
Hij heeft vaker een grote aanval gehad maar nog nooit zo heftig en zwaar als deze en dit was er één waarop we dachten dat het wel eens over kon zijn. Vijay heeft wekelijks kleine aanvallen , Dat kan je goed merken dan herkend hij ons of de honden niet meer. Moet alles weer opnieuw leren herkennen ect.
Onze Juno heeft dus duidelijk alarm geslagen en dat is iets waar we best heel erg trots op zijn.
De fokkers van onze hond zijn natuurlijk nogmaals op de hoogte gebracht , net als de eigenaar van zijn broer die als dekreu staat/stond aangemeld bij de bccn.
Zo zie je maar waar onze viervoeters tot in staat zijn.
Ik plaats dit om nogmaals aan te geven hoe naar Epilepsie is , en dat ik hoop dat een ieder wie zijn hond dit heeft de fokker op de hoogte stelt. En dat er eens iets gedaan moet worden aan het nog steeds in de doofpot stoppen.
Vijay heeft tijdens de aanval op zijn tong gebeten , tand afgebroken en zichzelf gestoten. Hij heeft nog last gehad van rode ogen door de aanval.
En omdat ik ontzettend trots ben op hoe Juno heeft gereageerd.