gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jeika

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:29

poeh, die mensen van al die sites met info over die ziekte hebben me echt gewoon bang gemaakt, ik zit de hele tijd te kijken of er iets is, of ze sloom zijn ofzo :')
maar er staan ook wel overdreven dingen op zo'n site. een klamboe voor bij het hok. :?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:41

Ja, tegen de muggen. Binnenkonijnen lopen overigens net zoveel risico. En inenten is altijd verstandig want er is alsnog de gewone VHS en myxomatose.
Maar ik vind het ook overdreven. Uitkijken met hooi en groenten. Dat komt van open velden, akkers en kassen, daar zitten geen konijnen. Wel hazen, en die zijn niet vatbaar.

Dat kan alleen de DA zien Tarzan.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:05

Nou tegen beter weten in zit Flip even apart en heb wat dwangvoeding gegeven, hij zit lekker hooi en andijvie te eten nu dus laat hem nog even zitten, vanavond laat ik hem wel weer bij de rest maar nu wordt ie niet afgeleid van het eten dus maar even beter zo!

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:01

Ik kwam het bericht ook tegen.
Mijn konijnen zitten buiten, weet niet of er veel wilde zitten.
Ik kan aan de achterkant van de ren, het doek laten zakken.
Ga de rest van de ren, met extra rij panelen afzetten,
hopen dat het niet bij mijn snuffies komt.
Woon momenteel in groesbeek

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:04

Hoorde dat er in het buitenland een ander vaccin was en dat ze aan het onderzoeken waren of dat vaccin tegen deze mutatie helpt. Hopelijk kunnen ze hier ook snel tegen geënt worden.

Een DA gaf ook aan uit te kijken met hooi van het land. Maar goed, naar mijn weten wordt er geen hooi in een fabriek geteeld :'). Wij telen zelf ook graszaad en hooi. Waar je akker ook ligt, er lopen vaak toch wel wilde konijnen over.

Het was vooral midden Nederland wat getroffen was, over de hele breedte eigenlijk. En Groningen las ik.

Tarzan heb je hem ook al een erwtenvlokken, maisvlokken, zonnebloempitten, wortel en ananas- en papajablokjes gegeven? Dat zijn hier namelijk dingen die ze graag lusten en die wat dikker maken.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:09

Ai, naar bericht. Wij hebben hier echt megaveel konijnen in de duinen, dus heb moeders maar even een berichtje gestuurd of ze andere schoenen in de auto wil leggen als ze met de honden in het duin is geweest en toevallig even langs wil om te knuffelen met de nijnen. (doet ze weleens als ik op het werk zit enzo :D )

Succes Tarzan, hopelijk slaat het aan!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:18

Daar zijn ze in Frankrijk al 5 jaar mee bezig, een ander vaccin :(

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:42

Delphi haha daar heb je een punt met het hooi haha!

Ik heb wel al havervlokken gevoerd en die vond ie lekker, hij vindt eigenlijk alles lekker maar eet er nooit veel van.. Zal morgen eens zoeken naar erwtenvlokken en maïsvlokken ...

Yv, ik geef hem de dwangvoeding zodat hij wat binnenkrijgt, hij eet wel maar veels te weinig! Dus ga hem nu gewoon smorgens en savonds wat geven in de hoop dat het wat helpt..

En ja een vaccin zou fijn zijn :=

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:52

Heb net een mail van de dierenambulance gehad.
Hoe te handelen, vind het eigenlijk een te groot risico om
daar nu te gaan werken :(

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 22:16

Even kortgesloten met de opvang en zij vond het een goed idee om bij te voeren dus ga ik dit 2x per dag doen.
Daarbij elke dag even wegen en kijken of het iets doet.

Mocht het niet helpen en blijft hij afvallen ga ik naar de DA met hem maar voor nu is dit even het plan!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 22:17

Hoop dat het snel goedkomt!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:42

Ik hoop het ook!
Is het ene zorgenkindje er niet meer heb ik weer een volgende :=
Hoop snel van ze allemaal te kunnen genieten!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:45

Vervelend hè! Maar wie weet is het alleen van de nieuwe indrukken, en is het over zodra hij gewend is? Lolo wilde in het begin ook bijna niet eten,overal een paar hapjes van. Is ook goedgekomen :)

Vanochtend dus ook een vechtpartij :') Rambo was Fiona's voernijdgedrag beu. Zoiets dacht ik gisteren al te merken. Maar ja, geef hem eens ongelijk, wat zou jij doen als je in je poten, kont, flanken en oren gebeten wordt als je vriendinnetje alleen al dénkt dat ze eten krijgt!

Is al eens vaker gebeurd hoor, niets nieuws. Ze zijn gewaagd aan elkaar.

Ilona is overigens poeslief voor Lolo nu.

Oh, en Yv_, ik vergeet het steeds, maar ik ga deze week nog proberen om een foto te maken. Heb het zo vreselijk druk met stage... Heb amper tijd voor de konijnen :(

Ohja; mensen die luzerne bij willen voeren, de Pavo Daily plus is een hit hier!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:23

Ik hoop dat het alleen van het nieuwe is! Hoop dus dat hij snel weer goed gaat eten en ik hoop ook niet dat hij een terugval krijgt als ze verhuizen naar het nieuwe ren :=
Voor nu lekker wat dwangvoeding geven en hopen dat hij snel weer spekjes krijgt! :)
Lilly is ook wat afgevallen maar die eet wel heel goed dus daar maak ik mij ook geen zorgen om!

Hahaha dat zou ik mij ook niet laten doen dus net goed van Rambo haha, als het niet te ernstig is tenminste!

Wat fijn van Ilona, wanneer ga je bella en lotje weer terugkoppelen?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:56

Nee hoor, alleen plukken haar en een timide Fiona.

Weekend van de 19e denk ik, Rambo en Fiona koppel ik er ook bij. 2 rammen en 4 voedsters dan.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:09

Ooh dan is het inderdaad niet erg!
Je zou bijna een soap serie kunnen maken van wat de konijnen allemaal uithalen :') kan er altijd zo om lachen!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:48

Ik snap er niks meer van, normaal moet Flip altijd aan de kant voor Ollie en mag niet te dichtbij komen of aan hem snuffelen ofzo, dan krijgt Flip een hap in de neus. Kom ik net thuis, zie ik Ollie Flip wassen en is Ollie zich ernaast gaan liggen, durf ze nu ook niet te gaan voeren want wil ze even laten genieten van dit moment haha .. Rare beesten die konijnen!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:22

ik heb net gehoord dat er in ons dorpje een konijn acuut dood is gegaan. waaraan weten ze niet. Misschien aan Myxomatose of VHS/VHD, maar het kan misschien ook wel door dat nieuwe virus zijn gekomen. Het kan ook dat het geen van alle is.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:27

Geen probleem Eowyn! We hebben tot januari :P .

Niet te veel zorgen maken Jeika, want zoals ik het hoor, is het net zoveel kans op die ziekte als dat een binnenkonijn onder een auto komt. Totdat er écht bekend is dat er iets van die ziekte rondheerst, zou je jezelf alleen maar gek maken met de gedachtespinsels.

Ah lief Tarzan! Dan moeten ze maar even wachten op eten :D.

Ik had pas van iemand hier een foto gezien die het biks op de grond gaf ipv in de bakjes, heb ik vandaag ook gedaan. Was wel een heel leuk tafereeltje op te zien <3. Ga ik vaker doen!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:28

oh, gelukkig :) ik ben me echt de hele dag zorgen aan het maken :') maar zo doe ik altijd als het gaat om mijn konijntjes

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:44

hier heeft ook iedereen een acuut verbod gekregen om met boskleren bij Fluffy te komen :')
gasten moeten al helemaal uit de buurt blijven

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:50

Snap het wel hoor, het is ook een naar bericht. Maar gezien er gewoon echt niet duidelijk is waar het konijn aan is overleden, zou ik me echt niet teveel druk gaan maken.

Ik heb inderdaad mijn moeder gevraagd of ze andere schoenen aan wil doen als ze met de honden in de duinen is geweest en erna hierheen komt, verder doe ik niets anders. Groenten kwam toch al van mijn werk en vanuit de winkel en hooi wordt nou eenmaal niet in kassen gekweekt dus daar is weinig aan te doen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:52

Fijn Tarzan! Snap dat je ze niet wilde storen :)

Het is geen nieuw virus. Het is een mutatie van de huidige VHS, dus een veranderde versie.
Ik vind het jammer dat het zo "opgeblazen" wordt.. Een konijn loopt net zoveel kans op de "gewone" VHS en myxo. Nog steeds mensen die ze nu pas in laten enten, wat in principe geen zin heeft. Maar oh jongens er is paniek!
Bella en Lotje moeten nog ingeent worden maar dat ga ik niet laten doen nu. Een inenting zorgt toch voor een verminderde weerstand en juist dán zijn konijnen vatbaar.
Enige tip die ik men kan geven; ga je konijnen niet ziek zitten staren.

Doe ik ook altijd, biks los geven. Lost heel veel voernijdgezanik op hier! :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:54

Juist inderdaad. Ik ben misschien wel iets té nuchter met zulke dingen, maak me nooit zo heel erg druk.
Als ze het krijgen, is er niets aan te doen. Enige schrale troost is dat ze "maar" 24-48 uur lijden en geen weken. Maar alsnog hoop ik natuurlijk dat ze het hier absoluut niet zullen krijgen! Bij niemand!

Oooh dank denk ik inderdaad dat ik de foto hier op bokt heb gezien en het jouw foto was.
Vond dat zo leuk. En ook al dat grut zo eromheen enzo, heerlijk om te zien <3.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:54

Eoweyn_x schreef:
Fijn Tarzan! Snap dat je ze niet wilde storen :)

Het is geen nieuw virus. Het is een mutatie van de huidige VHS, dus een veranderde versie.
Ik vind het jammer dat het zo "opgeblazen" wordt.. Een konijn loopt net zoveel kans op de "gewone" VHS en myxo. Nog steeds mensen die ze nu pas in laten enten, wat in principe geen zin heeft. Maar oh jongens er is paniek!
Bella en Lotje moeten nog ingeent worden maar dat ga ik niet laten doen nu. Een inenting zorgt toch voor een verminderde weerstand en juist dán zijn konijnen vatbaar.
Enige tip die ik men kan geven; ga je konijnen niet ziek zitten staren.

Doe ik ook altijd, biks los geven. Lost heel veel voernijdgezanik op hier! :D

hoezo zijn ze nu vatbaar? dat zei mijn vader ook al, maar ik snapte niet goed waarom.