Beginnen met kippen houden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:59

Aah wat zonde!
Hier is een vos afgelopen voorjaar ook lekker bezig geweest. Bij 2 overburen alles weg.....
Daarom nachthok op slot hier.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:21

Beest heeft gewoon het gaas ontzet... Onderlangs kon die ook niet komen, dat is dicht maar gewoon letterlijk door het gaas heen. Arm kippetje!

Pfoe alles weg is ook vreselijk voor je overburen! Kan snel gaan, bij de stal ook wel gemerkt. 1 beest gehad die een klein gat in het hout wist te vergroten en ging er met de 2 kleine kipjes vandoor. Brrr overal vonden wij hun restanten...

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:31

O bah lijkt me vreselijk. Hier het nachthok ook dicht maar die beesten zijn slim. Wees er op verdacht nu ze eenmaal een kip hebben gepakt, ze weten waar ze moeten zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 14:08

Ja wij hebben het gaas nu verstevigd en nachthok gaat dicht. Aangezien de dames toch van slag waren, gelijk de kip met diarree gepakt en haar derrière gewassen en geföhnd. Kan ik zien of ze nog steeds er last van heeft of het simpelweg vastgekoekt was. Ik heb ze nu loslopen en ze blijft zitten bij het plukje veren... Beest kreeg de kip niet volledig mee: Lijf was te groot voor het gat dus beestje was alleen onthoofd en de rest bleef achter... :(

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 14:50

Wat rot!
Hier hebben we geen echte roofdieren, maar ik merkte wel dat mijn kippen last hadden van 'mee-eters' .
Ik denk dat het ratten zijn aan de gaten in de grond te zien.
Bij ons gaat nu 's avonds het voer eruit en ik hoop zo de ratten te kunnen doen besluiten hun eten elders te gaan halen.

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:09

Ah wat zonde. Sterkte vuurneon

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:32

Dank voor de sterkte wensen :)

Wij willen uitkijken naar 2 nieuwe kippen: Wat is een leuk kleiner ras, met gewoon kale poten en ze mogen ook gewoon goed ontwikkelde vleugels hebben en goed tam te maken zijn.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:05

Ik heb welsummer krieltjes. Ze kunnen vliegen , zijn snel, bijdehand en leggen ook wel aardig.
Echt tam zijn ze niet. Ik heb er nu een (zij wordt dit jaar 11) die wel aardig tam is...maar zij is van jongs af aan vrij veel in handen geweest. Ze laat zich nog niet makkelijk pakken, maar geeft zich wel direct over als je haar in handen hebt. En geniet daar duidelijk van :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 19:20

Roofdieren zijn niet fijn. Wij hebben de keus gemaakt om de kippen wel vrij rond te laten lopen. Maar overal is gevaar: ratten, wezels en vossen. Ook nog vogels als sperwer en buizerd. Ik verlies dus idd weleens een kip. Niet fijn.

Vuurneon, een leuk klein ras is de Wyandotte. Makkelijke kip goed tam te maken, leggen goed door, behalve in de winter.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:37

Roofdieren _-:( Laat ik het afkloppen, heb hier nog niets gezien.

maria1991 schreef:
Hee heb advies nodig. Ik heb vanmiddag mijn konijnen naar goed adresje gedaan omdat ik veel meer plezier beleef aan mn kipjes. Daardoor heb ik nu meer ruimte, waardoor ik er van mezelf weer twee kipjes bij mag :9 ik heb nu twee witte zijdehoenders. Ik wil nog twee leuke krieltjes. Rustig karakter en niet al te wegvliegerig. ze mogen los in tuin maar is niet overal even hoog afgezet.ze moeten dus in grote ren bij zijdehoenders kunnen, moet er qua type dus ook wel bij passen denk ik? Graag jullie advies in mijn kipkeuze haha

Cochintjes :j , wyandotte heb ik mindere ervaringen mee.
Die heb ik er bewust tussen uit gedaan omdat ze niet zo tam werden en ook de kuikens die kruising Cochin/dotjes waren minder goed tam te krijgen.
Laatst bijgewerkt door Happinez op 30-01-15 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:38

Bedankt voor de tips! Mochten jullie een goed adres kennen in het noorden van Nederland; ik hoor het graag als het weer kuiken seizoen is :)

Kippies zijn voor nu iig veilig; heb het nachthok afgesloten met een plank en een zware baksteen (moet nog van die houten latjes maken om die plank te begeleiden)

Ik heb trouwens het standaard kippengaas (6 hoekig), maar had begrepen dat het voor marters kinderspel is om daar doorheen te komen?
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 30-01-15 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:48

Kruising Cochin x Kuifkrieltje van afgelopen jaar.
Is af en toe net een hond.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:51

Wat is die lief :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:29

Ooohh die is leuk! Binkie sprong als kuiken en iets ouder de hele tijd op mn schouder. Nu ze eitjes legt niet meer. Oppakken is nooit cool geweest. Zou dat wel leuk vinden, een kip die zo tam is dat ze aaien bijv waardeert.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:35

Heb d'r broertje ook nog , die kan je ook zo aaien. Net als hun hun krul "pleegmoeder" :j
Vast een familietrekje :') Baal wel dat hanen zo moeilijk kwijt te raken zijn want hij is echt leuk kwa karakter.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 09:17

Die is coool!

Hoop nog altijd dat mijn kipjes dat ook gaan doen. Heb er 3 die uit mijn hand eten. Ja, zelfs 1 chaamse troela.
Ik laat ze nu voor de winter los in de tuin als ik thuis ben. Er komt nu namelijk geen zon in hun hok. In de zomer blijven ze dan weer in hun ren. Ga ik niet steeds met mijn blote voeten in de kippenpoep staan. Maar hoop dus dat ze daar nog wat tammer van worden. Van dat los lopen.

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:28

Bedankt! Keuze genoeg in ieder geval. Coching kriel vind ik denk ik wel wat!

Haha dat filmpje! Zo leuk! Zo tam zijn mijne nu ook weer niet.

Ik ga zo denk ik maar terug met mn haantje, is toch niet de bedoeling hier zo n kukelende haan in de wijk.
Vind het serieus jammer om m weer weg te doen, maarja kan niet anders.

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 22:03

Zo, ik heb gezinsuitbreiding. Het zijn cocaïne geworden en wel de sabelpoot kriek. Zilverporselein kleur. Ze zijn echt supppeeer leuk, gingen bij tthuiskomst heel relaxed binnen een half uur op stok alsof ze er al jaren woonden. Morgen foto's!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 00:25

maria1991 schreef:
Zo, ik heb gezinsuitbreiding. Het zijn cocaïne geworden en wel de sabelpoot kriek. Zilverporselein kleur. Ze zijn echt supppeeer leuk, gingen bij tthuiskomst heel relaxed binnen een half uur op stok alsof ze er al jaren woonden. Morgen foto's!

Euh.... Nu nog een keer. Zonder autocorrect :')

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 01:13

:') Zo, ik haak ff in hier.... cocaïnekippen? :) +:)+ *\%/* :D

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 02:11

:+ zeer nieuw ras. Nooit van gehoord? Met klepperende snaveltjes, hele grote ogen en zeer druk :') oke mijn excuses voor mijn autocorrectie mobiel, leer het nooit.

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 12:54

Wat een leuke kip Happinez!
Ik heb een leuk adresje voor cochin krielen in Friesland Vuurneon, mocht je interesse hebben stuur je maar een PB.

Cocaïnekippen?? Denk dat je daar veel animo voor krijgt!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 12:56

Leggen zeker ook cocaïne eieren. Gat in de markt :$ _O-

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 15:06

:') de Cokekip

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:01

PBA_ schreef:
Leggen zeker ook cocaïne eieren. Gat in de markt :$ _O-

:D

Die gekke kippen hier. Ik zal t nooit begrijpen. 3 zijdehoentjes broeds. :oo Minidot heeft vandaag een eitje gelegd. De andere 2 Wyandottes leggen al maanden niet meer. De haan heeft er gisteren wel een betreedt. Ik hoop dat dat de hormonen aanmaakt.

En ik twijfel qua hanen. Ik heb een jonge Brahma haan. Maakt weinig tot geen herrie. Maar pikt soms in mijn kuiten. En ik heb een jong zijdehoenhaantje, van september. Die doet nog geen "dienst". Ik wil er maar 1 hebben. Zijdehoen is zacht en lief. Maar ook klein en ik had juist een Brahma haan genomen vanwege zijn grootte vanwege de roofdieren.