Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lies_Miek

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 23:43

Ze is nu een half jaar, maar ze grijpt echt gewoon nergens aan vast. Die andere klemmen zich vast aan de stof maar zij niet. En aan haar pootjes ligt het niet want tak klimmen en tralies lukt wel goed. Lijkt meer alsof ze me als glijbaan ziet := Zou haar graag overal mee willen naartoe nemen maar zo lukt dat niet :P
Heb ooit ratje gehad dat gewoon lekker op me schouder zat in de zomer en dan lekker stukje mee op de fiets :D

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:55

Op de fiets?? :')

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 13:42

Deze week een nieuwe, grotere kooi ophalen voor de dames (bij Banjer!) en net ook al nieuw hangmatje, huisje + driehoekhangmatje besteld, in set passend bij de verdiepingen. Dus die kunnen er weer tegenaan haha. :) Zijn vandaag ook voor het eerst buiten geweest, in mijn shirt :+

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:04

Oehh leuk Jorinda! Welke kooi ga je halen bij Vera? Hihi leuk is dat he dingetjes bestellen voor de ratties :D Ik kocht altijd heel veel fleece en maakte zelf bergen hangmatjes... in allerlei verschillende maten en kleurtjes hihi. Heb al heel wat uren achter de naaimachine door gebracht :+ Ging het goed buiten? Wel zorgen dat je niet teveel in de wind komt he. Maar in het zonnetje met ze zitten is altijd erg lekkerr :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:14

Ik heb geen idee welke kooi :P In ieder geval groot genoeg en stevig. Ik ben ook van plan zelf hangmatjes te maken, maar eerst een spoedcursus "werken met de naaimachine" krijgen van mijn oma :') Als ik alles met de hand moet doen.... Haha :P Ging goed buiten hoor! Geen wind in de tuin dus was heerlijk!

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:36

Haha ik deed eerst ook alles met de hand :P was urrrreen bezig hahaa en de ratties maakte het in een uur stuk :') maar goed, ze hadden tenminste lol. :+
Ik had een spoedcursus van me moeder gekregen, binnen 1 avondje wist ik de basic dingen en van daaruit ben ik zelf gewoon dingen gaan proberen! Hihi vind het altijd erg leuk om te doen :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:49

Jorinda: het is een Jenny :D

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:51

de Jenny is een leuke kooi! :D Alvast veel plezier ermee hihihi

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:06

Haha dankje, gaat vast lukken!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:39

Ik heb echt zoiets leuks gemaakt voor mijn gerbils/woestijnratjes :+
Een soort hondenflos, maar dan op hun formaat :')
Gewoon heel veel (ruwe) touwtjes bij elkaar doen, en dat vastmaken
met een stevige knoop met een ander touwtje.
Maar ze gingen niet trekken, maar knagen :')

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:47

Hahahaha :P ja logisch ook eigenlijk ;)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:48

Maar ze vonden het zó leuk :')
Maar ik doe t alleen in de kooi als ik erbij ben, er kan
altijd iets gebeuren he ;)
Ze mogen straks weer :):)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:15

Jeeeeej we hebben een mega kooi gehaald voor de ratjes! Voor €30 op marktplaats een kooi van 1.50m hoog! Mn vriend MOEST hem hebben haha ;)
Maar nu willen we misschien wel uitbreiden met 1 of 2 dumbo's, maar weet iemand een goede rattery? Beetje in het zuiden/midden van het land die dumbo's fokt?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:17

Wauw, super Saintelette! :D Ik weet helaas geen rattery.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:37

OMG ze hebben hun hele touwspeeltje helemaal gepluist :')
De héle kooi ligt onder touwpluis _O-

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:45

Goeie aankoop ! Voor 30,- is het zeker lekker !

Ik denk dat een van mijn ratten zn pootje heeft gebroken of gekneusd. Echt balen. Hij staat er ook niet meer op. Morgen maar even pijnstillers halen. Er kan verder toch niks aan gedaan worden.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:46

Das nie zo mooi Ronnie :n
Beterschap aan t ratje Y;(

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:40

Sterkte met je ratje Ronnie :(:)
Saintelette: Ik heb hier ook een bakbeest van een kooi en heb gelukkig grote deuren erin zitten zodat nog aardig gaat met kooi steeds opnieuw inrichten :=
Eefjuh: Jaaa op de fiets :D Ze zat altijd heerlijk op mijn schouder mee te kijken waar we heen gingen. Ging ook weleens gewoon supermarkt met haar, continu mensen die haar wilden aaien :P

Mijn dames zijn ook apart, elke keer als ik schoonmaak en weer huisjes erin zet enzo wordt altijd alles flink overhoop gegooid behalve de sputnik die zo vast zit dat niet eens kan omgegooid worden. Maffe beesten.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:50

Jorinda; ik zou wel even de randjes in de onderbak afplakken met aluminium profielen, mijn dames zijn in 3 weken door 2 onderbakken heen geknaagd :P Wel een hele fijne ruimte kooi!

Saintelette; dat klinkt als een mooie grote kooi! Ik ken geen rattery die specifiek op dumbo fokt.

Ronnie; wat sneu! Hoop dat hij zich snel beter voelt!

Lies_Miek; dat zou ik niet durven hoor, met de dames op de fiets. Had ze van het weekend bij mijn ouders op de tuintafel en dat vond ik al doodeng, gewoon het idee dat ze wel eens weg kunnen rennen en dat ik ze dan nooit meer terug kan vinden vind ik niks :\

Ik krijg over 3 weken gezinsuitbreiding *\o/* Lang getwijfeld, maar verliefd geworden op een beige robijnoog dametje en haar russisch blauw agouti zusje. Vind het wel een beetje eng. Voor het koppelen breng ik Bella en Harley naar de rattery, als ze dan gekoppeld zijn mag ik ze weer ophalen. Ben alleen bang dat ze helemaal van gedrag zijn veranderd ofzo als ik ze terugkrijg. Zou niet weten waarom, maar zou het vreselijk vinden als ze bij me terug komen en ze bijten ineens ofzo :\

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 20:22

Vanillia: Meegaan op de fiets was ook nadat geoefend had met wandelen dat ze bleef zitten, ik ging ook nooit lange stukken fietsen, hooguit tien minuutjes en als langer was ging ze altijd in me vest liggen slapen bij mijn oksel :P Ze was echt een reisratje want ze is ook heel vaak meegereisd in de trein als ergens heen ging. En gefeliciteerd met je uitbreiding :D Blijft altijd spannend nieuwe ratjes erbij.

Blijf dumbo's toch ook wel stiekem de leukste vinden := Heb er nu twee naakte van :P Zie je het verschil al helemaal zo erg qua stand. Valt me trouwens ook op dat ze vaak wat grover gebouwd zijn (Of ik heb alleen grove gehad xD)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 20:49

Mijn dames knagen nu ook niet aan de onderbak (en in de vorige kooi ook niet), dus waarom zouden ze dat specifiek bij een Jenny wel doen? :P
Toch bedankt voor de tip hoor!

Spannend hoor! Hopen dat het koppelen goed gaat! :D

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 20:50

+:)+ suc6!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:02

Oh als t geen knagers zijn zal het wel meevallen, maar wilde het toch even gemeld hebben, heeft mij genoeg geld gekost (onderbak x2 en uiteindelijk een aluminium kooi := )

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:29

Sterkte met het pootje van je rat Ronnie. Weet je hoe ze hem gekneusd/gebroken kan hebben?
Lies_Miek wat grappig dat je je ratje overal mee naar toe neemt :)

Chopper is eindelijk minder bang! Ze komt nu graag de kooi uit om bij me te zitten en als ze bij me zit, durft ze ook van mijn schoot af :D Leuk om te zien dat ze nu samen met Harley op onderzoek uit gaat. Voor Harley ook wel gezellig.

Nog een vraagje. Bedelen jullie ratten ook zo? Of heb ik ze verpest :P Als wij gaan eten zitten ze continu zo dicht mogelijk als de kooi toelaat bij ons in de hoop dat ze iets lekkers krijgen :')

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:57

sharon_quiz schreef:
Sterkte met het pootje van je rat Ronnie. Weet je hoe ze hem gekneusd/gebroken kan hebben?
Lies_Miek wat grappig dat je je ratje overal mee naar toe neemt :)

Chopper is eindelijk minder bang! Ze komt nu graag de kooi uit om bij me te zitten en als ze bij me zit, durft ze ook van mijn schoot af :D Leuk om te zien dat ze nu samen met Harley op onderzoek uit gaat. Voor Harley ook wel gezellig.

Nog een vraagje. Bedelen jullie ratten ook zo? Of heb ik ze verpest :P Als wij gaan eten zitten ze continu zo dicht mogelijk als de kooi toelaat bij ons in de hoop dat ze iets lekkers krijgen :')

Als wij 's avonds op de bank zitten met een bakje chips, gaan ze altijd op het dakje in hun kooi zitten naar ons staren :')