Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 09:51

KimD schreef:
Voor de puppykopers hier, ik maak puppypakketjes, de laatste waren goed in de smaak gevallen maar ben eigenlijk wel benieuwd wat je leuk/handig vind om te krijgen bij het ophalen van je puppy en wat absoluut niet? :D

Wij kregen een bak waarin zat:
- 14kg pro plan voer (oké niet in de bak maar erbij haha)
- trekspeeltje
- zak met kauwdingen (kippenpootjes, div huiden, konijnen oren, dat soort dingen)
- poepzakjeshouder (een lachend drolletje :)) )
- snuffelmat

Volgens mij zat er ook nog wel meer in maar kan het me niet meer herinneren :)). Vooral die zak met kauwdingen, het voer en de snuffelmat vond ik heeeeel fijn. Fokker kon via pro plan zo’n puppy pakket krijgen dus die inhoud zat er ook bij. Dus een tweede poepzakjeshouder maar dan met t logo van proplan erop, een map waarin we maisies stamboom etc konden bewaren (ook handig!).

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 09:57

KimD schreef:
Nicky91 schreef:
Ik vond het bij een vriendin wel leuk om te zien dat alle puppies een riem+halsband in hun eigen originele kleur kregen. Nu was hun pakket wel echt bizar, maar wel leuk om te zien. Ook kregen zij een puppy boek. Daarin stond de karakter omschrijving, foto's van geboorte tot ophalen en wat ze bijvoorbeeld meegemaakt hebben.

Als je wilt kan ik er wel foto's van vragen en naar je appen!

Super leuk idee maar ga ik toch niet doen. Ben al moe bij het idee van het werk! _O-

HAHAHA

Ik krijg bij Mezzy niks :Y) :')
Ik zou dus ook echt niet weten wat ik echt leuk zou vinden :o ik koop toch ook alles zelf :')

Maar misschien voor mensen die een eerste hond kopen(zal bij Maze haar nestje niet het geval zijn??) maar wellicht is het dan wel leuk een lijntje+halsband, speeltje

Voor Maze haar nest is het misschien leuk om verschillende tuggies te doen? :D

Sem_

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 10:00

Snuffelmat/likmat en geschikte kauwsnacks vind ik ook een leuke invulling!

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 10:11

Ik zou wel graag iets qua voedselverijking in een pakketje willen!

Dus bijvoorbeeld een lickimat of een Kong + eventueel gelijk iets erbij wat je kan erop/erin kunt doen :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 10:19

Nicky91 schreef:
KimD schreef:

Super leuk idee maar ga ik toch niet doen. Ben al moe bij het idee van het werk! _O-

HAHAHA

Ik krijg bij Mezzy niks :Y) :')
Ik zou dus ook echt niet weten wat ik echt leuk zou vinden :o ik koop toch ook alles zelf :')

Maar misschien voor mensen die een eerste hond kopen(zal bij Maze haar nestje niet het geval zijn??) maar wellicht is het dan wel leuk een lijntje+halsband, speeltje

Maze haar nest gaat inderdaad alleen naar ervaren sportmensen die weten waar ze mee bezig zijn, iets anders komt niet in aanmerking. Over het algemeen hebben die mensen al minimaal twee/drie honden en de nodige troep in huis! _O-

Maar we hebben natuurlijk ook de SC en die zijn wel vaker voor mensen met een eerste hond. :j

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 10:19

Wat een grote hoeveelheid voer soms! Ik vond het juist fijn om 2 kg te hebben voor de start en dan langzaam de overgang naar eigen voer. Omdat ik ook in week 1 al ben gestart met KVV had ik denk ik een jaar over 10+ kg gedaan :))

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 10:20

In ves haar pakket zat een roze kleed met haar stamboom naam erop. Vond ik super leuk en gebruikt ze nog. Nog leuker was als haar roepnaam erbij op stond maar snap dat ze de dekens in week 1 al hadden besteld haha.

Verder 2 kilo brok, een trekspeeltje, nest knuffel, bandje en riempje, map met informatie en ook haar puppytest resultaten. Oh en wat natuurlijke snacks!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 10:28

Leo schreef:
Wat een grote hoeveelheid voer soms! Ik vond het juist fijn om 2 kg te hebben voor de start en dan langzaam de overgang naar eigen voer. Omdat ik ook in week 1 al ben gestart met KVV had ik denk ik een jaar over 10+ kg gedaan :))

Haha ja maar we waardeerden het wel. Moet zeggen dat ze volgens mij ook een (fokkers)deal met pro plan had, dat scheelde. En zo hoefde je je voorlopig over voer geen zorgen te maken (en was hetzelfde voer als uit het nest)

Edit; weet iemand toevallig goede labrador fokkers? Ons mam wil weer gaan kijken voor een pup maar de vorige 2 kwamen van een broodfok af, dus wil haar even helpen met het zoeken naar goede fokkers.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 10:31

Ik heb nog nooit puppypakket bij pups gekregen ;( Alleen brok voor eerste paar weken. Max is op kvv groot gebracht, dus dat zelf aangeschaft. Toen laten wennen naar brok, ivm geen ruimte voor grote diepvries.

En nu zitten ze alle 3 50/50 op kvv en brok. Vorig jaar verhuisd en gelijk diepvries van 500 liter gekocht _O-

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 10:31

Ohh heb nog wel een toevoeging :+
Bij Sebbie kreeg ik ook een paspooorthoes met een leuke pup foto van haar. Dat vond en vind ik echt nog steeds héél leuk!

Helaas werkt het foto uploaden niet want had er wel een foto van :(

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 10:39

Wij hadden geen heel uitgebreid pakket zoals ik soms wel zie - maar goed, het is altijd leuk natuurlijk om wat te krijgen haha - maar ik vond het meer dan prima:

- nest knuffel
- zak brok van 2kg waar we mee door konden even totdat we gingen switchen naar andere
- zak met gemengde gedroogde natuurlijke snacks (die kregen de pups ook in t nest al met aan met)
- map met informatie
- klein speeltje

En wat ik zelf anders nog leuk zou vinden? Het is natuurlijk heel persoonlijk wat iemand graag zou zien in een puppy pakket. Ik denk dat je vorige nest pakket idd al heel erg tof was/is. Misschien dat een persoonlijke naam tag ofzo nog wat is voor aan halsband en/of tuig, misschien niet om perse al meteen eraan te hangen als ze zo klein zijn maar waar ze dan iets later nog wat aan hebben. En misschien iets wat idd met food enrichment te maken heeft, een leuke vuller of lik mat of iets in die trant zeg maar. Of een voer speeltje, zoiets zou je mij dan wel heeeel blij mee maken - al hebben we daar ook genoeg van in huis of hadden we ook al genoeg gekocht toen Arya kwam maar goed haha.

Oh zo'n persoonlijke paspoort hoes is ook wel echt leuk/grappig zeg!

Ik vind 10kg zakken brok idd ook wel erg veel. Zou ik niet veel aan hebben gehad aangezien ik van de royal canin af wilde welke we mee kregen haha. De pups kregen bij ons in het nest ook kvv en kleine beetjes barf om te wennen. Ik heb dus wel de eerste week ongeveer de brok van fokker gegeven, maar ben erna op eigen gekozen brok verder gegaan, dus dan had ik veel kunnen weggooien haha.

Sorry als ik een discussie start, maar ik ben eerlijk gezegd ook wel wat verbaasd van wat StonedRomy dan mee heeft gekregen en dat dat als advies gegeven word om te geven, die gewrichtsondersteunde tabletten. Geen aanval op jullie natuurlijk, maar ik moet inderdaad wel zeggen dat net als KimD ik me dan af vraag waarom dit in een nest pakket zit. Hier ook een grotere hond, met gevoeligheid voor gewrichtsafwijkingen - herder -, maar ik zou daar zelf toch geen gewricht ondersteunende supplementen aan geven in hun pup/jonge honden tijd. Dat soort dingen geef je normaliter alleen en pas wanneer er daadwerkelijk 'problemen' zijn en niet aan groeiende honden. Als pup en jonge hond in de groei zijnde, zijnde zou ik dan juist vooral goed de focus op voer leggen en daar kijken wat je ermee kunt doen; opletten qua calcium e.d. dat dat allemaal klopt - want veel puppy brok is bv helemaal niet in juiste verhouding en krijgen dit soort honden vaak juist problemen mee bv net zoals sommige kvv rollen ook te hoog zitten en het dan belangrijk is om dat te compenseren etc. Daar kun je veel mee winnen of verliezen, maar supplementen bestemd voor gewrichten zou ik toch niet adviseren om aan zulke jonge, groeiende honden te geven, hoe gevoelig een ras ook is voor gewrichtsproblemen. Dan zou je bv naast voer kunnen denken aan goede spieropbouw en ondersteuning daarvan, met bv zwemmen en goed rechtlijnig laten lopen en zorgen dat je de gewrichten niet fout belast - loop plank in en uit auto gebruiken, dat soort dingen. Uiteraard kijk je dan vooraf al idd naar ouderdieren en lijnen daarachter qua gezondheid, want ook daar is zeker al invloed erop met uit wat voor combinatie je hond komt. En wanneer de leeftijd ernaar is, op de foto zetten en kijken naar de gewrichten en pas wat geven ervoor wanneer het aan de orde is. Maar wilde het wel even aankaarten, ik vind het namelijk best interessant om even naar voren te halen nog, omdat ik er toch wel heel anders in sta wat dat betreft. Wat voor hond heb je alweer als ik vragen mag @StonedRomy? Maar ik weet natuurlijk niet wat Precies het is dat je dan mee krijgt, misschien is het wel iets anders als ik voor ogen heb natuurlijk en dat het minder heftig spul is haha. Dus was oprecht benieuwd gewoon :j

Edit:
Arya is bv op de foto geweest, in ieder geval de ellebogen en heupen en die zijn zeer netjes (hadden we ook wel verwacht hoor, want de lijnen erachter zijn daarin ook wel sterk maar het blijft toch altijd spannend wanneer ze op de foto gaan haha) dus ik ga bv ook echt nog geen gewricht supplementen geven bij haar want daar is 0 aanleiding voor - ze word 4 dit jaar. Wanneer ze ouder word, zal dit vast nog wel aan de orde komen, handig gaan zijn. Maar tot die tijd ga ik daar bv echt nog geen supplementen voor geven zeg maar. Wij geven bv wel onderhoudende natuurlijke supplementen aan het voer voor andere dingen zoals gewoon immuunsysteem, dat soort dingen, soms geef ik shakes e.d. na activiteiten enz, maar voor gewrichten zou ik niks geven totdat het aan de orde is.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 10:48

Oh! Wij hadden ook een lijstje met eten wat ze in het nest al gekregen hadden dus wat ze konden hebben zonder zorgen. Denk aan wortel, aantal vissoorten, geitenmelk, karnemelk dat soort dingen. En een doekje wat al in het nest had gelegen, dus waar de geur goed opzat.

Voor mij hoeft het pakket ook niet heel uitgebreid te zijn. Kleine zak voer zodat je wat tijd hebt om nieuw voer te halen of te switchen is fijn. Die zak met kauwdingen was super. En verder een speeltje/knuffeltje en wat informatie. Enrichment dingen zijn idd ook top. Een tag zou ik ook wel leuk vinden, met de (nieuwe) naam erop! Die je aan een nieuw halsbandje kan hangen bijvoorbeeld. Maar volgens mij is alles wat je 'extra' krijgt alleen maar heel leuk en mooi meegenomen.

@Cursebreaker: als de nieuwe eigenaren geen pro plan wilden voeren dan hoefde je die ook niet mee te nemen! Ze vroeg van tevoren of je die wilde. Wij waren toch al van plan om een van de 'big three' te voeren, dus pro plan was voor ons prima. Maisie zit er nog steeds op :j. Binnenkort switchen we naar de adult brok van Pro Plan. Was er ook verbaasd over dat het zo'n grote zak is, maar voor ons alleen maar chill.

Eens over de supplementen overigens, dat is idd ook een beetje gek voor een puppypakket.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 02-05-23 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 10:53

In een puppy pakket zie ik graag een nestknuffel, wat voor van wat ze al kregen, kouwkluifjes voor pups en een penning met de naam vind ik wel een leuke toevoeging

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 10:58

Als ze iets bij ons zéér zeker niet krijgen is het een nestdoekje of een nestknuffel. :x Zo vreselijk smerig, als we het al bij een pup kregen ging dat ding bij thuiskomst direct in de was of in de prullenbak. :r

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 10:59

IMANDRA schreef:
Edit; weet iemand toevallig goede labrador fokkers? Ons mam wil weer gaan kijken voor een pup maar de vorige 2 kwamen van een broodfok af, dus wil haar even helpen met het zoeken naar goede fokkers.

Moet het per se een pup zijn? Er zitten behoorlijk veel labradors in het asiel momenteel, deels ook nog wel jong maar geen 8 weken meer. Zijn wel ex-broodfok, althans ik vermoed dat ze uit de 'recente' giga oprolactie komen.

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:03

IMANDRA schreef:
Leo schreef:

Haha ja maar we waardeerden het wel. Moet zeggen dat ze volgens mij ook een (fokkers)deal met pro plan had, dat scheelde. En zo hoefde je je voorlopig over voer geen zorgen te maken (en was hetzelfde voer als uit het nest)

https://bazoeki.com/rasoverzicht

hier kun je ook op rond kijken, je betaald als pupkoper daarvoor wel een bedrag maar daardoor worden alle fokkers eerst opgezocht thuis voordat ze puppen mogen aanbieden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:05

Bazoeki is een verkapt platform voor broodfok. :=

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:14

KimD schreef:
Nicky91 schreef:
HAHAHA

Ik kreeg bij Mezzy niks :Y) :')

Maze haar nest gaat inderdaad alleen naar ervaren sportmensen die weten waar ze mee bezig zijn, iets anders komt niet in aanmerking. Over het algemeen hebben die mensen al minimaal twee/drie honden en de nodige troep in huis! _O-

Maar we hebben natuurlijk ook de SC en die zijn wel vaker voor mensen met een eerste hond. :j

Maar misschien voor t nest van Maze wel leuk om tuggies te doen :o :Y)

zeker gezien jullie verzameling en ook leuk om gewoon te krijgen toch :Y)

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:15

Wij hebben er natuurlijk twee uit het asiel, dus wij kregen er nog nét een halsband bij ;)
Behalve een puppyspeeltje, wat eten wat ze in het nest ook krijgen en misschien wat snackies zou ik het echt niet weten. Die nestknuffel/doek staat wel altijd op die puppy-uitzet lijstjes

Trouwens: bij onze welkoop kun je hondenpenning laten maken met een of twee telefoonnummers. Die heb ik wel eens gegeven toen een vriendin een puppy kocht. Gewoon zo’n simpele, ouderwetse metalen bedoel ik.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:16

Bij Lux kreeg ik destijds een aantal rollen kvv, een knuffeltje en een tuigje. Mij lijkt het leuk om straks bij haar nest ook voor alle pupkopers een tugtoy erbij te doen.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:20

Hier krijgen de pupkopers naast de map met stamboom/informatie/testresultaten een speeltje/knuffel(geen nest knuffel :r),wat kauwmateriaal, een zakje trainingsnoepjes en een 3kg zakvoer. Grote zakken voer vindt ik niet handig inderdaad ivm mensen die overstappen.
Mocht ik toevallig nog wat leuks tegen komen gaat dat er ook in maar hele uitgebreide puppypakketen vind ik zelf maar raar, zou als pupkoper denken "gaat daar mijn geld nou naar toe?" :)) En als koper is het toch ook juist leuk om zelf voor je pup te shoppen

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:37

Die van mij zijn herplaatsers en bij Dívka was de uitzet een halsband, riem, haar entingsboekje en een map met folders etc vd dierenarts.
De rest van haar spullen zijn verkocht of weggegooid ofzo denk ik, die had ik ook niet nodig ofzo want meer dan genoeg zelf thuis en ze kwam al veel bij mij dus iets vertrouwds van haar vorige huis meenemen was overbodig.

Mahdu kreeg ik met halsband, riem, entingsboekje, plastic kraag (vd castratie denk ik), bench, kleden, wat speelgoed, vlooienkam en 3 soorten brokken die hij niet at.

De halsbanden en riemen heb ik vlot vervangen, het voer is weggegeven en de rest is hier nog.
Dívka ligt graag in de bench, die staat bijna altijd open en fungeert als mand/hol en is echt haar veilige plekje. :)
Ook hun originele namen zijn veranderd, die waren absoluut niet mijn smaak en ik ben van 'nieuwe start, nieuwe naam' dus Jordy werd Mahdu en Whoopie werd Dívka.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:55

_Christina schreef:
IMANDRA schreef:

Moet het per se een pup zijn? Er zitten behoorlijk veel labradors in het asiel momenteel, deels ook nog wel jong maar geen 8 weken meer. Zijn wel ex-broodfok, althans ik vermoed dat ze uit de 'recente' giga oprolactie komen.

Liever geen broodfok: vorige labrador was dat en die had behoorlijk wat gezondheidsissues.
Hoeft niet per se een pup te zijn al heeft dat wel de voorkeur (jonge hond mag ook), maar moet wel van een betrouwbare fokker afkomen :j

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 12:01

Ik durf niet te zeggen of ze allemaal uit de broodfok komen, heb niet zo'n zin om alle beschrijvingen te analyseren := maar er zitten een stuk of 10-15, enkele ook al wat langer dus misschien niet van die oprolactie. Maar ik snap wel dat je meer zekerheid wilt gezien mogelijke gezondheidsproblemen!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 12:11

Fijne van een goede fokker vind ik ook dat ze de pups plaatsen op karakter, en dat de nieuwe eigenaar dus niet zomaar een pup kan uitkiezen. Dat zou ik het liefste ook zien voor mam :j.