Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 11:56

Bij Arya kwam de jeuk na de amputatie ook pas later, dus ik dacht eerst ook rooskleurig van 'oh ze blijft er netjes vanaf' want die hele eerste week heeft ze er idd gewoon niet naar omgekeken. Maar toen erna de heling verder ging, ging het toch echt nog wel goed jeuken en was het opletten geblazen - ze hebben maar een paar seconden nodig kwam ik ook achter, lol - en dan zat ik echt als een havik er bovenop de godganse dag :'). Gewoon goed ernaar blijven kijken hoe ze idd reageert op eventuele jeuk en handelen ernaar, wat de oppas zo te lezen echt fantastisch doet ja! Ik snap wel bij twijfel dat ze de kap liever weer om doet. Als dat ook gewoon prima gaat is dat ook helemaal geen ramp om die wat langer om te laten zitten. Doe je niemand kwaad mee uiteindelijk. Arya heeft dan weer wel serieuze issues met de kap dus wij hebben 't wel zonder gedaan en met sokjes e.d. gewerkt :') Maar goed, andere wond/plek en situatie ook.

En snap idd dat ze even een dagje wil afschakelen ook naast de intensieve zorg die ze idd nu heeft gehad. Fijn dat je dat met je vader zo hebt kunnen regelen nu. En ja logisch dat je vakantie een donker randje heeft gekregen zo :( Ik denk dat ik gevoelsmatig idd ook sneller naar huis was gegaan, ook al kun je niet meer doen als wat de oppas nu doet, maar toch. Volgend jaar/volgende vakantie dan maar dunnetjes over doen, wanneer dit allemaal achter de rug is en de (kop) zorgen er omheen weg zijn :knuffel:

Ik ben Pietje Paniek zoals oa zeker kiwi en KimD & Cupcakes wel kunnen beamen die ik meteen lastig val op de app als er iets is hahaha. En ondanks dat Aryas poot heling wat op en neer is gegaan, met alle stress die ik er gratis bij kreeg toen, en langer duurde als gehoopt, merk je er nu bv. gewoon niks meer aan en is alles super netjes geheeld - en dan zat dat op een heel beweeglijke plek ook die dagelijks gebruikt werd. Dus gaat met 't oog idd wel vast gewoon snel goedkomen. Alleen voor Parel zelf misschien wat meer impact nog door te leren leven met 1 oog, maar komt goed!

kiwi
Leuk dat er wat brindle en aftekeningen tevoorschijn komen. Benieuwd wat ervan wegtrekt nog of niet haha.

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 12:10

Ik hou van de puppytijd. Maar ben t met je eens. Soms ben je t even beu :')

Gelukkig valt mijn puppytijd nu wel mee. Tot 8 weken is t niet zo’n drama _O- al ben je met 8 weken ook wel toe aan weer rust

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 12:45

Arme parel, gelukkig helen deze plekken vaak best mooi en trekt dat rimpelige met wat tijd grotendeels weg. Wat ben je gezegend met zo een goed oppas!

Hier groeien de pups goed. De eerste zijn al over de kilo en alle oogjes zijn open.. <3

Afbeelding
Teefje 1

Afbeelding
Reu 1

Afbeelding
Reu 2

Afbeelding
Teefje 2

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 12:53

Zeker diandra!
Wat een knapperds ook zeg <3

Cruse ik ben juist geen pietje paniek maar als ik weg ben en kan er niet bij zijn vind ik t gewoon echt poedersuiker.
Ben t type wat zelf de touwtjes in handen zou willen hebben maar ja dat gaat gewoon niet.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 13:12

IMANDRA schreef:
Heel eerlijk zou ik het fijn vinden als die voorbij is :)). Dat ondeugende ben je soms wel een beetje zat _O-

En dan ga je over naar de pubertijd :') ~~}>

Diandra, wat gaat die ontwikkeling van zulke jonge pups hard hè! Leuk om zo dichtbij mee te maken met een eigen nestje.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 13:40

@ cursebreaker: ze zijn echt superleuk nu, vandaag 7 weken. Laatste bezoekje was iets verlaat ivm alle drukte met 2 nestjes, volgende week halen we haar al op! Gaat snel nu. Met 1 teefje hadden we wat minder klik, dus aangegeven dat we voorkeur hebben voor 1 van de andere 2. Wel heel spannend nu welke het gaat worden, zullen we wel snel horen!

@ diandra: superschattig!!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 16:36

Dat gaat hard zeg! Wachten bijna voorbij! :D

Diandra wat een knap nestje! Die zwart-witte <3

Fitz moest vandaag voor controle van zijn spalk. Alles zat nog zo mooi dat ze hem hebben laten zitten. Echt top hoe hij er mee om gaat en alles laat zitten. Verder voelde alles goed, zijn zijn gewrichten nog even gecheckt en hij mag weer een week door. Gelukkig mag hij nu lopend naar het veldje voor de deur! Heel fijn, 20 kilo tillen is geen pretje, en hij vindt het zelf ook niet heel leuk meer. Hij kan goed uit de voeten met de spalk (vindt hij zelf vooral ook).
Volgende week weer checken en dan krijgt hij sowieso een andere spalk.

Ik mocht een fietskar lenen en dat us echt goud! Hadden we in de baby-pup tijd moeten hebben :D
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 16:57

Fijn dat t zo goed gaat met Fitz

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 19:03

Hier een super vakantie achter de rug (we rijden morgen naar huis). Wat hebben we genoten!

Goed dat Fitz zo goed gaat en dat hij zijn spalk zo flink met rust laat. Al heb ik wel vraagtekens met zijn gewicht en leeftijd :’)

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 20:46

Knap hoe Fitz er mee omgaat!

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 21:44

Net gehoord welke het gaat worden, meet Raija:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(Links)

Heel blij mee <3

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 22:01

Oohhh gefeliciteerd!!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 22:09

Oh wat snoezig!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 22:45

Oh wat een dropje is Raija zeg! Aftellen tot het ophalen nu *\o/*

@Kiwi gefeliciteerd nog met de puppers!

@Leo heel knap hoe Fitz het doet zeg (en jullie ook) :(:) Fijn he zo’n kar!

——

Afgelopen week had ik vakantie en zijn we nog een midweekje naar de Veluwe geweest. Appa deed het zó goed, ben super trots. Hij had op maandag toen we net aankwamen wel een beetje verdrietjes want hij vond het spannend zo’n vreemd huisje, maar hij is tegen Otje aangekropen en na een half uurtje gewandeld te hebben had hij alweer praatjes en toen vond hij het prima. Nachten zijn ook super gegaan.
We zijn bij Radio Kootwijk geweest, gebouw was open voor publiek en Ot en Ap mochten ook naar binnen. Hij deed alsof het de normaalste zaak van de wereld is om naar een “museum” te gaan. Zo braaf. Ook met uit eten gewoon braaf onder tafel gelegen op z’n kleedje. Reden van die serveer robots rond. Heel normaal volgens Appa :')

Otje vindt ‘m tegenwoordig helemaal geweldig en wil vaak met ‘m spelen, echt onwijs leuk. En hij rent ook al vrij hard, dat vindt Otje natuurlijk helemaal fantastisch. Lekker door de bosjes scheuren met je kleine broer {:}

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zaterdag zijn we met een groepje wezen suppen, eigenlijk was het idee dat ik alleen met Otje zou gaan omdat m’n vriend geen sup heeft maar er was een extra sup dus vriend en Appa zijn ook meegegaan. Was echt superleuk <3 Appa wilde wel graag dat vriend en ik naast elkaar bleven suppen anders ging die gillen :') Uiteindelijk de sups aan elkaar gemaakt haha! Maar wat hebben we genoten, en de hondjes hebben het ook superleuk gehad.

Afbeelding
Afbeelding

En hij wordt groooot. Denk dat hij nu iets van 40-43 cm is. En hij weegt ongeveer 10 kg. Echt een buffeltje, en zo gespierd al. Soms wel jammer dat windhonden zo kort echt cute fluffy puppypuppy zijn. Hij is nog wel een beetje awkward maar hij lijkt al wel ouder dan 5 maanden.

Afgelopen zondag met Otje samen
Afbeelding

Hun eerste foto samen op 13 mei :')
Afbeelding

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 15:30

Ze is heel schattig inderdaad, het bolste toetje van het stel :o qua uiterlijk was dit sowieso mijn favoriet!

@ warboel: mooie foto, die binnen met die zwart/witte tegels! Hij is niet echt klein meer :=
Dat suppen lijkt me ook heel gaaf, maar zie onze herder dat nog niet doen :') misschien de lap wel, de hondenschool waar we met de puppycursus starten, biedt in elk geval ook suppen aan

xelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 15:38

Ik lees al die tijd nog trouw mee maar erg druk gehad waardoor reageren erbij in schoot.

Ik zie allemaal nieuwe pups voorbij komen,leuk! <3

Onze Kiwi is inmiddels ruim een jaar geweest en doet het heel erg goed!

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-22 20:04

Puppyspam <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 23:09

Ik doe ook even puppy spammen hoor. <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een teefje was heel spannend of ze het ging halen. Ze had niet genoeg kracht om zelfs te drinken dus hebben haar om de 2 uur zelf moeten voeren. Maar sinds maandag drinkt ze zelfstandig bij mama en ze laat zich ook niet meer weg duwen nu **\O/**

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-22 23:36

Wat goed dat ze er zo door gekomen is!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 16:26

XxDiandraxX
Wat een lieve foto’s van de kleintjes, mooi <3!

cinniz
Ja lijkt me ook echt niet fijn om er dan niet te zijn, ik zou hetzelfde hebben haha. Hoe gaat het vandaag met de jeuk enz?

amy_leftover
Gaat heel snel nu ja, leuk! Wat een leukerd, mooie aftekeningen!

Leo
Echt fijn dat jullie er zo op uit kunnen nu! Heel knap hoe hij zich eronder houd so far hoor, petje af voor Fitzie (& jullie)

xLaraaj
Ik zag wat foto’s voorbij komen op social media en zag er heerlijk uit zeg!!! Echt fijn als de vakantie zo genieten is.

Warboel
Wat een leuke update. Prachtige foto’s - ik zag een deel al via Social media ook - ook en heel tof dat ze mee naar binnen mochten bij Radio Kootwijk. Wat is hij idd gegroeid zeg, niet normaal. Kijk die langpootmug poten achter ook joh! Fijn dat ze zo naar elkaar toe gegroeid zijn, echt genieten zo met ze! En nu wil ik een ijsje haha!

xelle
Oh de knapperd is al een jaar, gaat snel he! Wat is ie al mooi uitgegroeid so far zeg!

kiwi
Puppiessssss <3

Hennos
Fijn dat ze er goed doorheen gekomen is!

Momenteel ligt Arya uitgeteld en in d'r dromen geluidjes te maken en te bewegen. Die is d’r osteopaat bezoek aan’t verwerken denk ik haha. Ondanks dat ze mega braaf is en ze alles goed laat doen etc en ze 't wel kent, gaat het toch ook wel gepaard met wat stress momenten voor d'r dus dat ze nu KO is snap ik wel haha.

Al kan ik niks zeggen verder, de osteopaat is echt goud waard met Hoe ze werkt. Ze leest Arya echt enorm goed en let echt goed op haar (stress) signalen en werkt hier heel mooi mee zodat het zo min mogelijk stress is en zo positief mogelijk alles doen en afsluiten. Ze heeft meermaals d'r gezicht moeten poetsen om Arya's gelebber weg te vegen :') En Arya werd volgestopt door mij met kivo worst en erna nog snoepjes van de osteopaat, dus die mag niet klagen eigenlijk haha.

Maar goed; ze is weer goedgekeurd voor 6 maanden, lol. De kleine dingen van de vorige keer - laatste keer was vlak voor we weer zijn gaan opbouwen na de teen amputatie - zijn ook niet teruggekomen dus dat is eigenlijk gewoon heel top. En hetgeen wat ze nu had, aan schouder rechtsvoor en links in de nek zat ze wat vast, heeft ze mooi kunnen losmaken/oplossen snel en gemakkelijk dus helemaal prima eigenlijk.

Na afloop gaan we altijd even naar een stukje van de geul in een dorp verderop, waar ze heerlijk ih water kan spelen. Het was ondanks de voorspelling vandaag, op dat moment best lekker buiten met een windje, bewolking en het miezerde/regende licht dus ze heeft heerlijk even kunnen vertoeven ih water voor we terug naar huis zijn gegaan. De beurs is weer wat lichter en leger nu, maar dat is het wel weer waard imo :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat klopt er hier niet? :')
De rotzak wil altijd door de bak trampelen voor ze de bench in gaat. Ze vind het maar wat leuk in 't busje

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-22 17:02

Fijn dat t zo goed ging bij de osteopaat. En niet voor niks gegaan dus!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 20:49

Awww die puppies! Kleine bolletjes puur geluk! <3

Wat maak jij altijd mooie foto's cursebreaker, ook prachtige omgeving. <3 Zo slim en fijn die bus zo!

Even een maand geleden en zojuist... :+
Zal hem morgen eens wegen.
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-22 21:02

Hij is nog niet in zn oren gegroeid _O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 21:14

kiwi
Nee idd! Zijn telkens dingen die snel verholpen zijn so far, die je ook zelf dus gewoon niet ziet aan ze. Maar wie weet wat het op lang termijn doet… Ik vind het echt een grote meerwaarde om idd te laten checken zo.

Captain
Dankje! We mogen ook niet klagen idd met de omgeving zo he. En de Caddy is echt zo zo fijn ja, ben er echt dolgelukkig mee - en dan is ie nog niet omgebouwd. Dat komt wel ooit. Voor nu, kunnen we gewoon doen wat we willen zo al en dat is prima.

Ohh dat koppie! Wat een mooie sprekende kop al. Die oren zijn echt fantastisch zo in verhouding hahaha. Bizar he dat verschil, hoe snel ze groeien! Prachtige hond. Benieuwd hoe hij uit gaat groeien.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-22 21:49

Absoluut. Daarom gaan wij ook een paar keer per jaar!