Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-20 12:10

Ik hoop dat t gepakt heeft. maar dat is altijd afwachten. ook als alles volgens t boekje gaat. Nu een spannende tijd met wachten :P

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 12:18

kiwiwitje schreef:
whahahah geweldig!
Wij hebben inmiddels 2 dekkingen achter de rug. Niet helemaal volgens t boekje. Maar we gaan aftellen tot 9 maart! (echo)

Spannend we duimen ook hier voor je.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-20 12:19

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 12:21

Ben blij dat mijn man geen zeur is wat betreft kleur of kleding.
Hij loopt zonder moeite met zn 3 naakthondjes met ook roze jassen hier in de buurt.
Vooral in de zomer krijg ik nog wel eens de opmerking ik zag je man lopen met je hondjes ,zo grappig zo’n stoere vent met dat soort hondjes :')

Edit wat gaat dat trouwens snel kiwiwitje het lijkt nog zo kort geleden dat je pups had.
Ga je weer volgen hoor!leuk!!!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-20 12:32

Hahaha dat lijkt mij ook wel een komisch gezicht Cinniz! :P

Ja ergens bizar he, over een krappe 3 weken worden ze 1 jaar!
Maar er moet 12 maanden tussen de geboortes zitten van beide nesten dus daar zitten we ruim overheen. En Chick is nu gezond en fit. Je weet niet hoe t er over een jaar uit ziet.. En wie weet pakt t niet eens en moeten we opnieuw de volgende ronde :P

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 13:02

Hier is het uiteindelijk rood geworden! Ze was ook pup rood in het nest. Mijn man moest al met een poedel lopen hè _O-

Ik moet zeggen dat doordat we gemiddeld 3x per wandeling aangesproken worden wat een mooie hond ze is en er zelfs mensen met de auto of fiets stoppen hij inmiddels apetrots is op zijn poedel :D

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 13:33

Ach hij os niet zo heel macho hoor. Maar dit was wel erg girly hihi. Roze pluche.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 14:30

Spannend Kiwiwitje, dan is mijn broertje jarig dus die datum zou ik toch niet kunnen vergeten :P

Ik overweeg hier een tuig aan te schaffen voor Mera. Ik krijg bepaalde signalen waarvan mijn gevoel zegt dat ze de halsband niet meer fijn vind. Maar voor mijn gevoel is ze nog niet uitgegroeid maarja .. hoeveel gaat ze nog wel groeien? Ik vind haar nog echt een puppylook hebben. Ze is bijna even groot als Lupa en ze zit echt onder Bodhi nog maar ik verwacht niet dat ze net zo groot als hem wordt. Denk dat ze nu de 15kilo aantikt of net erover heen.

Wellicht binnenkort maar gewoon even mee op sleeptouw naar de winkel om wat Dog Copenhagen tuigjes te passen.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 15:21

Kiwiwitje dat word een lange spannende tijd *\o/*

xDenies Ik ben heel tevreden over het Dog Copenhagen tuig, met halsband trok Jip best wel aan de lijn. Maar met dit tuig heb ik het idee dat het veel minder is geworden. Voor Jip heb ik nu maat M in de hoop dat hij niet nog groter wordt. Hij tikt nu de 54 cm aan.

Salsa Wel heel leuk al dat roze! Jip heeft bijna alles in het rood/blauw :')
Wat een leuke naam Tessel!

Jip is trouwens echt in een rap tempo al zijn tanden en kiezen aan het wissele. Die hond houdt straks niks meer over :=

Hij valt in de smaak Kiwi! :D Al klaagt de rest in het huis dat het stinkt _O-
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-20 15:23

Haha ja kophuid ruik je wel. Maar de honden vinden t lekker :D

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 15:31

Hoe vaak geven jullie trouwens kauwsnacks?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 15:33

Iedere dag :D Hier ligt altijd wel iets.

@Cupcakes,
Jij hebt die toch pas in de winkel gekocht waar ik werk? Heb je een goede foto dat ie hem om heeft? Want op die ene foto lijkt hij al erg dicht bij de oksels te zitten. Via PB mag ook hoor! ;) Ik gok in ieder geval dat Jip wel groter dan Mera is/wordt :P

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 15:33

Tuigjes ben ik ook mee bezig met guapa.
Ze heeft nu een tre ponti fibbia verstelbaar voor over haar jas maar voor van de zomer wil ik graag een zachtere instaptuig.
Ik wil perse een instap omdat ze over haar hoofd verschrikkelijk vindt.
Ik heb voor die andere 2 hurtta tuigen maar doordat ze over hun koppies moeten gebruiken we ze nooit.
Elvin vond dat ook nooit fijn dus vermoed dat het door hun opstaande grote oren komt.
Ik had net een tre ponti een maatje kleiner binnen en die kan nog net maar vermoed zodra ze zonder jas kan dat ze hem niet meer past zonder dat hij knelt achter haar oksel.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 16:07

Zwaait! Iedereen aan het genieten van het weekend?

Kiwi hoe ging t anders? Ik duim mee. Spannend weer!

Tessel wat een leuke en originele naam Salsa. Dat aftellen kan zo lang duren he.

Hier huertta tuigjes. Vind ze fijn zacht en niet zo massaal. Ylvi heeft inmiddels dezelfde maat als Nysse en ook net zo groot gesteld. Hopelijk is dat nu het eindstadium :)

Cupcakes wat is ie toch altijd een blij ei op de fotos heerlijk <3

Ik durf ook geen herplaatsers aan. Ik vind een gewone puppy al intensief genoeg :+

Ow cursebreaker zo heb ik ook een paar keer gestaan met wild en Nysse :x ze toch weer even dat losrennen gunnen en ja hoor... domdomdom.
Dat is ook een bos en hei waar het eigenlijk niet mag maar iedereen doet het.

Nu met 2 mogen ze écht niet meer los enkel op de echte loslooproutes.

Ik heb vandaag ons nieuwe honden én kind oppasmeisje op bezoek gehad en alledrie de oppasvoorwerpen zijn dol op haar dus ik ben ook blij <3 dat geeft ruimte voor meer uren werken en avondjes/dagjes weg.

Ylvi begint de laatste weken wat evenwichtiger te worden en dat is echt wel erg prettig. Savonds kan ze nu ook echt even lekker komen knuffelen. Door die gezellige momentjes krijg ik nu echt meer een gevoel van verbinding <3
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 16:17

@Cinniz, waarom niet de fibba mesh tuigjes van treponti? Die zijn toch een stuk zachter?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 16:25

Pakket van Kiwiwitje is er ook *\o/*

Afbeelding

Afbeelding
Het complete lammetje is voor Bodhi, ik ben echt reuze benieuwd.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 16:43

Ik heb ook een tuigje van tre ponti maar ik vind toch dat die wat druk geeft op het schoft. Mila is ook wat opwaarts gebouwd dus misschien komt het daarvan?Verder vindt Mila alle tuigjes drama dus tja lastig... Ik ben heel gelukkig met de halti, ik snap eigenlijk niet dat niet meer mensen met honden en paarden die gebruiken aangezien het gewoon net een paardenhalster is :D . Ik heb em laatst losgeklikt van de halti zodat de riem alleen nog aan de halsband zat maar de halti dus nog wel om. Bleef ze gewoon keurig met een boogje in de riem lopen, psychologisch effect ofzo.
Met fietsen en met de sleeplijn heb ik het tuig er wel aan. Zou misschien een speurtuig beter voor haar zijn? Die zitten toch wat verder naar achteren?

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 17:21

Mijn man loopt net zo makkelijk met onze teckels als met onze RR. Qua kleuren tuigjes kies ik toch vaak wel voor neutrale kleuren. We hebben veel van leer, in donkerblauw, zwart of bruin.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-20 17:40

Hier hebben ze altijd wel hoefjes liggen bijvoorbeeld aan kauw snacks.

Suze; ze hebben niet gekoppeld gezeten. We hebben ze zelf op elkaar gehouden voor een paar minuten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 17:44

Genoten van zaterdag in ieder geval! Moest vandaag onverwacht de hal openen en kon daardoor ook onverwacht meedoen aan de hoopers workshop die er was.

Puk heeft al 10 of 11 maanden (als niet langer) geen hoop meer gezien, dus veld op en 'maar eens gekeken'. En ze wist nog precies wat de bedoeling was. Ze blijft me verbazen! <3

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 17:45

xDenies schreef:
@Cinniz, waarom niet de fibba mesh tuigjes van treponti? Die zijn toch een stuk zachter?

Ja klopt maar dan zou ik een niet verstelbare moeten nemen want anders heb je nog steeds het nylon wat minder zacht is.
En niet verstelbaar wacht ik even mee tot ze uitgegroeid is.

Ik zag deze die leek me ook wel wat.
Maar ook even wachten tot ze uitgegroeid is.

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:45

Leuk KimD! Ziet er goed uit :))

Mijn vriend is juist degene die graag wil dat de honden in stijl en color-coded de deur uitgaan _O- Maar ik zou graag Dundy willen verven en dat mag dan weer niet van hem -O-

CupCakes, hier vinden ze het vaak ook stinken, aanstellers :)) Jij maakt altijd echt gave foto's trouwens!

Wij hebben een druk dagje gehad in Scheveningen. Eerst naar het bos. Toen even geluncht thuis. Daarna naar de pier en daarna het drukke centrum in voor een bordspellen winkel. Maar Dexter doet het zo knap in de tram, op de drukke straten en in de winkels. Kan echt merken dat ie vooruit gaat :)) Ook nog een paar leuke foto's :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(M'n twee grote liefdes <3 (zonder Dundy want we mochten er maar eentje mee naar mn moeder -O- )

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:53

KimD ziet er goed uit.

Kaus mooie foto's jammer dat er maar 1 mee mocht.

Deniese bedoel je een echt lammetje of de onderdelen?

Weer mooie foto's van Jip wat een blij ei.

Hier vind ik de kophuid niet zo stinken wel de gedroogde vis. Bah Senna eet die ook altijd in mijn buurt op.

Kiwitje wat is verschil met dat ze niet gekoppeld hebben gezeten dan? Echt geen verstand van. :o

Wel jammer onze behendigheid les word steeds uitgesteld vanwege weer. Merk aan Senna dat het toch weer nodig is. Hopelijk dat het 23 februari door gaat.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 21:18

Ziet er tof uit KimD!

Kaus mooie foto's weer!

Punjab, balen van die behendigheidsles joh! Geen binnenlocatie?

Vanmiddag ben ik aan de wandel geweest met Jip & de buurhond Boris. Heerlijk stel zijn die twee <3

Afbeelding
Afbeelding

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 21:39

Echt 0 tijd om een bijleespost te maken, sorry jongens! Ik lees wel mee en leef met jullie mee, maar voor nu even in stilte :').

Even een vraagje:

Heeft er iemand ervaring met de ruffwear grip trex schoentjes?

Wie heeft er een goede tip voor een stevige reisbench?
(Ong 60h x 90b, zijkanten van rubberachtiggaas en een stevige bovenkant omdat hij er graag op ligt)