Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 22:33

Oooh wat een heerlijke pupsels komen er allemaal voorbij hier!!

Wij zijn gisteren bij het nestje wezen kijken, toen precies 1 week oud, zo schattig! De teef vond het allemaal prima en bleef onwijs relaxed, echt een schat van een hond. De reu is ook echt een kroelkip eerste klas, echt een gouden combinatie. Beide ook niet terughoudend of iets, vriendelijk en enthousiast, maar noet opdringerig. Echt heel leuke dieren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat betreft titeren, de fokster denkt er trouwens ook over om de pups te laten titeren, dit doet ze met de ouderdieren ook. Ik vind het helemaal prima, van mij hoeft al die onnodige rotzooi niet.

Vandaag hebben we een autobench gescoord, en voor een tientje een dog copenhagen tuigje maat xs, beide via marktplaats. Nu heb ik tuigen in xs, s en m dus voorlopig zit ik gebakken denk ik.

xDenies

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 22:37

Wat een heerlijke puppy foto's allemaal!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 08:32

Ochhh wat een lekkere koppies komen er voorbij <3 En leuk stukje herders! Zo zie ik ze helaas niet vaak, zo open en blij. Hoop dat jullie pup dat ook wordt! <3

Wij hebben ook een waterblazer gekocht, moeten hem nog testen. De fokker van Popo was trimster dus hij was het gelukkig allemaal gewend.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:18

Zoe_97, het gaat niet zo zeer om het ras maar om de hond zelf. Scandinavie heeft enten/ontwormen en nog iets waardoor het lastig is. En heb geen zin in gezeur, dus dan liever zonder hond.

XxDiandraxX, het is niet dat hij op de gevaarlijke lijst staat haha. Maar ik zit echt met enten en twijfel wel of niet welkom etc. Neem gewoon geen risico's haha.

Karma, Zweden is wel te doen, ik twijfel nog :P Oostenrijk lijkt me ook ontzettend tof, maar wil iets avontuurlijke, niet te warme vakantie en liefst wandelen maar hij is dan 10 maanden en denk dat wandleen 4-6 uur nog iets te heftig is :P

Anna79, wat een leuke zeg! Ik hou mij ook eigenlijk niet echt aan die richtlijnen van hoeveel minuten lopen.

xDenies, wat voor denk spelletjes raad je aan? Snuffelmat vind ik niet zo heel veel, uit ervaring weet ik dat mijn herder deze oppakt en omgooit :')

Na titeren doen jullie dan wel of niet de hond enten? En dan gewoon elk jaar? Interessant om te lezen.

Karma, de pups zijn zo leuk! :D

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:27

gribaldi schreef:
Na titeren doen jullie dan wel of niet de hond enten? En dan gewoon elk jaar? Interessant om te lezen.

Dat hangt dus helemaal af van de uitslag. Als de afweerstoffen te laag/weg zijn kan je vaccineren voor de ziekte waarvan het te laag is. Is alles laag kun je de grote cocktail geven maar alleen parvo kan bijvoorbeeld ook. Zijn alle waardes nog hoog hoef je die niet te vaccineren.

Alleen rekening houden met kennelhoest en lepto, deze zijn beide niet te titeren dus zou je zoiezo "moeten" vaccineren als je daar bescherming voor wil.

De rabies kan wel getiterd maar dat kan alleen na enten om aan te tonen dat de vaccinatie is geslaagd en is voor sommige landen zelfs verplicht.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:31

Ik begin echt in de war te raken. Wat zit er dan nou allemaal in de Cocktail die je normaal 'ieder jaar' geeft? Ik dacht dat alleen Weil los hoefde ..

Aan spelletjes denk ik verstopspellen in het huis. Bo kent hier het commando 'Zoek' heel goed en zijn neus werkt perfect dus hij gaat dan zoeken naar brokjes die ik verstopt heb in de woonkamer. Je kan ook onder bekers of bakjes brokjes verstoppen of in een kleed. Met de snuffelmat gaan ze hier heel beheerst om (en ach, daar ben je ook zelf bij natuurlijk) en ik heb die van Trixie en daar ben ik toch erg tevreden over :D

Voor op mijn werk heb ik daar ook een filmpje van gemaakt, gewoon voor de leuk.

Wij zijn altijd vrij creatief, ook als we commando's gaan leren :P

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:48

Het standaar entschema is:

Puppy 1 distemper en parvo
Puppy 2 parvo en lepto
Puppy 3 parvo, distemper, hepatitis en lepto
1jaar parvo, distemper, hepatitis en lepto
2jaar lepto
3jaar lepto
4jaar parvo, distemper, hepatitis en lepto
5jaar lepto
6jaar lepto
7jaar weer alles
Alles hiervan evt met kennelhoest/rabies.

Dus normaal word de cocktail maar eens per 3 jaar gevaccineerd en niet elk jaar (even uitgaande van volwassen honden). En door te titeren zijn er zelfs honden bekent die maar 1 puppyenting hebben gehad (parvo, distemper, hepatitis) en daarmee voor meerdere jaren goed beschermd bleken te zijn.
Laatst bijgewerkt door XxDiandraxX op 04-03-19 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:52

Is het misschien een idee een topic speciaal voor triteren te maken? Deze discussie wordt hier zo’n 2/3 keer per maand geboerd met telkens dezelfde info. Het is misschien handig als er een topic is waar alle info beschikbaar is. Want ja of nee triteren is niet enkel voor pupeigenaren relevant natuurlijk maar ook voor andere hondeneigenaren. Op bokt zijn er veel hondeneigenaren dus de discussie is misschien ook wel interessanter met meer inbreng van ook eigenaren Met volwassen honden. En dan kantelend als de vraag hier komt naar daar verwezen worden. Lijkt me handig als alle info op 1 plek samenkomt (want terugzoeken in dit topic is wat gekkenwerk :+

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:00

gribaldi schreef:
Zoe_97, het gaat niet zo zeer om het ras maar om de hond zelf. Scandinavie heeft enten/ontwormen en nog iets waardoor het lastig is. En heb geen zin in gezeur, dus dan liever zonder hond.

XxDiandraxX, het is niet dat hij op de gevaarlijke lijst staat haha. Maar ik zit echt met enten en twijfel wel of niet welkom etc. Neem gewoon geen risico's haha.

Karma, Zweden is wel te doen, ik twijfel nog :P Oostenrijk lijkt me ook ontzettend tof, maar wil iets avontuurlijke, niet te warme vakantie en liefst wandelen maar hij is dan 10 maanden en denk dat wandleen 4-6 uur nog iets te heftig is :P

Anna79, wat een leuke zeg! Ik hou mij ook eigenlijk niet echt aan die richtlijnen van hoeveel minuten lopen.

xDenies, wat voor denk spelletjes raad je aan? Snuffelmat vind ik niet zo heel veel, uit ervaring weet ik dat mijn herder deze oppakt en omgooit :')

Karma, de pups zijn zo leuk! :D

Dank je ze zijn echt clowntjes :+ Zweden is wel echt hondvriendelijk voor vakantie :D

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:04

Zoe_97 schreef:
Is het misschien een idee een topic speciaal voor triteren te maken? Deze discussie wordt hier zo’n 2/3 keer per maand geboerd met telkens dezelfde info. Het is misschien handig als er een topic is waar alle info beschikbaar is. Want ja of nee triteren is niet enkel voor pupeigenaren relevant natuurlijk maar ook voor andere hondeneigenaren. Op bokt zijn er veel hondeneigenaren dus de discussie is misschien ook wel interessanter met meer inbreng van ook eigenaren Met volwassen honden. En dan kantelend als de vraag hier komt naar daar verwezen worden. Lijkt me handig als alle info op 1 plek samenkomt (want terugzoeken in dit topic is wat gekkenwerk :+

Dit _/-\o_
Het is wel interessant maar voor het voor de zoveelste keer daarover te hebben is een apart topic wel handig. Want in dit topic zijn er natuurlijk ook mensen die hiervoor niet zijn of verplicht zijn van te enten.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:21

Dankjewel Galaika!

Denies ziet eruit als een mooie snuffelmat! Misschien ga ik die ook maar bestellen :j
Bohdi lust er wel pap van zo te zien! Prachtige hond <3

Simoonzel : super ideaal zon waterblazer lijkt me! Wel fijn dat hij het wel al kent. Ze maken soms zon herrie...

Die witte herders zijn echt aandoenlijk <3 <3

Net even foto binnen gemaakt, wil graag elke week een foto maken maar het weer laat het momenteel niet echt toe om buiten bezig te gaan...

Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:27

Mooie foto <3 hier is het ook poedersuiker weer :(

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:30

Wat een mooie foto, zo aandoenlijk ook!

Hier schijnt de zon {:}

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:55

Boffert finnens :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 15:19

Jaloers finnens, hier regen en donker al heel de dag.

Knappe foto Nynkster! Gaaf zo met die achtergrond!

<3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 15:45

Wij hebben net een hele grote, langdurige bui gehad dus nu eindelijk tijd om even een grote ronde te lopen *\o/*

Wat een gave foto Nynkster <3

Dat neusje kiwi <3

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:05

Wat een mooie foto nynkster!!

Hier vanmorgen veel regen maar eigenlijk al sinds een uur of 11 droog en lekkere temperatuur.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:07

Nynkster schreef:
Denies ziet eruit als een mooie snuffelmat! Misschien ga ik die ook maar bestellen :j

[ [url=m/oyn1KP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een prachtige foto!! Die heb je dus zelf gemaakt? Heb jij een soort studio binnen?

De snuffelmat is wellicht wat prijzig vinden sommige (34,99) en ja je kan ze zelf maken. Maar deze is wasbaar, verschillende soorten lapjes qua formaat & een plaat onderin. Bij een deurmat gaan de snoepjes helemaal onderin en kreeg Bo ze er vaak ook niet meer uit. Hier is hij heerlijk fanatiek mee bezig :D

Kijk er zo naar uit als '' het zusje '' hier ook rond loopt (die is nog in de maak …..)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:14

Hier droog en veel wind en griep... Zucht.... Maar we redden ons wel. 2x 15 minuten loslopen waar ik naartoe rijd met de auto en dan vliegen ze zich helemaal leeg. Verder even poepen en of plassen en maar keertje extra knagen en wat andere speeltjes.

Nu week na de aanval van de stafford en voel toch steeds meer korstjes enz bij Kenzo. Gelukkig lijkt het bij alle 3 wel netjes te genezen. Kymo gaat weer gewoon als altijd over straat. Kenzo wel stuk allerter maar valt gelukkig ook goed mee. Kkeine stap terug maar dat trekken we weer wel goed.
Finnley is erg onzeker nog steeds en blaft weer veel sneller naar alles en iedereen. In het pension speelt hij weer wel af en toe in een groep mee als ik de groep goed ken want hij is zwaar onzeker helaas. Hij was al onzeker hoor maar dat is stuk erger geworden. Hij vind in een groep dan wel fijner dan zomaar met 1 vreemde hond. Nu kan hij wat meer toe kijken naar de rest en meer keuzes maken

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 16:16

xDenies schreef:
Nynkster schreef:

[ [url=m/oyn1KP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een prachtige foto!! Die heb je dus zelf gemaakt? Heb jij een soort studio binnen?

De snuffelmat is wellicht wat prijzig vinden sommige (34,99) en ja je kan ze zelf maken. Maar deze is wasbaar, verschillende soorten lapjes qua formaat & een plaat onderin. Bij een deurmat gaan de snoepjes helemaal onderin en kreeg Bo ze er vaak ook niet meer uit. Hier is hij heerlijk fanatiek mee bezig :D

Kijk er zo naar uit als '' het zusje '' hier ook rond loopt (die is nog in de maak …..)

ik maak ze van verfrekjes! :D Aangezien ik allergisch ben voor die deurmatjes of wasbak matjes. (of eigenlijk alles wat van rubber is) Heb er nu 6 gemaakt voor de pups. Leuke bezigheidstherapie. Al ben ik er nu wel klaar mee :P

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:31

Verfrekjes? Heb je een foto?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 16:34

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:43

Ohja! Maar daar kunnen ze ook nog steeds onder :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 16:45

Dan zouden ze er doorheen vallen. Maar dat is hier nog nooit gebeurd. Ik heb van de grote rekjes ook al matjes gemaakt.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 17:32

Prachtige fotos ook kiwiwitje van de kroost!
Hoe doe jij dat met de kopers? Zelf laten kiezen of toewijzen?

Iedereen bedankt voor de leuke reacties <3

Denies : Klopt inderdaad. Ik had alleen geen leuke achtergrond maar we hebben een blauwe muur in huis, dus daar heb ik hem voor gezet met de lampen :) Beetje photoshop en dan is het best gelukt