Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:37

LoveUggs schreef:
Dank je wel kelly, gelukkig ook leuke foto's <3

[ [url=m/mZ5yyI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cw4i4A.jpg]Afbeelding[/url] ]

Blije poezen!

Kelly_J

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:51

Aahh lief! Heel mooi!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:44

LoveUggs schreef:
Dank je wel kelly, gelukkig ook leuke foto's <3

[ [url=m/mZ5yyI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cw4i4A.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die laatste! Lief!

Noa sprong vanochtend tegen m'n elleboog aan met het bed opmaken. Hoorde echt een flinke pok.
Daarna was het prinsesje natuurlijk boos/wegrennen/verstoppen..
En ik te laat op m'n werk omdat ik zo niet van huis weg wilde. :o :+

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:19

Haha iets met favoriete speeltje gebruiken :+

Onze katten krijgen ook wel eens een tik hoor. Vooral sammie. Maar die weet dan dat ie fout zit en komt het later goed maken :+

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:10

Dit ging veel harder dan een ''tik'' die je bewust zou geven. ;)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 20:51

Nou mandy. Als ik met de wasmand loop. Vind mia t ook enig om voor mn voeten te springen. En eerlijk... Dat zie ik niet!
Wat gebeurt er dan.. Dat ik dr per ongeluk schop!
Weet je hoe knullig je dan voelt?
"Mia... Omg... Gaatie? Oooh arme kat!!"
Of wanneer ze op bed ligt. Rond mn rug... Draai ik mij om. Sla ik mn arm dus mee... Tok... Op de kat...

:') echt... Dat ze nog bij me komt voor n knuffel?!

Eelie wil trouwens echt een aai tegenwoordig en haalt m nu ook op...

Ze eten trouwens ook minder nu... Valt me op.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 20:57

Dat herken ik ook. Ik ben al meerdere keren over ze gestruikeld omdat ze ineens achter me staan of voor mn voeten lopen.

Heb de reismand alvast klaargezet. Moet deze week weer met Mel naar de dierenarts.
Ze is helemaal in de stress. :(:)
Ze ging wel eerst nog even naar de kattenbak, wat drinken en nu is ze verstopt..

Noa die normaal zo angstig is.. zit nu in de reismand. :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:10

Oh hier ook.. als ze zin hebben in eten en je loopt met t zakje de keuken in breek je je nek zowat omdat ze voor je voeten gaan lopen. Tegenwoordig loop ik gewoon door en ze zoeken het maar uit, ze leren maar dat ze moeten opletten :+ (uiteraard voel ik me ook stom als ik ze dan perongekijk een schop geef haha)

Of je bent in de keuken bezig, en er is er een geruisloos binnen gekomen en gaat net zitten eten.. dan komt je voet nog wel eens een staart tegen...

Mandy, berg jij de reismandjes altijd op? Ik heb ze namelijk standaard in onze logeerkamer staan dus ze kunnen er altijd zo in als ze willen. Reismandje betekend hier dus niet direct vervelend bezoek aan de DA. Wanneer ik met ze naar de DA ga, zet ik ze in de woonkamer en gaan ze er zelf in :+ omdat het niet meteen een vervelend iets is.. misschien voor jou als je er de ruimte voor hebt ook een optie?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:22

Ik woon in een appartement dus standaard de reismandjes neerzetten vind ik geen optie.

Heb de mand expres een aantal dagen van te voren neergezet zodat het ook niet direct oppakken en naar de dierenarts is. Heb een hele tactiek hoe ik haar mee krijg..

Mel was altijd zo makkelijk. Sliep soms zelfs in de reismand maar ben nu afgelopen maanden gewoon te veel met haar naar de dierenarts geweest. De mand heeft ook die periode in de gang gestaan maar gaf haar zoveel stress dat nu ik een maand moest wachten ik de mand heb weg gedaan.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:38

Hmm ja dat snap ik wel.. die van mij zijn maar 3x mee geweest naar de DA.. 1e keer voor gezondheids check en entingen, 2e x castratie en 3e x omdat Jessie piepte/snurkte met ademhalen en Sammie zo makkelijk is om mee te nemen.. Mannen hebben zo veel steun aan elkaar en Jessie is echt van slag als zijn broer niet in de buurt is..

Maar als je zo vaak moet maakt het het verhaal wel anders denk ik..

Hoop dat ze een beetje tot rust komt..!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:15

Dat is wel schattig. Noa kijkt niet eens op of om als ik zonder Mel thuis kom. :oo

Zeker weten want ze liep altijd vanzelf erin. :j
Eind 2017 zijn we gewoon te vaak geweest:
Augustus
- enting
November
- operatie gebit
- 1e check oog
- operatie oog
December
- check week na operatie
- check 3 weken na operatie
- extra check

7 keer. :=

Woensdag sluit ik haar op in de gang (waar de mand nu al staat). Ze kan daar geen kant op en dan krijg ik haar mee.

Ze ligt nu naast me te slapen op de bank. :)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:16

Mandy ik hoop dat het lukt met Mandy.

Hier staan de reismandjes eigenlijk ook niet in de kamer. Soms als ik weer eens een rondje mandjes en speelgoed ruilen doe zet ik ze neer. Of als ze buiten zijn. Maar we hebben dan ook wel erg grote reismanden. In 1 kunnen ze samen languit liggen en dan is er nog plaats. En in de andere kunnen ze ook samen languit liggen.

Gelukkig betekend een reismand hier niet dat ze naar de dierenarts moeten want de dierenarts komt bij ons thuis.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:23

Even aanvullend op die mishandelverhalen hierboven. Ik heb een keer gehad toen onze kat heel klein nog was, dat ik een deur dicht deed en dacht wat gaat die toch moeilijk dicht. Tot ik heel hard piepen hoorde....
Gelukkig vergaf ze me snel.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:36

Arme katten hier...

Dan zal ik maar niet vertellen wat ik een keer perongeluk gedaan heb... :\

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:37

Jessie is gewoon wat schuwer dan Sammie.. Komen er vreemde mensen binnen staat Sammie direct bij de deur. Als je hem even laat gaan komt hij vanzelf zijn aai halen. Jessie daarentegen snuffelt wat en zodra je die wil aaien is ie weg. Die vind het prima om vanaf een afstandje toe te kijken. Sammie is ondeugend, doet alles wat niet mag en het liefst 10x achter elkaar. Enige dat Jessie doet wat niet mag is op de kleine tafel springen in de woonkamer maar even met je vingers knippen is voldoende.

Is Sammie in de gang, en Jessie in de woonkamer dan gaat Jessie lopen roepen. Als Sammie dan weer in het zicht is is het klaar :+ Dus als de een naar de DA moet, gaat de ander gezellig mee. Zeker als we voor Jessie moeten, gaat Sammie gewoon mee. Voor Jessie scheelt dat gewoon stres.. :j

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 00:01

xoranlover schreef:
Arme katten hier...

Dan zal ik maar niet vertellen wat ik een keer perongeluk gedaan heb... :\

Nou wil ik t wel weten eigenlijk hihi

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:48

Ik voer de dagen ervoor altijd in de reismand. Dan zit hij er uit zichzelf al regelmatig. Of leg zijn slaapmandje (waar hij echt verliefd op is) in de reismand.

Ik moet zeggen dat ik zijn staart nog niet ontmoet heb met mijn voet. :o Maar meneer heeft wel de gewoonte om bv tijdens het koken, direct achter je voeten uitgebreid op de grond te gaan liggen. Dus wel al meer dan eens een trap verkocht, omdat ik dat niet doorhad. Helaas leert hij het ook echt niet, want hij doet het al twee jaar.. _O-

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:53

mijn huiskat loopt altijd voor ons uit de trap op en blijft dan ergens stilstaan, dat zie je niet als je je handen vol hebt, we vallen ons nog es te pletter van die trap (20 treden wenteltrap).
We staan ook regelmatig op de kat, of rijden met een bureaustoel over z'n staart, maar hij leert er dus ook niets van, hij blijft in de weg zitten/liggen

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:02

Ginger ale loopt ook altijd in de weg zekerals je eten vast hebt. En dan sta he er een keer op of schop je er tegen. Hij blijft het doen ik denk niet dat hij er van leert.

Mr purrr blijft wel uit de buurt van je voeten. Maar die heeft de nare tik dat hij voor uit loopt en ineens midden in je pad gaat zitten. Dus die ontmoet ook soms wel eens een voet.

Of ze gaan achter je liggen op de bank en dan gepikeerd zijn dat je bijna op ze zat. Of dat je ze raakt met je elleboog. En dan zit ik meestal weer oooh sorry sorry hier neem een snoepje. Niet boos zijn hoor wil je er nog een.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:23

Jahaha dat is het. Ze blijven het doen om ons een schuldgevoel aan te praten.

Ik heb perongeluk Kito wel eens door de ga g geschopt :oo

Hij liep precies voor mijn voeten toen ik een pas zette. Was een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:58

Afbeelding
Herkenbaar??
Bed bezet als je het op wilt maken....

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:26

Ted komt niet boven, maar als hij zou kunnen... is ons bed niet veilig! Voorlopig houdt ted de baby warm in mijn buik :)

Afbeelding

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:33

lekker knus toch!!! hij werkt alvast aan de band die ze gaan krijgen hihihi

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:09

Mr ginger ligt er ook lekker bij:
Afbeelding

Mandyy