Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Zijn er geen FB groepen voor Catharina's?
Het is altijd moeilijk om ze te verkopen. Ik sta geregeld te snikken en vraag me dan af waarom ik dit mezelf aan doeHet liefst hou ik ze gewoon allemaal.
Kim, Kan Lucy wel goed vliegen en ziet ze goed? Misschien dat ze onvoldoende zicht heeft en daarom brokken maakt? Of kan ze met haar staart wel goed sturen?
Ik zou in ieder geval extra calcium bijvoeren om de aanmaak en sterkte van veren te stimuleren. Door voldoende calcium breken ze minder snel af (al zal het 't probleem misschien niet oplossen).
Hier is Mango vandaag door de APK molen geweestHij vond het zelf niet zo leuk maar heeft zich wel keurig gedragen! De assistentes mochten ook nog even met hem oefenen
![]()
Hij is kerngezond!Zijn ontlasting was ook schoon en dat vond ik toch wel spannend want met een vogel die verse groenten en fruit krijgt is een bacterie natuurlijk snel opgelopen.
Ik had ook de ontlasting van de valken mee en die waren ook schoon!
En 3 piepeitjes, dus er komt nieuw leven aan!
Kiimm_ schreef:Ik heb beide vogels gewiekt, maar als ik Lucy vergelijk met Jopie dan is ze echt een pechvogel. Jopie is laatst nog gewiekt. Lucy is alleen gewiekt bij aanschaf begin November. Nu ze zo slecht is met de veren laat ik haar ook niet meer wieken voorlopig.
Jopie kan nog best stukken vliegen en rustig landen. Lucy daarentegen stort echt hard naar de grond. Ze is ook heel onzeker. Het kleine stukje van de kooi naar het speelhuisje durft ze bijna niet af te leggen, je ziet haar dan echt 10 minuten twijfelen, en als ze een poging doet dan stort ze echt op de tafel.
Hoppit schreef:Kiimm_ schreef:Ik heb beide vogels gewiekt, maar als ik Lucy vergelijk met Jopie dan is ze echt een pechvogel. Jopie is laatst nog gewiekt. Lucy is alleen gewiekt bij aanschaf begin November. Nu ze zo slecht is met de veren laat ik haar ook niet meer wieken voorlopig.
Jopie kan nog best stukken vliegen en rustig landen. Lucy daarentegen stort echt hard naar de grond. Ze is ook heel onzeker. Het kleine stukje van de kooi naar het speelhuisje durft ze bijna niet af te leggen, je ziet haar dan echt 10 minuten twijfelen, en als ze een poging doet dan stort ze echt op de tafel.
Hoe heb je haar gewiekt? Een paar pennen er uit en de buitenste laten staan of bv eenzijdig?
Soms kan het daar ook aan liggen. Wij zijn niet zo'n fan van de buitenste laten staan. Ze zijn kunnen vaak nog best goed vliegen, maar zijn hun stuur en remnuance kwijt. Wij wieken altijd in de vorm van de vleugel en gewoon testen hoever ze komen. Komen ze nog echt omhoog, weer een paar mm er af. Aangezien je aan de vorm van de vleugel weinig verandert, houden ze wel hun 'parachute', alleen niet de draagkracht om omhoog te komen.
Cayenne schreef:Kim, je hebt calciumpoeder voor vogels dat je moet oplossen in hun water. Dan krijgen ze het binnen
Zicht checken is wel moeilijk. Soms zie je een waas voor het oog of kun je kijken of ze op je vingers reageert.
Kiimm_ schreef:Meliaforever schreef:Mag ik vragen waarom je ze wiekt of was dit eenmalig?
Om het tam maken makkelijker te maken en dat ze wat afhankelijker zijn. Toen ze nog konden vliegen maakte ze er echt een potje van als ze los mochten