[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MxW

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:44

Aaaaah sneu, beterschap voor de pup!

En die afwasborstel _O-

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:59

Ahhh sneu allemaal puppies met pech!

En die afwasborstel foto. Hahaha heel grappig!

Hier gaat alles prima. Morgen de 2e puppycursus. Hij slaapt nu ook meer in de bench inmiddels.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:01

Oef, abces, arme pup. Is het abces open gemaakt? Of eerst laten rijpen?

Wij gaan maandag voor het eerst op puppencursus. Ben benieuwt. Wat ik zelf het moeilijkste vind is negeren, geen aandacht geven. En dat vind hij ook het moeilijkst :+ Dat en hij heeft toch wel flink jacht instinkt, daar moeten we ook iets mee.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:40

Airborn, stimuleert dat jacht instinct en ga er iets mee doen, dan leer je je hond kennen en kun je hem ook voor zijn als je ziet dat hij iets wil gaan doen ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:47

Abces is aan geprikt maar nog lang niet rijp. Nu is het afwachten of het slinkt en weg trekt of dat het open barst of open gemaakt moet worden. Tis wel mega groot! Gelukkig wat gewend hier dus we zien wel wat er gebeurd ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:50

Jacht instinct krijg je er nooit uit. Dus idd lekker mee aan de gang gaan. Geef hem zoek opdrachten en laat hem op veilige plaatsen ergens achteraan jagen maar geen idee hoe je zo n situatie maakt dat hij veilig achter iets kan jagen. Roep hem dan terug en beloon dat giga!!! Misschien heb je hulp van iemand die met iets achter zich aan wil rennen. Als jij roept kan degene ook stil gaan staan en wat gesleept werd oppakken. Die moet de pup dan echt negeren ook niet aan kijken en jij je best doen veel leuker te zijn haha

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:16

Ik denk dat je met het type hond wat zij heeft, het jagen niet wil gaan aanmoedigen hoor ;) Je kan het zeker wel onder controle houden. Ik heb dan echte jachthonden maar dat jachtinstinct is iets heel anders. Goed aan de slag gaan met het hierkomen op een leuke manier. Ik gebruik voor mijn honden een fluitje. Als ik fluit, dan komen de jachthonden gelijk naar mij toe. De andere is een slome..die doet alles op haar eigen tempo;p

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:53

Ik heb hier 2 husky's waar door hun eerste eigenaar nooit wat gedaan is aan hun jachtgedrag. Hierdoor kunnen ze nu nooit los wegens extreem jagen giga focus zeer snel zijn en killen... Degene die ze over had genomen vd eerste eigenaar liet de reu los lopen. Ging goed totdat hij een konijn zag. Konijn dood uiteindelijk en op. Geluk van de hond terug vinden was de GPS halsband....
Ik zou echt wat doen met het jachtgedrag. Af straffen heeft geen nut immers los kun je dat niet dus je moet een andere manier vinden.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:05

Ik zeg toch ook niet dat ze er niks aan moet doen? En zelfs een goed getrainde husky kan makkelijk een konijn pakken en opvreten..het is een husky, dus zo gek is dat niet. Dat zit in dat ras en krijg je er niet zomaar uit. De meeste mensen die ik ken laten hun huskys ook alleen op veilige plekken los. Maar je moet het ook niet gaan aanmoedigen door ze te laten jagen achter iets. Zij heeft wel een mix van rassen die nou niet altijd even gezellig zijn. Je kan ook op een andere manier daarmee aan de slag in plaats van alleen straffen he;) Als die altijd op bepaalde plekken gaat jagen, sowieso lange lijn eraan en dan kan je daarmee gaan werken met het terugkomen en belonen. Nu nog een pup, dus gelijk ermee aan de slag. Achter iets anders aan laten jagen is sowieso niet zo boeiend als een echt konijn.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:56

Hmmm, het is ze zeker wel aan te leren waar ze op mogen jagen en waar niet. De fokker geeft een aantal honden bij de kippen lopen om op de ratten te jagen: de ratten doden ze en van de kippen blijven ze af. Maar, helemaal eens, het wordt een grote hond, dus ik wil het jacht gedrag echt reguleren. Hardlopers, kippen, spelende kinderen etc wil ik niet dat hij achteraan gaat. Atm rent hij achter vogels aan, maar hij laat zich al steeds beter terug roepen. Ik heb hem nog geen 3 week dus ik vind dat hij dat super doet.
Maargoed, hoe het goed te reguleren is dus wel een ding.
Iemand iets laten slepen en hem daar op laten jagen ga ik iig niet doen, dat is voor hem, zeker op deze leeftijd, niet te onderscheiden van kinderen die in spel iets meeslepen of bungelende handschoenen.
Voor nu vraag ik zijn aandacht als hij gespitst raakt op iets en vraag hem te zitten. Of als ik net ff niet oplet en hij rent al roep ik hem terug en beloon uitgebreid als hij komt. Hij heeft, met 9 week oud, 1 keer een kip gepakt bij iemand waarbij de kip zichzelf het net in had gevlogen zodat hij er perfect bij kon, dat heb ik wel gecorrigeerd, dat is echt niet ok.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 08:59

Mijn jachthond mag ook absoluut niet achter iets aan jagen, niks. Geen vogels, geen kippen, geen konijnen, geen wild en geen katten/kinderen/whatever.
Er wordt wel met hem gewerkt om zijn werkdrift in kwijt te kunnen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 09:49

Gelukkig weinig jachtinstinct bij Kiko, maar dat is ook geen jachthond. Af en toe wat vogeltjes opjagen, ze meent dat het voederhuisje van haar is. :')

Dierenfan, wat naar, zo'n groot abces. Gelukkig knappen ze daar snel van op als ie eenmaal open is en de troep eruit kan.

Airborn, schrikken zeg, zo uit je armen springen! Gelukkig valt het allemaal toch wel mee.

Danielle, nog een hele dikke knuffel. :(:)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 09:54

Mijn jachthonden jagen ook niet zelfstandig. Ja af en toe als er echt een konijn opeens wegrent voor hun neus, maar dan zijn ze direct terug te fluiten. Als ze in de verte een konijn ofzo zien, dan weten ze dat ze er niet op af mogen gaan. Maar een echte jachthond is wel wat anders als de mix die zij heeft. Mijn jachthonden doen ook jachttraining dus ze weten dat ze moeten samen werken met mij en dat zit er ook gewoon in. Haar hond is geen hond voor jachttraining, maar kan ze wel afleren om niet achter iets aan te gaan. Bij die van mij weet ik dat ze het levend komen brengen als ze iets te pakken hebben. Die van haar niet schat ik zo in als die ouder is haha. Sowieso is die nog zo jong, dus dan is alles heel boeiend, als je er goed mee aan de slag gaat nu komt dat wel goed. Ook even een goede training vinden die je daarmee kan helpen.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 10:18

Wij doen ook jachttraining. Keet komt uit jachtlijn. Maar ze komt nu goed terug als je haar roept of fluit. Ze is enthousiaster naar andere mensen of honden. Maar dat gaat de laatste tijd eigenlijk ook wel goed.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 10:24

Ben echt zo benieuwt wat ik allemaal met Milo ga doen als hij groot is :D Eerst puppentraining enzo maar denk dat hij speuren ook super leuk zou vinden en agility (vooral ook om leuk te kunnen sturen in het bos enzo)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:16

hier ook eentje met jachtinstinct en tot hiertoe gelukkig maar eentje die soms meedoet voor de lol. Maar hier mogen ze onder geen beding hun gang gaan, veilige omgeving of niet. Want een hert/ree kan behoorlijk ver lopen en dan zijn ze zo uit de veilige omgeving ve bos om bosomrand weiland.
Ik weet de controverse rondom correctiebanden, maar ik heb destijds toch eentje aangeschaft. >10minuten hond uit zicht is mij te veel. En het jachtgedrag is zelf belonend en eenmaal die knop omslaat, mag je roepen, tieren of de lekkerste hapjes aanbieden. Zelfs als ik ze aan de lijn heb, hebben ze geen oog voor mij. Dus nee, hier mogen ze nimmer nooit achter echt wild.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:19

Denk dat het bij mij ook scheelt dat ik staande honden heb ;) Vooral de Pointer staat eerst stil als die wat ziet haha. Maar die nemen wel veel ruimte, dus daar moet je wel goed opletten...want als die gaat, dan gaat die ook ver;p De Weimaraner is mijn brave meisje, die komt altijd gelijk terug.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:58

Dalmatiers zijn loophonden, dus niet echt jachtinstinct. Zij zullen bv ook gewoon langs kippen en katten lopen zonder meer. Maar de jack gaat achter alles dat vacht of pluimen heeft, zelfs een slapende kat is niet veilig. Nochtans wordt gezegd dat het najagen vooral getriggerd wordt door het weglopen. De groten lopen er enthousiast achteraan, want voor hen zijn het leuke zelfbewegende speeltjes. Hen kan ik ook nog terugroepen, maar de jack gaat er gewoon blind achter. Je moest dan eens zien hoe snel ze kan met haar korte pootjes :+

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 12:11

Ik heb ook een teckel dus ja ik weet hoe snel honden met korte pootjes kunnen zijn haha.

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 12:25

Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met dalmatiers? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Moeilijk op te voeden?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 12:37

elisedcl schreef:
Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met dalmatiers? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Moeilijk op te voeden?

_O- Er zijn hier bijna alleen maar mensen met Dalmatiers :') Die kunnen je vast verder helpen.

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 12:39

Limoen schreef:
elisedcl schreef:

_O- Er zijn hier bijna alleen maar mensen met Dalmatiers :') Die kunnen je vast verder helpen.

Ow sorry, overgekeken dan xp bedankt :)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 12:50

Ik meld mij ook!
Zal eerst even voorstellen ik ben Joyce en woon samen met mijn vriend in Enschede. Beide zijn wij 26 jaar.
Het wordt onze eerste hond.

Wij krijgen een Labradoodle pup! Afgelopen woensdag geboren! Na een zoektocht van een jaar eindelijk een juiste fokker gevonden en het is over 8 weekjes zover!

Al spullen gekocht en we zoeken een hondenschool. Gaan er een paar bekijken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 15:45

elisedcl schreef:

Petitparis en ik hebben dalmaten. Ik heb er eentje, Petitparis heeft er 2.
Mijn ervaring is heel erg consequent zijn, ze kunnen 35 keer proberen en "nee" te horen krijgen, en dan toch nog de 36ste keer proberen of het toch niet "ja" ineens is. :')
Verder zijn het honden die veel beweging nodig hebben, ze vallen niet voor niets onder de loophonden, het zijn echte renners. Zonder grote tuin zou onze dalmaat gek worden.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 16:03

Tsja een Pointer en Weimaraner hebben ook heel veel beweging nodig en ik heb geen tuin;) Zonder tuin kan je dat soort honden prima hebben, als je ze maar genoeg beweging geeft verder. Aan een tuin hebben mijn honden niks hoor. Dat boeit ze niet.