Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 09:53

Vooral stressgevoelig, als ze gestoord worden kunnen ze de boel opeten. Ze zit er nu geloof ik wel bij, maar ze is echt nog niet rustig.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 09:57

Hoop dat alles goed gaat en ze snel wat rustiger wordt :)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:00

Oeh spannend .
Lijkt me zooo lastig als je niet kan spieken of het goed gaat ...

O ik heb mijn 2 nieuwe aanwinsten :P zie 2e regel onderschrift .

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:08

Nee tis wel lastig dat je idd niet mag kijken of te zien of alles goed is. Ze heeft er nu wel een tijdje bij gezeten. Kan gelukkig wel haar bak zien vanaf de bank, en ook waar haar trui ligt waar haar baby in ligt.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:37

Wat leuk, baby-egels! Maak je wel foto's zodra het mogelijk is? :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:39

Eerst maar hopen dat ze het gaat verzorgen. Ze lag net wel in het nest, maar niet bij haar baby. Die ligt gelukkig precies in het nest onder de lamp, dus qua warmte komt dat wel goed, maar weet niet wanneer ze hem/haar moet voeden enzo, dus maak me nog wel erg zorgen of het allemaal goed gaat komen.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:45

Ooooo wat schattig zeg. Vind egeltjes wel heel erg leuk. Maar ik hou me nog steeds heel erg in.... ook al kost het me moeite. echt heel gaaf baby's.

weet je mensen ik ben eigenlijk zo ontzettend blij. Kenai komt waarschijnlijk terug en mijn chins zijn nog niet verkocht. Ik hoop dat ik een oplossing kan bedenken om al mijn diertjes lekker te houden.

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:51

Aaah wat leuk rockwitch, ik hoop voor je dat het allemaal goed komt :)

Ik krijg vanmiddag ook weer twee ongewone huisdieren erbij, mijn waterschildpadden komen terug naar mij

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:54

Zit heel stiekem te duimen, want volgens mij zit ze nu ongeveer waar haar baby ook ligt, dus ik hoop zo hard dat ze het gaat verzorgen.
Pff deze zenuwen zijn echt niet goed voor me haha ben zelf zwanger, wat eens stress

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:56

Is er een mogelijkheid het egeltje zelf bij te voeden indien de mama het niet gaat verzorgen? Of kies je daar liever niet voor?

cherello: mooie bak voor je slakken! Leuk ingericht zo met die plantjes :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:58

Kan denk ik wel, maar ik weet dus niet hoe dat in zijn werk gaat, lief en ik werken allebei dus als het om de 2 uur eten moet wordt dat wel lastig. Wil het dolgraag doen hoor.
Denk dat ik net te vroeg gejuicht heb, ze is geloof ik alweer weg gelopen, zie wel de trui flink bewegen waar de baby ligt.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:16

Spannend!!
Ik hoop dat alles goed gaat.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:25

is het niet zoals bij een konijn. om de vijanden te misleiden liggen ze alleen tijden het zogen bij hun baby's. heb geen idee hoor.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:37

Dat weet ik dus niet, maar het vervelende is dat ik er ook helemaal niks over kan vinden online. Zit wel op speciale fb over witbuikegels, maar dat zijn veel Amerikanen, dus die zijn denk ik nog niet wakker ofzo.
Heb ook een fokker in NL een mail gestuurd, maar nog geen antwoord.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:39

Meeste baby's kunnen de 1e 24 u na de geboorte zonder voeding ( meestal).
Ik weet niet precies hoe dat met egels zit ...

Ik denk ook als ze het niet zou willen , dat ze hem/haar al wel had opgevreten .( moeders wachten tenslotte liever niet op roofdieren)
Ze zal ook weer even aan het idee moeten wennen denk ik .

Mocht je toch met de hand moeten/willen voeden stel ik me beschikbaar , ik woon redelijk dicht bij en heb voldoende tijd :o

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:05

Het met de hand opvoeden van witbuikegels gaat heel zelden goed. Slagingspercentage ligt ontzettend laag. Je kan ze dan eigenlijk beter bij de moeder laten liggen om te zien of die er zelf nog wat mee doet dan de kleintjes er alvast uit halen. Er is wel info over te vinden maar dan moet je wel in het Engels zoeken. Hoop dat Elena gewoon haar kleintjes verzorgt en het goed komt!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:13

Ik laat het ze ook voorlopig maar zelf uitzoeken.
Fiffill jij enig idee wat goede sites zijn, want ik heb idd in het Engels gezocht, maar kon niet echt iets vinden waar ik veel aan had tot nu toe.
Hoop maar dat als ze gewoon lekker tot rust komt dat ze het zelf op gaat pakken, want wil me er liever niet mee bemoeien en ik moet zeggen dat mijn hormonen er misschien momenteel ook niet tegen gaan kunnen als ik het zelf ga proberen en het lukt niet.
Laten we maar heel hard duimen dat ze het zelf gaat doen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:44

Op Hedgehog Central Forums staan veel artikelen (moet je even bij de breeding section kijken). En veel topics erover. Op de website zelf staat ook wel info maar op het forum zitten mensen met jaren ervaring dus je zou ook een van hen kunnen pb'en bijv.
Ben bevriend met veel fokkers in het buitenland dus zou je altijd persoonlijk naar iemand door kunnen verwijzen mocht je dat willen (via FB bijv)
Ik geloof dat er ook een breeders groep is op FB daar zou je het ook nog kunnen proberen!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:52

Graag zelfs, zou graag snel antwoord willen.
Het is nu allemaal rustig in het hok. Zie de kleine nu niet bewegen en Elena is ook aan het slapen denk ik. Vind het best eng dat de kleine nu rustig is, maar ja die moet ook slapen, dus hopelijk slaapt het gewoon.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:56

Ik ga even rondvragen voor je, ken ook mensen in Engeland die tijdzone loopt wat beter op met die van ons :P Heb je een email adres/FB waar ze je op kunnen bereiken? (Stuur maar per pb anders)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:49

Fiffill: weet je ook waarom dit zelden goed gaat? Ik heb enkel ervaring met wilde egels en dit leek me relatief gemakkelijk te gaan, het voeden dan toch, hoeveel er uiteindelijk toch doodgaan weet ik niet...

Hoop dat ze zelf gaat voeden :)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:19

Wat spannend Rockwitch, maar toch gefeliciteerd met de kleine *\o/* Hoop dat alles goed gaat :j

Wij hebben al een verzameling eieren in de broedstoof (heeft mijn lief voor zijn verjaardag gekregen) staan. Het lijkt te groeien, dus ik ben benieuwd.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:13

Hoorde net miniprikkie piepen. Dus ben even bij het terrarium gaan zitten. Ze kunnen me dan niet horen of zien. Elena reageerde wel, zag haar bewegen onder detrui waar ze altijd ligt en waar de kleine ook lekker in ligt. Maar ze ging er niet naartoe. Dus toen zag ik ineens de kleine bewegen onder de stof en die is dus naar mams gekropen. Bij mams aangekomen werd ie stil, dus hoop dat ie aan de melkbar hangt.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:22

Miniprikkie, wat klinkt dat schattig :)

Polivy: eieren van wat? Baardagamen? :P

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:35

Kleine is weer druk aan het piepen, het leek er ook wel even op dat Elena aan het zoeken was. Ze zitten nu weer samen lekker in de trui. Kleine is daar gelukkig niet onder vandaan geweest, alleen Elena kwam even boven kijken, volgens mijn vriend leek ze echt te zoeken. Oortjes stonden strak gespannen en ze was echt aan het luisteren.