Het grote gerbiltopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

stalmilagro

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 20:41

Je kan het best een pup nemen dan gaat het heus goed :)

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 20:50

stalmilagro schreef:
Je kan het best een pup nemen dan gaat het heus goed :)

Dat zei mijn moeder inderdaad ook al.
Gelukkig is Billie, de achtergebleven gerbil echt een lieverdje, hij kan zelf met mijn dwerghamster samen (ze hebben per ongeluk een keer samen in een doos gezeten en ze waren lief tegen elkaar dus heb ik ze even samen laten zitten! )
En hij was onderdanig tegen over de overleden gerbil. Ik weet niet of dat nog verschil maakt?

Het jammere is wel dat gerbil fokkers eigenlijk allemaal alleen per 2 verkopen..

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 21:16

Niet als jij aangeeft dat je er nog een hebt zitten die een vriendinnetje nodig heeft lijkt me toch?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 21:28

Ik heb altijd bij fokker laten koppelen tegen vergoeding, voor de zekerheid, heb bij beide fokkers ook steeds 1 gekregen omdat de mijne alleen zat door overlijden.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 13:11

Ahh wat erg dat ze het niet gered heeft sterkte. Ik zou even contact op nemen met de fokker waar je ze vandaan heb. Als je aangeeft dat je een maatje zoekt voor een eenzame gerbil zal een fokker niet moeilijk doen. Niet elk nestje heeft een even aantal gerbils.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:55

Wat enorm jammer dat hij toch is overleden..

Hier heb ik nu een 3-tal dames in mijn kooi zitten. 9 weken oud, enorm tam en heerlijk brutaal, ben helemaal verliefd. <3

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 09:20

Afbeelding

Vrijdag mn bak weer schoongemaakt. Blijft leuk om ze dan bezig te zien :p met Polly gaat het nog steeds goed gelukkig. Was er precies op tijd bij toen poeslief haar had gegrepen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 09:53

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn 3 dames, ze hadden niet zoveel zin om voor de camera te poseren(behalve de lichte, die is continu in de weer). Kan iemand me helpen met de kleurtjes? Ik vermoed dat de donkere nootmuskaat is, in rattentermen zou ik die andere 2 cinnamon en RED bestempelen(de grijze is vrij pigmentloos en heeft rode ogen).

Ik kijk nu meer naar de kooi dan de tv <3

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 13:14

Nootmuskaat, geel wildkleur of aqouti en dove schat ik

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 15:18

stalmilagro schreef:
Nootmuskaat, geel wildkleur of aqouti en dove schat ik

Ik denk dat die lichte algerijn is, de grijze zou inderdaad best dove kunnen zijn. De kleuren liggen ogenschijnlijk best ver uit elkaar, maar het zouden toch zusjes moeten zijn.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 00:00

Ohja ik bedoelde met geel wildkleur idd algerijn! Geel is namelijk geler

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:11

wat is het rustig hier. Mijn huis heb ik helaas geen reacties meer op gehad.. dus nu rustig afwachten totdat ik reactie op krijgt.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:21

Ik heb eivoer besteld en vandaag binnen gekregen. Ik heb ze een beetje laten proeven vanaf een theelepeltje, ze vonden het heerlijk haha!

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:24

Hoihoi!
Jeetje, wat gaan jullie snel met kletsen ;) Ik ben niet zo goed in topics volgen :D
Leuk om al die foto's tussendoor te zien! En vervelend van je Gerrie Yellowtje8!
En Azmay, wat knap dat je zelf zo'n leuk hok hebt gemaakt!

Met mijn twee gerbils gaat het wel goed, afgezien dat het tussen de beide dames helaas niet klikt :(
Ze zitten dus nu apart en ik zoek voor de jonge Agouti dame een nieuw huisje. Dus als iemand nog iets weet, dan hoor ik het graag! (Ik woon op de grens Groningen/Friesland.) Na twee koppelpogingen blijven ze helaas ruzie maken.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:42

essy87 schreef:
Hoihoi!
Jeetje, wat gaan jullie snel met kletsen ;) Ik ben niet zo goed in topics volgen :D
Leuk om al die foto's tussendoor te zien! En vervelend van je Gerrie Yellowtje8!
En Azmay, wat knap dat je zelf zo'n leuk hok hebt gemaakt!

Met mijn twee gerbils gaat het wel goed, afgezien dat het tussen de beide dames helaas niet klikt :(
Ze zitten dus nu apart en ik zoek voor de jonge Agouti dame een nieuw huisje. Dus als iemand nog iets weet, dan hoor ik het graag! (Ik woon op de grens Groningen/Friesland.) Na twee koppelpogingen blijven ze helaas ruzie maken.

Ruzie is toch heel normaal? Ik heb ook ruzie met mijn broertje, en mijn gerbils gaan ook piepend en boxend door de kooi zo nu en dan.. Het zijn zusjes en ik heb ze allemaal al eens ruzie zien maken met elkaar. Hoe ver mag ik het dan laten komen?

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:49

Bij ruzie kunnen gerbils elkaar flink bijten en soms zelfs doodbijten. Echt vechten dus. Ruzie is niet de bedoeling tussen gerbils. Het is sowieso het beste als de gerbils met z'n tweeën zitten. Dan is de kans op vechten het kleinst.

Bij mijn gerbils is het zo dat de ene gerbil echt bang was van de ander en dat de dominante regelmatig achter de andere gerbil aan zat te jagen. Zodra er regelmatig 'gejaagd' wordt heb je eigenlijk wel ruzie in de tent. Ik heb ze uit elkaar gehaald toen het na een nieuwe koppelpoging niet gelukt was en de opgejaagde gerbil stress en wondjes vertoonde. Het beestje mocht zich niet in het hok verplaatsen zonder dat hij achterna gezeten werd.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 11:21

essy87 schreef:
Bij ruzie kunnen gerbils elkaar flink bijten en soms zelfs doodbijten. Echt vechten dus. Ruzie is niet de bedoeling tussen gerbils. Het is sowieso het beste als de gerbils met z'n tweeën zitten. Dan is de kans op vechten het kleinst.

Bij mijn gerbils is het zo dat de ene gerbil echt bang was van de ander en dat de dominante regelmatig achter de andere gerbil aan zat te jagen. Zodra er regelmatig 'gejaagd' wordt heb je eigenlijk wel ruzie in de tent. Ik heb ze uit elkaar gehaald toen het na een nieuwe koppelpoging niet gelukt was en de opgejaagde gerbil stress en wondjes vertoonde. Het beestje mocht zich niet in het hok verplaatsen zonder dat hij achterna gezeten werd.

Hier zitten ze nu met hun drietjes uit hetzelfde bakje te eten zonder een kik te geven, denk dat het bij mij wel mee valt dus. Of ik hoop het tenminste. Vind het wel gezellig zo met die 3 totaal verschillende karakters.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:44

Ik heb 2 broertjes die zijn gelukkig heel hecht met elkaar ze stoeien wel vaak maar dat is meer spelen gaat ook zonder geluid. Want daarna zitten ze alweer elkaar te wassen.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:09

Hoi,

Ik heb helaas nog geen nieuw maatje voor Billie gevonden.
Het begint nu echt wel te dringen want ik merk dat ze echt verdrietig is.. :(

Heb gisteravond heel veel fokkers gebeld met de vraag of ze pups onder de 10 weken hebben maar ze hebben niks, verkopen alleen per 2 of ik zou nog 5 weken moeten wachten want ze zijn nog te jong..

Weet iemand hier toevallig nog iets? Ik zoek een lief gerbil vrouwtje van onder de 10 weken. (Iets ouder mag wel) De rest maakt niet uit.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:12

Een paar berichten boven je, Yellowtje.

essy87 schreef:

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:17

xManon_ schreef:

essy87 schreef:

Ze had me al een pbtje gestuurd.
Ik hou het zeker weten in mijn achterhoofd. Maar haar gerbil is 1 jaar en die van mij 7 maanden. :( Erg jammer!

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:29

Ik had inderdaad al ge-pb't. :) Heeft iemand hier ervaring met koppelen van wat oudere gerbils?
Mijn oudere gerbildame is wat dominant en daardoor klikt het niet met deze gerbil van ongeveer een jaar. Zij wordt een beetje bang van mijn oudere gerbil, wat dan weer voor paniek en achter elkaar aanrennen zorgt.
Ze zitten nu dus apart van elkaar, maar ik gun het jonkie wel een nieuw vriendinnetje eigenlijk. :j

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:45

Mijn ervaring is dat je volwassen gerbils gewoon hetzelfde moet koppelen als jonge gerbils, alleen zullen die elkaar inderdaad soms wat minder snel accepteren. Als je gewoon dezelfde 'standaard' koppel methode toepast zal je wel bij elke stap die je neemt goed moeten kijken of het wel echt 100% goed gaat.
Ik heb een paar maandjes geleden ook gekoppeld met mijn volwassen gerbil dame en die deed totaal niet moeilijk. Ze zit nu met twee veel jongere en vooral drukkere meisjes samen en ze vindt het allemaal wel best. Ze kan af en toe wel wat gemeen doen, maar ik hem meer het idee dat dat vooral opvoedend is. Ik zie ze dus nooit ruzie maken, Luna en Nala krijgen gewoon af en toe een standje en dat vind ik eigenlijk ook heel normaal.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:29

maar ellabellaah jij hebt twee jonge gerbils met jou volwassen gerbil gekoppeld. ik heb met jong en oud ook nooit moeite gehad, maar had laatst voor de gein mijn twee volwassen gerbils uit verschillende bakken even in het split, nou die konden elkaar niet uitstaan haha dus dat heeft toch meer tijd nodig en is toch anders

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:10

yellowtje8 schreef:
xManon_ schreef:

Ze had me al een pbtje gestuurd.
Ik hou het zeker weten in mijn achterhoofd. Maar haar gerbil is 1 jaar en die van mij 7 maanden. :( Erg jammer!

Maar is het niet het proberen waard?
Zoveel scheelt dat toch niet of ligt dat aan mij? 5 maanden?
(heb verder geen verstand van het koppelen of iets dergelijks maar mij lijkt het, áls er een kansje is, grijp deze dan ook) :)