Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sharon_quiz

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:44

Super leuke foto Arrabel!! Die is het uitvergroten wel waard!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 14:52

Thanks!
Ik heb me salaris binnen dus meteen weer wat leuke spulletjes besteld ;)
Afbeelding

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:09

Knappe dame! Waar heb je besteld Arrabel?

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:46

Wat een leukerd Arrabel, zie ik het nou goed? Is ze toevallig een Harley?

Hier liggen de dames voor de uurtjes dat ik ze zie voor pampus in de sputnik. Zijn die van jullie ook zo non-actief overdag? Normaal komen ze tot leven als ik ga slapen of als ik de kooi heb verbouwd :=

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:34

Lola heeft inderdaad een harley vacht ;-) de spulletjes heb ik besteld bij Zooplus.
Mijn dames slapen ook het grootste gedeelte van de dag :-)

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 20:03

ohhh arrabel, wat een prachtige foto zeg! heel knap ratje :)

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:32

Vanillia schreef:
Waar koop jij je stoffen MissAnnemijn? Er zijn zoveel webshops dat ik echt geen idee meer heb van welke nou het voordeligst is..

Veel gekocht op beurzen, stoffenbeurs en stoffenspektakel (kalender staan op de sites), ook veel bij fabric.com maar dat is Amerikaans en als dat verstuurd moet worden is dat prijzig. Van een rattenforum nog dit lijstje aan webshops:
http://www.destoffenkraam.nl
http://www.destoffenstunter.nl
https://www.lapjesschuur.nl

Er zijn er nog wel een paar, maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik mag ook eigenlijk even niks meer kopen van mezelf :Y)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:15

Ik weet nou niet meer of ik hier nou eerder al naar had gevraagd of er alleen naar had gegoogled, maar is er ergens ook een website oid waar staat hoe je zo'n hangmatje maakt? Of hoe zo'n iglo rechtop blijft staat bijvoorbeeld? :P

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 19:52

Hallo,

Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest, heb het ontzettend druk gehad. Nu eindelijk wat rustiger dus ik ga zo even helemaal bijlezen!

Muppet en Mir worden al heel groot, ze zijn nu bijna 3 maanden. De laatste paar dagen merk ik dat Muppet meer kleurverschil in haar vacht krijgt. Haar rug is haar normale kleur maar haar zijkanten worden steeds donkerder. Het haar heeft allemaal dezelfde lengte. Ze is Sable Burmees.

Met heeeeeel veel moeite heb ik hier een foto van kunnen krijgen (alleen nog steeds niet scherp, stuiterbal dat het is) zodat jullie een idee krijgen. Weten jullie of ze nu echt veranderd of wellicht een 'zomervachtje' krijgt?

Afbeelding

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:14

http://www.jollyrats.nl is wel een fijne website, alleen wel net iets lastiger dan ik sommige van mijn matjes maak, gewoon met naad :P

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:26

Dankjewel MA!

Hé wat apart zeg, Laura! Zou niet weten wat het is, maar als ze er geen last van heeft (en ook geen andere klachten zoals kale plekken of jeuk oid) zou ik me niet al te veel zorgen maken. Wat grappig haha :P Een toverbal.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 08:55

Laura, ze is waarschijnlijk haar rittenvacht aan het verruilen voor de volwassen rattenvacht!
Niks aan de hand dus.
Ook heb ik nog steeds ratten die af en toe zo verkleuren.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:06

Heb een nieuw setje gemaakt ook :D Gelijk even laten zien :) Het is een groot vierkant, dubbeldekker, bunkbed, bunkbed bloemetje :P, radiatormatje, driehoek, puntzak, inkruiper en een etuitje wat niet op de foto staat :)
Afbeelding

Close up van stofje: http://s18.photobucket.com/user/MissAnn ... 2.jpg.html

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:21

Wat creabea! Echt gaaf (en makkelijk!) om dat allemaal zelf te kunnen maken!
Ik wil ook nog wat nieuwe speeltjes enz voor de ratjes maar ik weet niet zo goed wat...
Iig geeeeen hangmatjes :=

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 00:05

Hoezo geen hangmatjes? :P Omdat ze daar al veel van hebben bedoel je? :P

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:06

Nou veel.. Daar hebben ze er 2 van (verschillende stof, verschillende maat, verschillende grootte) en daar hebben ze 0,0 interesse in.. Als we ze erin zetten weten ze niet hoe snel ze er weer uit moeten klimmen :p

M'n vriend heeft gister dombo's gezien, en nu wil ie er een dombo bij :=

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:18

Oh echt? Wat apart! :P Die van mij die zouden volgens mij zelfs ongelukkig zijn zonder hangmatje haha. Mijn moeder en ik gaan de naaimachine uit het stof halen en dan gaat ze me leren met dat ding te werken, want die twee sloperds van mij kosten me een fortuin aan hangmatjes op dit moment. :')

Haha, dumbo's zijn ook super schattig <3

En tja, verder aan speelgoed... Wat heb je allemaal al, behalve de hangmatjes? :P

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:32

@ Saintelette: als je leuke speeltjes wilt kan ik je fretten.nl aanraden. Hier hebben ze heel veel (leuke) spulletjes voor ratjes (in hele leuke kleurtjes allemaal) :D

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:25

Leuk MissAnnemijn! Grappig printje!

Harley werd zondag wakker door ons en toen zat 1 van haar oogjes dicht. We schrokken ons rot en hebben haar even uit de kooi gehaald. Ze was natuurlijk meteen bijdehand (zoals altijd) en toen we haar oogje goed wilde bekijken was hij weer helemaal open. De volgende dag had ze er ook weer last van toen ze wakker werd. Hetzelfde oog. Na een minuut of twee was ie weer open. Nu heeft ze er geen last meer van. Zou het een soort van slaapje in haar oog kunnen zijn, waar wij ook wel eens last van hebben? Dat haar oogje daardoor een beetje dicht geplakt zat?

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:56

Mijn ratjes hebben het ook wel eens gehad dat een oogje wat dichtzat en dit later niet meer zo was. Kan denk ik gewoon zijn dat er wat ingekomen is ofzo waardoor beetje licht geirriteerd was :)

Jellybean is volgens mij ook een beetje een toverballetje := Ze is Argente als ik het goed heb maar ze lijkt naar wit te verkleuren vooral bij haar oogjes en neusje. Maar ze is geen husky volgens mij want ze heeft geen bles :P

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:59

Kan ik me hier nog melden :=
Enne, ik heb gerbils, dat zijn woestijnratten, telt at ook? :D
Het Grote Gerbiltopic is helaas al een tijdje stil gevallen, dus ik hoopte dat
ik me hier kon melden met mijn woestijnratjes? :o

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:15

Wat mij betreft wel Eefjuh! Zijn woestijnratjes iets kleiner dan de "gewone" tamme rat?

Mijn grijze ratje krijgt wat wittige haartjes door haar vacht. Op het rattenforum is mij verteld dat ze waarschijnlijk russisch blauw is qua kleur. Klopt dat nog nu ze witte haartjes heeft?

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:21

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:02

Oooh Gerbils :D die zou ik ook zo willen hebben :P

Harley is trouwens ook een drollie, Gaat ze echt voor het kooitje van de deur liggen slapen zodat als ik de kooi opendoe ze meteen kan opspringen voor aandacht. Ze is een echt knuffelkont maar weet helaas nog steeds niet hoe ze zich goed moet vastgrijpen als ze op mijn schouder zit. Enig idee hoe ik dat haar nog kan aanleren of moet ik er maar mee leren leven dat ik haar af en toe moet opvangen? :P

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:04

Lies_Miek schreef:
Oooh Gerbils :D die zou ik ook zo willen hebben :P

Harley is trouwens ook een drollie, Gaat ze echt voor het kooitje van de deur liggen slapen zodat als ik de kooi opendoe ze meteen kan opspringen voor aandacht. Ze is een echt knuffelkont maar weet helaas nog steeds niet hoe ze zich goed moet vastgrijpen als ze op mijn schouder zit. Enig idee hoe ik dat haar nog kan aanleren of moet ik er maar mee leren leven dat ik haar af en toe moet opvangen? :P

Nou, je kan haar beter opvangen voordat ze een suicide actie maakt naar de grond toe :D :=
Ze leert het vanzelf wel, hoe oud is ze?