Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:31

Kaplaars schreef:
Wat een heerlijke foto’s van lekker uitwaaien aan zee!!

En emptywords, heerlijk zo zonnebaden in het gras. {:}

Wat knap van Elmo! Ik was van plan om even te komen kijken (Brabanthallen zijn redelijk dichtbij), maar heb twee ontstoken ogen.
Gisterenochtend was de weg er naar toe al zooo druk! Dus ik heb de auto om moeten draaien zonder een poedel gezien te hebben. ;( (er was blijkbaar ook ‘comic con, waar zo veel mensen op af kwamen)

Oh no wat zonde, maar had je nou al een afspraak bij een fokker staan of een fokker op het oog? Kan zijn dat ik het vergeten ben :o hier loopt ook een koningspup in de buurt, zo schattig. Ik herken gelijk karaktertrekken van mijn vorige poedel.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:37

Warboel wat een fantastische foto's aan zee <3 heerlijk even weg!
Wij gaan in juni een weekendje naar Zeeland. Zo benieuwd wat ze van de zee gaat vinden :wow:

Leo lekker aan de wandel & hardlopen: goed bezig!

Lughnassadh hoe was de puppydate? Leuk?? *D

Kiwiwitje: gefeliciteerd met Elmo *D mooi commentaar heeft hij gekregen!
Lijkt me best leuk een keer zo'n show te kijken. Nog nooit naar zoiets geweest.

Evi is geslaagd voor de puppycursus <3
Volgende week start de vervolgcursus, onze medecursisten gaan ook verder dus dat is heel gezellig. Die pup & Evi kunnen het ook heel goed vinden dus dat is echt leuk om te zien.

2 trotse baasjes (die ook veel hebben geleerd) & een uitgeputte hond haha:
Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:48

Gefeliciteerd :D

EmptyWords

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:49

Gefeliciteerd! Evi kijkt er inderdaad een beetje moe bij :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 19:06

Wat heerlijk dat gras in je tuin Emptywords!!

En Warboel wederom heerlijke foto's! Genieten! <3

Gefeliciteerd met het mooie resultaat Kiwi! Kun je met recht enorm trots op zijn!! +:)+

En Evi ook geslaagd! <3 Gefeliciteerd!!

Zijn er onder jullie nog mensen die naar Animal Event gaan volgend weekend? Wij zijn er vrijdag, zolang als Fitz het leuk vindt. Maken er een oefenmoment van!

Vandaag heerlijk wat foto's gemaakt op stal. Zo genieten dit stralende weer!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 19:25

kiwiwitje schreef:
Vandaag met puppy Elmo op zn eerste show geweest. Zo kei trots! Gelijk eerste met een uitmuntend! Zn eerste jeugdpunt binnen <3
Gelijk de kans gehad de broers samen op de foto te zetten
[ [url=m/9tsp63.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SBVRkT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/u2LMBL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BMbf3p.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/slHpeh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Megatrots op jullie! *\o/* *\o/*
Je hebt Elmo (en Baco natuurlijk ook) mooi 'gebrouwen' Kim +:)+ _/-\o_

Elmo is uitgeblust :Z (Lexy is solidair en doet gezellig mee :D )
Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 19:31

Wij zijn ook vrijdag op animal event

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-23 19:31

Nou zonder jullie was t ook niet gelukt hoor met Elmo. <3

Gefeliciteerd met Evi. Gewoon een keer gaan kijken op een show

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 20:55

Kiwitje het is dat zijn zusje kwam. Anders was ik komen kijken. Maar gefeliciteerd!!

Hier was het, na even wennen, een dolle boel. Zijn zusje is een hele felle en de woorden afwachtend zijn staan niet in haar woordenboek. In tegenstelling tot haar broer. Het was ook grappig om te zien hoe hij reageerde op onze vrienden, en tevens dus fokkers, toen hij ze zag. Je zag hem denken van die ken ik ergens van. Tot het tot hem doordrong. Dat koppie…..
Maar ze hebben zich geweldig vermaakt en Aslan ligt nu knock out. Daar heb ik tot morgen geen kind meer aan.
Afbeelding
Aslan en zijn zusje. Wij moesten deze keer even wennen aan een pup die wel een grootte heeft die bij de leeftijd past _O- Hier is het niet zo duidelijk maar op de filmpjes wel. Gelukkig waren ze aan elkaar gewaagd want zij is net zo lomp als hij.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-23 21:06

Ohhh wat leuk!!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 21:30

Het verschil in grootte is wel te zien hoor. Fantastisch.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 21:34

Wat leuk zo samen en dat ze toch zo anders zijn

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 21:50

EmptyWords, ik zat net op mijn telefoon te pielen. Nu ik het zo groot zie, is het wel duidelijk inderdaad!

Moonsparkle, ja ze lijken qua karakter niet enorm op elkaar. Deze en de andere 2 zussen lijken wel meer op elkaar. Qua uiterlijk kun je wel duidelijk zien dat het familie is.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 21:53

Warboel, het plezier spat er vanaf!
Kiwi, gefeliciteerd met die mooie resultaten!
Evi ook gefeliciteerd!
Lughnassadh, idd een duidelijk verschil, dat heeft Pixy ook met haar broers, zit wel een kilo of 4-4,5 verschil in.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 17:01

Aslan <3 en zusje natuurlijk!
Prachtige foto’s van Fitz, heb je die gewoon zelf gemaakt?
Geweldig, Evi helemaal moe en jullie helemaal trots er achter _/-\o_

moonsparkle schreef:
Kaplaars schreef:
Wat een heerlijke foto’s van lekker uitwaaien aan zee!!

En emptywords, heerlijk zo zonnebaden in het gras. {:}

Wat knap van Elmo! Ik was van plan om even te komen kijken (Brabanthallen zijn redelijk dichtbij), maar heb twee ontstoken ogen.
Gisterenochtend was de weg er naar toe al zooo druk! Dus ik heb de auto om moeten draaien zonder een poedel gezien te hebben. ;( (er was blijkbaar ook ‘comic con, waar zo veel mensen op af kwamen)

Oh no wat zonde, maar had je nou al een afspraak bij een fokker staan of een fokker op het oog? Kan zijn dat ik het vergeten ben :o hier loopt ook een koningspup in de buurt, zo schattig. Ik herken gelijk karaktertrekken van mijn vorige poedel.

Ik ben inderdaad al bij een fokker geweest. Een paar dagen/ week geleden heb ik ook contact gezocht met een andere fokker, maar die reageert niet. Dan is voor mij de keus snel gemaakt. Fokker nummer 1 sluit aan bij alles wat ik zoek en daar heb ik leuk/makkelijk contact mee.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 17:50

Contact en hoe dat voelt is idd ook super belangrijk :j had idd ook een fokker waar ik niks op terughoorde. Nouja dan maar niet...

Dankje! Ik maak ze inderdaad zelf. Neem eens in de zoveel tijd mijn camera mee op pad.

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:46

Tigress wat een leuke foto’s weer van Parker!

Warboel wat heerlijk zo op het strand zeg! Jullie hadden ook wel geluk met het weer volgens mij! Wij gaan volgend weekend een weekendje naar Texel, ben ook heel benieuwd hoe Charley het vindt!

Lughnassadh wat leuk ook met Aslan en zijn zusje! Je kan inderdaad wel zien dat hij groter is zeg :D

Gefeliciteerd ook met Elmo! Wat grappig ook die foto met Baco, de staarten gaan te snel om goed op de foto te krijgen haha

Gefeliciteerd ook met Evi! Die zal wel goed hebben geslapen daarna hahaha

Wat een prachtige foto’s weer van Fitz, knappe hond is dat ook!

Ik heb niet zo veel te melden, maar had vandaag weer wat foto’s gemaakt van Charley die ik hier wel even wilde delen :D wat groeien ze toch hard zeg…

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook mocht hij weer even mee naar mijn paard, dat doet hij echt super goed! Hij vindt het reuze interessant maar blijft heel rustig en is totaal niet bang of zo gelukkig.
Afbeelding

Oja, hij kan ook goed puppy ogen opzetten :j
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 09:04

Voor de puppykopers hier, ik maak puppypakketjes, de laatste waren goed in de smaak gevallen maar ben eigenlijk wel benieuwd wat je leuk/handig vind om te krijgen bij het ophalen van je puppy en wat absoluut niet? :D

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 09:27

KimD schreef:
Voor de puppykopers hier, ik maak puppypakketjes, de laatste waren goed in de smaak gevallen maar ben eigenlijk wel benieuwd wat je leuk/handig vind om te krijgen bij het ophalen van je puppy en wat absoluut niet? :D

Bij mijn vorige pup kreeg ik:
- 10 kg voer
- tabletten voor de gewrichten voor 3 maanden
- 1 speeltje
- 1 nest doek speeltje
- snelle uitlaat lijn

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 09:27

KimD schreef:

Ik vond het bij een vriendin wel leuk om te zien dat alle puppies een riem+halsband in hun eigen originele kleur kregen. Nu was hun pakket wel echt bizar, maar wel leuk om te zien. Ook kregen zij een puppy boek. Daarin stond de karakter omschrijving, foto's van geboorte tot ophalen en wat ze bijvoorbeeld meegemaakt hebben.

Als je wilt kan ik er wel foto's van vragen en naar je appen!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 09:34

Charley gaat echt hard! Wat een buffel! Die laatste foto <3

Ik vond in ons puppenpakket een paar kauwsnacks geschikt voor de pup super fijn. Nestknuffels uiteraard. Zijn koetje heeft hij heel lang bij zich gehad haha. Er zat ook een halsbandje in maar die hebben we niet gebruikt omdat we een tuigje hadden (en had al een bandje gekocht zelf). Een ton met brokjes die ze in het nest kregen, ook heel fijn. 2kg geloof ik, wat zat was voor een geleidelijke overgang naar eigen voer.
Verder had ze een informatie boekje over het ras en over benchtraining er in gedaan. Voegde voor ons niet veel toe maar is wel netjes en compleet. En natuurlijk ontwormschema wat de pups hadden gehad, wanneer enz.

Ik miste niet echt iets omdat we zelf verder al zoveel in huis hadden. :)) wat ik onmisbaar vond in de puptijd waren gevlochten fleece touwtjes in allerlei maten. Deze hadden we altijd wel bij ons, dus hadden we ook nooit genoeg van!
Laatst bijgewerkt door Leo op 02-05-23 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 09:37

StonedRomy schreef:
KimD schreef:

Bij mijn vorige pup kreeg ik:
- 10 kg voer
- tabletten voor de gewrichten voor 3 maanden
- 1 speeltje
- 1 nest doek speeltje
- snelle uitlaat lijn

Absoluut niet mijn bedoeling om een discussie te starten, maar tabletten voor de gewrichten voor 3 maanden?! Voor een pup? Was er iets mis met die pup? Of wat is de gedachte hierachter?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 09:37

Nicky91 schreef:
KimD schreef:

Ik vond het bij een vriendin wel leuk om te zien dat alle puppies een riem+halsband in hun eigen originele kleur kregen. Nu was hun pakket wel echt bizar, maar wel leuk om te zien. Ook kregen zij een puppy boek. Daarin stond de karakter omschrijving, foto's van geboorte tot ophalen en wat ze bijvoorbeeld meegemaakt hebben.

Als je wilt kan ik er wel foto's van vragen en naar je appen!

Super leuk idee maar ga ik toch niet doen. Ben al moe bij het idee van het werk! _O-

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 09:38

Ik weet niet meer precies wat in ons puppypakket zat, maar leuk/handig lijkt me: iets van een boekje over gedrag/pups met informatie die past bij de huidige tijd (geen ouderwetse opvoedmethodes). Een leuk speeltje. Iets van voer/snoepjes is leuk, maar ik merk zelf dat wanneer er meerdere kleine proefverpakkingen in een pakket zitten die toch vaak blijven liggen. Volgens mij zat er bij ons ook een klein halsbandje en riempje in, niet per se essentieel, maar op zich wel makkelijk voor in het begin. Een gevlochten fleece touw is leuk!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 09:45

Absoluut niets mis met de puppy. Maar groot ras en dus voor ondersteuning in de groei. Ik vind dat zelf ook iets wat ik aan mensen die advies vragen adviseer om juist in de groei periode te ondersteunen en als ze ouder zijn/iets hebben. De periode daar tussen geef ik dan weer niets op zalmolie na