Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-22 15:49

Afbeelding

Hier scharrelt happy hippo nog lekker rond. Vanochtend nog een half uur gewandeld en daarna met een speeltje de tuin door :')
Ik heb vooral veel filmpjes en die zet ik op insta. Straks met de pups ook.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 22:48

Och wat een buik! :')
Ga je er zelf 1 van aanhouden of plaats je een geschikte reu/teef weer ergens?

Zie echt een hoop leuke pups voorbij komen maar toch weer blij en zeker als ik sommige zo lees dat ik het niet meer heb :+

Met Parel lijkt het goed te gaan maar geloof dat ik pas echt gerust ben als ik thuis ben.
Vandaag wel een lief mailtje van mijn eigen dierenarts gehad die zelf in Thailand zit op vakantie.
Ze had Parel dr verslag voorbij zien komen en wilde weten hoe het met mij en Parel ging omdat ze weet dat ik momenteel op vakantie ben en we zo goed mogelijk hebben geprobeerd haar zonder ellende achter te laten (mislukt dus) en ze weet hoe bang ik was dat er iets zou gebeuren.
Foto van vandaag (toch nog even in spoiler voor degene die t liever niet zien)
Let op 2de foto is t gehechte oogkastje van dichtbij
Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-22 22:54

Wat lief van jouw DA. Die dat doen zijn er maar weinig!

Het is de bedoeling om er eentje uit te plaatsen. Een reutje. Mits er natuurlijk iets geschikts in t nest zit! :)
Heb er toch voor gekozen in bed te liggen en chick ook mee naar boven te nemen(we hebben benches op de slaapkamer)
Ze maakt tot nu toe nog 0,0 aanstalten. En beide nesten gingen t zelfde aan voortekenen.
Maar ik heb gewoon zo’n gevoel ofzo. Kan t niet uitleggen. T is niet dat ik denk dat ze vanacht bevalt maar meer dat ik denk dat ze t anders doet dan de vorige keren. Toen was ze sochtends hijgen en overgeven etc. En dan beviel ze snachts(1e nest) en in de avond (2e nest)
En ik heb gewoon ergens zo’n gevoel dat ze dat nu niet doet.
Zo actief als ze nu nog is was ze vorige nesten echt niet. Dus ik ben een beetje op mn hoede ofzo.
Lekker duidelijk dit _O-

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 22:58

Sterkte met de pechvogels!

@ cinniz: ik vind het er wel netjes uitzien! Fijn zo’n betrokken DA
@ kiwowitje: succes, ze is mooi rond :))

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 10:57

Cinniz123 veel beterschap voor Parel. De wond ziet er goed uit. De dierenarts heeft het netjes gedaan. Echt super zo'n fijne oppas en dierenarts :j

Leo, hè die arme Fitz. Lijkt me zo lastig voor zo'n jonge hond om rustig te blijven. Gelukkig doet hij het super knap :knuffel:

Kiwitje, spannend hoor! Die buik :') hopelijk laat ze je niet te lang in spanning zitten.

Hier niet veel bijzonders gebeurd. We trainen lekker door. Bij nieuwe dummies komt zijn buitdrang weer wat naar boven, dus dat bouwen we rustig op. Het is zo fijn om na het werk even ons veld op te gaan en te trainen. Erg prettig dat het niet zo warm meer is, en lekker lang licht natuurlijk.

Afbeelding

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 12:01

Ja vinden jullie het netjes gehecht?
Ik heb een trimklantje met 1 oogje en dat ziet er heel anders uit maar dat is ook al een hele tijd geleden en net na de operatie heb ik haar nooit gezien.
Haar trim ik zo dat er haar voor het litteken blijft staan dus valt veel minder op.
Ik betwijfel met parel dr haar of dat gaat lukken :+
Vind het er zo horror uitzien.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-22 12:18

Oh ik heb t lelijker gezien en daar zag je daarna ook niks meer van.

Chicka en Guus zijn gister mama en papa geworden van 4 dames en 1 heer <3
Afbeelding
Afbeelding

Voor die vreselijke bandjes zijn vervangers in de maak :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 12:24

cinniz123 schreef:
Ja vinden jullie het netjes gehecht?
Ik heb een trimklantje met 1 oogje en dat ziet er heel anders uit maar dat is ook al een hele tijd geleden en net na de operatie heb ik haar nooit gezien.
Haar trim ik zo dat er haar voor het litteken blijft staan dus valt veel minder op.
Ik betwijfel met parel dr haar of dat gaat lukken :+
Vind het er zo horror uitzien.

Ik wilde inderdaad ook zeggen dat ik netter gezien heb maar ook zeer zeker slechter. In het begin is het sowieso heel shocking, meestal trekt het netjes bij als het oog invalt.

En omdat ze naakt zijn valt het natuurlijk nog meer op! Ik zou het even afwachten, waarschijnlijk trekt het mooi weg.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 13:15

Ik hoop dat jullie gelijk hebben!
En dat van t naakt zijn is wel zo maar denk dat alle hondjes kaal geschoren worden voor zo’n operatie toch?dus dan zou je het zelfde zien denk ik?

Gefeliciteerd Kiwi niet veel keus aan mannen dus :')

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 13:29

cinniz123 schreef:
En dat van t naakt zijn is wel zo maar denk dat alle hondjes kaal geschoren worden voor zo’n operatie toch?dus dan zou je het zelfde zien denk ik?

De kat van mijn schoonouders moest een oog laten verwijderen toen wij op haar moesten passen. Die was er half uitgekrabd door een andere kat. :( Toen ze bij de dierenarts was geweest zag de hechting er vergelijkbaar uit met die van Parel. En die wond is uiteindelijk heel mooi geheeld. Je moet er inderdaad even aan wennen. Dus ik denk dat het bij Parel ook goed gaat komen!

Kiwitje, je gevoel zat dus goed! Gefeliciteerd met je pupjes *\o/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 13:36

cinniz123 schreef:

Niet perse, de hond van een vriendin is ook niet geschoren voor deze operatie.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 16:37

Heel erg lang geleden dat ik hier gereageerd hebt.

Jaxx wordt in oktober al weer 2 jaar.
Is gek op zwemmen. Loopt heerlijk z'n hooper wedstrijden en wint nog wel es wat en de agility gaat ook wel lekker.
Foto's van vanmiddag aan t water.

Afbeelding

Afbeelding

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 17:13

Pippa13 schreef:
cinniz123 schreef:

De kat van mijn schoonouders moest een oog laten verwijderen toen wij op haar moesten passen. Die was er half uitgekrabd door een andere kat. :( Toen ze bij de dierenarts was geweest zag de hechting er vergelijkbaar uit met die van Parel. En die wond is uiteindelijk heel mooi geheeld. Je moet er inderdaad even aan wennen. Dus ik denk dat het bij Parel ook goed gaat komen!

Kiwitje, je gevoel zat dus goed! Gefeliciteerd met je pupjes *\o/*

Oke dat is wel iets meer een geruststelling.
Moet sws natuurlijk afwachten maar geduld is biet mn sterkste kant.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 10:21

Kiwiwitje: gefeliciteerd!!

Morgen gaan we voor de laatste keer bij de pups kijken en mogen we een voorkeur doorgeven. Het aftellen kan nu echt beginnen! *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 09:08

Puppyspam <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zonder bandje is het reutje.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 09:43

Aww cute <3 Allemaal worstjes met korte pootjes als ze zo jong zijn hihi :))

Hier groeit Maisie echt als kool. Was 4,7kg de eerste week en heb zo'n vermoeden dat ze inmiddels de 7kg wel aantikt :=. Wordt met de dag zwaarder! Laatste keer wegen was 6,5 en morgen tijd voor de 9wk inenting *\o/*

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 09:51

Wat een prachtpups <3

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 09:52

IMANDRA schreef:
Aww cute <3 Allemaal worstjes met korte pootjes als ze zo jong zijn hihi :))

Hier groeit Maisie echt als kool. Was 4,7kg de eerste week en heb zo'n vermoeden dat ze inmiddels de 7kg wel aantikt :=. Wordt met de dag zwaarder! Laatste keer wegen was 6,5 en morgen tijd voor de 9wk inenting *\o/*

Dat gaat hard joh! Fitz was ook 7 kg met zijn 9wk enting!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 10:01

Ja Maisie is zondag net 10wk geworden :j. Dus ietsjes later maar het kwam toevallig zo uit met de afspraak bij de DA

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 10:24

Jeetje Cinniz, wat een toestand zo vanuit je vakantie. Ik begrijp wel dat het even wennen is zo zonder oog. Gelukkig heb je fijne oppas die het allemaal fijn voor je heeft opgepakt :)

Gefeliciteerd Kiwi met de knappe pups <3 hopelijk wordt die ene reu wat je zoekt :o

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 11:37

Zit op t strand dus kan vertekenen zijn ze niet allemaal zwart dit keer kiwi?
Lekker dikke buikies allemaal.

Parel heeft vandaag haar eerste controle gehad,we zitten nu een week na de operatie en ze hoeft geen kap meer op.
Het lijkt mij een beetje voorbarig maar miss omdat het inwendig is gehecht?
Voor nu ziet alles er heel goed uit dus dat is wel een flinke geruststelling.

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 11:40

Heerlijke puppy spam kiwi
Kun je naar blijven kijken hihi.

cinniz
Fijn dat de kap af kan, maar ik kan me je gevoel wel erbij voorstellen dat het voorbarig lijkt. Vaak komt het jeuken namelijk pas na die eerste week als de wond echt goed dicht begint te groeien en korstjes krijgt. Maar met zo'n fijne oppas als dat je nu hebt voor Parel, zal die persoon dat vast wel snel genoeg in de gaten hebben, mocht de kap toch weer nodig gaan zijn. Lijkt zo te zien idd mooi en rustig te helen. Beetje kunnen genieten nog van de vakantie hopelijk ook?

amy_leftover
Hoe was het bezoekje bij de pups?

Imandra
Ja, groeit als kool die kleintjes he!

Leo
Arya was met de 9wk ook rond de 7kg - ik ben echt heel benieuwd hoe zwaar Fitz gaat uitgroeien nog en wat hij straks rond 3 jaar zal zijn zoiets.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 11:47

Ja klopt hoor cruse ze zei gister al dat ze de kap de hele dag op moest door de jeuk van het helen dus ze zei net aan de tel ook al ik kijk t aan als jij dat ook goed vind.
Heb natuurlijk toegezegd want heb alle vertrouwen in haar.
Kan niet vaak genoeg zeggen hoe erg ik t met haar heb getroffen.
Ze vroeg of ze zaterdag een dagje weg kon en of mn hondjes een dagje naar mn pa konden.
Heb het gelijk geregeld want ze houdt haar continu in de gaten dus snap wel dat ze even iets anders wil doen.
Denk dat wij za avond al richting huis zullen gaan ondanks dat we toch wel proberen te genieten heeft deze vakantie toch wel een donker randje gekregen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 11:48

Dankjullie!

Ze zijn allemaal zwart. Maar 2 laten nu al heel sterk een brindle gloed zien. 4 pups hebben hele mini witte aftekeningen waarvan ik verwacht dat ze met 4 weken al weg zijn :')

Als ze er goed af blijft dan kan t best zonder kap. Envie heeft na de operatie van haar poot ook geen kap gehad. Terwijl ze daar heel goed bij kon.

Gaat weer hard Imandra. Voor je t weet is de puppytijd om!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 11:51

Heel eerlijk zou ik het fijn vinden als die voorbij is :)). Dat ondeugende ben je soms wel een beetje zat _O-