Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 11:58

Thanks dames!
Het is ook goed om soms even de harde waarheid te horen hoor al wist ik natuurlijk wel dat ik fout zat. Maar nu weer lekker door idd. Voor de rest gaat het deze week best lekker an zich. Met wandelen is de focus er meestal goed bij, dus we hebben de nieuwe oefening van de cursus maandag al wat meer kunnen oefenen ook bv. (HALT houden waarbij ze tijdens het lopen bij HALT moet stoppen en naast moet gaan zitten. Ze gaat nog niet heel netjes links perfect naast zitten maar ze gaat wel stoppen en zitten al 90% van de tijd dus vind het al top dat dat er op een paar keer oefenen al in zit) Dus hoop dat a.s. maandag dan ook weer beter gaat.

E_J
Oh, hij zit in een gast gezin. Ja, dan zullen ze idd zeker wel met dat soort dingen bezig zijn :) En geduld hebben in deze situatie is ook lastig hihi. Met de Rabiës enting die hij nog moet krijgen, zal het sowieso minstens 21 dagen erna nog duren voor hij komt ben ik bang. Voor de rest idd hopen dat hij snel ergens met een vlucht mee kan of dat je eventueel zelf misschien nog iets kunt vinden. Heb je ook buiten Transavia gekeken of er misschien iets is? Is vliegen via Duitsland misschien nog een optie? Düsseldorf bv of Köln? Al snap ik dat je ook even af gaat wachten nu waar hun eventueel mee komen, als je zelf geen vluchten kunt vinden op vrij kort termijn.

---

Net hadden we trouwens ook weer iets hoor. Hing d’r een jack Russel in d’r lip, die wel heel enthousiast duidelijk wilde maken dat Arya niet in de buurt mocht komen >;) := . Het hondje kon niet heel normaal communiceren behalve door flink te grauwelen en al meteen te gaan happen (de eigenaresse deed het af als 'ja hij is klein en moet zich laten zien tussen grotere honden', al vind ik dat niet echt een excuus voor dit specifieke gedrag haha een snauw was ook goed geweest). En imo deed Arya niks geks, ze kwam misschien te kortbij, maar ze was verder niet aan’t uitdagen om te spelen of iets dergelijks en liet het hondje vooral links liggen - of ik moet echt iets gemist hebben. Ik snap dat elke hond een andere grens heeft met wat ok is, en moeten ze ook kunnen aangeven wanneer het genoeg is, maar meestal snapt Arya vooraf gegeven signalen wel of een snauw is ook genoeg. Dit was wel een beetje extreem :') Ik had het idee dat Arya ook dacht dat ze een signaal gemist had want die stond er ook bij te kijken van ‘WTF just happened?’ De eigenaresse van de russell liep namelijk een stukje met ons mee en heeft nog een andere hond, zo’n vuilnisbakkie, waar Arya vaker mee speelt bv. Arya piepte even flink (ook meer van schrik denk ik want ik zie verder geen ‘schade’) toen de hond d’r echt vast had, en stond erna even heel verdwaasd te kijken van wat gebeurde hier nu? Ze verwerkte het verder wel heel goed vond ik, want ze had ook heel anders hierop kunnen reageren, aangezien het hondje best pittig bezig was. Maar ze bleef vrij rustig staan en na die eerste schrik reactie liep ze weer rustig verder alsof niks gebeurd was. Bleef wel de Russell met 1 oog in de gaten houden en uit de buurt natuurlijk, maar niet in een mate dat ze er echt stress van ondervond (ging niet borstelen of staart tussen de benen ofzo verder) en ging weer lekker d’r eigen ding doen. Dus daar was ik toch wel trots op, dat ze daar zo netjes mee omging. Een stukje verder zijn we wel de andere kant op gelopen en hebben we de wandeling zonder haar afgemaakt. De rest van de wandeling was het lekker rustig, wat me verbaasde gezien het mooie weertje.

Anna79

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 12:15

Cursebreaker mijn boefje heeft ook zulke streken maar dan met name met fietsers en joggers. Maar ik verwacht zeker dat ze ook achter reeën aan zou gaan. Ik wandel daarom in het bos altijd met sleeplijn, ben daar echt enthousiast over, hond loopt gevoelsmatig los, de lijn is 15 meter. Mila vindt het heerlijk, lekker snuffelen, beetje heen en weer rennen. Ik heb het ook door schade en schande moeten leren hoor. Madam gaat alleen nog los in losloopgebieden zonder fietspaden :+

EJ ja een poedel is eigenlijk een hazewind met een boel haar :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 12:21

E_J schreef:
mvdende schreef:
Als je er zeker van wil zijn dat je pup gelijk naar Nederland vliegt zodra dat mag na de rabiës enting, kan je ook zelf een retourtje boeken naar Griekenland om hem op te halen.

Misschien vind je ergens een heel goedkoop enkeltje heen, en met Transavia een enkeltje terug.

Het kost wat, maar dan heb je wel de zekerheid dat je de pup in Nederland hebt, voordat het toeristenseizoen begint.

De pup is natuurlijk al minimaal 15 weken oud voordat hij überhaupt mag vliegen ivm de rabiës, als je daarna ook nog eens de kans hebt om 8 weken te moeten wachten op een vlucht... is de pup al bijna een half jaar oud.

Als ik op Transavia kijk kan ik helaas pas in april vluchten terug vinden -O-
18 april is de eerste vlucht van Kalamata (Peloponnesos, daar is de hond) naar Amsterdam die ik kan vinden. Dus dan kan ik net zo goed afwachten tot ze zelf een vlucht vinden voor hem. Maar ik ga zeker overleggen, wanneer degene voor het huisbezoek hier is, of hij/zij misschien meer weet. Wat de beste manier is om het hondje zo snel mogelijk hier te krijgen

Ik heb even gekeken en het lijkt erop dat er gewoon niet eerder vluchten gaan naar Kalamata.

Van Kalamata airport naar Athene is 3 uur rijden. Misschien willen ze hem wel daar op het vliegtuig zetten?

Zag net een retourtje op 5 maart 6 maart van €110 bij Transavia.

Als het goed is, zit de prijs van de vlucht bij de pupprijs inbegrepen, dus dan zou je voor nog geen €200 heen en weer kunnen vliegen naar Athene.

Of inderdaad wachten tot half april zodra de vakantie vluchten weer gaan beginnen.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 12:39

Ik heb een vraag, hoe hebben jullie het 'alleen zijn' aangeleerd? gewoon gedaan?
Of hebben jullie daar methodes voor?

Opbouw schema's? Verschil per hond?

Ik hoor het graag :Y)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 12:52

Nicky91 schreef:
Ik heb een vraag, hoe hebben jullie het 'alleen zijn' aangeleerd? gewoon gedaan?

Verschilt vermoedelijk per hond. Bij onze honden altijd gewoon gedaan, rustig opgebouwd en radio aan. Ik geef ze ook altijd voor ik vertrek een knabbeltje zoals een koekje of paar brokjes - maar dát zit vast meer tussen mijn oren ;) .

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 12:58

mvdende schreef:
Ik heb even gekeken en het lijkt erop dat er gewoon niet eerder vluchten gaan naar Kalamata.

Van Kalamata airport naar Athene is 3 uur rijden. Misschien willen ze hem wel daar op het vliegtuig zetten?

Als het goed is, zit de prijs van de vlucht bij de pupprijs inbegrepen, dus dan zou je voor nog geen €200 heen en weer kunnen vliegen naar Athene.

Of inderdaad wachten tot half april zodra de vakantie vluchten weer gaan beginnen.

Oh ja, ik zie het! Naar Athene en terug zijn veel meer opties, dus ik ga inderdaad eens informeren of ze hem ook in Athene op het vliegtuig kunnen zetten. De prijs van de vlucht zit inderdaad bij de pupprijs inbegrepen, dat klopt. En ik zal ook thuis eens overleggen of ik eventueel heen en weer zou kunnen vliegen naar Athene. Zie nu dat er op 18 maart zelfs een mogelijkheid is om dezelfde dag nog heen en weer te vliegen voor €158, dan zou ik dus geen slaapplek ergens hoeven regelen. Dan heb je een vlucht heen om 6:45 tot 11:05 en een vlucht terug om 20:20 tot 23:00.

Ik ben er alleen bang voor dat mijn ouders niet echt staan te springen om mij even heen en weer naar Griekenland te laten vliegen om een hondje op te halen :')
Ik zou het er zelf 100% voor over hebben, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat mijn ouders er niet zo op zitten te wachten dat ik school skip om in mijn eentje naar Griekenland te vliegen en weer terug _O-

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 13:18

Skippy01 schreef:
Nicky91 schreef:

Verschilt vermoedelijk per hond. Bij onze honden altijd gewoon gedaan, rustig opgebouwd en radio aan. Ik geef ze ook altijd voor ik vertrek een knabbeltje zoals een koekje of paar brokjes - maar dát zit vast meer tussen mijn oren ;) .

hahaha okee ja radio aan doet mijn tante inderdaad ook :j

Oke dan zal t gewoon proberen worden :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 13:42

E_J schreef:
mvdende schreef:

Oh ja, ik zie het! Naar Athene en terug zijn veel meer opties, dus ik ga inderdaad eens informeren of ze hem ook in Athene op het vliegtuig kunnen zetten. De prijs van de vlucht zit inderdaad bij de pupprijs inbegrepen, dat klopt. En ik zal ook thuis eens overleggen of ik eventueel heen en weer zou kunnen vliegen naar Athene. Zie nu dat er op 18 maart zelfs een mogelijkheid is om dezelfde dag nog heen en weer te vliegen voor €158, dan zou ik dus geen slaapplek ergens hoeven regelen. Dan heb je een vlucht heen om 6:45 tot 11:05 en een vlucht terug om 20:20 tot 23:00.

Ik ben er alleen bang voor dat mijn ouders niet echt staan te springen om mij even heen en weer naar Griekenland te laten vliegen om een hondje op te halen :')
Ik zou het er zelf 100% voor over hebben, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat mijn ouders er niet zo op zitten te wachten dat ik school skip om in mijn eentje naar Griekenland te vliegen en weer terug _O-

Ah, je zit nog op school...

Misschien wil één van je ouders wel vliegen? Ik neem aan dat ze vakantie dagen kunnen opnemen?!

En anders wordt het wachten geblazen. En dat er vanaf 18 april weer gevlogen gaat worden, betekent helaas niet dat je pup dan direct mee kan vliegen.

Dit soort stichtingen werken met vrijwillige vluchtbegeleiders. Dat betekent dat iemand die de stichting kent, heeft aangegeven het oké te vinden om een hondje mee terug te laten vliegen. Dat zijn vaak mensen die bekend zijn in de hondenwereld.

Zo heb ik op de terug vlucht van mijn stage in een asiel, ook 2 hondjes mee laten vliegen.

Mijn ouders hebben het 2 keer gedaan. 1x nadat ze mij hadden opgezocht op mijn stage en 1x 2 jaar geleden vanuit Gran Canaria, toevallig omdat ik eerder dat jaar een opvangertje van die stichting in huis had gehad en mijn ouders stom toevallig hun vakantie naar Gran Canaria hadden geboekt.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 14:01

mvdende schreef:

Misschien wil één van je ouders wel vliegen? Ik neem aan dat ze vakantie dagen kunnen opnemen?!

En anders wordt het wachten geblazen. En dat er vanaf 18 april weer gevlogen gaat worden, betekent helaas niet dat je pup dan direct mee kan vliegen.

Dit soort stichtingen werken met vrijwillige vluchtbegeleiders. Dat betekent dat iemand die de stichting kent, heeft aangegeven het oké te vinden om een hondje mee terug te laten vliegen. Dat zijn vaak mensen die bekend zijn in de hondenwereld.

Zo heb ik op de terug vlucht van mijn stage in een asiel, ook 2 hondjes mee laten vliegen.

Mijn ouders hebben het 2 keer gedaan. 1x nadat ze mij hadden opgezocht op mijn stage en 1x 2 jaar geleden vanuit Gran Canaria, toevallig omdat ik eerder dat jaar een opvangertje van hun in huis had gehad.

Jaa ik ben nog student. Voor mijn ouders wordt het ook lastig, ivm zelfstandig bedrijf. Ik hoor zojuist wel dat een collega van ze ergens in Griekenland woont, dus wie weet dat hij toevallig binnenkort een keer naar Duitsland komt.

Ik heb even nagevraagd vanaf welk vliegveld de hond naar Nederland wordt gevlogen, en gelukkig is het Athene! Ze zei dat ondanks dat dit niet echt een toeristisch seizoen is, dat in Athene over het algemeen altijd wel vluchten gaan, dus dan is het inderdaad afwachten tot iemand aangeeft een hondje mee terug te willen laten vliegen. Ze houden alle vluchten van Athene richting plekken hier in de buurt (waaronder Düsseldorf) in de gaten en laten ons weten als ze er een hebben gevonden

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 14:10

E_J schreef:
mvdende schreef:

Mijn ouders hebben het 2 keer gedaan. 1x nadat ze mij hadden opgezocht op mijn stage en 1x 2 jaar geleden vanuit Gran Canaria, toevallig omdat ik eerder dat jaar een opvangertje van hun in huis had gehad.

Jaa ik ben nog student. Voor mijn ouders wordt het ook lastig, ivm zelfstandig bedrijf. Ik hoor zojuist wel dat een collega van ze ergens in Griekenland woont, dus wie weet dat hij toevallig binnenkort een keer naar Duitsland komt.

Ik heb even nagevraagd vanaf welk vliegveld de hond naar Nederland wordt gevlogen, en gelukkig is het Athene! Ze zei dat ondanks dat dit niet echt een toeristisch seizoen is, dat in Athene over het algemeen altijd wel vluchten gaan, dus dan is het inderdaad afwachten tot iemand aangeeft een hondje mee terug te willen laten vliegen. Ze houden alle vluchten van Athene richting plekken hier in de buurt (waaronder Düsseldorf) in de gaten en laten ons weten als ze er een hebben gevonden

Athene is inderdaad een stuk makkelijker!

Vanaf daar gaan er genoeg vluchten richting Nederland. Kans op een plekje op een vlucht is dan ook een stuk groter.

Zodra hij geënt is, gaan de 21 dagen wachttijd in. Dus op zn vroegst heb je hem over 4 weken. (Ik vermoed dat hij nog de enting moet hebben? )

Leuk hoor.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 07-02-20 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 14:27

mvdende schreef:
Athene is inderdaad een stuk makkelijker!

Vanaf daar gaan er genoeg vluchten richting Nederland. Kans op een plekje op een vlucht is dan ook een stuk groter.

Zodra ze geënt is, gaan de 21 dagen wachttijd in. Dus op zn vroegst heb je dr over 4 weken. (Ik vermoed dat ze nog de enting moet hebben? )

Leuk hoor.

Zodra na het huisbezoek beide partijen akkoord gaan met de adoptie (zowel Mirtos als wij zelf), sturen ze mij een contract op voor de adoptie en moet ik ze betalen. Dan gaat hij inderdaad naar de dierenarts en krijgt hij de enting en alle andere zaken (chip, andere entingen, ontworming, ontvlooiing)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 14:42

EJ, ik zou wel goed nadenken wat je je op je hals haalt met een hond uit het buitenland. Dat is echt niet zo makkelijk als het bij sommige mensen soms lijkt. Wij hebben Floyd uit Bulgarije en ik zal het nooit meer doen. Voor geen goud. Wat een hel hebben wij doorstaan met die hond. Nu heeft het met Floyd ook deels te maken met de 'rassen' die erin zitten (het is natuurlijk geen kruising oid maar een vuilnisbak). Maar er wordt vaak weinig rekening gehouden met wat je nou voor hond uit zo'n land haalt. Floyd was enorm agressief naar vreemden, die vloog ze echt aan als ze in huis kwamen. En als je hem corrigeerde vloog hij gerust ons aan. En dat is niet gek met zijn achtergrond. Maar wel iets waar wij stom genoeg geen rekening mee hadden gehouden. Nu 6 jaar later gaat het prima. Hij blaft luid en stoer als er iemand binnenkomt maar daarna is het een schoothondje. Maar dat heeft wel zo'n 3 jaar en een heleboel training gekost.

(Edit: overigens werd Floyd ook op de site omschreven als lief, vriendelijk, zachtaardig, sociaal, goed met iedereen etc. Daarnaast zou het ook een middelmaatje worden. Het is nu een beer van 30kg, niet echt een middelmaatje :Y) )

Wij hebben ook een paar maanden een hond uit Griekenland opgevangen. Die hond had naar mijn mening nooit naar Nederland moeten komen. Die hond was bang voor alles maar dan ook alles. Ze klemde zich vast op één persoon en de rest was de duivel. Die persoon was ik. En mijn vriend was de duivel. In het begin ging dat nog oké maar omdat hij soms ook dingen met haar moest zoals haar laten plassen enzo ging het naar verloop van tijd steeds slechter. Totdat ze op een gegeven moment zo angstig werd voor hem (en hij is alles behalve intimiderend, super vriendelijk, doet geen hond pijn, nooit boos, enorm geduldig), wilde ze hem op een gegeven moment ook aanvliegen. Puur uit verdediging. Toen hebben wij, heel sneu misschien, gezegd, niet onze hond, niet ons probleem. Ze woont nu bij een weduwe met twee dochters omdat ze nog steeds absoluut niet met mannen kan omgaan en is nog steeds doodsbang voor alles en iedereen. Ik kan vrij zeker zeggen dat die hond geen leuk leven heeft.

Ik denk dat het belangrijk is je te realiseren dat het niet altijd zo makkelijk en leuk en lief is als het lijkt. En dat het daarom ook belangrijk is eens andere verhalen te horen.

Ik heb zelf een herplaatser, Dundy, die van heel ver kwam maar daar heb ik eigenlijk geen problemen mee gehad tijdens het trainen. Ondanks dat ik wel durf te zeggen dat hij moeilijker was dan de twee voorgenoemde honden. Hij had zo'n andere achtergrond, ik wist wat voor ras ik in huis nam en ik kon veel beter inschatten wat zijn siautie hiervoor was. In hem heb ik echt mijn allerbeste vriendje gevonden <3

Even iets anders. Die storm. Ik moet dus dit weekend naar Scheveningen om op Floyd te passen en mijn moeder woont daar met uitzicht op het strand. Kijk er nu al naar uit :Y) :brr:

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 15:27

Ik ben het eens met de waarschuwing van Kaus. Mijn ouders hebben ook een herplaatser gehad uit Frankrijk via een stichting. Een 6 jarig Sint bernard teefje. Schat van een hond, maarrr na 2 weken begon ze uit te vallen aan de riem naar andere honden. Dit ging van kwaad tot erger, mijn ouders hebben hulp gehad van een gedragsdeskundige maar het werd niet beter. Uiteindelijk heeft ze 2x een hondje gegrepen en liet niet meer los... Toen is de hond geplaatst bij de gedragsdeskundige die zelf ook Sint bernards heeft. Dit ging een half jaar uitstekend totdat er een hondje op bezoek kwam. De bernard heeft dit hondje ook gegrepen. De gedragstrainer heeft met veel verdriet mijn ouders moeten adviseren om de hond in te laten slapen.
Mijn ouders die nog nooit een dier weg hebben gedaan om wat voor reden dan ook heeft dit een enorm trauma opgeleverd. Ze moesten een hele lieve, gezonde hond in laten slapen omdat hij te gevaarlijk was om in een woonwijk te houden. De stichting kon hierin ook niks betekenen. Zij willen dus ook nooit meer een buitenlandse hond, simpelweg omdat de omstandigheden daar zo anders zijn en dan een inschatting van het karakter erg lastig te maken is.

Er zijn in Nederland ook stichtingen die herplaatsing doen maar er wel garant voor staan het dier terug te nemen als het niet gaat.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 15:53

Er zijn ook stichtingen met hondjes uit het buitenland waarbij de honden al in Nederland zijn, Mulan komt bij zo'n stichting vandaan. Ik ben 2 keer bij haar gaan kijken en ben wezen wandelen met haar om te zien of het klikte. Ik zou dat eerder aanraden dan een hond die nog uit het buitenland moet komen. Tuurlijk geeft het geen garantie maar je hebt dan wel alvast een idee van de hond.

Nou heb ik heel erg mazzel gehad dat Mulan enorm lief en sociaal naar mensen en honden is, maar ik zit wel nog steeds met giardia helaas. Hoop echt dat we er binnenkort vanaf zijn... En ze vindt verkeer heel spannend, daar zit nog wel echt werk in. Ben ook nog steeds bezig met zindelijk maken, het gaat wel al een heel stuk beter maar er gebeurt nog steeds weleens een ongelukje. Je moet echt wel veel geduld en tijd hebben voor zo'n hond, ik ben fulltime thuis en ik vind het nog best pittig (nou ben ik wel chronisch ziek dus dat zal misschien niet meewerken maar toch).

Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat :D

Mulan is iig een super lief blij ei <3
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 16:08

Ik ben sowieso principieel tegen die buitenlandse hondjes allemaal, maar dat is voor de meeste vast geen verrassing. Buiten het feit dat ze goedkoop zijn, en gesteriliseerd / gecastreerd zie ik geen toegevoegde waarde om zo'n hond hier naartoe te halen. Het grote gros van die honden kan of beter met rust gelaten worden, of worden afgemaakt. Maar héél zelden dat er een exemplaar tussen zit die wel fatsoenlijk functioneert. Ze staan gewoon 'een stuk dichter' bij de natuur dan onze 'huishonden'. Ze functioneren op een veel scherper instinct.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 16:27

Er zijn inderdaad zeker risico's aan verbonden, en het zal inderdaad heus niet altijd goed gaan. Daar ben ik mij zeker van bewust. Maar toch bedankt dat jullie me erop attenderen! Het is altijd een goede tip om in het achterhoofd te houden bij dit soort zaken. Volgens mij neemt deze stichting de honden ook weer terug als wij hem weg zouden willen doen, ik had ergens gelezen dat hier ook iets over in het contract staat - dat wanneer wij de hond toch niet meer zouden willen, de stichting hem graag terugneemt om te voorkomen dat hij via ons bij een ongeschikt baasje terecht komt :)

Maar er is nog niks definitief. Ook als ze op huisbezoek komen, is er nog niks definitief en wordt er niet per direct een vlucht geboekt voor het hondje. Na het huisbezoek kunnen wij nog altijd afzien van de adoptie en er toch voor kiezen om het hondje niet naar Nederland te laten komen. Wat dat betreft heb ik eigenlijk wel een fijn gevoel bij de stichting, dat gedurende het hele proces alles geheel vrijblijvend is en we hen niks verschuldigd zijn oid

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 18:20

Maar goed over nadenken EJ, je neemt een maatje voor het leven, dan is het mooi als dat enigzins soepel verloopt. Een pup opvoeden is al een hele uitdaging en die van jullie is dan al wat ouder dan de beste leeftijd voor socialisatie.
Mag ik vragen waarom jullie hiervoor kiezen (of heb ik daarover heen gelezen...)

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 18:36

Ja dat doen we zeker! :)
Het scheelt dat ik het niet alleen hoef te doen. Mijn ouders hebben veel ervaring met honden, en hebben in het verleden ook een hond met een vervelende achtergrond gehad, dus ik heb er wel vertrouwen in dat het goedkomt.
We kiezen voor een herplaatser omdat wij graag een hondje die een vervelende start heeft gehad een liefdevol thuis willen bieden. En de keuze voor specifiek deze stichting en dit hondje is omdat wij hier een goed gevoel bij hebben, wij voelen ons hier prettig bij. Maar wij zullen zeker gedurende dit proces erover blijven nadenken om te zorgen dat we geen verkeerde beslissing maken :)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 19:03

Mooi dat je ouders al veel ervaring hebben. Mijn ouders hebben ook veel herplaatsers gehad en dat is ook altijd goed gegaan. Hopelijk is dat bij jullie ook zo! Succes met de overwegingen en voorbereiding.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 22:06

Afbeelding
Het heeft even geduurd maar hij is binnen en ben er tevreden mee. Hoop dat het zijn doel zal bereiken :) Het zit aan zijn looplijn maar voor de foto heb ik die over z'n rug gelegd. In het donker nog best oké te zien.

Afbeelding
Vandaag is pakket één binnen gekomen. Helaas gunt DHL mij het pakket van kiwiwitje niet dus daar moet ik nog op wachten. Hondjes kunnen in ieder geval weer smullen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-20 09:44

Ik heb even geen tijd gehad om gisteren echt te reageren. heel de dag druk :P

Alleen zijn hebben we eigenlijk altijd gewoon gedaan. Alleen bij Djessey is t er nooit echt van gekomen. Dus dat oefenen we nu met korte momentjes(20 minuten) maar dat is puur voor mezelf :+

Ik ben het ook wel eens met het bericht van kaus. En de tip van Norway vind ik ook een hele goede. En ik ben t ook eens met KimD :o

Maar ik hoop voor jou dat dit hondje past en alles leuk is. Zorg in ieder geval al voor een GPS systeem en een anti ontsnappingstuigje (dus met 3 banden)

Ik heb een herplaatser uit Nederland. Met stamboom. En ondanks dat ik haar nooit meer kwijt wil begin ik er nooit meer aan. :)

Mooi ding Denies! Lekker duidelijk!
Hopelijk genieten ze straks ook van mijn pakketje :P

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 11:09

Ik zou ook nooit en te nimmer een herplaatsen uit het buitenland nemen om exact de eerder genoemde redenen. Ik heb letterlijk nog nooit een echt groot succes verhaal gehoord (en met het ene probleem is beter om te gaan dan het ander). Daarbij geloof ik ook niet dat je het probleem oplost in land van herkomst. Eerder stimuleren want die Nederlanders lossen hun probleem met zwerfhonden deels op.

Hier nog twee weken wachten op Tessel (Ja ja we hebben een naam!) Wat duurt het puppywachten toch lang O:) We hebben wel voorpret. Onze oudste dochter heeft de hele puppy uitzet op haar kamer uitgestald staan. De bench is al in gebruik voor haar broertje >;) Afbeelding

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 11:27

Hahaha, salsa, dat komt me zooo bekend voor. Mijn dochter heeft destijds alles in het roze uitgezocht en zat ook de hele tijd in de bench _O-

Sterkte met wachten!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-20 11:29

whahahah geweldig!
Wij hebben inmiddels 2 dekkingen achter de rug. Niet helemaal volgens t boekje. Maar we gaan aftellen tot 9 maart! (echo)

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 12:05

Anna79 schreef:
Hahaha, salsa, dat komt me zooo bekend voor. Mijn dochter heeft destijds alles in het roze uitgezocht en zat ook de hele tijd in de bench _O-

Sterkte met wachten!

Hier idem! Veel roze. Ze heeft ook een oud-roze halsband met riem. Voordeel is dat mijn man al zelf nu komt om een tweede setje te halen want dit ging hem te ver haha. Is goed lief....koop ik toch gewoon nog een halsband en riem.

Kiwi- spannend! Ik ga duimen. Enne ach niet zoals het moet....baby's komen wel vaker op bijzondere manieren tot stand whahaha