Ik kwam er op de tekening totaal niet uit, dus ik heb een wassmelter voorgebouwd van karton. Nu kan ik maten opmeten en dan m’n vader vragen er een te maken
(kattenstaart ter referentie)Mijn controle vorige week ging goed, beide volken goed groot en op resp. 7 en 8 ramen broed. Beide koninginnen gezien, dus dat is ook mooi.
Ik heb een liefhebber voor een volk, dus ik denk dat ik over niet al te lang een verzamelbroedaflegger maak voor diegene. Dat is weer nieuw dus ben benieuwd hoe dat zal gaan

Qua allergie, het lijkt met de controles wel goed te gaan, dan heb ik natuurlijk dikke handschoenen aan en een kap op (voordeel, dan kan ik niet in mn ogen wrijven). Het probleem lijkt echt te zitten in mijn gerommel met kastdelen, waar ik met blote handen bezig ben.
Bijensteken zwel ik trouwens ook ontzettend van op, net als jij dus Sassybarrel. Nooit zo over gedacht eigenlijk.
Fijn dat je er ervaren hulp bij hebt gevonden, het is toch fijn om dingen met iemand te kunnen bespreken.
Floorsil, leuk dta je ook weer in de bijen zit! Ik werk eigenlijk altijd zonder rook, maar de tip van Nickeltje (denk ik) van een doek met nootmuskaat olie vind ik echt heel fijn. De bijen schieten echt naar binnen, dan kan ik zonder te pletten de volgende kamer, dekplank, of koninginnerooster neerleggen.