Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_R_G_

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:42

Oooh wat groeit ze hard!!! <3
Wat leuk om te zien!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:44

xLaraaj schreef:
Jij hebt kleine sheltie’s he ? Hoe gaat het met de pup? :)

Beide Shelties zijn inderdaad van het Britse type, dus wat fijner dan het Amerikaanse type. Het Amerikaanse type is wat grover vind ik, ook wat grotere poten enzo haha. Maar echt klein is mijn Sheltie niet hoor, mijn reutje weegt 7,5 kilo. Hij is wel fijntjes voor een reu inderdaad!

Dankjewel, Azmay! :D

En wat gaat de tijd toch hard he _R_G_ <3

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 12:23

Voor mij juist dan liever de grote broer schotse collie. Maar ken erg weinig over ze

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:26

Ik vind de langhaar ook leuk, als deze maar niet onwijs pluizig is. Met een mooie correcte vacht vind ik. Ze prachtig, die zou ook welkom zijn ij onze roedel.

Ik borstel zelf sowieso nooit, lang leven het trimsalon.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:39

@ yvje: als je pup zelfs 2 waterkommen leegdrinkt en zo bol wordt als een ballon, dan zou ik ook niet geneigd zijn om continu water ter beschikking te stellen. toch niet alles je alle andere oorzaken hebt uitgesloten (blaasontsteking, nierfalen, suikerziekte...)
Ik ken ook een pup die elke waterkom die hij zag "moest" leegdrinken en die was dan ook moeilijk zindelijk te krijgen. Nochtans had hij in het nest altijd een grote waterkom ter beschikking gehad en was hij de enige uit het nest die het deed. Daarbij hebben ze toch ook gedurende een tijdje de waterkom weggehaald voor de nacht. Wel hielp het om een grotere waterkom te geven, zodat zelfs als hij zich enorm vol dronk, nog steeds meer dan een halve kom over hield...

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:22

Inderdaad werkt een grotere kom voor veel honden ook als een afremming en verder eens bij houden hoeveel liter de hond in 24 uur drinkt als hij onbeperkt water beschikbaar heeft. Is dit ver boven de richtlijnen, dan terug naar de dierenarts en de pup goed laten onderzoeken.

Nu beperken zou ik niet doen, maar dat is meer omdat je het opschrokken van water anders nooit kan bijsturen en je hond straks 10+ jaar zo obsessief drinkt.

Ik ken echt meerdere honden met dit probleem en daarbij was er geen medische achtergrond, wel een mentale. Bij mijn eigen rescue reu hebben we toen dus een mega bak gekocht ( je weet wel, zo'n plastic bak met een randje waar je grote plantenbakken op kunt zetten ) en daar van alles in gelegd. Van grote bakstenen, iets kleinere keien en andere opstakels. Dan moest hij nadenken terwijl hij uit zijn maar cm hoge waterbak dronk. Hij had dan niet de angst dat er geen water meer zou zijn ( want er ging gerust 10
Liter in ), maar hij moest wel iets meer met zijn hoofd bij het water drinken blijven.

Een andere hond was zwaar overprikkeld thuis en bleef maar kleine beetjes water drinken gedurende de dag. Daar ben ik mee aan de slag gegaan qua prikkels.

Bij Olivia werkt het om geen kleine bak te gebruiken. Die heeft bij zo'n kleine bakjes echt het idee dat ze het op MOET drinken. Gaat tijdens een wandeling ook alle bakjes af om de restjes op te drinken.

Bij satan had ik weer het probleem dat ze vroeger niet wilde drinken ( bang voor water en dus ook haar waterbak. Kreeg als jonge hond altijd uit een zuigfles water )... Dus die kreeg vlees erdoorheen.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:56

Yvje, lastig zo met je pup. Ik zou het eerst op medisch vlak zoeken, dus bloed en urine onderzoek laten doen en goed laten nakijken. Als medisch alles ok is, dan kun je idd proberen met hele grote waterbak of met obstakels er in, of afleiding etc.. Evt ook er een training van maken, dus paar slokjes water, dan daar weghalen en zodra dat gebeurd belonen. Als dat ook niet werk, dan zou je idd moeten beperkten, want de hele dag doordrinken is ook niet goed voor de pup.
Het evt in de nacht geen water aanbieden ivm slapen in de bench is geen probleem, als het goed is slapen ze toch. Maar tot die tijd zou water eigenlijk altijd beschikbaar moeten zijn.

Mercury, wat is ze alweer groot geworden, leuk hoor!

En ik verwacht wel puppyspam van de nieuwe pups aanstaand weekend ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:02

Hoe eigenwijs kortharen zijn? Zo eigenwijs. :')

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:07

Kim, vind het eigenlijk een hele logische actie :D
Mijn vorige flat, heeft wel eens haar speeltje uit de handen van de trainer gejat, tijdens het lopen van een parcour, toen ze er achter kwam dat hij hem vast had. Daarvoor had ik hem op de grond liggen en ging ze hem zelf ophalen. Dus toen had hij hem verstopt, maar ook dat werkte dus niet. Toen maar in de auto gelegd en de volgende keer iets meegenomen wat in de zak kon.
Ik kan alleen maar heel hard lachen om dat soort acties, vind het gewoon slim :D :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:09

Maar dat zouden lijn 2 borders ook hun idee zijn hoor
Kim zou ik je miss een Pb mogen sturen over je collie straks?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:25

Leuke uitleg Kim, dankjewel :D Het is dat ik de Kelpie en Cattle heb gekozen maar ik vind dit ook een erg leuk ras!

Ik zou inderdaad goed kijken naar hoe je hond drinkt. Dundy lijkt ook zo een hele bak leeg te drinken maar de helft eindigt ernaast. Hij eet namelijk het water, soms vraag ik me af hoe hij uberhaupt functioneert :Y)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:29

fannetje schreef:
Kim, vind het eigenlijk een hele logische actie :D
Mijn vorige flat, heeft wel eens haar speeltje uit de handen van de trainer gejat, tijdens het lopen van een parcour, toen ze er achter kwam dat hij hem vast had. Daarvoor had ik hem op de grond liggen en ging ze hem zelf ophalen. Dus toen had hij hem verstopt, maar ook dat werkte dus niet. Toen maar in de auto gelegd en de volgende keer iets meegenomen wat in de zak kon.
Ik kan alleen maar heel hard lachen om dat soort acties, vind het gewoon slim :D :+

Ik kon er ook vreselijk om lachen, ik hou echt van dat soort geintjes. :') Liever niet als het voor het echie is, maar dan nog kan ik erom lachen.

Dana was overigens de enige die dat deed, de borders deden braaf wat ze moesten doen. :+

Edit: Puk had ook zo'n geintje. Ik zei 'tunnel', mijn lichaam stond verkeerd en tada, verkeerde gat. :P

Laatst bijgewerkt door KimD op 15-03-18 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:31

Zoe_97 schreef:
Maar dat zouden lijn 2 borders ook hun idee zijn hoor
Kim zou ik je miss een Pb mogen sturen over je collie straks?

Ik denk dat je mij bedoeld hè? Aangezien de andere Kim geen collies heeft, en ja, dat mag uiteraard. :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:34

Lekker typisch border, gewoon doorvliegen _O- Menig hond zou stoppen als ze het niet snappen.

Ik merk bij mijn Cattle dat die nog echt te jeugdig is om het serieus te nemen. Die vindt het allemaal zo ontzettend leuk dat dingen als wachten en naar mij luisteren er niet altijd inzit. Maar die heeft ook een enorme drang om te gaan. Als ik niet op tijd een commando geef dan bedenkt hij zelf wel welke hindernis de volgende is. En dat is dan meestal de tunnel :Y)

Edit: ik vraag me trouwens af waarom je met je rechterhand wijst bij die tunnel? Ik zou daar geneigd zijn dat met links te doen omdat hij de linker ingang moet hebben. Doe je dat puur omdat je hond daar aan je rechterkant is?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:40

Kaus schreef:
Lekker typisch border, gewoon doorvliegen _O- Menig hond zou stoppen als ze het niet snappen.

Ik merk bij mijn Cattle dat die nog echt te jeugdig is om het serieus te nemen. Die vindt het allemaal zo ontzettend leuk dat dingen als wachten en naar mij luisteren er niet altijd inzit. Maar die heeft ook een enorme drang om te gaan. Als ik niet op tijd een commando geef dan bedenkt hij zelf wel welke hindernis de volgende is. En dat is dan meestal de tunnel :Y)

Edit: ik vraag me trouwens af waarom je met je rechterhand wijst bij die tunnel? Ik zou daar geneigd zijn dat met links te doen omdat hij de linker ingang moet hebben. Doe je dat puur omdat je hond daar aan je rechterkant is?

Je moet de hand zien als een verlengde van je lichaam, ook voeten, heupen, schouders zijn belangrijk. En dan is rechts het meest voor de hand liggend omdat de hond aan die kant loopt. Als ik wissel van hand, wisselt de hond van kant.

Ik zal eens kijken of ik een filmpje kan vinden waar dat duidelijker is.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:47

Ik train wel eens met een hond die op erg hoog niveau loopt. Dan merk ik inderdaad echt dat het allemaal aan mijn verkeerde aanwijzingen ligt _O- Die hond doet namelijk precies wat ik zeg maar niet wat ik bedoelde. Heel confronterend ^)

Ben benieuwd naar een filmpje! Vind het een erg interessant voorbeeld qua links/rechts.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:56

Lichaamstaal is idd heel belangrijk, dus als zij haar linkerhand zou gebruiken, blokkeert ze het linker tunnelgat en zal hij naar rechts gaan. Ik heb daar al eens een mooi filmpje van gezien hoe je dat al kunt gebruiken in de training van je pup, echt mooi om te zien.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:02

Kaus schreef:
Ik train wel eens met een hond die op erg hoog niveau loopt. Dan merk ik inderdaad echt dat het allemaal aan mijn verkeerde aanwijzingen ligt _O- Die hond doet namelijk precies wat ik zeg maar niet wat ik bedoelde. Heel confronterend ^)

Ben benieuwd naar een filmpje! Vind het een erg interessant voorbeeld qua links/rechts.

Dit is de verkeerde hond en een van onze laatste trainingen, maar je ziet me wel een paar keer wisselen, en dus ook van hand wisselen.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:35

Bedankt voor jullie adviezen meiden! Ik ga eea proberen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:38

Hoe bedoel je de verkeerde hond? :+

Vind het erg knap! Die draai voor de slalom en het onderscheid tussen de tunnel en de schutting. Hoe lang heb je hier voor getraind?

Ik denk dat als ik met jouw hond een rondje ga lopen hij alle kanten op vliegt behalve de goede _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 22:11

Kaus schreef:
Hoe bedoel je de verkeerde hond? :+

Vind het erg knap! Die draai voor de slalom en het onderscheid tussen de tunnel en de schutting. Hoe lang heb je hier voor getraind?

Ik denk dat als ik met jouw hond een rondje ga lopen hij alle kanten op vliegt behalve de goede _O-

Dit is Guinness, ik train inmiddels niet meer met hem, ik heb hem overgedragen aan Kay. Met mij ging hij echt niet meer lekker, heel langzaam, heel ongecontroleerd, zoals ook wel te zien. Ik ging met hem aan het werk zoals ik momenteel met Puk train, en dat benadeelde hem heel erg. En aangezien Kay 'geen' agility hond had om te trainen is de keuze gemaakt om hem door te schuiven.

Guinness wordt nu zes en dit is het resultaat van 2 jaar fatsoenlijke training. We zijn ergens anders begonnen maar dat deed meer kwaad dan goed, maar je eerste hond verpest je altijd zeggen ze. :D

Laatste filmpje van mijn Pukkiepuppy, ze blijft mijn baby. <3 Mooi voorbeeld, om haar goed in de slalom te krijgen blijf ik stil staan met mijn hele lichaam richting muur, daardoor maakt zij een ruime bocht en een goede insteek. Daarna zet ik de drie sprongen in en zet tussen sprong twee en drie te snel een stap terug waar zij op reageert en dus tussendoor komt.

En zo gaat hij goed, maar vervolgens maak ik er achter de tunnel een potje van. :+ :+ Arme hond. :')

Wel leuk, door jou vraag nog eens door mijn telefoon gespit, kwam nog vanalles tegen. :D

Onder andere dit. <3 <3

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 00:37

Heel interessant om te zien! Vooral die insteek bij de slalom is duidelijk te zien. Als je daar inderdaad had gedraaid was ze waarschijnlijk naar je toe gekomen.

Wat een schatje die pup. Mooie donker koppie ook <3 Welke is dat van je honden?

Edit: ah Harvey lijkt me. Erg aansprekend hoofd heeft ie <3

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 07:54

Leuk hoor die filmpjes en idd mooi te zien waar het goed en fout gaat.
En die laatste foto <3

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 08:05

Afbeelding
Afbeelding

Kleine meisjes worden groot, alweer 10,5 maand gaat snel.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 08:30

Ik ga nog een half dagje werken en dan einde van de middag Elin ophalen.. *\o/*