Wat leuk om te zien!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xLaraaj schreef:Jij hebt kleine sheltie’s he ? Hoe gaat het met de pup?
fannetje schreef:Kim, vind het eigenlijk een hele logische actie
Mijn vorige flat, heeft wel eens haar speeltje uit de handen van de trainer gejat, tijdens het lopen van een parcour, toen ze er achter kwam dat hij hem vast had. Daarvoor had ik hem op de grond liggen en ging ze hem zelf ophalen. Dus toen had hij hem verstopt, maar ook dat werkte dus niet. Toen maar in de auto gelegd en de volgende keer iets meegenomen wat in de zak kon.
Ik kan alleen maar heel hard lachen om dat soort acties, vind het gewoon slim![]()
Kaus schreef:Lekker typisch border, gewoon doorvliegenMenig hond zou stoppen als ze het niet snappen.
Ik merk bij mijn Cattle dat die nog echt te jeugdig is om het serieus te nemen. Die vindt het allemaal zo ontzettend leuk dat dingen als wachten en naar mij luisteren er niet altijd inzit. Maar die heeft ook een enorme drang om te gaan. Als ik niet op tijd een commando geef dan bedenkt hij zelf wel welke hindernis de volgende is. En dat is dan meestal de tunnel
Edit: ik vraag me trouwens af waarom je met je rechterhand wijst bij die tunnel? Ik zou daar geneigd zijn dat met links te doen omdat hij de linker ingang moet hebben. Doe je dat puur omdat je hond daar aan je rechterkant is?
Kaus schreef:Ik train wel eens met een hond die op erg hoog niveau loopt. Dan merk ik inderdaad echt dat het allemaal aan mijn verkeerde aanwijzingen ligtDie hond doet namelijk precies wat ik zeg maar niet wat ik bedoelde. Heel confronterend
![]()
Ben benieuwd naar een filmpje! Vind het een erg interessant voorbeeld qua links/rechts.
Kaus schreef:Hoe bedoel je de verkeerde hond?
Vind het erg knap! Die draai voor de slalom en het onderscheid tussen de tunnel en de schutting. Hoe lang heb je hier voor getraind?
Ik denk dat als ik met jouw hond een rondje ga lopen hij alle kanten op vliegt behalve de goede