[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Airborn

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:42

Petitparis, helemaal waar!

En pfffffff, man, ik ben zojuist 10 jaar van mn leven kwijt... Om te beginnen, ik ben afgestudeerd DA, richting landbouwhuisdieren maar werk vooral met paarden.
Maar, puppenkind wordt hyper als hij overprikkelt is. Net aan het wandelen, en laatste 500 meter wordt Milo echt heeeeeel hyper. Heb hem nog nooit zo hard zien rennen, hij struikelde er van... Dus aan de lijn, maar daar ging hij vrolijk verder, zodat hij zichzelf omtrok en dus pissig werd op de lijn... Dus, puppenkind opgetilt, laatste stukje kon ik wel tillen dacht ik. Nou, slecht idee, hij wou in mn armen verder racen en sprong dus zo uit mn armen... In het proberen op te vangen, met lijn nog in mn handen etc kwam hij soort van rechterschouder eerst op de grond, met zn rechtervoorbeen raar naar buiten en er onder...
Pfffff piepen! en zelfs klapperend in mn handen bijten (voelde amper druk, was heel zachtjes), en flink kreupel, terwijl als je vol op zn tenen gaat staan, hij niets laat zien.... Dus DA of niet, ik half in paniek als overbezorgde puppenmama... Pup weer opgetilt (nu veroerde hij geen vin) en naar huis, daar pup nogsteeds kreupel, DA gebeld en meteen heen gereden. Was 10 min na de val bij de DA en daar nog meer heeeel licht kreupel en met aftasten etc reageerde hij amper... Als ik in zn pootje knijp nu thuis komt er meer reactie, stomme stoicijnse pup... Iig, niets gebroken, waarschijnlijk wel wat verrekt of gekneust...
Nooit gedacht dat ik met mn eigen beestje zo alle logica en kennis de deur uit zou doen!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:27

Heel veel sterkte nu met het gemis.

Stomme pup airborn...

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:48

Onhandige pup vooral, verder kon hij er weinig aan doen. Voornamelijk mijn schuld helaas. Ondertussen lijkt hij weinig last meer te hebben gelukkig. Ik voel me nog een potje schuldig.

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:57

Ze zijn soms heel snel! Hopelijk is hij snel weer de oude.
Petit heeft een moment van hevig spelen ook even gemankt. Denk dat hij wat onhandig in zijn bench was gelopen. Hebben hem dan even stil gehouden en was daarna weer oké :)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:02

Vandaag mijn stabijpupje ook al ff mank. Eerste keer spelen met een grote zwitser van 46kg. Als die op je poot staat doet dat ff zeer

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:06

petitparis schreef:
@ Van: vraagje, ik ben het topic van "tamaskans in de maak" oid tegen gekomen. Is de combi nu geslaagd of niet? want heb begrepen dat de pups nagenoeg allemaal zo goed als zwart zijn gebleven. Uiteraard wil dit niet zeggen dat ze niet de juiste genen hebben om mee verder te gaan. Maar ben wel benieuwd.
In mijn ogen heel geslaagd :))
Uiteraard hebben ze wel hun fouten maar dat is niet anders te verwachten met zo'n eerste generatie. Ze hebben ook zeker goede dingen meegekregen van mams, de neus bijvoorbeeld er zijn echt maar bar weinig Tamaskan met een juiste lichte/matige stop en rechte neusbrug.
Qua kleur is het nest juist heel positief uitgevallen. Ik had verwacht dat er misschien een paar seal/zwartgrauwe tussen zouden zitten maar dat het merendeel gewoon zwart zou zijn. Dus dat ze allemaal seal/zwartgrauw zijn is super misschien iets te donker maar dat word hopelijk bij de 2e generatie beter. Roek krijgt overigens nog wel steeds meer lichtere haren door haar vacht dus wie weet is het straks wel te zien dat ze niet echt zwart is :Y)

sterkte DanielleB :(:)

Met die bewegelijke pups zijn foutjes snel gemaakt, gelukkig weinig aan de hand :)

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:43

Sterkte, DanielleB. Wat een verdriet kan dat geven zeg. :(

Roek is zo'n rank ding zeg. Wow. En dus toch zwartgrauw.

Wat een verhaal van stuntel hyperpup! Ai ai. Schrikken zeg.

Wachten duurt lang. Ik hoop zo dat begin februari de teef loops wordt en dat de dekking (2 onervaren honden :+ ) goed verloopt en er veel reutjes bij zitten. Dan moeten we nog wachten tot april voor ze geboren worden en tot juni tot ze weg mogen, maar allez... dan weet je tenminste dat het gaat gebeuren. Ipv afwachten maar.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:35

Sterkte Danielle :(:)

lol Airborn, heel herkenbaar. Hier ook al meerdere hartverzakkingen/-stilstanden gehad. Ook in hun spel kunnen ze idioot doen en moet ik mijn ogen soms afwenden.

@van: ok nu begrijp ik het en idd een eerste generatie draagt meestal alles met zich mee, maar toont het niet noodzakelijk. Op naar de volgende :)

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:37

Veel van jullie zijn hier al een dondersteen rijker. Hebben jullie nog gouden tips voor ons als de kleine haarbal komt? :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:44

tips als in? waar slapen, speeltjes, voeding...

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:46

Nou wat hadden jullie nu achteraf toch anders gedaan? Wat hebben jullie gedaan toen jullie thuis kwamen met de pup? Wat zijn de belangrijkste leerlessen geweest?

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:50

Ik gebruikte eerst nooit de bench, maar vind dat toch wel handig om gelijk aan te leren bij een pup. Zodat ze ook een rust plekje hebben wat echt alleen voor de pup is. Sommige pups kunnen zelf moeilijk hun rust nemen en dan is zo´n bench wel heel handig. Als je daar direct mee begint, helpt dat ook met de zindelijkheid en het aanleren van alleen blijven. Ik heb zelf een appartement, dus dan is het handiger de bench even te sjouwen, maar ik zou de bench ook snachts in de slaapkamer zetten de eerste paar dagen totdat die een beetje gewend is en dan gewoon dag en nacht op de plek waar je hem wil hebben.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:52

@ Macchiato wat leuk! Wanneer wordt het teefje gedekt?

@ Danielle sterkte :(:)

@ Airborn pff dat is even schrikken! Gelukkig niks gebroken!

Pip is vandaag weggelopen -O-
Normaal is ze heel erg op mij gericht en maakt het niet uit als de poort los staat, maar haar grote valse stiefzus Lily leert haar allerlei foute dingetjes aan en die peerde hem dus gelijk. En Pip er dolle pret achteraan. En een lol dat ze hadden _-:(

Uiteindelijk Pip opgetild en Lily op haar donder gegeven en toen konden ze ineens allebei wél luisteren haha. Was wel even blij met onze rustige straat!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:52

goh het enige dat me bij gebleven is, alles wat los zit wegsteken als je er niet bij bent, vooral de tissue dozen :+

en verder als ze slecht/niet eten uit hun kom, maar wel elk "snoepje" of kruimeltje dat jij laat vallen opschrokken: hard zijn en geen eten meer de eerste 24u en daarna 1x een beetje voer aanbieden en als ze dat niet onmiddellijk opeten, weer 24u laten vasten.
Bij de volgende einig ik echt niet weer op grond met de voerkom op schoot en proberen de pup hapje per hapje te voeren en overal beleg of overschotjes van mijn bord tussen verstopt.

Al de rest zou ik gewoon weer opnieuw doen denk ik, want dat is bij alle honden goed uitgedraaid.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:57

xMaxxiee schreef:
@ Macchiato wat leuk! Wanneer wordt het teefje gedekt?

In maart! Nog wel even spannend dus! In februari hebben we een afspraak staan om kennis te maken met de eigenaren van de teef en het teefje zelf.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 00:45

Airborn schreef:
Hey, mag ik ook mee kletsen? Ik heb sinds 2,5 week een onwijs leuke pup genaamt Milo! ik wou eigenlijk terzijnertijd een volwassen hond uit het asiel, maar bij de fokker (waar ik veel kom) kwam dit kereltje in zn uppie de keuken in wandelen, kroop op schoot en heeft me een half uur afgelebberd... en toen was ik verkocht. Milo is nu bijna 16 week, ik heb hem pas na oud en nieuw opgehaald omdat ik zelf bang ben voor vuurwerk. En hij doet het geweldig! Het is mn eerste eigen hond, ook voor mn verloofde de eerste hond, dus alles is heel nieuw maar hij doet het zo goed. Hij slaapt nu al een week alleen beneden in zn "kennel" (de ruimte onder de trap afgezet met traphekje). Hij komt, zit, begint met af gaan, heeft nog niets stuk gemaakt en we lachen 10 keer zoveel als voor hij er was!
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1441978042533355&set=a.555911507806684.1073741828.100001635180700&type=3
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1433600680037758&set=pcb.1433600753371084&type=3
Ohja, Milo is een Cane Corso, met van vaders kant een kwart american bulldog en nog wat bully XL. Het is dus de grote vraag hoe groot of breed hij zal worden.

_O- Serieus, die twee honden waren wel het laatste die ik zou verwachten op de foto :')
Ik weet niet of je ze vaker ziet, maar geef Soef en Drango maar een knuff van me mocht het zo zijn :))

Wat een prachtig pupje (nouja, pupJE..:')) heb je <3

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 02:14

Sterkte danielle!!

Mijn eerste pup ook poot probleem mee gehad. Hij wilde iemand begroeten op puppy cursus en nam een sprong aan het einde van de riem. Konden gelijk naar dierenarts want hij kwam ook verkeerd terecht. Hij had gescheurde kuitbeen dus moest volledige rust. Gelukk8g goed gekomen!

Morgen met Kenzo naar de dierenarts hij heeft een opgezette lymfeklier. Tenminste ik denk dat het de lymfeklier is. Ik voelde het net pas. Ik verwacht door de stomme niet te vermijden enting maar moet gecontroleerd worden. Het is groter dan een tennisbal en hij kwijlt daardoor ook best wel. Is nu ook wel heel rustig hoewel hij nog steeds lekker mee loopt en wat speelt en knaagt op botjes maar gewoon te rustig voor een pup ;)
Hopelijk niets geks want geef liever geen anti biotica aan zo n jonge pup.
Gelukkig geeft hij geen pijn aan. Hij slaapt nu wel naast mij vannacht.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:03

Dank jullie wel.
Gisteravond lekker paardgereden en met de andere honden gespeeld.
Wel rustig zo hoor! Lizzy haalde altijd kattekwaad uit, anderen uitdagen etc..
Stom om te zeggen terwijl er nog 3 honden in huis zitten, maar het voelt gewoon "stil".
Ze doet het te horen van mijn ex wel goed. Dat is wel een fijn idee

Oeh ja pups.... Gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen en zo zie je maar he, ook al heb je alle kennis.. Je gevoel neemt een hoop over! Mijn border collie als pup schrok van een andere hond, rende de bak in waar ik aan het longeren was en plop onder het paard... Piepen, zoooooooo!
Hebben haar een kwartier in de auto gezet en daarna ging het gelukkig wel weer, enige wat ik kon zeggen: ohneeeeeeeee ohneeeee ohneeeeee hahah.. Dacht echt dat het gebroken was.

Succes bij de DA dierenfan!

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:56

Oh Danielle dat is ook schrikken, onder het paard!

Pipje zat hier met de derde dag gelijk met de poot onder de deur :( nageltje is nu rood en zit los, moet eruit groeien ben ik bang. Ze neemt nu wel braaf afstand van de deur :')

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:10

Tigress schreef:
Airborn schreef:
Hey, mag ik ook mee kletsen? Ik heb sinds 2,5 week een onwijs leuke pup genaamt Milo! ik wou eigenlijk terzijnertijd een volwassen hond uit het asiel, maar bij de fokker (waar ik veel kom) kwam dit kereltje in zn uppie de keuken in wandelen, kroop op schoot en heeft me een half uur afgelebberd... en toen was ik verkocht. Milo is nu bijna 16 week, ik heb hem pas na oud en nieuw opgehaald omdat ik zelf bang ben voor vuurwerk. En hij doet het geweldig! Het is mn eerste eigen hond, ook voor mn verloofde de eerste hond, dus alles is heel nieuw maar hij doet het zo goed. Hij slaapt nu al een week alleen beneden in zn "kennel" (de ruimte onder de trap afgezet met traphekje). Hij komt, zit, begint met af gaan, heeft nog niets stuk gemaakt en we lachen 10 keer zoveel als voor hij er was!
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1441978042533355&set=a.555911507806684.1073741828.100001635180700&type=3
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1433600680037758&set=pcb.1433600753371084&type=3
Ohja, Milo is een Cane Corso, met van vaders kant een kwart american bulldog en nog wat bully XL. Het is dus de grote vraag hoe groot of breed hij zal worden.

_O- Serieus, die twee honden waren wel het laatste die ik zou verwachten op de foto :')
Ik weet niet of je ze vaker ziet, maar geef Soef en Drango maar een knuff van me mocht het zo zijn :))

Wat een prachtig pupje (nouja, pupJE..:')) heb je <3

Plan is regelmatig samen te wandelen dus ik zal de groetjes doorgeven.

Succes bij de da!

En oef,los nageltjes.

Milo is stijf en loopt net niet lekker maar lijkt er weinig last van te hebben gelukkig. Wel vind hij me extreem stom nu omdat ik hem traumeel geef en dat is vies..

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:11

Danielle sterkte.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 12:11

petitparis schreef:
@van: ok nu begrijp ik het en idd een eerste generatie draagt meestal alles met zich mee, maar toont het niet noodzakelijk. Op naar de volgende :)
Ze heeft(net als alle pups uit een outcross nest) ook een 'conditional' papier om met haar te fokken zal eerst haar papieren omgezet moeten worden naar 'full/unrestricted' en daarvoor moet ze naast alle normale gezondheidstesten ook een exterieur en gedragstest ondergaan en dan moeten ze haar nog goed keuren dus er zomaar mee verder fokken omdat ík haar wel gelukt vind is er niet bij :P
En ze heeft 50% kans om het zwart door te geven, word er dus uiteindelijk besloten dat ze het zwart niet willen behouden zullen alleen de wolfsgrauwe pups verder gebruikt worden.

@Macchiato, Ik heb niet echt dingen wat ik anders zou doen. Ik doe de dingen zo zodat ik me er zelf goed bij voel soms blijkt dat niet te werken en dan probeer ik iets anders maar ga vooral geen dingen doen die andere aanraden maar waar jij zelf je bedenkingen bij hebt.

Milo lijkt veel op de CC van mijn zus :Y) leuk dier!

Met pups zijn ongelukjes zowat onvermijdelijk. Ik denk ook af en toe waarom wou ik nou in hemelsnaam een zwarte hond, is helemaal niet handig, hoe vaak ik al half op mijn bek heb gelegen omdat ze in het donker niet te zien is _O-

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 12:34

Heerlijk slapen zo met een afwasborstel in je mond :')
Afbeelding

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 12:37

Haha die andere echt zo van: pfff hoe hij er bij ligt te slapen

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:07

Net terug van de dierenarts. Het is een giga abces en groeit. 1 kant nek opgezet. Reden niet te achterhalen. Wel 40 graden koorts. Flink aan antibiotica en afwachten. Gelukkig is hij wel erg tam maar toch actief allert en eet en drinkt goed. Nu uitzieken en hopelijk vlot verbetering.
Mogelijk heeft hij zich ergens flink aan gestoten of te hard gecorrigeerd door 1 vd volwassen honden. Kan ook nog correctie vd kat zijn. Oftewel iets is fout gegaan en wordt nu hopelijk opgelost