gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:43

De ene is nog helemaal goed en mag voor 60 weg. De ander heeft wel een scheur in de bodem, mist een stuk dus, wat prima op te lossen valt met een grote toiletbak erin, verder helemaal in orde, die voor 40

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 08:13

Yv ze doet ze wel veel in 1 bepaalde hoek als een soort wc :3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 08:46

Is hier wellicht iemand die interesse heeft in de Fairplast Ranch van 1.40? 2 maanden gebruikt (omg Utrecht)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 09:26

xniieeenke schreef:
Yv ze doet ze wel veel in 1 bepaalde hoek als een soort wc :3

Maar eet ze haar blindedarmkeutels (dus niet de gewone keutels, google anders even op afbeeldingen: blindedarmkeutels konijn) nou wel of niet op? Jij wil weten of ze te dik is, zou een antwoord terug dan wel fijn vinden.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 09:33

Wist helemaal niet wat dat waren, jeetje :oo
Maar, die zie ik nooit en check haar en d'r hok wel dus denk dat ze die opeet ja!

(Sorry btw, mobiel zoeken is heel onhandig ik stelde het uit)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:37

Ahhh Eowyn, wat doe je me aan! Ik denk, die zijn toch teveel voor wat ik voor een extra hok wil uitgeven, maar nee dus _O-. Had jij nou de normale of de Plus? Of met andere woorden: zit die scheur in de bak op de grond of op die bak voor het bovenste stuk van het hok? Welke kleur zijn ze ook al weer? En bij allebei zijn de hekjes onder aan de voorkant eruit toch?
En hoe snel wil je ze weg hebben? Ben bang dat ik pas begin januari in de gelegenheid ben om richting het noorden van het land te rijden. Drukke weekendjes die eraan komen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:02

Yv_ schreef:
Ahhh Eowyn, wat doe je me aan! Ik denk, die zijn toch teveel voor wat ik voor een extra hok wil uitgeven, maar nee dus _O-. Had jij nou de normale of de Plus? Of met andere woorden: zit die scheur in de bak op de grond of op die bak voor het bovenste stuk van het hok? Welke kleur zijn ze ook al weer? En bij allebei zijn de hekjes onder aan de voorkant eruit toch?
En hoe snel wil je ze weg hebben? Ben bang dat ik pas begin januari in de gelegenheid ben om richting het noorden van het land te rijden. Drukke weekendjes die eraan komen.

Ik heb de normale. Uit een is het nachthok, maar die heb ik wel los voor je om zelf te bevestigen, zo ook de tralies van de voorkant.

De scheur zit in de bovenste, maar merk je vrij weinig van, het is nog net zo stevig. Mocht je dat niet willen ben ik wel bereid 'm om te wisselen voor een andere, ik heb er 4, maar die is verder helemaal goed en dan dus ook €60. Kleuren moet ik even precies voor kijken, dat weet ik niet uit mijn hoofd, haha!

Hoe snel, tja, ik kan zelf pas over 3 weken ofzo het nieuwe hok kopen dus dat komt mij heel goed uit

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:30

Zal even PBtje sturen, wel zo fijn voor de rest denk ik _O- :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:35

Nou, de hele bende zit hier bij elkaar. Heb ze maar even in de gang gedaan, dat was nog een neutrale plek hier en daar kunnen ze niets + is makkelijk af te sluiten met een hekje.
Gaat echt supergoed, heb er anderhalf uur bij gezeten en buiten wat springen en rijden op elkaar na, gebeurt er weinig meer dan eten en liggen. Daarna even naar de woonkamer gegaan, toen hoorde ik ineens wat kabaal, maar toen waren er een paar op elkaar aan het rijden waarvan er eentje uitgleed en dat was de herrie dat ik hoorde. Hoop dat het zo blijft, is echt zooooveel rustiger dan ik had durven dromen! Ga ze rond half 4 even buiten zetten, wil dat ook graag nog even meemaken als het nog licht is.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:37

ik heb geluisterd naar het advies hier :D
ik ben gewoon verder gegaan met trainen zonder tuigje of wat dan ook. het gaat heel goed, ze springen als paardjes /3

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:44

Jeika schreef:
ik heb geluisterd naar het advies hier :D
ik ben gewoon verder gegaan met trainen zonder tuigje of wat dan ook. het gaat heel goed, ze springen als paardjes /3

Mijne luistert niet naar de clicker XD

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:51

da's lastig :=

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:11

Yv, hoeveel heb je er bij elkaar gezet? (Heb je verhaaltje even gemist geloof ik.. := )

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:33

Yv_ schreef:
Nou, de hele bende zit hier bij elkaar. Heb ze maar even in de gang gedaan, dat was nog een neutrale plek hier en daar kunnen ze niets + is makkelijk af te sluiten met een hekje.
Gaat echt supergoed, heb er anderhalf uur bij gezeten en buiten wat springen en rijden op elkaar na, gebeurt er weinig meer dan eten en liggen. Daarna even naar de woonkamer gegaan, toen hoorde ik ineens wat kabaal, maar toen waren er een paar op elkaar aan het rijden waarvan er eentje uitgleed en dat was de herrie dat ik hoorde. Hoop dat het zo blijft, is echt zooooveel rustiger dan ik had durven dromen! Ga ze rond half 4 even buiten zetten, wil dat ook graag nog even meemaken als het nog licht is.

Klinkt goed! Fijn :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:46

Jullie praten veel :D
Wat betreft oud&nieuw: Ik heb mijn buitenkonijnen altijd gewoon gelaten en eigenlijk ging dat prima.. (wel zorgen voor een goed binnenhokje en daar wat extra stro/hooi) Nu heb ik er twee binnen en sluit wel de ramen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:58

Jaaa, heel fijn! Ook buiten lijkt alles goed te gaan. Eerste half uurtje renden en vlogen ze echt overal heen, maar allemaal afzonderlijk van elkaar. Had het hok even goed uitgesopt en alles vervangen, spullen buiten ook allemaal even net wat anders neergezet. Weet niet of het helpt, maar mijn gevoel zei van wel :'). Echt, wat een héérlijke karakters 3

Ik bedenk me net dat ik ze nog nieteens heb voorgesteld hier.

Sjaak en Gup:
Afbeelding

Jaap en Gijs:
Afbeelding

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:00

Ah leuke konijntjes! <3

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:06

Ah die eerste zwarte, die is prachtig!!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:14

Ik ben ook helemaal weg van Sjaak <3. Die tekening, echt fan-tas-tisch!
Maar allemaal hebben ze wel wat, zijn echt tótaal verschillend qua karakters. Dat neppe Hollandertje is heel erg op zichzelf, maar per dag echt een milimetertje nieuwsgieriger. Denk dat-ie over 5 jaar wel op schoot springt :P. Verder echt súperlief en tam, maar heel erg onzeker. Zie je ook wel een beetje van de foto af, hier was hij net van binnen weer buiten gezet. Hij moet dan echt even bijkomen, weer wennen ofzo.

De zwarte is echt een deugniet eerste klas, echt een heel grappig konijn. En volgens mij vindt hij dat van zichzelf ook :'). En Gijs is heel nieuwsgierig, haantje de voorste en echt wel het baasje.
En ondanks de 3 totaal verschillende karakters, is het blijkbaar toch een match made in heaven <3. Nu liggen ze ook weer als een hoopje op elkaar <3.

Hebben jullie dat trouwens ook, dat verschillende karakters goed gaan? Of juist een beetje dezelfde karakters?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:19

Aaaah wat een leukerds yv!

Iemand ideeën voor een slecht etend konijn? .. Flip m'n nieuwe vind alles interessant behalve eten .. Neemt 3 happen en dan ziet ie weer wat nieuws, zelfs als ik het hem voor houd wil hij niet.
Hij eet wel goed hooi maar valt duidelijk af en dat wil ik liever niet!!
Havervlokken al geprobeerd, vind ie heerlijk maar ook hier was ie daarna weer afgeleid ..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:25

Hm heb een koppel met een totaal verschillend karakter en hele andere achtergrond. Een opvangkonijntje die als zwerver was binnen gekomen. Dominant kereltje, maar tegelijkertijd ook wel een beetje tuttig. :P Bij trainen probeert ie wel van alles uit en staat ook open voor nieuwe dingen. De ander die was van een fokker waar ze alleen maar in een klein hokje zat de eerste jaren, in de nekvel werd opgetild, kwam redelijk getraumatiseerd bij mij. Maar is een schatje eerste klas, hoewel ze ook best een beetje stout kan zijn. Maar zal noooit kwaad doen, terwijl Tijs toch prima aangeeft wat ie wel en niet wil haha. Met trainen kan ze wel een beetje in een vastgeroest patroon zitten, als we ergens mee bezig zijn gaat ze er vol voor soms zo dat ze niet meer reageert op een ander commando/prikkels. Nieuwe dingen aanleren is ook lastiger. Raakt ze iets gestressed van en voelt zich beter bij dingen die ze al kent.. Dus ja ander karakter hebben ze zeker. :) Maar hele goede match tutten de hele dag met elkaar.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:27

Bij mij is het een geval van beide. Ik heb een koppel met twee bijna gelijke karakters. Dan een koppel met het tegenovergestelde.
Mijn groep heeft twee dames met hetzelfde karakter en dat zorgt dus wel voor gedoe met koppelen. Dat opnieuw koppelen wordt trouwens 19 dec :)

Voelt ie zich wel op zijn gemak Tarzan? Zo klinkt het niet, wat begrijpelijk is natuurlijk midden in zo'n koppeling. Misschien apart wat voeren?

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:45

Yv_ wat een leukerds zeg, fijn dat het zo goed gaat! Vraag me alleen wel af hoe het nu is afgelopen met de situatie van de pb?

En bij _Tarzan ziet het er ook goed uit. :)

Mijn nieuwe stelletje heb ik van de week ook gekoppeld, volgens mij ging het wel erg goed.

Afbeelding

Afbeelding

Die kleine is wel een druktemaker!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:46

De situatie van de PB zit nu dus allemaal bij elkaar :j :D.
Ahhhh, mini en maxi :D. Wat leuk! Die stip ook op de neus van witje :D

Oh, super om te lezen zeg!

Spannen Eowyn! Is dat het koppel met Ilona? Of haal ik nu een naam in de war? Dat pittige dametje?

Heb je al geprobeerd om wat groenvoer te geven Tarzan? Soms eten ze dat net even wat makkelijker, blijven in elk geval de darmen werken. Of idd even apart zetten met eten geven, zoals al gezegd wordt.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:59

Klopt, Ilona, ram Lolo en de twee Lotharingerzusters :)