Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Levita schreef:Nicky91 schreef:Hoihoi
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen?
Ik wil mij orienteren voor een werklijn Aussie, kunnen jullie mij tips geven voor fokkers in Nederland evt Belgie is ook goed?
Thanks
Ik krijg een pup eind dit jaar van Wild Divines uit Duitsland. Mijn ervaring is dat in Nederland niet veel met werklijnen gefokt worden. Wild Divines zijn echte mooie werkhondjes.
Hannanas schreef:Waar ligt de beslisser kwa lijn of iets werk of show is? Ik bedoel.. soms is het enorm verweven en uiteindelijk kom je toch terug op veel werklijnen.. als ik mijn hond zijn stamboom uitpluis kom ik op de Amerikaanse database uit op zijn voorouders rond 1800.
Switch2016 schreef:Mijn enigste advies is ga bij de fokker thuis kijken en maak kennis met de honden!
Wat betreft drive ik heb een teefje uit showlijnen die een ongelofelijke drive heeft die kan de hele dag doorgaan, mijn red Merle reu is bloedfanatiek in de agility maar voor de rest easy going en mijn Blue Merle reu is de rustigste van ze allemaal hij vind alles goed doet ook alles maar heeft niet de drive! Alle 3 komen ze uit showlijnen!
Nicky91 schreef:Hannanas schreef:Waar ligt de beslisser kwa lijn of iets werk of show is? Ik bedoel.. soms is het enorm verweven en uiteindelijk kom je toch terug op veel werklijnen.. als ik mijn hond zijn stamboom uitpluis kom ik op de Amerikaanse database uit op zijn voorouders rond 1800.
Snap ik, maar de showlijnen tegenwoordig, hebben over t algemeen heeel veel haaren een hele staart of juist geen. Ze zijn vaak wat compacter gebouwd wat steviger en ik vind dat juist niet mooi
![]()
Terwijl veel werklijnen "foutjes" hebben zoals ze dat zo mooi noemen, zoals een halve staart, of extreem gekruld
Hannanas schreef:Zulke schowballen hebben idd ook niet mijn voorkeur. Maar kwa stamboom is niet echt hardcore showlijn aan te geven toch?
Hannanas schreef:Leuke fokker die wild divines. Uit het nestje van Cate? Heb je Cate in het echt gezien, ik vind haar een rare rug hebben.
keona schreef:Ik ervaar uit mijn nest maar pas 2 gehad dat de teven meer drive hebben en zeer goed zijn en zeer gemotiveerd. Reu veel rustiger en minder gemotiveerd.
Levita schreef:Ja ik heb Cate in het echt gezien. Van haar rug is mij totaal niet opgevallen. Wel hoe ze loopt met Agility. En daar werd ik heel blij van.![]()
Wat betreft jouw vraag waarom een werklijn. Mijn huidige Aus is een 100% showlijn die ook graag en hard voor mij wilt werken. Maar wat ik wel bij hem merk is dat soms wat te veel focus mist. Hij is ook slordig op de sprong, heb behoorlijk wat sprongtechniek oefeningen moeten doen omdat eruit te krijgen. En sinds ik beter kan handelen, springt hij uiteraard ook beter. Maar het kan soms vriezen en dooien bij hem in de ring, of hij is er met zijn hoofd bij of niet. Daarom wil ik nu graag een werklijn, ik zoek een aussie met meer focus.
Ik heb behoorlijk wat fokkers van werklijnen bezocht, maar Cate sprak mij zo erg aan. En heeft die focus die ik zoek. Daarnaast is zij volledig Agility gefokt.
Nicky91 schreef:Als je op de foto's kijkt lijkt t idd of Cate een gekke "bochel" heeft maar dat kan ook door de foto zo lijken.
Ik vind Divine haar kop eigenlijk niet zo mooi, ze heeft een hele lange spitse snuit, zo lijkt op de foto's.
Edit: Dat is Divine sorry! haha Leuk al die hondjes![]()
Ik vind Joesie dan mooier, op de website heeft ze maar 4 teven staan, op FB zie ik meerder hondjes?
Levita schreef:Joesie is ook gaaf, maar Cate is constanter in haar raakvlakken. Joesie krijgt volgend jaar weer een nestjes. Ik heb daar nakomelingen live van gezien en super leuke hondjes ook.
Volgens mij hebben ze nog een reu zelf en ze volgen de nakomelingen ontzettend goed. Ik heb contact gehad met Carmen en eind september verwachten ze dat Cate loops wordt. Spannend hoor.