Heb dat hier ook een keer gehad met mijn oude rex! Die zag er plotseling ook zo voddig uit.
Ik was met babyzeep van Kruidvat eigen merk die parabenen/parfum/siliconen vrij is. Zwitsal bevat veel parfum, ben daar zelf geen fan van Overigens waste ik ze enkel voor show, maar heb mijn lidmaatschap opgezegd, dus show niet meer.
Miracle_
Geplaatst: 29-01-15 20:44
Ja die parfum is inderdaad een nadeeltje. Maar die kruidvat merk zal ik eens gaan halen dan van de week.
Had hier laatst ook een lekkende waterfles, denk dat je hem op de een of andere manier gesloopt hadden, want smorgens bij het voeren was het een groot moeras in de bak Toen waren ze me een partij smerig.. Lekker liggen rollebollen in het natte zaagsel en hooi denk ik
Zo was je ze nooit, zo was je er 3 per week
Maar ik was ze inderdaad ook alleen als het echt nodig is.. Ben dr niet zo van, dat gefrut Maar had hed idee dat Pipje het wel lekker vond vanmiddag Hij bleef lekker languit in het lauwwarme water poedelen..
Mijn huidige setje laat de waterflessen heel. Mijn vorige Pluis (borstel en rood) maakte er een sport van om het "rietje" eruit te trekken. Hoe vaak we geen zeiknatte bak hadden.
Ik heb trouwens nog twee dozen met stokjes, lekkere kruiden ed, staan. Mijn heren halen de neus ervoor op. Dus als er liefhebbers zijn. Je mag het gratis komen halen. Zal morgen even foto's maken van de verpakking.
Graag gedaan Hier laten ze de flesjes eigenlijk wel heel, maar hier zit ook niet zo'n tuutje/bolletje aan. Komen uit Duitsland. D'r word soms met lomp geweld aan getrokken
Sperziemone
Geplaatst: 30-01-15 11:25
Holy oliebol, weet iemand wat dit is? Echt 5 minuten geleden gefilmd dit.
Tijdens het uploaden even gegoogled op schokken/tjilpen, kwam uit op "waker". Een tjilpende cavia dus. Op zich lijkt het er wel op aan het eind, maar omdat hij daarvoor alleen maar loopt te schokken vind ik het er zó eng uit zien
Ik dacht dat privé betekende dat degene met de link (jullie dus) het wel konden zien. Blijkbaar hebben ze de instellingen veranderd. Nu is hij openbaar
Dat heeft Jill ook welleens gedaan, heb het filmpje op mijn laptop. Maar Jill maakte echt een soort tjilpend geluid, echt als een vogeltje. Volgens mij noemen ze dit een waker en waarschuwen ze hiermee de andere voor mogelijk dreigend gevaar.
Sperziemone
Geplaatst: 30-01-15 12:25
Ja, ik postte onder de video dat ik al dacht dat het om een waker ging, maar omdat hij vooral schokt in het begin vond ik het zo eng... Op het eind hoor je heel zacht getjilp. Maar vind het sowieso vaag dat hij zou tjilpen, want er is niks aan de hand hier. Ben alleen thuis en doe m'n ding zoals altijd. Was zelfs erg rustig hier. Hij zit ook opvallend stil op diezelfde plek als ik hem heb gefilmd. Normaal racet hij de hele bak door, nu zit hij al zeker een uur stil
Nu net even op schoot genomen, piepte of knorde niet eens. Teruggezet op zijn plekje, blijft nu weer gewoon zitten...
Tazzey
Geplaatst: 30-01-15 12:36
Banzai heeft dat geluid ook een keer gemaakt alleen piepte hij er harder bij. Het schijnt een soort alarm geluidje te zijn, wel vrij zeldzaam naar het schijnt. Ik heb in alle jaren dat geluidje maar 2x gehoord.
Cavia's kijken hier gelijk op van dat laatste filmpje. Weet niet hoe ik filmpjes moet plaatsen want anders had ik die van Jill ook even kunnen plaatsen.
Ik heb hem even laten horen aan mijn heren. Banzai keek niet op of om en at gewoon rustig verder aan z'n spinazie blaadjes en Muis begon te klappertanden, dikke puffy vacht.
Sperziemone
Geplaatst: 30-01-15 17:47
Wauw, mijne keken op van het hooi eten en hobbelden toen hun huisjes in. Bizarrrrrrr!
Maar Tommy is dus een waker? Of toch niet echt? Omdat hij het alleen aan het eind maar heel kort doet. Maarja, hij doet het wel, dus dan is het toch een waker I guess?
Ben ik toch benieuwd wat er dan volgens Tommy zo gevaarlijk was dat hij (voor mij) voor het eerst dat geluid maakt...
Maar ik ga zo'n pakketje bandjes enzo uit China bestellen want dat is daar veel goedkoper Even een maand geduld voordat ik tepaard kan filmen dus..
Heb hem net wel uitgetest gewoon vanaf de grond/een hek en hij heeft echt goed beeld Alleen zit er een vlekje op de lens ín dat harnas dus dat krijg ik er niet af, heel vaag..
Miracle_
Geplaatst: 31-01-15 16:46
Haha Melody dat filmpje
Maar, dat is inderdaad een waker. Dat doen ze (in de natuur) om de rest van de groep te waarschuwen voor iets ongewoons of voor gevaar. Maar sommigen hier doen het ook wel eens zonder zichtbare reden.. Ik heb er 1 of 2 die dat doen. Maar die van mij doen soms echt alsof de wereld vergaat
Ik had een vriendin die eventing rijdt en zo'n GoPro op haar cap had. Er kwamen erg leuke filmpjes uit. Alleen het moment dat haar paard weigerde, zij voorover over de sprong ging en de camera afbrak en haar neus en oogkas brak. Ze heeft het daarna, logisch, nooit meer gedaan.
Ik denk dat als ik een GoPro in de bak zat dat Smaug (banzai) hem z'n huisje in probeert te trekken zoals hij dat met alles doet. Hij verstopt echt van alles in dat huisje.