Beginnen met kippen houden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:23

mirim schreef:
Hahahaha, dat snuitje van de poes: ze willen niet :?
Mooie kippen heb je!

O je kunt hem dus zien?
Het was een beetje jammer dat mijn tel niet meteen wilde toen ik begon te filmen hadden ze er al genoeg van.

Marrit89

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:12

Wat een leuk filmpje anneliesdj!
Je ziet die kat echt verbaasd kijken dat de kippen niet blijven staan.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:23

Ach, en hoe de kat achter de kippen aanloopt, alsof hij zeggen wil: wacht wacht!! Ik vind jullie lief!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:33

hoe gaat het met je kipje pina22?

Pina22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:42

Heel slecht helaas :'( of nouja, ongeveer hetzelfde, maar het ging al behoorlijk slecht, en ik heb de dierenarts gebeld, en die zei wat we eigenlijk al wisten, dat we nog even langs konden komen, maar dat ze bijna zeker weten niets meer konden doen. Dus morgen/overmorgen gaan we daar naartoe, en dan wordt ze ingeslapen :'( Pff, we hadden niet verwacht dat het zo snel zou gaan, ik ben er kapot van en kan het eigenlijk nog niet echt beseffen :'(

Het is zo zielig voor de andere kip, en het leek juist beter te gaan. Dus we hadden nog hoop, maar helaas... Heel erg bedankt trouwens voor de tips en het naar haar vragen, heel fijn dat jullie meedenken :)

Ik wil er eigenlijk nog niet aan denken, maar er moet wel zo snel mogelijk een nieuw vriendinnetje komen hierna voor de andere kip. Ik wil niet dat ze straks een paar weken alleen zit, dus ik moet er wel al dingen voor regelen -O- Weten jullie of je gewoon een andere kip erbij kan zetten? Robijn is niet zo agressief ofzo, maar we willen ook niet dat ze gaan vechten...

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:48

wat sneu zeg.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:53

Sneu voor je kipje.
Ik zou je niet aanraden om er nu al een kipje bij te zetten. Kippen kunnen behoorlijk hard voor elkaar zijn en kunnen zomaar een handje helpen om de andere kip uit haar ' lijden te verlossen' en op die manier wil je het echt niet.
Sterkte

Pina22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:11

Nee,ik zou sowieso wachten tot de andere kip is overleden. Bedankt :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 00:01

Mijn mening wil je vast niet horen pina. Maar ik vind dat je vandaag je kip uit haar lijden had moeten verlossen. Dit duurt veel te lang.

Leuk dat je er weer bent Floss. Minidot legt weer sinds de kerst. En dat doet ze in het poezenmandje. Resie is heel zielig, ze doet lang over de rui. Betsie is door de rui heen, ziet er goed uit. Maar ze legt niet.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 02:27

Mona81 schreef:
Ach, en hoe de kat achter de kippen aanloopt, alsof hij zeggen wil: wacht wacht!! Ik vind jullie lief!

Ja muk is nogal aandachtsg*il, had niet verwacht dat hij dat ook bij de kippen zou doen maar dus toch.
Ik was even bang dat hij een flinke pik op zijn neus zou krijgen maar het viel nog mee.

Pina22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 07:43

Antheman schreef:
Mijn mening wil je vast niet horen pina. Maar ik vind dat je vandaag je kip uit haar lijden had moeten verlossen. Dit duurt veel te lang.

Leuk dat je er weer bent Floss. Minidot legt weer sinds de kerst. En dat doet ze in het poezenmandje. Resie is heel zielig, ze doet lang over de rui. Betsie is door de rui heen, ziet er goed uit. Maar ze legt niet.

Ik had het ook het allerliefst gister gedaan, of eigenlijk nog liever zondag, maar ik was alleen thuis zonder ouders (ik kan zelf nog niet autorijden natuurlijk), en de DA is 20 minuten rijden met de auto hier vandaan... En op zondag is de DA natuurlijk dicht. Ik had dus niet echt een keuze hierin...

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:38

hoihoi, ik meld me ook weer eens in dit topic.

Aanschouw Jut & Jul
Afbeelding

hond is banger van hun dan andersom
Afbeelding

Afbeelding
Hallo mag ik naar binnen?

joehoeeee
Afbeelding

Ik word zo blij van die maffe beesten :j Hilarisch vind ik ze.

Ik had trouwens een vraagje. Wat doen jullie tegen opspattend water in de ren? Ze zitten in een zelf gebouwd overdekt ren naast het pad van de tuin. Op die stenen spat het erg op en dat spat met regen behoorlijk de ren in waardoor de kipjes nat worden. nu kunnen ze door een gat in de schuur ook de schuur in waar ze droog en warm zitten maar dat doen ze niet met regen. Plexiglas er tegen een optie? Of wat hebben jullie?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:31

Je hoeft daar niet perse wat mee te doen, als ze de ruimte hebben om droog te zitten.
Ze banjeren hier ook gewoon door weer en wind terwijl ze ruimte zat hebben om droog te zitten, zelfs een kapschuur staan van 10x15 maar ze lopen liever in de regen.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:56

Ik zit er ook over te denken om iets van een opstaande rand te maken, maar dan meer omdat ze zand vanuit de ren over het paadje spaaien :)
Ben echt blij met het nieuwe overdekte hok. Voorheen zaten ze met dit baggerweer de hele dag in het nachthok te balen, maar nu blijven ze lekker buiten hun gang gaan :) Ze hebben ook ieder hun eigen plekje op de zitstokken bepaald, vanmiddag klokslag half vijf ging het treintje de trap op naar boven :D

Pina, hoe is het afgelopen met je kippie?
Welkom terug Floss :)

Pina22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:14

Pareltje is vandaag helaas ingeslapen. Ik vind het heel erg, maar ik ben blij voor haar, want het ging echt niet meer. Het was zo'n lief, leuk kippetje dat altijd enthousiast met mijn rare dingen meedeed (naar de hei, springen, rennen, sleeën, alles), zo'n einde had ze niet verdiend :'(

Afbeelding
Hier was ze al ziek, maar toen ging het stukken beter. Een paar dagen daarna ging het weer heel slecht, en moest ik ervoor kiezen om haar in te laten slapen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:20

Pina wat naar. sterkte ermee. Maar als ze er echt zo slecht aan toe was is dit toch het beste wat je kon doen.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:04

Sterkte pina

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:56

Sterkte Pina, vroeger zou ik denken: het was maar een kip, maar nu kom ik erachter wat een leuke persoonlijkheden het zijn, en begrijp ik je verdriet.

En goh, gaan die van jullie al om half vijf op stok? Hier in Spanje zijn de dagen wat langer, en klokslag 6 uur (na nog wat eten en drinken) gaan ze hier met z'n drietjes op stok. Ik vind dat zo'n leuk gezicht, hun avondritueeltje...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:06

Nee, de dagen lengen alweer, dus het is geen half meer, maar 5 uur als ze op stok gaan.

Ben blij dat de kip is ingeslapen.

Minidot is broeds in haar kattenmandje. Zucht. Het is 14 januari!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 08:38

Jammer pina, maar wel een goede keus voor haar.
Je hebt wel lollige dingen met je kip beleeft!
Kippen zijn inderdaad echte persoonlijkheden. Ik wist dat ook nooit en had niet veel met kippen. Jammer...ik had dus al veel eerder kunnen genieten van mijn kipjes. Ze zijn echt geweldig, de een is aansprekender en leuker dan de ander, maar ze hebben allemaal wel wat grappigs of speciaals.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:53

Met de een wat minder dan met de ander: inderdaad!
Wij hebben 4 chaamse kippen. Een vrij zeldzaam ras wat hier uit de buurt komt. Die horen hier dus. Maar wat een trutten zijn dat. Altijd zenuwachtig weg schieten als je er aan komt.

Gelukkig is er 1 bij die een beetje normaal doet en zelfs uit de hand komt eten. Daarom heb ik ook 3 krielen er bij. Die zijn zo grappig en gezellig.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:08

Dat hoort eigenlijk wel bij de Chaamse Hoen, sommige kippen zijn wat zenuwachtiger dan de ander. Hier komen ze wel naar me toe als ik iets lekkers heb, maar als ik op ze af loop rennen ze ook hard weg.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:11

hier struikel ik altijd over de kippen.

en als ik ze weer wil opsluiten pak ik een bezem om ze ff wat aan te drijven want anders blijven ze gewoon staan :))

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:17

Hier 2 cochinnes en een kuifhoen. De kuifhoen is tam, maar de cochinnes zijn bangerikken. Laatst zat ik redelijk stil in de ren en kwamen ze uiteindelijk om mij heen banjeren. Toen zei ik heel rustig: hallo dames! En...... krijsend en kakelend schoten ze weg....hahaha.... rare beestjes :)
Trouwens voor mij heerlijk nieuws, ik ga verhuizen naar een andere stal en de kippen konden niet mee. Nu blijkt dat de stal eigenaar een oude-Enorme- kippenren heeft staan, waat mn kipjes in mogen!!! Ik ben zó blij dat ze mee mogen :) :) Het zijn rare snuiters, maar ik ben toch gehecht aan ze geraakt ♡

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:22

Laptopmuis schreef:
Dat hoort eigenlijk wel bij de Chaamse Hoen, sommige kippen zijn wat zenuwachtiger dan de ander. Hier komen ze wel naar me toe als ik iets lekkers heb, maar als ik op ze af loop rennen ze ook hard weg.

Klopt. Ik laat die heksen dus ook maar gewoon in hun rondvliegende hysterische waarde. Maar die kleintjes (cochin en orpington) vindt ik echt veel leuker.