Het grote gerbiltopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EllaBellaah

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:04

xManon_: Ik had dit pak altijd
Afbeelding

Ik heb het wel altijd gemengd met supasoft. Dat stoft wel wat meer, maar in combinatie met chipsi al weer een heel stuk minder dan in combinatie met gewoon zaagsel. Ik vind zelf dat zaagsel ook al behoorlijk stoft...

@yellowtje8: Ik lees net je eerste post en kreeg de hoop dat het al een stuk beter ging, totdat ik je tweede post las. Wat balen zeg! Altijd zo rot dat die beestjes je niet vertellen wat er aan de hand is...

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:21

EllaBellaah schreef:
@yellowtje8: Ik lees net je eerste post en kreeg de hoop dat het al een stuk beter ging, totdat ik je tweede post las. Wat balen zeg! Altijd zo rot dat die beestjes je niet vertellen wat er aan de hand is...

Ik ga morgen sowieso met hem naar de dierenarts. Het is zo zielig om te zien. :'(
Om half 9 maakte ik haar weer even wakker om te zien of het goed ging maar dat ging het dus niet.
Ze was (en is nog steeds) koud, moe, haar vacht is nog steeds uitgezet, haar ogen zijn nu extreem tot spleetjes getrokken en meestal gewoon dicht.
Ik heb Castle en The Mentalist met haar op mn schoot gekeken. Ik had een zachte onesie aan en daar kon ze lekker warm in liggen.
In de eerste pauze zette ik haar terug in de kooi, maar ze wou nauwelijks van mij hand af, toen ze er toch af was omdat de andere gerbil kwam snuffelen sprong ze er meteen weer op.
Ik kon het niet over mn hart verkrijgen om haar te laten zitten dus zette ik haar weer op mn schoot waar ze toen ongeveer 2 uur heeft liggen slapen.
Toen moest ik gaan slapen van mn moeder, dus heb ik haar in zachte stofjes neergezet en hoop ik dat ze rustig kan slapen en de nacht haalt.
:(
Gelukkig ben ik morgen vrij, kan ik s'ochtends al naar de dierenarts!

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 08:24

Ik blijf hier maar updaten.
Ik maakte Gerrie een half uurtje geleden wakker. Dacht eerst dat ze al dood was, maar ze ademt nog heel zwak. Ze heeft weer even op mijn schoot gezeten. Maar er zit geen leven meer in.
Toen ik haar weer terug zette deed ze een poging om op het plateau met het voer te springen maar ze viel. :( Zo zielig, ik heb het voer en water nu maar naast haar gezet.
Ik kan pas om 3 uur bij de dierenarts terecht, maar als het dan nog steeds zo is vrees ik het ergste. :(
Haar zusje duwt de hele tijd tegen haar aan. Ze heeft de moeite niet genomen om in het nest te gaan liggen maar ging gewoon midden in de kooi slapen. Ik heb maar een fleecedekentje over haar neer gelegd.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 08:25

Ach jeetje dat klinkt niet goed. Is er niet iets van voer wat makkelijk binnen te krijgen is zonder dat ze al te veel moeite hoeft te doen? Een paard kan je bijvoorbeeld slobber geven, een konijn ook een soort pasta, maar zou zo iets ook voor gerbils bestaan? Ze wordt natuurlijk ook steeds zwakker doordat ze niet kan eten.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 09:17

EllaBellaah schreef:
Ach jeetje dat klinkt niet goed. Is er niet iets van voer wat makkelijk binnen te krijgen is zonder dat ze al te veel moeite hoeft te doen? Een paard kan je bijvoorbeeld slobber geven, een konijn ook een soort pasta, maar zou zo iets ook voor gerbils bestaan? Ze wordt natuurlijk ook steeds zwakker doordat ze niet kan eten.

Appel wil ze wel wat van eten en gekookte rijst ook wel. Maar dat zijn maar een paar hapjes elke keer. :(

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:06

yellowtje8 schreef:
EllaBellaah schreef:

Appel wil ze wel wat van eten en gekookte rijst ook wel. Maar dat zijn maar een paar hapjes elke keer. :(

Zolang er wat vocht in gaat zou ik nu niet te moeilijk doen, goed warm houden is het enige wat je kan helaas. Zulke fragiele beestjes -O-

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:12

Afbeelding

3 dagen knutselen, ik ben best tevreden.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:27

Wauw wat leuk joh!

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:55

Ziet er goed uit joh Azmay!

Yellow tje8, ikzelf zou de gerbil niet meer perse zolang op schoot of dergelijke nemen dit kan namelijk ook weer stress met zich mee brengen. Zelf zou ik alleen maar even wakker maken en indien nodig op pakken om te kijken of er niks anders is bij gekomen. Sterkte ermee!

Pan houd van op onmogelijke manieren knagen :')
Afbeelding

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:13

Ben benieuwd wat de dierenarts zegt!
Haha hij is al groot geworden acrylicmess

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:17

Ja ze zijn alle 3 best flink ik zal ze binnenkort eens wegen :D!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:57

Hier is één van jouw dames ook al behoorlijk aan de maat, zij is al bijna net zo groot als Zoefje.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:59

wat leuk dat dit topic zo actief is!!
Yellowtje heel veel succes, ik hoop dat ze het haalt.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 14:28

Om half 4 moet ik bij de dierenarts zijn.
Waarschijnlijk wordt Gerrie ingeslapen.. |(

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:10

yellowtje8 schreef:
Om half 4 moet ik bij de dierenarts zijn.
Waarschijnlijk wordt Gerrie ingeslapen.. |(

En hoe is het gegaan?

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:16

We hoefden niet meer naar de dierenarts.
Gerrie is in haar kooi overleden. ;( Ik ben er kapot van.
Het is voor haar beter zo, maar haar zusje die naast haar lag toen ze dood ging rent alleen maar rondjes door de kooi op zoek naar Gerrie. ;(
Echt te zielig. |(
Ik ben dus opzoek naar een vrouwelijk maatje.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:20

Ah sneu... Sterkte.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:33

Ach jeetje wat sneu zeg, sterkte er mee!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:40

Wat sneu zeg, sterkte! :(:)

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:54

Sterkte

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 18:44

Ah gossie... Sterkte!

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 19:06

Bedankt allemaal.
Ik vind het echt vreselijk, ben echt heel verdrietig dat Gerrie overleden is. ;(
Maar het is nu echt noodzaak dat Billie een nieuw vriendinnetje vindt. Ze is echt helemaal down en ik merk dat ze Gerrie mist.
Hebben julie misschien tips, over het koppelen van gerbils? :(

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 19:10

op gerbil.nl staat een heleboel informatie over koppelen :) De meeste mensen zetten de gerbils een week in een split met minimaal 1x per dag wisselen van kant. Als er na een week niks aan de hand is kan je ze in een vervoersbakje doen met een paar druppels water er in. Dan na een aantal uur wat bodembedekking, voer, water etc. Hier laat je ze maximaal 24 uur inzitten. Na een tijdje kan je ze de helft van de bak geven, dit moet je twee dagen aankijken en dan langzaam de bak weer vergroten. Beetje lastig omschreven zo, maar op die site staat het uitgebreid uitgelegd.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 19:16

EllaBellaah schreef:
op gerbil.nl staat een heleboel informatie over koppelen :) De meeste mensen zetten de gerbils een week in een split met minimaal 1x per dag wisselen van kant. Als er na een week niks aan de hand is kan je ze in een vervoersbakje doen met een paar druppels water er in. Dan na een aantal uur wat bodembedekking, voer, water etc. Hier laat je ze maximaal 24 uur inzitten. Na een tijdje kan je ze de helft van de bak geven, dit moet je twee dagen aankijken en dan langzaam de bak weer vergroten. Beetje lastig omschreven zo, maar op die site staat het uitgebreid uitgelegd.

Bedankt, ik ga eens op die site kijken
Ik zag ook ergens (volgens mij ook op die site) dat ze een koppelopvang hebben. Dat lijkt me veiliger aan gezien ik best vaak lees/hoor dat zelf koppelen mis gaat met veel bloed als gevolg..

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 20:21

Koppelen is inderdaad niet makkelijk..