Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shaya_

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 22:15

Geen idee eerlijk gezegd :=

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 08:51

Shaya_ schreef:

Oh ik ben wel heel nieuwsgierig!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 08:52

Wat is Nero knap!! <3

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 08:55

Dagahra schreef:
Shaya_ schreef:

Oh ik ben wel heel nieuwsgierig!

Zal na mijn werkdagen eens meten en wegen maar de pokon werkt :j

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 11:20

Osha, prachtige foto's, dat zal best genieten zijn daar.
Emptywords, heerlijk zo'n grasveld.
Shaya, kleine hondjes worden volwassenen, hij wordt mooi.

Teken: ik gebruik indien nodig advantix, maar dit jaar tot nu toe van beide nog maar 1 teekje afgehaald, die er nog maar net opzaten, want nog leeg. Dus doe nu nog niks.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 18:16

We hebben vandaag een tuigje gekocht. Het omdoen ging veel fijner, maar ze was daarna alsnog ontzettend zielig en verdrietig. :(:) Kroop helemaal in mij weg.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 18:18

Ach gossie!

Is ze op zo’n moment met lekkers en/of spelen nog af te leiden? Dat je kunt proberen dat ‘zielige’ om te leiden zeg maar, te verplaatsen naar een positief moment- en dan goed belonen en uitdoen weer.

Vaak willen ze wanneer je dan wat gaat lopen, spelen of lekkers erbij pakt, het vergeten en dat zijn de momenten waarop je progressie kunt maken wel en het steeds leuker kunt maken.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 20:11

Wij zijn (weer :') ) op vakantie!
We zijn in Zeeland, in Cadzand. Gaan we elk jaar heen :):) we hebben het echt enorm naar ons zin weer! Heerlijke tuin, 5 minuten lopen naar het strand… fantastisch!

Ziggy heeft een lampenkap om omdat ze 2 weken terug is gesteriliseerd, en er is gelijk een cyste op dr hoofd weggehaald. Gisterochtend zijn de hechtingen eruit gehaald, en een kwartier later is de wond weer open gesprongen -O- dus het is weer opnieuw gehecht (en dan ook onderhuids) en ze mag gewoon alles doen van de dierenarts, dus ook op het strand. Alleen niet met d’r hoofd onder water maar daar houdt ze toch niet van haha.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik had voor beide een halsband gemaakt voor hun Tractive :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 20:17

Wat een fijne plek warboel en mooi weer erbij. Ik heb er bij mij vorige hond nooit over nagedacht en nooit nodig gehad maar voor een volgende zit ik toch ook te denken aan een tracker voor de zekerheid, maar ze zijn nog best groot :P

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 20:29

Ik heb ze niet omdat ik bang ben dat ze weglopen hoor maar ik hou graag bij hoe actief ze zijn geweest :D

Vandaag hebben ze hun goal wel behaald _O-
Afbeelding
Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 20:31

Leuk om te zien, dat wist ik niet :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 20:40

Zeeland, heerrrrlijk!
Wij zijn afgelopen jaar voor het eerst naar de Nederlandse kust geweest bij Ouddorp, dus heb toen ook nog stukken Zeeland gezien. Wat hebben we genoten, kan ook niet wachten om terug te gaan. Veel plezier nog! Wat balen dat de wond van Ziggy opnieuw open is gesprongen, zal nu met ook onderhuidse hechtingen dan verleden tijd zijn denk ik ja. Beterschapjes!

Wat GPS tracker betreft... Het is idd leuk om dat soort stats te kunnen inzien. Verder vind ik die tracker hoe dan ook een aanwinst, ook als je geen wegrenner hebt. Toch die wetenschap dat je ze hoe dan ook met live tracking altijd kunt terugvinden vind ik wel fijn. Arya is ook geen renner, maar in extreme situaties weet je gewoon nooit 1000% zeker dat je hond niet kwijt kan raken of weg zou rennen bv. Ik vind het echt een meerwaarde hebben voor elke hond die buiten loopt, ook aangelijnd O:) :j Heb 'm ook goddank nog nooit Echt hoeven te gebruiken, met het doel waar ie voor is, maar hij hangt toch altijd om en dan is die stats zien wel leuk :j

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 08:09

cursebreaker schreef:
Ach gossie!

Is ze op zo’n moment met lekkers en/of spelen nog af te leiden? Dat je kunt proberen dat ‘zielige’ om te leiden zeg maar, te verplaatsen naar een positief moment- en dan goed belonen en uitdoen weer.

Vaak willen ze wanneer je dan wat gaat lopen, spelen of lekkers erbij pakt, het vergeten en dat zijn de momenten waarop je progressie kunt maken wel en het steeds leuker kunt maken.

Ze is dan nog heel moeilijk af te leiden. Spelen wil ze dan niet meer en een snoepje ook niet meer. Ik denk dat het enige wat haar nog blij zou maken, een botje is.

Hoor van veel mensen dat we het halsbandje maar gewoon om moeten gaan laten, maar dat is makkelijk gezegd dan gedaan wanneer je puppy zich zo neerslachtig gedraagt. :(:)

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 09:20

Oh wat maak je prachtige banden Warboel, zo handig voor de tracker! Ik ben ook al een tijd in dubio om er eentje aan te schaffen maar hij past volgens mij niet goed om haar martingale halsband en ik wil eigenlijk niet een ander type gebruiken. Also, hebben jullie honden hem ook binnen om?

Oh en een vraag onder de vers vlees voerders: ik ben al een paar weken bezig met mijn Floris vlees levering. Ik geef haar nu op een dag 200 gram Butternut (gekookt vlees) en ong 250 gram vers (Floris vlees eigen merk of kiezebrink). Ik merk dat Vesper regelmatig buikpijn heeft en veel darm geluiden. Ze rekt zich dan ook vaak uit en is in algemeenheid wat stiller. Haar ontlasting blijft wat ik gewend ben van toen ze alleen gekookt at, alleen wat minder. Kan dit liggen aan een specifieke diersoort vlees? Ik vermoed namelijk dat het de konijn is van eigen merk fv (tevens vind ik die vleesstructuur er ook het minst uitzien).

Iemand anders ervaring met Floris vlees konijn of konijn paard?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 09:42

Dat ziet er weer fantastisch uit Warboel! Zo genieten op het strand <3
De banden zijn tof zeg!!

Ik heb ook een Tractive maar die zit aan zijn tuig (ik heb hem om een van de schouderbanden). Ik heb zelden een halsband om namelijk. In huis draagt hij dus ook geen tracker en op stal loopt hij ook "naakt" dus een groot deel van zijn activiteit wordt al niet gemeten. :') ik gebruik de tracker dus alleen voor het geval van nood dat hopelijk nooit komt :))

Toevallig van de week wel een hele mooie leren halsband gekocht. Als we ergens op bezoek zijn vind ik een band toch wel fijn, iets van houvast indien nodig. Dus we hebben wel weer een halsband nu, maar die zal hij ook vaker niet dan wel dragen.

Geen ervaring mee Flux, wel heel vervelend! Hopelijk kom je er achter wat het was.
Hier van de week diarree, toevallig de tweede keer na een rol Kivo rund. Dat ga ik dus ook even in de gaten houden.

Wij zijn steeds meer het samen joggen aan het oppakken. Hij heeft er lol in :))

Afbeelding

Met Koningsdag een heerlijke wandeling in een vrijwel leeg gebied gemaakt <3

Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 11:07

Wat een heerlijke foto's en verhalen komen er weer voorbij.

Hier niets bijzonders gedaan. Honden genieten wel van onze nieuwe grasmat.
Afbeelding

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 11:21

Vanmiddag komt het zusje van Aslan! Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat. Ze waren beste maatjes in het nest en hebben elkaar nu 7 weken niet gezien. Onze andere hond mag lekker naar mijn ouders. Een pup trekt hij nog wel, twee pups durven we hem niet meer aan te doen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 11:31

Prima als he het zo kan regelen toch?
Veel plezier :)

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 12:23

Zeker! Mijn ouders zijn dol op hem en ze nemen hem dan even mee naar het bos en passen de wandeling aan aan wat hij nog aan kan. Dus hij heeft echt een geweldige middag dan. Veel beter dan met 2 van die tankjes.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 12:33

Bestaat er trouwens ook een kleinere tracker? Als ik zie dat wij mensen zo'n klein horloge hebben zou ik haast denken dat het wel bestaat :P

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 16:53

Je hebt ook Fitbark, die zijn heel klein, maar die hebben in Nederland helaas geen gps mogelijkheid geloof ik… en er is sinds vorige week ook een kleinere Tractive, hij is op de markt als een katten Tractive maar je kan m ook gewoon voor honden gebruiken.

We hebben het zo naar ons zin hier <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 16:57

Haha die laatste foto :')

Is het daar een beetje te doen qua drukte? Ik zie op de grote stranden altijd zoveel honden, leuk als je hond goed met honden gaat maar die van mij was niet zo van de andere honden en ik was na 2 aanvallen ook bang geworden :o

Ik moet echt nog van die angst af voor we een pup krijgen, ik ga nu af en toe bewust naar plekken met veel honden om te zien hoe leuk ze het ook samen kunnen hebben

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-23 17:08

Vandaag met puppy Elmo op zn eerste show geweest. Zo kei trots! Gelijk eerste met een uitmuntend! Zn eerste jeugdpunt binnen <3
Gelijk de kans gehad de broers samen op de foto te zetten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:24

Wat een heerlijke foto’s van lekker uitwaaien aan zee!!

En emptywords, heerlijk zo zonnebaden in het gras. {:}

Wat knap van Elmo! Ik was van plan om even te komen kijken (Brabanthallen zijn redelijk dichtbij), maar heb twee ontstoken ogen.
Gisterenochtend was de weg er naar toe al zooo druk! Dus ik heb de auto om moeten draaien zonder een poedel gezien te hebben. ;( (er was blijkbaar ook ‘comic con, waar zo veel mensen op af kwamen)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-23 18:27

Jaaaa heeeeell veeeeel van de comic con.

Wat balen van je ogen.. :(