Lisette03 schreef:Mag ik na heeeel lang niet op bokt geweest te zijn hier wat vragen?
Is er hier iemand met lego in zijn bak? Lees op meerdere sites dat het moet kunnen, maar zou je het dan eerst uit moeten koken?
Ik heb namelijk voor de kinderen een 54l zweinstein aquarium staan en ik zou er graag wat legofiguren in plaatsen.
[ [url=m/Yd9bsG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Er zitten nu alleen wat garnalen in. Ik wil er graag wat kleine visjes in, ik zat zelf te denken aan Dario Dario of goudgoerami, maar van de goerami zijn de verhalen erover niet heel goed, als in zwak en schuw. Nu las ik een paar pagina's terug al over wildvang goerami's.
Jullie nog andere tips voor leuke visjes? Het liefst harem of koppel met leuke kleurtjes (kleurtjes voor de kinderen) die zich thuis voelen in een klein aquarium.
Lego in de bak zou ik zelf niet doen, je weet maar nooit wat het af gaat geven. Ik denk dat de lego zelf opzich nog niet zo erg is, das is plastic, maar meer de printjes die erop zijn geverfd. Verf/inkt is over het algemeen giftig voor aquariumdieren.
En uitkoken snap ik niet, het is plastic, dan lijkt me niet heel goed tegen koken te kunnen
Maar dat is hoe ik er in sta, ik heb het liefst zo veel mogelijk natuurlijk, dus het is ook persoonlijke smaak 
Ik vind het kasteel wel echt heel tof! Leuk thema zo!
Dario dario kunnen ook best schuw zijn, en hebben graag veel beplanting en schuilplekken. Kunnen denk ik wel prima in je bak, maar ze zijn wel echt klein hoor. Ik heb er hier 6 rondzwemmen, maar ze zijn kleiner/even groot als de vuurgarnalen 
Goudgoerami (Trichogaster trichopterus 'gold') en honinggoerami (Trichogaster chuna) zijn twee verschillende soorten. De goudgoerami wordt nog enigszins aan de maat, ik zou dan wel de honinggoerami aanraden voor deze maat bak.
Trigonostigma espei die ellepel voorstelde zijn ook leuke visjes, vallen goed op en zijn het liefst in een school. De Trigonostigma hengeli lijken er erg op maar zijn net een maatje kleiner.
Een koppel is natuurlijk ook leuk, die kan je goed herkennen en namen geven, maakt het voor de kinderen misschien ook wel leuker dan een school vissen waarvan je de individuen niet echt kan herkennen.
Ik ga er ook eens overna denken, maar de honinggoerami komt hier ook wel als eerste bij mij op.